Sony DSC-T200 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSC-T200 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Henk33 08-02-2008
Geschreven voor: Sony DSC-T200 rood

Prachtig ogende camera met veel goede gebruiksmogelijkheden. De kwaliteit van de foto's is echter super slecht. Vooral de foto's genomen met flitslicht zijn heel erg korrelig en onscherp. De foto's zonder flitslicht zijn aan de randen wazig c.q. onscherp. De foto's van mijn oude Sony camera, een P72, zijn stukken beter. Ben zwaar teleurgesteld in deze nieuwe Sony camera. Had namelijk van een nieuwe Sony camera betere kwaliteit verwacht. Waarschijnlijk heeft men meer oog gehad voor het uiterlijk van de camera en het touchscreen, wat werkelijk fantastisch is. De kwalitiet van de foto's is men waarschijnlijk even vergeten. Ga mijn oude P72 weer gebruiken, de T200 weer verkopen en uitzien naar een andere camera. Helaas Sony! Wat me overigens nog het meest stoort is dat Sony, ondanks heel veel kritikek, het probleem zelf nog niet heeft willen onderkennen!!

Sonyliefhebber 16-01-2008
Geschreven voor: Sony DSC-T200 zilver

Dit is mijn 2e sony digitale fotocamera . mijn vorige is de T7 . ik ben iemand die van alles en op elk moment foto's maak :-p . na een week bezit van deze fotocamera kan ik concluderen dat er vooruitgang is in de T serie van sony .

Pluspunten : geweldig die grote touchscreen van 3,5 inch ! alle vrienden vinden geweldig om de foto's te bekijken hiermee . de flitser is verbeterd t.o.v de T7/T9 . de kleuren van de gemaakte foto's zijn typisch sony . namelijk bv wat rood is , is erg mooi rood . precies mijn smaak . en de smile shutter functie is erg vet . iedereen lacht erom :-) . met deze camera kun je hele scherpe close-ups van een bereik van 50 cm maken . om de scherpte te verhogen gebruik ik de best wel vaak de flitser . kies nie voor hogere ISO-waardes , want dan krijg je maybe wel een lichtere foto maar nie scherper in de meeste omstandigheden ! accu raakt best wel snel leeg als je vaak van de gallery voorstelling met achtergrondsmuziek gebruik maak . koop ongetwijfeld een reserve accu bij .

Minpuntjes : tis nie mogelijk om in het donker buiten of bij weinig licht binnen het huis hele scherpe foto's te maken van voorwerpen op een afstand van groter dan 2,50 meter . omdat die flitser nie krachtig genoeg is . maar dit probleem hebben alle topmodellen compacte camera's van canon en panasonic ook . omdat ik onlangs tijdens de vakanties in het afgelopen halfjaar alle nieuwe compacte toestellen van mijn familie en vrienden uitgebreid samen heb getest en vergeleken . tis natuurlijk nie te vergelijken met de moegelijkheden en de fotokwaliteit van die grote lompe semiprofessioneel en de professionele spiegelreflex fotocamera's met een monteerbare extra flitser .

deze T200 is absoluut leuk voor een beetje gevorderde fotografieliefhebber die geen zware spiegelreflex wil en aandacht wil . ( psssst neem de rooie hahah )

tenslotte nog een tipje : ook al heeft deze topmodel T200 supersteadyshot . zorg er wel altijd voor dat je de camera met beiden handen vast houdt en hem zo stil mogelijk houden tijdens het klikken op de knop :-)

ik hoop dat alle lezers hier wel een beetje aan mijn review hebben :-) succes met het maken van uw wijze keuze !

MrB 05-01-2008
Geschreven voor: Sony DSC-T200 zilver

Heb na lang wikken en wegen op 28 december een T200 gekocht. Heb hem vandaag 4 januari 2008 snel teruggebracht. Wat een tegenvaller!
Binnenshuis is het me niet gelukt een scherpe foto zonder enorme beeldruis te maken. Ook niet met diverse standaard functies. Ondanks de 8Mp waren scherpte en details minder dan van m'n vorige camera, Olympus C2020Z 3x zoom.
De kleuren waren wel natuurlijker en de macro's geweldig. De meeste buitenopnames waren wel goed van kwaliteit. En dat grote scherm ... ideaal!
Het touchscreen was een regelrechte ramp. Bepaalde toetsen werkten eenvoudig niet, niet met de vinger, nagel of de speciale bijgeleverde stift. Ook niet na herhaald calibreren.

Henk Kramers 12-12-2007
Geschreven voor: Sony DSC-T200 zilver

Ik heb getwijfeld tussen de SONY T100 en T200. Ik ben echter blij dat ik gekozen heb voor de T200. Immers de touch screen bediening is snel, gemakkelijk en eenvoudig. Zeker als je hieraan bent gewend bijvoorbeeld door het bedienen van een navigatie systeen zoals een TOM TOM Europe XL. De T200 is zeer fraai qua uiterlijk, het grote scherm is bijzonder prettig, de bediening is eenvoudig (zeker wanneer je geen problemen hebt met de Engelse taal), instellingen (bijvoorbeeld wel/geen flits, voorkeuze programma's etc.) werken snel en eenvoudig. Kwaliteit foto's is ruim voldoende. Ik bedien het menu etc. middels de bijgeleverde pen. Simpel aanklikken en je scherm blijft netjes schoon. Bijgeleverde software is wat mij betreft overbodig. Prijs (€ 2993) prestatie is goed. Afwachten hoe e.a. verder in de praktijk bevalt.

sprangoke 05-11-2007
Geschreven voor: Sony DSC-T200 zilver

Ziet er op de eerste plaats goed uit. compact, heeft zo zijn voordeel, maar kan ook weleens lastig zijn om goed vast te kunnen houden. Ik zit gauw met mijn vinger voor de lens. kwaliteit is voor thuis en kantoor uitstekend. Niet geschikt om vogeltjes in de natuur vast te gaan leggen. Wat een fantastische menu besturing met simpele druk op symbooltjes op het tft schermpje. even oefenen, maar dan kun je ook gelijk alles. Ik kocht hem voor het grote tft scherm, zodat je de gemaakte foto's gelijk kunt bewonderen en dat is puur genieten. Een aanrader dus.

Hopeloos_DSC_T200 03-11-2007
Geschreven voor: Sony DSC-T200 zilver

* Behalve de kwaliteit is alles goed met deze camera. Fotos waren echt hopeloos, teveel geruis.

* Touchscreen was iets echt geweldig

* Erg compact en super mooi vormgegeven

* Slechte verbinding met de pc, fotos kopieren naar de pc ging erg moeilijk, valt de verbinding af en toe weg

* Prijs is OK voor z'n designer toestel, maar als je een camera wil kopen die goede fotos maakt, moet je deze even laten zitten.

Rik Harms 25-10-2007
Geschreven voor: Sony DSC-T200 zilver

Super camera. Ik had een sony met 7,2MP maar deze is een stuk mooier en sneller. Eindelijk kan ik de lach van mijn zoon vastleggen.
Ik kan echter geen screenprotector vinden die past op het lcd scherm. Ik heb al een 3,5 inch van hama gekocht, maar die past niet. De originele van sony is nergens te krijgen.

Sharief Khadje 25-10-2007
Geschreven voor: Sony DSC-T200 zwart

Camera nu een paar weken in bezit, makkelijk, overzichtelijk en vooral gebruikersvriendelijk een echte aanrader. Het is een mooi toestel qua design met de nodige opties om tot een mooie foto te komen.
Kopen dus.........

Ilse J 09-10-2007
Geschreven voor: Sony DSC-T200 rood

Al bijna een week in bezit, geweldige camera! Echt niet alleen hoe die eruit ziet, want dat is subliem, maar ook kwaliteit van foto's en ook gebruikersgemak.
Heb een versie met engels menu, maar alles wijst zich vanzelf, heel eenvoudig met duidelijke informatie wat je gaat doen.
5x zoom op zo'n compacte camera is super. Ook over de foto's in de avond ben ik zeer te spreken. Al met al veel lof voor deze camera!
Was ook bang voor het mooie touchscreen scherm en heb een stevig compact leren tasje van lowpro gekocht.

Ruud 40 jaar 07-10-2007
Geschreven voor: Sony DSC-T200 zwart

Nou, na wat langer wachten is-ie er dan. had een W100-toestel en een T100 besteld. T100 was niet leverbaar, gelukkig, want toenkwam de T200 in beeld. Eerste indruk is erg goed. Vormgeving springt er uit, ziet er allemaal erg mooi uit. Oogt ook wel wat kwetsbaar, zo'n klein toestel en zo'n groot scherm. Want dat valt echt op, de achterkant is gewoon één groot scherm. Hoe snel gaat dat beschadigd raken. ik heb maar een beschermfolietje besteld. Bediening met touchscreen is echt even wennen, maar na twee avondjes proberen is alles wel weer te vinden.
Mogelijkheden te over. Zo is gezichtsherkenning en knippen wanneer iemand lacht erg knap gemaakt. Ik weet niet je het in de praktijk zult gebruiken, maar het is een mooie optie. Het barst van de leuke mogelijkheden. Maar zijn de foto's ook mooi. Heb ik nog niet goed tetest, maar ben dat wel gewend van SONY, dat alles voor familiegebruik gewoon erg ok is.
Grote meerwaarde: tijdens het filmen kunnen in- en uitzoomen, dat hebben we jaren gemist en is nu ook mogelijk. Verder is het toestel snel.
Ik heb de indruk dat batterij snel leeg is.
Zo even een snelle eerste indruk van de T200

Mr suzuki 07-09-2007
Geschreven voor: Sony DSC-T200 zwart

ik heb de camera 2 dagen in bezit en ik vind het een super ding super mooie foto's en lekker compact voor de rest moet ik nog veel uitzoeken maar het is echt een aanrader !!!!!!