Nikon Coolpix S200 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon Coolpix S200 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

wma1302 05-07-2009
Geschreven voor: Nikon Coolpix S200 zilver

Leuke vormgeving, een leuke hoevelheid aan mogelijkheden, echter de kwaliteit van de foto laat soms - behoudens bij close ups - nogal eens te wensen over. Het beeld is op de linkerzijde van iedere foto altijd ietsje onscherp. Dit zou een specifiek defect in mijn exemplaar kunnen zijn, ware het niet dat hij al een keer gerepareerd is en dat heeft niets uitgehaald. Het formaat van deze camera is ideaal voor alledaags gebruik en makkelijk om overal mee naar te te nemen.

Martijn1704 26-05-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix S200 zilver

Mijn tweede digitale camera tot nu en ik ben er echt tevreden over. De verschillende functie-menus zijn best makkelijk te vinden. De panorama functie is heel handig in gebruik en ook de stop-motion animatie-tool en time-lapse video's zijn grappige extra's. Wat een beetje tegenvalt is de ruis die je ziet als je binnen foto's probeert te maken. Het is dan kiezen tussen sfeer met ruis of sfeerloos en scherper.
De accu blijft lang goed en hoeft niet steeds opgeladen te worden.
Als je een filmpje maakt is de microfoon niet echt gweldig: je hoort constant het getik van de autofocus-motor, maarja het is dan ook een fotocamera. Wat ik ook een klein beetje jammer vindt is dat de foto's niet te kantelen zijn op de camera voor een slideshow op tv. (Misschien heb ik die functie wel gemist dus als dat zo is reageer dan maar.)

Al met al ben ik toch wel tevreden over deze camera.

Patrick72 15-05-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix S200 zwart

Ik heb de S200 nu zo'n drie maanden in mijn bezit en ik 'm gekocht naast m'n digitale spiegelreflex. De laatste neem ik niet overal mee naartoe vanwege zijn grootte en gewicht dus het was voor mij wenselijk er een goede compactcamera bij te hebben.

De Nikon voldoet voor mij aan die vraag. Hij is snel, is vrijwel altijd trefzeker en maakt mooie, strakke foto's. Binnenshuis laat de kwaliteit van de foto wel te wensen over zo is mijn ervaring (veel ruis) maar bij goed licht is het een prima toestel. (Natuurlijk kun je voor binnenshuis ook altijd een statief gebruiken).

Jammergenoeg is er bijna niets handmatig instellen. Dat had ik ook niet verwacht van een point en shootcamera maar ik had er vooraf toch wat meer op gehoopt. Behalve in de (echte) opnamestand, kun je wel witbalans en bijvoorbeeld ISO waarde instellen.

Er zitten veel voorinstellingen op maar portret en landschap gebruik ik het meest en doen het goed. Kleurverzadiging, scherpte en helderheid zijn prima in orde. Bij ISO 400 treedt wel al ruis op maar dat gebruik ikzelf nauwelijks.

Kortom een prima toestel met fijne functies die prima en snel z'n werk doet. Bovendien steek je het apparaatje zo in je broekzak en je merkt niet dat je 'm bij je hebt. Maar toch heb je dan 7 megapixel tot je beschikking. Wanneer en waar je maar wilt!

Rob1987_ned 19-03-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix S200 zwart

Ik heb de camera sinds januari,
Tevens is dit ook mijn eerste camera en hij bevalt me zeer goed.

Ik vind de foto's mooi scherp, en ook de afdrukken op 10x15 zijn gewoon schitterend.

Het is alleen jammer dat je niet alles handmatig kan instellen. Maarja dit is meer een point & shoot camera.

Als je veel wilt instellen moet je een naar een prijsklasse hoger gaan kijken.

Werner 11-03-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix S200 zilver

Ik heb deze camera nu een paar maanden in bezit en vind dat hij in de sneeuw slechte beelden maakt; zowel alle filmpjes als alle foto's zijn overbelicht.
Ik heb alle standen geprobeerd (Opname, Portret, Hoge gevoeligheid, Scene / sneeuw, Film), maar alles is overbelicht.

Heeft iemand dezelfde ervaringen met deze camera?
Of is er iemand die juist góede ervaringen heeft met deze camera in de sneeuw, dan hoor ik graag hoe de instellingen moeten zijn.

4keke 16-02-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix S200 zwart

Wij hebben dit toestel sinds eind oktober 07. Toestel is vanaf het begin echt niet scherp te noemen! We zijn ermee terug geweest naar de winkel die m heeft opgestuurd. Terug gekregen en nog niet tevreden. Zelf het toestel opgestuurd naar Nikon met foto's waar geconcludeerd werd dat er iets aan mankeerde. We hebben hem nou net terug (16-02-08) en zijn niet tevreden. Mijn oude sony met 4 megapixel maakt scherpere en mooiere foto's!!

w.wigman 23-12-2007
Geschreven voor: Nikon Coolpix S200 rood

IK heb dit toestel in mei gekocht en sinds die tijd ben ik er flink mee aan het fotograferen geweest.
De mogelijkheden zijn echt ruim voldoende voor een compact camera en snel te vinden het wijst zich vanzelf.
Ook met weinig licht nog acceptabele foto's.
Tegenlicht geeft ook geen echte problemen onder meer door alle voorinstellingen die te gebruiken zijn voor verschillende situaties.
De zoom is ruim voldoende.
Tja en mijn vakantiefoto's zijn allemaal gelukt (behalve die foto's waarbij ik het zelf heb verknoeid :D )

Heb hem zelfs een keer uit de hand laten vallen op de stenen ondergrond. Daarna gaf de camera lensfout. Even uit en aan zetten en het probleem was voorbij, zo hoort het.

Wat mij betreft echt een aanrader.

hupke 31-10-2007
Geschreven voor: Nikon Coolpix S200 rood

Design is erg fraai, kwaliteit is Nikon dus zoals altijd goed.
De accuduur valt me niks tegen voor zo'n klein ding: ruim 220 foto's.
Ik vind de snelheid van autofocus en reload tussen opnames heel acceptabel.
Kortom: aanrader voor enthousiaste beginner, of als backup voor semi prof.

keemar 13-08-2007
Geschreven voor: Nikon Coolpix S200 zilver

mooi vormgegeven toestel en maakt mooie foto's,helaas na 2(twee) weken al kapot.
onder natuurlijk garantie gerepareerd,lensunit vervangen.
volgens mij zit originele cameratas te krap om toestel heen waardoor camera gestart kan worden terwijl die in deze tas zit maar lens kan geen kant op.

Ronny1 26-07-2007
Geschreven voor: Nikon Coolpix S200 zilver

Leuk toestel, maakt best mooie fotos voor een toestel van deze prijs.
Geheugen kaart van 2 gig is ook goedkoop (1100 fotos op hoogste resolutie)
One-touchportret stand is wel heel mooi, gezichten zijn heel duidelijk als de persoon heen en weer beweegt.
Makkelijk te bedienen en in te stellen.
Voor een normale gebruiker een goed toestel.

Nelliz 08-07-2007
Geschreven voor: Nikon Coolpix S200 zilver

Deze camera is echt geweldig. Hij is klein en compact zodat hij overal mee na toe kan. De kwaliteit van de foto's is echt ontzettend goed vooral close-up foto's. Ook is de portret functie erg goed. Hij kan automatisch gezichten herkennen zodat hij en het gezicht en de achtergrond scherp kan stellen. Ook zitter er veel verschillende scenes ingebouwd! De bediening van het toestel is een eitjes. Alles spreekt voor zich. De batterij duur is echt erg lang. Ik kan er ongeveer 250 foto's meemaken en hij gaat dus zeker een week mee op een accu!
Al met al is dit een ontzettend goed toestel voor zowel beginners al gevorderden. Een echt aanrader dus!

Doppert 20-06-2007
Geschreven voor: Nikon Coolpix S200 zilver

Heb de S200 als 2e camera aangeschaft om niet altijd met m’n zwaardere Pro1 te hoeven zeulen. Licht, klein en compact waren bij aanschaf mijn belangrijkste criteria. Helaas, want achteraf had ik ook kritisch naar de cameralens moeten kijken. Kwaliteit van de foto's valt zwaar tegen. Aantal pixels zegt niets over de kwaliteit van de foto. Dat bewijst dit cameraatje. Mede gezien de aanschafprijs is dit toch een grappig hebbedingetje.

Katja1971 24-05-2007
Geschreven voor: Nikon Coolpix S200 zilver

Ik heb de camera sinds begin deze week in bezit. Ik heb Nikon gekozen omdat ik ook een SLR van Nikon heb, die me bijzonder goed bevalt.
Daarnaast vind ik de prijs/kwaliteitverhouding erg goed! Voor iets meer als 200 euro had ik hem in huis.

Qua design doet hij me erg denken aan een IXUS: de buitenkant is helemaal van metaal (aluminium als ik me niet vergis). Hij is lekker klein en heeft toch een vrij groot display waar je je foto's direct op ziet.
Verder heeft deze camera een paar handige functies waarmee je foto's bijna altijd slagen, zoals gezichtsherkenning en de mogelijkheid om de camera aan te passen aan de locatie (strand, feest, landschap, etc.)

Ook zit er een macrostand op, waarmee je tot 10 cm afstand kunt fotograferen. Daarmee heb ik gisteren een paar erg mooie platen geschoten in mijn tuin.

Ik heb hem eigenlijk alleen voor 'erbij'. De spiegelreflex is niet altijd even handig om mee te nemen, en deze zit gewoon standaard in mijn tas. Ik ben er erg mee in mijn nopjes!

Marc283 29-04-2007
Geschreven voor: Nikon Coolpix S200 zilver

Heb deze camera nu 2 weken in bezit. Heb deze gekocht als camera erbij voor wanneer ik mijn digitale (Nikon) spiegelreflex niet mee wil slepen.

Het cameraatje maakt goede foto's, maar die van mijn dlsr zijn kleurrijker (vind ik).

De S200 is inderdaad niet de allersnelste, maar daarvoor heb ik hem dan ook niet gekocht.

De camera voelt erg solide aan en de behuizing is geheel van aluminium, op het accu dekseltje na dan. Tevens is de camera erg licht, (ultra) compact en erg plat.

Er valt bijna niks aan in te stellen, het is een echt point and shoot cameraatje. Maar ondanks te weinige instelmogelijkheden maar het toch erg goede foto's.

Vooral de in-camera truukjes zijn erg leuk: D-Lighting, de gezichts-AF en de VR, die helaas alleen electronisch is.

Al met al een leuk cameraatje voor iets meer dan 200,-

Roel Sonnemans 14-04-2007
Geschreven voor: Nikon Coolpix S200 zilver

Barry23: ik zou voor de canon of de panasonic gaan. De ixus serie levert zo ongeveer de beste camera's in die prijsklasse. De panasonic heeft een leica lens, dat is ook enorm goed.

de s200 heb ik nu in mijn handen. in het donker neemt hij zelf een grotere iso waarde waardoor er ruis optreedt. Voor de rest is het een TOP camera, samen met canon de enige met nederlandse taal. De s200 heeft ook een hele mooie panorama assist functie, waarmee je mooie panorama foto's kan maken.

qua snelheid is hij niet de snelste, maar voor normaal gebruik is het goed.

nadeel is wel dat bij tegenlicht er niet meer zo veel op het scherm is te zien, de helderheid is wel bij te stellen maar dat haalt ook niet zo veel uit.

kortom, leuke camera voor het huis- tuin- en keuken gebruik.