Sony Cyber-shot W DSC-W290 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot W DSC-W290 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Csotranme 25-04-2010

Erg leuk camera'tje!

Ik heb hem nu inmiddels al bijna een jaar in bezit en ben er erg tevreden mee.
720P filmen doet hij erg goed. Geluid bij filmpjes blijft zelfs bij hard volume zeer goed(geen gekraak)!

Een hoop functies om foto's mee te maken.
Zo heb ik ook geen last van het 'waas' probleem die degene onder mij beschrijft. Foto's zijn gewoon zo als ze moeten zijn.

Enig nadeel is wel dat de camera op automatische stand de ISO drastisch gaat verhogen als het wat donkerder is.
Hierdoor worden de foto's dus veel te korrelig en lelijk.
Dit is gelukkig wel makkelijk op te lossen door gewoon over te schakelen op handmatig en de ISO wat lager zetten.

corno 13-04-2010

Ik heb dit toestel nu ruim een kwartaal, bijna een halfjaar en het valt me eigenlijk een beetje tegen.

Ondanks de wat mindere reviews op internet, ook op deze site, heb ik het toestel toch aangeschaft, ook omdat er wel positieve reacties waren. Helaas bleek dit niet waar te zijn. Wanneer je een foto maakt stelt hij netjes scherp (althans zo lijkt het) op het goed voorwerp, en maakt daarna de foto. Op het camerascherm is deze foto ook prima zichtbaar en helder genoeg etc. Maar zodra je hem op de computer bekijkt, lijkt er wel een waas over te zitten. De foto is niet scherp en lijkt iedere keer wel iets bewogen. Ik heb afgelopen zaterdag op het strand diverse standen uitgeprobeerd, de Easy, Strand-scene, Automatisch, maar alleen als je het toestel helemaal stil houdt en een foto maakt van iets wat stil staat, is de kans aanwezig dat hij een scherpe foto maakt.

Aan de andere kant, zitten er wel genoeg mogelijkheden op om iets in te stellen, dit valt me dan wel weer mee, maar de kwaliteit van de foto verandert hier niet door,...helaas.

Ik ben bang dat dit toch een miskoop geweest is. Voor degene die een leuk/niet te duur toestel willen dat goede foto's maakt...is dit geen goed keus.

Lup 06-04-2010

Ik heb na 5 jaar mijn sony dsc-w1 helaas wegens een defect aan de lens moeten vervangen, na veel wikken en wegen gekozen voor deze w290. Na vakanties in de winter in noorwegen en weekenden naar de ardennen en recentelijk luxemburg kom ik tot de conclusie dat ik beter wat meer geld had moeten uitgeven voor bijvoorbeeld de panasonic tz6 of 7, de foto's van dit toestel zijn namelijk lang niet altijd scherp, bovendien vind ik de kleuren over het algemeen behoorlijk mat, daar waar mijn sony dsc-w1 met 'slechts' 5.1 megapixel juist in excelleerde, valt mij van deze 12,1 behoorlijk tegen. bovendien heb ik sinds een aantal weken problemen met het klepje van de lens, dwz deze sluit en opent niet meer compleet, bovendien zijn er (waarschijnlijk hierdoor) stofdeeltjes achter de lens terechtgekomen wat vooral bij inzoomen lelijke vlekken op de foto geeft. Morgen breng ik het toestel terug naar de winkel ter reparatie, maar ik overweeg sterk om meteen ook maar een ander toestel aan te schaffen. Qua gebruikersgemak en mogenlijkheden is er voor mij met dit toestel helemaal niets mis, echter in contrast tot wat sommige anderen zeggen is vooral de beeldkwaliteit van de w290 mij gewoon vies tegengevallen.

helaas 27-01-2010

Heb dit product en ben er niet tevreden over....
Soms een scherpe foto maar zwart is niet zwart maar pikkelig... heb alles geprobeerd en jawel ik houd het toestel stil bij het fotograferen.
Heb echt spijt en als ik dan lees moet houden... vraag ik me af hoe maak je dan wel mooie foto's

nieuwe_naam_123 20-01-2010

Dit apparaat is het gewoon. Heb er drie maanden mee in Azië op los geschoten met de ultieme 8 gig. kaart, de snelle versie dus. Let er hierbij wel op dat veel pc's soms ook bij fotowinkels deze kaart nog niet herkennen. Maar dat weegt er in mijn beleving niet tegen op hoe snel een foto nadat die gemaakt is wordt weggezet op de kaart en jij weer de volgende kunt maken. Daar wil je ook niet lang op wachten.

Ik heb net bij de Hema een paar A3 vergrotingen gemaakt en ze zijn superscherp. Ik heb ook de Canon 1000D met de 8 gig. kaart maar met dit apparaatje maak je gewoon veel sneller een foto. Hij is handzaam, sterk en mooi om te zien (gepolijste rondingen in het metaal). En de films zijn met de 8 gig. kaart helemaal te gek. Als ik de camera aanzet staat er: u kunt nog 107 minuten filmen. Heerlijk die niet-beperking. Alleen je moet niet snel gaan draaien, want dan wordt het beeld waterig. Maar met een simpel statiefje kun je zelf in een donkere partytent een speech scherp filmen zoals ik laatst op een bruiloft deed. Ook handig is de tvkabel die erbij zit. Aansluiten en iedereen kan direct in hd meegenieten. Het is natuurlijk geen hd videocamera. Want dat is weer een stuk scherper. Maar de kwaliteit in combinatie met de handzaamheid is geweldig. En daar komt bij dat dit apparaat volgens mij niet onder doet voor een gemiddelde digitale camera. Natuurlijk zijn er altijd de detailcritici, maar voor de gemiddelde borrelnootjesavond is het bovengemiddeld goed.

Ik heb zelf gekozen voor de blauwe met een extra batterij. Meteen erbij kopen, dan kun je in feite eindeloos foto's en film schieten. En ik heb er flink wat geschoten in Azië. Ook leuk is de smile-shutter. De foto wordt genomen als je lacht. Alhoewel veel mensen het eerst niet geloven als je het zegt. Ook gaaf is dat je met je eigen muziek een coole fotoslide kan maken van een selectie (!) foto's. Erg leuk op vakantie als je even iemand wilt imponeren van een mooi dagtripje.

Je kunt ook kiezen voor een 14 megapixelcamera. Maar daarvan is de filmkwaliteit volgens mij minder dan deze (mpeg2?). Deze schiet ze in MPEG4. Jammer hiervan is dat windows moviemaker het niet ondersteund. Adobe Premiere Elements pakt mpeg4 wel goed op.

ReneL54 16-01-2010

Heb dit toestel 5 maanden in bezit gehad, maar wat een bagger slechte kwaliteit foto's en dat licht mijn inziens niet aan het Carl Zeiss optiek maar meer aan de electronica van Sony, het is Carl Zeiss onwaardig.
De foto's met flits zijn bij kunstlicht of wat wazig en bevatten heel veel ruis en dan is er nog niet eens ingezoomd. Zelfs de Nokia mobiel van m'n dochter maakt veel betere foto's.
Foto's bij daglicht zijn redelijk te noemen maar echt scherp wordt het nooit.
Heb alle instellingen geprobeerd maar niets helpt en ik heb na jaren echt wel kennis over ISO waarden, sluitertijden en diafragma instellingen, maar dit is echt een heel slecht toestel, niet kopen dus. In eerste instantie ging ik af op de eerste reviews en het gemiddelde cijfer 8,8, maar het is mij onduidelijk hoe men dit toestel dit cijfer heeft kunnen geven.
Inmiddels heb ik dit toestel weer verkocht en een Panasonic TZ7 aangeschaft en deze raad ik een ieder aan, echt super !

arnoudj 30-11-2009

In vervolg op mijn vorige oordeel:
De foto's zijn wel goed maar de bediening van het toestel is belabberd. Het drukknopje voor aan/uit is veel te klein, heeft geen drukmoment. Je moet dus de hele lange opstarttijd wachten of je het toestel inderdaad hebt aangezet. Druk je voor de zekerheid nog een keer op het knopje dan schuift de zaak weer naar binnen. De sluiterknop is ook te glad, te slecht voelbaar. Je kan niet voelen waar die zit, je moet kijken waar die zit. Maar wat echt de reden is dat ik hem wegdoe is de belachelijk lange tijd voordat de lens er weer inschuift na het uitzetten en je de camera weer in je zak kunt steken. Dat is bij iedere foto weer een (te) grote ergernis.

Marske 07-08-2009

Prima camera neemt haarscherpe foto's en is zeer makkelijk te bedienen. In de automatische stand regelt hij alles zelf en heb je altijd goede foto's. Ook kun je hem handmatig bedienen maar dat is eigenlijk niet nodig. Filmen gaat ook geweldig en is dan ook op HD kwaliteit. veel waar voor je geld (189,-)

Aloys2 05-08-2009

Onlangs een paar dagen met dit toestel in gebruik en diverse instellingen uitgeprobeert. Hiervoor had ik een Canon ixus 75 wat een perfect apparaat is. Voor de W290 gekozen omdat deze filmt in HD kwaliteit. En dat maakt die ruim waar. Dit apparaat maakt mooiere films dan mijn panasonic filmcamera. (afgespeeld op een 37 inch lcd tv). Tijdens het filmen kun je niet zoomen. Wel kun je voor het filmen inzoomen en dan filmen. Zelfs dan blijft de kwaliteit super. Enig minpuntje is dat je bij hd filmen alleen op breedbeeld kunt draaien.
De W290 start supersnel op en maakt de mooiste fotos als deze op de automatische stand staat. Foto's zijn superscherp en bij opnames binnen, zonder flits, geen ruis. De helderheid van het scherm is heel snel te verstellen, waardoor je ook bij zonnig weer prima beeld hebt. Al met al, dit is wat je zoekt.
Bij de koop zat een tweede accu en een tastje. Een 4 gig kaartje heb ik er bij gekocht.

bart1981 03-08-2009

Camera nu een week in bezit. Ben tevreden over de foto's. Mooi groot scherm. Genoeg mogelijkheden qua instellingen.

M. van der Werff 22-07-2009

Ik heb het toestel slechts 1 dag in gebruik en wil nooit meer een ander. De mogelijkheden zijn legio, maar alles is toch heel makkelijk te bedienen. Ook de mogelijkheden om foto's al te trimmen op je toestel, met behoud van orginele foto is een leuke eigenschap. Filmen in zwart wit of sepia ook mogelijk. Diavoorstelling afspelen met muziek (ook zelf te down- of uploaden naar de camera) is echt heel fijn. De bijgeleverde software is echt heel makkelijk en praktisch. Dit is mijn 3e fotocamera van Sony en ik heb er absoluut geen spijt van.

lazusak 10-06-2009

Heb hem nu een paar weken in bezig. Zeer mooie toestel die haarscherpe fotos maakt. Makkelijk te bedienen en de grote lcd scherm is een toppertje. Laat de fotos er heel mooi op zien. Toestel heeft vele opties dus een aanrader.

Carambas 23-05-2009

Camera 3 dagen in huis, makkelijk in te stellen en de auto instal.werkt perfect. Foto`s zijn super en scherpstellen gaat heel snel. In de menu kan je handmatig snel in stellen. En de 3 inch scherm is een toppertje.