Canon Digital IXUS 110 IS goud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Digital IXUS 110 IS goud op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

klussie 13-11-2009

top camera mooie fotos,ook in het donker.makkelijk te bedienen.nederlandse handleiding.voelt solide aan.
filmen overdag nog uitproberen,in het donker gaat ook nog aardig.heel blij mee.

rhythmofbalance 05-07-2009

Leuke camera met voldoende mogelijkheden voor alledaags gebruik. Een kleur selecteren die als enige gezien kan worden in een zwart/wit foto of kleuren wisselen zijn leuke opties. Het geluid bij de film is behoorlijk goed. Vaak zie je bij concerten dat het microfoontje dichtslaat, dat lijkt bij deze goed te gaan. Inderdaad is het lastig dat er niet een gehele handleiding bij ziet, bespaar dan op de tig talen die std. worden bijgesloten.
2 jaar garantie ipv. 1 jaar bij de anderen, dus degelijkheid zou goed moeten zijn. Camera reageert uitermate snel op de shutterknop, in tegenstelling tot andere merken. Fotokwaliteit is redelijk. Film is van zeer behoorlijke kwaliteit voor zo'n klein apparaatje.

riklink 02-07-2009

Heb na lang overleg als aanvulling bij mijn reflex camera toch een ixus 110 aangeschaft. Hoofdzakelijk voor zijn kwaliteiten en zijn zeer compact formaat.Toch een paar bemerkingen. De fotokwaliteit is voor gewoon familiaal gebruik meer dan voldoende. Echter met de nodige beperkingen tov een spiegelreflex. Een grote opmerking is het gebrek aan een sportstand. Enkel via de stand spelende kinderen kan je de sluitersnelheid iets verhogen doch echter onvoldoende. dus meestal een te trage sluitersnelhied voor sportopnamen.
De filmkwaliteit is meer dan behoorlijk behalve wanneer je begint te zoemen. Dan gaat de kwaliteit zeer snel achteruit tot bijna onbruikbaar. Al bij al een fijn snel toestelletje in een handig mini formaat

youreckon 31-05-2009

Heb mijn oude trouwe Ixus 65 ingeruild voor dit nieuwe model. De voornaamste reden was dat we betere filmpjes wilden maken.

Wat gelijk opviel is het brede scherm.

In combinatie met een 16GB SDhc kaartje zijn we er helemaal klaar voor.

Bediening is op een aantal zaken veranderd, maar nog steeds erg ixus.

Tot nu toe erg tevreden. Ik kan er weer even tegen aan.
Remember: Het is geen Canon 1D en het is geen über-HD filmcamera. Het is een compacte all-round camera waarmee je erg goed uit de voeten kunt.

darkyduck 07-04-2009

Mijn eerste digitale compact. Ik fotografeer meestal met mijn DSLR (5D MKII en 40D) Ik ben gewend om e.e.a. zelf te kunnen instellen, dat kan niet of lastig met deze camera.

+ Belichting op zich goed, met name bij tegenlicht toch goede resultaten
+ Ziet er gelikt maar toch degelijk uit
+ IS lijkt goed te werken
+ Video bij voldoende licht van goede kwaliteit
+ Focust redelijk snel en goed
- Veel ruis bij hogere ISO's
- Max. Diafragma loopt erg snel op (langzame lens)
- teveel MegaPixels. Veel ruis en teveel voor de kwaliteit v/d lens
- Flitsprogramma zeer beroerd en niet instelbaar. Invulflits veel te krachtig naar mijn smaak
- Zou graag een aperture of sluiterprogramma hebben met belichtingscontrole middels wiel
- Zet elke keer flits op auto, moet dus telkens uitgezet worden
- Vrij warme kleuren
- geen papieren handleiding, alleen pdf (belachelijk!)

Conclusie: Redelijk toestel voor 'erbij'. Ik mis instelbaarheid v/d flits heel erg, verder prima toestel denk ik. Bezuiniging op handleiding vind ik debiel.

sufytkelv 20-03-2009

SUper camera met nieuwe technologie dat de settings door de camera zelf gekozen worden. Verbluffende macro opnames, ongelooflijk. Ik heb een ixus 960 en nu een ixus 110 voor mijn vrouw, maar sta versteld van de kwaliteit van de DIGC 4 processor.