Olympus µ 1000 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus µ 1000 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

PJ 03-04-2007
Geschreven voor: Olympus µ 1000 zilver

Goed apparaat met 1 nadeel.Het LCD-scherm is niet meer te zien in de (volle) zon.Erg onhandig voor de vakantiekiekjes met goed weer.Je ziet niet wat je wilt fotograferen.Daardoor dus minder gebruiksgemak.

zwanno 16-03-2007
Geschreven voor: Olympus µ 1000 zilver

geweldig toestel, was al bekend met olympus
wilde eerst een spiegelreflex (nikon) maar na het zien van de goede kleurkwaliteit heb ik toch voor deze gekozen... ook zeer handzaam natuurlijk..
mis wel een beetje een zoekertje, vooral met licht weer...
en uiterlijk van dit toestel is een kwestie van smaak.. ;-)

Floortje69 14-03-2007
Geschreven voor: Olympus µ 1000 zilver

Ben erg tevreden over de camera. Had eerst de 700 maar dat vond ik totaal helemaal NIETS! Veel te licht en ook te slechte foto's, vooral in zgn. moeilijke omstandigheden.

Ging dus terug met de 700 en wilde eigenlijk ruilen voor een Canon Ixus of Nikon Coolpix (zeer goede ervaringen met de Coolpix 3100) maar het werd dus de 1000.
Redenen?
1- het bijzonder overzichtelijke menu, vooral handig voor manlief die niet zo handig is, technisch gezien
2- het uiterlijk
3- de sneltest in de fotozaak maakte duidelijk dat deze cam zonder flits met weinig licht WEL goed presteert.

Ervaringen?
- in sommige omstandigheden in de AUTO-stand kiest ie soms te makkelijk voor hoge ISO-waarden (als je geen flits wilt gebruiken), soms wel 1600, waardoor onnodig veel ruis ontstaat.
- sowieso relatief, vergeleken met andere cams, veel ruis boven de 800, maar dat maakt niet uit: gewoon lagere ISO-waarden gebruiken via de P-instelling: de resultaten zijn gewoon goed te noemen.
- hele korte sluitertijden, in de sportstand bv, vind ik soms toch net iets te lang, waardoor je toch de beweging ziet...
- verder echt mooie kleuren, makkelijk in gebruik, stabilisor erg OK, en lekker snel.

Kortom: ben blij en tevreden.

Marcel Muris 28-02-2007
Geschreven voor: Olympus µ 1000 zilver

Prima camera en maakt goede foto's. De foto's zijn nadat ze genomen zijn nog te corrigeren op het toestel zelf mbt niet stil houden van de camera....
Verder is ie lekker snel en gemakkelijk te bedienen. Je kunt ook foto's maken zonder externe geheugenkaart, camera heeft intern geheugen, maar dat zijn er niet zoveel (ong 35 stuks op hoge kwaliteit)
De bijgeleverde acculader kan op 110V en 230V laden, dus ook handig voor buitenland.

Tevens mis ik op de camera (heb ik nog niet kunnen ontdekken) een oranje hulplicht als je in het donker foto's wilt maken.
Canon en Sony hebben zo'n handig oranje lichtje, zodat je ongeveer kunt zien waar iemand zich bevindt in het donker, want op het display zie je niets. Dit vind ik wel een nadeel.

Iempje 15-02-2007
Geschreven voor: Olympus µ 1000 zilver

Leuke en compacte camera met ruim voldoende mogelijkheden voor goede foto's en leuke filmpjes. De digitale beeldstabilisator doet zijn werk goed. Ook na het nemen van een foto zonder stabilisatie is het beeld nog te corrigeren. De snelheid van deze camera vindt ik ruim voldoende, in combinatie met een XD-High speed geheugenkaart. Indien je een ISO waarde tot maximaal 400 kiest kun je de foto's ook stevig uitvergroten zonder noemenswaardig verlies van kwaliteit. Een echte aanrader, ondanks het feit dat op bepaalde professionele sites de beeldkwaliteit bij minder belichting en hogere ISO instellingen (800 en hoger) als matig wordt beoordeeld. Maar ja, je kocht in het filmrolletjestijdperk ook meestal een ISO waarde van 100 of 200, en doorgaans druk je nauwelijks foto's af op posterformaat. Al met al een handige en gebruiksvriendelijke camera voor mooie foto's zonder al te veel ingewikkelde instellingen.

rme 02-02-2007
Geschreven voor: Olympus µ 1000 zilver

Een aantal dagen in bezit van dit toestel. Mijn laatste camara was een Fujitsu, 3 mega pixel, maar heeft de geest gegeven. Een mooi toestel en start snel op. Foto's zijn prachtig en bewerking is eenvoudig. Ook een flimpje maken is super, afh. van kwaliteit natuurlijk. De software is ook makkelijk te gebruiken. 3x Zoom is meer dan voldoende. Een echte aanrader.

µ1000-man 15-12-2006

Sinds 3 dagen de trotse bezitter van dit toestel. Mijn vorige toestel was een
Olympus en deze maakte superscherpe foto's, dus mijn volgende toestel moest ook
een Olympus worden. Olympus komt ook altijd als goed uit de test als het om
beeldkwaliteit gaat. Bewust gekozen voor dit model met 3 keer optische zoom. In
combinatie met 10 megapixel is 3 keer zoom meer dan voldoende. Op de computer
kunnen altijd nog bewerkingen worden gemaakt op de foto(b.v. inzoomen). Meer
dan 3 keer zoom maakt alleen de kans op bewegingsonscherpte groter en noodzaakt
dus extra beeldstabilisatie. Gekocht in combinatie met een 1 gigabyte
geheugenkaart via een internetwinkel met tevens een gewone winkel. Alles aan
dit toestel straalt kwaliteit uit, kortom een echte aanrader! Zodra ik meer
ervaringen heb, zal ik hiervan op deze pagina melding doen.