Canon PowerShot S90 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot S90 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Madela 25-06-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot S90 zwart

Na heel veel zoeken op het internet uiteindelijk overgegaan tot de aankoop van de S90. En de verkoper vond het een hele goede keus. Ik ben er tot nu toe best tevreden over maar heb toch nog een paar opmerkingen/vragen. Klopt het dat deze camera de genomen foto's enorm comprimeert als JPG? Met mijn oude camera de Powershot A540 met maar 6 megapixels waren de bestander groter dan dat ik nu heb. Met het grootste aantal pixels (dus nu 10 megapixels) en de fijnste afstelling. Ook vind ik het jammer dat je op de auto-stand niet de ISO vast kunt zetten. Vooral binnen met flitsfoto's vind ik een ISOwaarde van 800 best hoog. Ik zet 'm dan liever op 100 ISO, dan zijn de foto's toch scherper. Weet iemand of je de gezichtsherkenning op de AUTO-stand uit kunt zetten? Ik heb het idee dat je met deze portretstand een ietwat softfocus krijgt. Dus ook niet van die scherpe foto's als ik zou willen. Ik maak dus de meeste foto's op de P-stand en stel zelf eea in. Voor een leek als ik ben, is dit wel even wennen en ik maak dus meerdere foto's. De resultaten zijn verder prima en ik vind het een handig en mooi toestel. Ook de makro-stand bevalt, vooral omdat je met een diafragma van 2.0 weinig scherpte/diepte kan creëren. Dus een wazige achtergrond.

Kuipers_1975 22-06-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot S90 zwart

de canon s90... niet over twijfelen. het is ECHT een super toestel. Het is idd niet de goedkoopste, maar het schiet echt top foto's. Ik had eerst een Canon ixus 210 gekocht, maar niet happy met de scherpte... En dan nu deze camera ;)! dit is wat ik zocht, super scherp in allerlei omstandigheden, weinig licht--> top, normale omstandigheden --> enorm scherp en super kleuren. Dus niet twijfelen meer... dit is volgens mij voor iedereen die een toestel zoekt dat klein/handzaam is en top kwaliteit levert, je zult er zeker geen spijt van hebben. Ik heb ook nog een Canon spiegelreflex 350, en de foto's zijn zeker zo scherp, alleen kan je dit toestel wel meenemen ;. Heb je vragen, of wil je een aantal test foto's ontvangen, contacteer mij, en overtuig jezelf.

markalex 26-05-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot S90 zwart

Aangezien ik een betere camera wilde dan mijn Fuji Finepix F10 en toch het formaat klein wilde houden ben ik op de Canon S90 uitgekomen. Mede doordat een professionele fotograaf me de Canon G10 of G11 adviseerde. Die vind ik echter net te groot en de S90 heeft dezelfde beeldsensor en een groot aantal dezelfde mogelijkheden.

Tot nog toe ben ik zeer tevreden:
- de beeldkwaliteit is zeer goed
- bediening makkelijk en overzichtelijk
- formaat zeer handzaam en de mogelijkheden flink uitgebreid.
- met name de mogelijkheid om sluitertijd en diafragma handmatig in te stellen vind ik prettig.
- hoge iso waarde maakt het mogelijk om ook met weinig licht zonder flits te fotograferen.
- handig dat je zelf funkties aan de 2 draairingen en een aparte voorkeuzeknop an toewijzen.

Nadelen zijn:
- vrij weinig grip bij vasthouden met 1 hand, iets van een uitstulping aan de rechtervoorkant zou prettig zijn geweest.
- gevoeligheid van draairing op achterzijde, je draait makkelijk te ver door en als je 'm per ongeluk aanraakt wil ie ook wel es verspringen.
- positie vd flitser is, zoals vaker opgemerkt, niet erg handig. maar ik heb er tot nog toe weinig last van gehad.

De nadelen wegen voor mij zeker niet op tegen de voordelen. Goeie camera!

tomtomtom 09-02-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot S90 zwart

Pas geleden gekocht voor een hele scherpe prijs bij de Mediamarkt (19% korting).
Heb voor de S90 gekozen omdat hij veel instelmogelijkheden heeft en bovendien ook automatische goede foto's produceerd. Bovendien kan je met weinig licht al hele goede foto's maken zonder flits. Op 800 ISO maakt hij goede foto's met bijna geen ruis. Dit toestel komt qua foto resultaat erg dicht in de buurt van een spiegelreflexcamera zonder dat je een groot log apparaat mee moet zeulen.
Mooi klein stevig apparaat. Op het stevige heb ik wel aan te merken dat het flitsertje op een onhandige plek zit (waar ik althans mijn vingers opleg om het toestel vast te houden) als dan automatisch het flitsertje omhoog gaat geeft het toestel een foutmelding. Ik dacht dat ik hem terug moetst brengen want ook na het herstarten kwam de flitser niet automatisch eruit maar na eventjes deed hij het weer. Dit vind ik dus een minpunt. Heb het automatisch flitsen uit gezet. Een ander minpunt is de gevoeligheid van de selectiering aan de achterkant van het toestel. Nog een minpunt is de prijs, is erg hoog. Gelukkig heb ik hem een stuk goedkoper kunnen kopen maar voor nog best een berg geld. Al met al ben ik erg tevreden over dit toestel en wegen de nadelen niet op tegen de voordelen. Ik vind het toestel een aanrader.

Frank1414 01-02-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot S90 zwart

Dit weekend gekocht dus nog niet veel ervaring met dit toestel. De eerste indruk is echter fantastisch. Maakt mooi foto's, lichtsterk objectief, compacte uitvoering.

javan 20-01-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot S90 zwart

ik heb de sony dcs hx1 gehad,vond deze ook te groot om altijd bij te hebben;maar heb ze wel eens kunnen testen.
de sony geeft mooie kleuren en goede fotos,echter een misser..ruis en geen sd kaart
Ook geen usb aansluiting,dus je moet overal de kabel meesleuren.niets van dit op de s90
nu heb ik deze s90 gekocht,en de fotos zijn ongelooflijk.
als je een gezicht trekt zie je werkelijk GEEN ruis,en een mooie glans van het gelaat.
Dit miste ik met de sony.
Ik meen echt dat er geen betere camera bestaat in de digitale serie.

Danny555 11-01-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot S90 zwart

Na vele test fotos heb ik mn Ixus 120 geruild voor de Powershot S90 en moet zeggen heb er geen dag spijt van gehad.
De Powershot maakt super scherpe foto's en zelfs met heel weinig licht.
Heeft heel veel in te stellen functies( moet ik alleen nog in verdiepen ).

Op de Auto stand maakt hij perfecte foto's en hij is erg snel.

Kortom perfect fototoestel!

hendrik70 10-01-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot S90 zwart

Na lang nadenken toch maar mijn Ixus 120 ingeruild voor de S90.
Ik miste toch een beetje grip en de S90 is een stukje dikker.
Tevens vind ik het handig dat ik, indien nodig,de camera handmatig kan instellen.

In testen, o.a in Focus, kwam de S90 heel goed uit de bus en ik moet zeggen dat het voor mij de beste compact is die ik tot nu toe gehad heb.( en ik heb er best wel een aantal versleten)
Vroeger helemaal Fuji fan in de F30 dagen maar,op dit moment is deze Canon beter dan de F70.

Pas bij 800 ISO zie ik wat ruis verschijnen wat voor een compact camera een hele prestatie is.
Wat ik wel eens lees over de ISO die niet vast in te stellen is op de automaat stand, simpel een draaitje aan het instelwiel naar P en klaar is kees. Het is niet zo moeilijk.

Ik neem hem in Februari mee op wintersport en daarna zal ik met een wat uitgebreider verslag komen.

Tulles72 03-01-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot S90 zwart

Vergelijk deze camera niet met en spiegelreflex, want het blijft een compactcamera. Echter, als je net als ik niet altijd zin hebt om een tas met flitser, lenzen en een statief mee te nemen (of als je gewoon al geen zin hebt om zo'n grote camera overal mee naar toe te slepen) dan is dit een uitstekend alternatief. Goed instelbaar (sluitertijd, diafragma), handmatig inzoomen door aan de lens te draaien is even wennen, maar werkt goed. Hij voelt robuust in de hand hetgeen ik prettig vind (vandaar de 10 voor degelijkheid). Daarmee is het alleen nog niet echt een toestel om in je broekzak te stoppen. En belangrijk, hij maakt mooie foto's en heeft een lichtsterke lens van 2.0. Kortom, nu twee weken in bezit en nog aan het pionieren, maar erg tevreden.

ag3 12-12-2009
Geschreven voor: Canon PowerShot S90 zwart

Ik zocht een kleine camera die ook goede foto's maakt.
Dit is de camera die ik zocht,
klein, niet te licht ,je hebt ook nog wat in je hand, hij is snel, maakt scherpe foto's,op vele manieren in te stellen,groot flitsbereik.
28 groothoek , mocht wat meer zoembereik hebben.

David_Pogue_wannabe 04-12-2009
Geschreven voor: Canon PowerShot S90 zwart

Voor mensen die wel een idee hebben van techniek, lees: http://www.nytimes.com/2009/11/12/technology/personaltech/12pogue.html?_r=1

NY Times' techniek columnist David Pogue geeft deze camera bijna de status van 'ultiem apparaat van 2009'

NL21458 11-11-2009
Geschreven voor: Canon PowerShot S90 zwart

Tja. Mijn D70 spiegelreflex ging kapot. Dus op zoek naar een andere camera. Ik wilde iets dat klein was. Dus de S90 kwam in beeld. Ben hem gaan halen om 17:00 uur en de volgende ochtend om 09:00 weer terug gebracht.
Waarom?
Hij is echt klein. Knopjes waren klein dus niet echt makkelijk te bedienen voor mij in ieder geval. Schermpje was ok geen commentaar hierop. De reden waarom ik deze camera koos was dat je bij de lens aan de voorkant kon draaien. Je kan deze knop programmeren. Dus je kunt hem laten zoomen of de iso enz laten regelen. Dan heb je aan de achterkant ook een draairing en hier had ik last van. Namelijk als je niet op Auto fotografeerd dan heeft deze kleine ronde ring ook een functie kan dus iso zijn of lichtcorrectie. Maar omdat die ring heel gevoelig is heb je al heel gauw dat je opeens op iso3200 aan het fotograferen bent. Heel vervelend is dat.
Daarnaast kon ik niet als de camera op auto stond de iso vast zetten. Ik wil bij deze camera nl niet op iso 800 foto's maken ik vindt dit niet meer mooi. Dus erg vervelend.
Nu dus weer naar Nikon en de D90 genomen. Een wereld van verschil en weer lekker groot. Ik zal niet meer zo snel over gaan naar een kleine camera. Met de D90 heb je weer het idee echt aan het fotograferen te zijn.

Dus in het kort:
Achterste ring erg vervelend. Zou je uit moeten kunnen zetten.
ISO in autostand niet vast te zetten. Blijft op auto staan voor sommige geen probleem denk ik maar voor mij wel.
En achteraf vondt ik het toch te klein.

p.s. De fotokwaliteit is goed voor deze ps camera.

Dhr. DuPrey 02-02-2012

Deze reviewer vergelijkt een compact met een spiegelreflex. Dat zijn appels met peren. Een d90 (opvolger D7000 heb ik) en een s90 (heb ik) zijn in hun klasse erg goed presterende camera's. Ik zou ze niet onderling vergelijken. ISO is overigens wel vast te zetten, maar niet in Auto. Dat is ook logisch, want in Auto doet de camera alles voor je. In de andere PSAM/PTvAvM-standen is ISO-waarde prima in te stellen.