Canon PowerShot G11 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot G11 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

albert46 03-08-2011
Geschreven voor: Canon PowerShot G11 zwart

Deze camera is geweldig! het draaibare zoekwindow is super zeker om kinderen te fotograferen of om macro opnames te maken.
bij veel zon is het fijn, dat canon nog steeds een "gewone" helderlichtzoeker gebruikt.

niek123 22-08-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot G11 zwart

Toch maar weer een Canon G11 aangeschaft voor vakantie. Mijn G10 (en die deed het ook goed) aan mijn zoon kado gedaan. De G11 is in Megapixels terug gegaan van 14 (bij de G10) naar 10 miljoen nu. De kwaliteit van de foto's is echter wel beter dan bij zijn voorganger. De Video functie doet het evengoed. (Jammer dat dit nog geen HD is, maar dat komt wellicht in de G12 tzt)
Vooral de binnenfoto's (low light) zijn er flink op vooruit gegaan t.o.v. zijn voorganger. Veel nieuwe toestelen hebben daar nog steeds moeite mee, Canon doet het gewoon goed met de G11.
Kortom een tevreden gebruiker hier. (Mijn Spiegelreflex is voor vakantie gewoon te groot daarom deze voor de vakantie!)

evertjan2 17-08-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot G11 zwart

Heb nu een bijna een half jaar de G-11 in gebruik. Ik was meteen onder de indruk van de lichtgevoeligheid - ook bij kaarslicht kun je zonder ruis uit de hand nog foto's maken!
Mooie tere lichtomstandigheden hoef je niet te verpesten met flitslicht. Met de G11 kun je ook ongemerkt goed foto's maken, desnoods vanaf de buik (op goed geluk of met het draaibare schermpje). De digitale converter vergroot sterk het zoombereik terwijl de kwaliteit er nauwelijks onder lijdt.De vele mogelijkheden van de G11 heb ik mij nog niet allemaal eigen gemaakt.
Ik ben nog steeds heel enthousiast over deze camera.

HOUTMEIJERS 16-08-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot G11 zwart

Fantastische camera. Een van de beste compacts.
Resultaten zijn vergelijkbaar met een spiegelreflex.
Tevens is het heel nuttig dat er een flitsschoentje opzit waar alle Canon flitsers op bruikbaar zijn.
Praktisch ruisvrij tot en met iso 800.
Bijzonder aan te raden.

dirkhj 21-07-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot G11 zwart

Zoals overal is te lezen, is dit een camera van zeer hoge kwaliteit.
Voor de camera (van canon NL.) heb ik 2 weken geleden € 369,00 betaald.
De service van Canon: zelfs vóór de aankoop is de service al onder de maat.
Ik heb Canon telefonisch gevraagd welke informatie er in de zoeker te vinden is wanneer je het scherm niet gebruikt.
Men kon hierop geen antwoord geven en ook het toegezegde antwoord per mail heb ik niet ontvangen.
Mijn ervaring met de camera is goed, er is echter geen enkele informatie in de zoeker te vinden, instellingen van de camera moeten via het scherm gebeuren dus ook wanneer je het schermpje niet kan gebruiken door b.v.teveel aan zonlicht.

Bij opengeklapt scherm zit de draagriem aan de rechterkant lastig in de weg.

Overigens ben ik bijzonder tevreden met deze uitstekende Camera

ivonne1 15-07-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot G11 zwart

Mijn vorige camera was de Canon Powershot G7. Echter is binnenin deze camera een schroefje losgeraakt wat kortsluiting heeft veroorzaakt op de printplaat. Hierop googlen levert heel veel resultaten met hetzelfde probleem op. Canon erkent het probleem echter niet en doet er helemaal niks aan. 3 jaar na aankoop kun je in veel gevallen de camera dus weggoooien.

Ondanks deze slechte ervaring met Canon toch een nieuwe Canon gekocht. Dit omdat ik zo verwend was met de G-serie van Canon dat geen enkele andere compact camera kan tippen aan deze serie.

De G11 is een prachtige camera; zeer weinig ruis bij hogere iso-waarden. Goede kleuren, veel instelmogelijkheden. Op vakantie blijft de SR camera ingepakt, want die is zo groot om mee te nemen, en de G11 maakt veel makkelijker mooie foto's.

Ik heb deze camera gekocht omdat ik een goede kwaliteit foto's wil (ook binnen, zonder flits), maar geen hobby zoek en niet elke foto wil bewerken.

Zeer tevreden over de kwaliteit van foto's, maar minder te spreken over de zeer slechte duurzaamheid en service van Canon... Hou hier rekening mee bij aankoop, na de garantie doet Canon niks meer voor je, ook al gaat hij spontaan kapot. Had dit anders verwacht; dit is immers de top-serie in de klasse compactcamera's en de camera is niet bepaald een koopje.

Faster74 08-07-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot G11 zwart

Ik heb deze camera nu bijna een jaar. Het is een ideale camera voor fotografen die hoge kwaliteit willen en veel instelmogelijkheden én die ook alles handmatig willen kunnen instellen.
Kwaliteit is - vind ik - beter dan van menige DSR. En omdat de camera zo compact is, sjouw je je niet een breuk!
Mooie kleuren, goede scherpte van foto's.
Batterij gaat lang mee, ook als je filmpjes schiet.
Ik ben superblij met deze veelzijdige camera.

renatetrouwborst 25-05-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot G11 zwart

Na een grondig onderzoek op internet en kieskeurig dus voor deze camera gekozen. Wilde geen al te moeilijke camera maar wel eentje waar ik wat meer handmatig kun doen om te kijken wat er sowieso allemaal mogelijk is. Door de compactheid van de camera en gewicht past ie altijd in mijn handtas en dat heeft inmiddels al veel mooie plaatjes opgeleverd. Wilde graag foto's kunnen uitvergroten tot A3 formaat voor mijn werk en mooie portretten van mijn kinderen met mooie scherpte-diepte contrasten en dat is me gelukt. Kortom ben helemaal weg van deze camera.

Rein9 07-04-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot G11 zwart

Wegens visuele beperking zocht ik een camera met doorzicht zoeker. Dat valt tegen, er zijn er maar weinig en al die camera's met alleen een scherm vallen voor mij echt af bij helder weer. Dus de G11 geprobeerd. Dat de zoeker iets minder beeld geeft valt mij erg mee, beter ook dan andersom! Ik vind het verschil maar beperkt en ben het dus niet eens met dit door sommigen genoemd nadeel.
Ik heb hem nu een week in gebruik, een enorm arseaal aan mogelijkheden en dat is misschien het enige nadeel, teveel om allemaal te onthouden. Het boekje is uiterst summier maar op de bijgeleverde CD-ROM staan 195 pagina's uitleg.
En de witte puntjes heb ik (zwaar uitvergroot) niet in een donker beeld kunnen ontdekken.Kortom:
Prachtige camera!

Rica 02-03-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot G11 zwart

Heb ontdekt dat deze camera een vervelend euvel kan hebben: Bij opnamen bij zeer weinig licht, of bij onderwerpen met donker effen oppervlak kan hij witte puntjes laten zien. Deze zitten ook in de opnames! Als je met dit euvel filmt zie je deze puntjes mee reizen en die kan je niet retoucheren! I had dit bij twee camera's die ik tegelijk kocht en later ook bij twee andere die ik daarna mocht inruilen. De vijfde bleek het eindelijk niet te hebben. Kort geleden hoorde ik van een bekende van mij die deze camera op een ander adres kocht, ook dit euvel te zien: twee dikke witte punten in de opnames.

zarah1975 02-02-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot G11 zwart

Sinds kort de Canon Powershot G11 in mijn bezit. Een wat kleinere camera om zo -naar ik hoop- makkelijker mee te kunnen nemen op vakantie en dergelijke dan een dslr. Maar waar ik wel grotendeels dezelfde eisen aan stel.
De bediening is heel natuurlijk, zoals dat eigenlijk van Canon gewoon is. De automatische stand zal portretten gelijk opzoeken en ze zelfs blijven volgen (tot meerdere personen aan toe).
De handmatige bediening laat zich echter net zo makkelijk regelen en nodigt uit tot experimenteren. Leuk van zo'n klein ding!
Positief zijn de natuurlijke kleuren, en de lichtgevoeligheid van de lens. Jammer dat hoge iso-waarden toch veel ruis geven. Iets lagere waarde kiezen dus.
Als klik-klak-klaar camera zeer geschikt. Maar als je meer van een camera verwacht in kwaliteit en bedieningsgemak, dan is de Canon G11 zeker een aanrader.

plutone 22-01-2010

Perfecte reisgezel!

Goede kleurweergave, zeker ook voor huidtinten, en scherpe lens. Prettig in het gebruik door de vele fysieke knoppen en het uitklapschermpje. Door het kantelschermpje kun je spectaculaire foto's vanaf een heel laag standpunt maken. Je kunt het dichtklappen zodat het schermpje geen krassen kan krijgen. Moeilijk te zeggen of de degelijkheid nu juist wel of juist niet gediend is met dit scharnierende schermpje. Ik hoop er maar het beste van.

De kwaliteit van de foto's is goed te beoordelen op het schermpje, ik maak vaak een foto over met net iets andere belichting.

Eigenlijk wel jammer dat de lens niet net wat groothoekiger is.

De batterij kan meer aan dan ik in een dag. Ik heb een reservebatterij maar zou bij nader inzien ook wel zonder kunnen.

In vind de doorkijkzoeker soms echt een uitkomst. Die is goed helder, maar laat helaas lang niet het hele beeld zien. Voor heel nauwkeurige beeldbepaling is dat een nadeel.

Op 80 ISO is de beeldkwaliteit verbluffend, en vergroten tot 50 bij 70 is echt een reële mogelijkheid (ik heb dat met veel succes gedaan). Er is voor mij geen enkele zinnige reden voor meer pixels!

Verder is hij op 400 ISO goed bruikbaar en op 800 nog net, vind ik. Doordat de lens f2.8 is komt in de praktijk de lichtgevoeligheid daarom dicht bij een reflexcamera met standaard zoomlens.
Het zoombereik is niet zo ruim maar daar staat tegenover de lens goed scherp is.

Jammer is dat de lens niet wat sneller is, zodat je kunt werken met beperkte scherptediepte als je dat wilt.

Een pocketcamera kun je hem niet noemen, daar is hij te dik en te zwaar voor. Naar het ouderwetse aan deze camera maakt hem aan de andere kant juist weer leuk. Hij hangt ook gewoon aan een riempje om je nek.

Ik merk wel snel dat ik ongewild een knopje indruk. Duidelijk een nadeel van zo'n klein ding.

Deze camera is erg goed voor macro, je kunt hem ergens bovenop zetten en de scherptediepte is heel groot.

Niet onbelangrijk: mensen hebben niet zo door dat je ze op de foto zet als je de camera op borsthoogte houdt, ze trekken minder hun 'ik ga op de foto'-gezicht.

Als je eenmaal door hebt hoe het werkt kun je er vrijwel net zo goed mee scherpstellen als met een reflex.

De G11 is vergeleken met een reflex wel erg traag, maar ook heel erg stil als je de geluiden uit zet. Ook hier weer: je trekt veel minder de aandacht.

Verder is het dynamisch bereik klein, en ik onderbelicht doorgaans iets om uitgebrande lichte plekken te voorkomen. Ik schiet raw en ontwikkel met DXO.

Mijn referentiekader:
Ik ben de Canon 40D reflexcamera gewend. De Image Stabilizer is voor mij een standaardvoorziening. Ook in deze camera werkt hij goed.

Ik gebruik de twee camera's soms samen, de reflex met supergroothoek of juist met tele, en de G11 voor het gewone werk.

Nog iets: de grote Canon flitser doet het perfect op dit kleine cameraatje, koppelt aan de belichtingsinstelling, maar de combinatie is minder hanteerbaar en ziet er belachelijk uit.

Voor je deze camera koopt moet je zeker ook de Canon s90 overwegen. Dezelfde sensor, een snellere lens, past in je zak en is aardig wat goedkoper. Wel iets minder zoombereik en geen uitklapschermpje.

Voor mij heeft dat schermpje de doorslag gegeven in mijn keuze.

DennisZ 20-12-2009
Geschreven voor: Canon PowerShot G11 zwart

De G11 laat zich het beste typeren als een compact camera met greep, instellingen, rekenkracht en software een professionele spiegelreflex. De G11 biedt veel kracht in een klein formaat camera. De opties zijn te veel om hier op te noemen, maar één eigenschap die de G11 anders maakt wil ik wel benadrukken:
De G11 is zo een beetje de eerste camera in de industrie die minder megapixels dan zijn voorganger heeft. De G11 heeft 10 megapixels de G10 had er 14,7. Dit is omdat de fabrikant inziet, dat minder pixels de camera lichtgevoeliger (2 stops) maakt. Hierdoor is er bij weinig licht ook minder ruis in het beeld. Geen zorgen over deze reductie, een perfecte foto kan zonder schroom op A2-formaat worden afgedrukt. Wat belangrijk voor mij is(hiervoor had ik een Panasonic TZ-3), is simpelweg dat meer fotoos lukken. Zonder flits binnenskamers is de sluitertijd minimaal 1/60ste sec. Het resultaat is dat dit samen met een uitstekende beeldstabilisatie bijna geen bewogen fotoos meer geeft. Tel daarbij op dat aanzetten tot afdrukken deze camera slechts 0,8 seconden kost, je bent bijna nooit meer te laat in het vastleggen van onverwachte gebeurtenissen. De snelle hard- en software ondersteunt een snelle serie van meerdere foto's maken. Verder glipt de camera door de goede grip met reliëf minder uit mijn hand dan een camera met metalen body. Overige details : De camera ondersteunt RAW en heeft een optische zoeker, die voor brildragers in focus instelbaar is en goede flits. In een vergelijk van de G11 met een spiegelreflex kan ik maar één ding zeggen, deze camera past in de jaszak, stop je in een rugzak, in je laptoptas, tussen je bagage. Mijn spiegelreflex hangt voornamelijk aan de kapstok. De G11 is wat dat betreft een écht handzame werkcamera. U begrijpt : Ik ben meer dan enthousiast over deze camera.

bvanes 13-12-2009
Geschreven voor: Canon PowerShot G11 zwart

Heb nu de camera twee weken. En veel opnames gemaakt juist ook in de schemer. Wat kan je anders in Noorwegen in december als het om 15.00 al begint te schemeren. Natuurlijk is de ruis niet minder dan een DSLR, maar dat kan ook niet anders met een kleine sensor. Maar toch fantastische foto's gemaakt.

De gebruiksinterface is soms niet de meest intuïtieve als je niet met een Canon DSLR gewerkt hebt. Je moet dan echt de gebruikershandleiding lezen om te begrijpen dat je in manual mode op welk knopje moet drukken om van de diagfragmainstelling naar de sluitertijdinstelling te wisselen.

Plus:
- Image-stabilisatie
- Scherpte objectief
- redelijke ruisonderdrukking
- contrast foto's
Min:
- Soms trage autofocus
- druk bij gebruik soms ongewild op knoppen

photofreak 25-11-2009
Geschreven voor: Canon PowerShot G11 zwart

Wat is dit een fantastische camera!! Ik ben lang op zoek geweest naar een goede compactcamera naast mijn SLR, maar die heb ik na het lezen van veel testen en uitproberen in de winkel gevonden. Het is mij nog niet gelukt om een slechte foto te maken met deze camera.Wat zitten hier een hoop instelmogelijkheden op!!!. Je hebt dezelfde mogelijkheden die je bij de meeste SLR camera's hebt. Het voordeel is natuurlijk dat je niet met objectieven loopt te slepen. Dit is een goede camera naast een SLR, misschien wel een geduchte concurrent.

Tip: het loont nu zeker om je camera in england te kopen. Ik heb dat via ebay gedaan en het scheelt vele euro's!!! Ik heb dit ook gedaan.

Dennis66 14-11-2009
Geschreven voor: Canon PowerShot G11 zwart

Ik ben niet tevreden over de G11. Bijna alle gemaakte foto's zijn gewoon niet scherp. Ook niet op de auto stand zonder zoom. Kan zijn dat ik een maandagmorgen exemplaar heb. Het toestel ligt zeer goed in de hand, de mogelijkheden zijn legio en ook het draaibare scherm is makkelijk, maar als de gemaakte foto's niet goed zijn dan houdt het gewoon op. Had er meer van verwacht. Mocht via chear.nl het toestel 30 dagen op proef hebben, maar heb deze net aangemeld voor retourzending.

jdestuyver 10-11-2009
Geschreven voor: Canon PowerShot G11 zwart

Heb het toestel 1 week thuis. Heb veschillende P&S camera's gehad van Nikon en van Canon. Heb ook een Ixus 80 van Canon die ik dikwijls mee heb aangezien de zeer geringe grootte. Maar nu de G11. Echt een pracht van een toestel. Ik heb er de EX270 flits bij genkocht en dit is voor mij de ultieme combinatie voor de beste familie en reiskiekjes te trekken, zonder een zware DSLR te moeten zeulen. Goede resultaten bij weinig licht. De mogelijkheden zijn oneindig. De 2 programmeerbare standen samen met een quick access toets maken het geheel compleet.

janvannoort 05-11-2009
Geschreven voor: Canon PowerShot G11 zwart

Na alle G's is dit zonder de meer de beste. Het draaibare scherm met hoge resolutie is meer dan uitstekend.
Waar de G10 het bij meer dan 200 iso al liet afweten kun je met de G11 op 800 iso nog acceptabele foto's maken. Snelheid is goed en 10MP is ruim voldoende voor grote printen. Iets meer zoom had gemogen maar dit zou dan weer ten koste gaan van de scherpte en helderheid van het beeld. De degelijkheid van de camera is goed maar voorzichtigheid is geboden voor de lens.
2 weken geleden de Fuji S200EXR geprobeerd maar de Canon presteerd toch aanmerkelijk beter.
Wat mij betreft de beste compact van dit moment. De G12 niet veranderen maar nu alleen nog de sensor vergroten. Dan is het een concurent van de spiegelreflex camera.

DrJan 30-10-2009
Geschreven voor: Canon PowerShot G11 zwart

Uitstekende compact camera voor de veeleisende fotograaf die ook een camera in zijn zak wil meenemen, naast zijn spiegelreflex. Ik vind het draaibare schermpje absoluut een verbetering, zowel bij fotograferen in allerlei posities, als bij het voorkomen van krassen. Want ik heb de camera zonder hoes in mijn zak.
Heb hem ook gekocht voor de filmpjes. Daar ben ik zeer tevreden over.
Alle(!) foto's met genoeg licht zijn uitstekend. Als het lastig wordt met licht en contrast, ga ik mijn spiegelreflex halen. Hoewel je dan nog altijd goede kiekjes kun maken met de G11. Ben benieuwd hoe degelijk het ding is. Van mijn G9 overleefde het lens in-/uitschuifsysteem de eerste val al niet (ca 80 cm met lens in en camera uit). Dat zou mijn feedback aan Canon zijn: foto's, films en mogelijkheden zijn goed genoeg, nu de robuustheid en stootvastheid omhoog.