Casio Exilim Zoom EX-Z75 7.2MPix Blue blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Casio Exilim Zoom EX-Z75 7.2MPix Blue blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Aad60 07-08-2007

Ik heb deze camera nu een maand in bezit. Hij is klein en relatief goedkoop. Je steekt hem zo in je binnenzak wat voor mij belangrijk is. Op de automaat zijn de foto's niet bepaald scherp te noemen. Wat ma je verwachten van zo'n kleine camera. Heb van een collega foto's gezien gemaakt met een kodac van 2 of 3 megapixels die erg scherp waren. Dus wat heeft meer pixels te maken met betere foto's... Volgens mij lokkers en prijsopdrijvers.
Maar goed dit terzijde. Met de instellingen van de Z75 is niets mis. Je kan erg veel op de hand doen en gelijk zien wat je doet en maakt. Wat erg prettig is als je de tijd hebt. Met de best shot instelling krijg je wel erg mooie en scherpe foto's. Maar dan wel iedere keer instellen als de camera uit gezet is. Het gemis van het nederlands is niet zo'n probleem. En op de site van Casio is een nederlandstalige uitleg van zo'n 130 pagina's te downloden. Door je hierheen te worstelen haal je nog meer uit deze camera.
Met een 2 GB kaart kan je erg veel foto's maken. En al met al een prettig toestel die goede foto's maakt door het uitproberen van alle mogelijkheden en die zijn er veel.

G. op het Veld 02-08-2007

Omdat mijn 3 jaar oude Exilim 100 in het water gevallen was tijdens vakantie met de ogen dicht gewoon deze opvolger gekocht. Dit omdat ik zeer tevreden ben met de foto's. Vlijmscherp en bijzonder gemaksvriendelijk. Deze EX-Z75 met 7.2 megapixel heeft een vrij groot beeldscherm. Maakt goede films en goede foto's. Ik gebruik wel vaak (als extra) de flits. Ook overdag.
De batterij van zowel deze als mijn vorige camera gaan extreem lang mee. 3 tot 4 weken bij zeer intensief dagelijks gebruik met flits e.d.

Blaugrana 24-07-2007

Wat een dramatische camera! Trekt echt slechte foto's, heel korrelig en vrij wazig, dat had ik toch niet verwacht. Design is mooi, maar daar blijft het ook bij. Miskoop.

Kitana 02-07-2007

Geweldige camera. Maakt mooie foto's. De batterij gaat superlang mee en hij is lekker klein en makkelijk te bedienen. Ik ben ook zeer te spreken over het design. Kortom een super camera!

Chris1612 28-06-2007

Lange tijd gezocht naar een mooie handzaam toestel, uiteindelijk is het de ex z11 geworden puur omdat het een vernieuwde versie van de Z75 is.
Hij is razend snel en prachtige beelden.

Giel83 09-05-2007

Heb lang getwijfeld tussen canon ixus60 en Casio-Z75. Ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt. De camera is snel, qua gebruik vrijwel gelijk aan de ixus, en de standaard-instellingen voor verschillende foto-soorten uitgebreid en makkelijk te bedoenen. De beeldstabilisator zorgt voor scherpe foto's bij avondlicht. De kwaliteit van het beeldscherm is ietsje lager dan de ixus, maar nog steeds zeer goed. Bij deze camera heb ik minder last van rode ogen bij mensen met lichte ogen als de flits word gebruikt.

NOOZ 29-03-2007

camera start snel op. veel foto's achter elkaar maken. sterke accu. groot lcd scherm. compact. heb nog nooit zo makkelijk en veel foto's gemaakt op het partijtje van mijn dochter. sávonds met de kinderen de fotovoorstelling bekeken. instelbaar op een makkelijk bedieningsmenu als wat uitgebreider. makkelijk is het best shot menu, waarin verschillende voorbeeldfoto's worden getoont, zodat je snel een juiste instelling krijgt. de auto functie werkt prima. Geweldig ding.