Panasonic DMC-LX2 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMC-LX2 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

bbotje 26-02-2009
Geschreven voor: Panasonic DMC-LX2 zilver

geniale camera, zo lichtsterk dat we de flits na 4000 indoor foto's nog geen een keer hebben gebruikt. Je kan onopvallend werken maar de sfeer is ook 100 keer beter. Iedereen die dit ziet, snapt waarom een lichtsterke lens de essentie is van (sfeer) fotografie.

De macro is ongelofelijk. 1 cm dichtbij, scherp en mooi. Filmmodus erg okay, weer die lichtsterkte en groothoek, en ook nog eens (voor een fotocamera) acceptabel geluid.

Door de groothoek kun je eindelijk normaal fotograferen in kleine ruimte. Hou toch op met die 10 keer zoom, hier heb je veel meer aan!

Altijd met Nikons gewerkt, maar dit is ongelofelijk goed als kleine bij camera. Minpuntje = de menu's (neem les bij Sony!)
Ook voor fotojournalisten is dit ding GOUD waard. Zie veel pro's er mee lopen.

jozo 29-09-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-LX2 zilver

Twee weken geleden een LX 2 gekocht. Inmiddels heb ik er ook wat mee gespeeld. Wat een vormgeving; handelbaarheid en vooral plaatjes!

Arjen Doting 15-07-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-LX2 zwart

Ik heb deze camera aangeschaft nadat ik een beetje uitgekeken was op mijn oude vertrouwde Kodak Easyshare met 4 megapixels. Een prima point&shoot camraatje die ik jarenlang met veel plezier heb gebruikt, en waar ik toch hele leuke foto's uit heb gehaald.

Ik wilde een camera die wat meer aansloot op mijn creatieve aspiraties, en waarmee ik allerlei zaken handmatig kan instellen, zonder dat ik direct zo'n toeter van een spiegelreflex hoefde aan te schaffen. Ik vind het ook wel een kunst om binnen de beperktere mogelijkheden van een compacte camera toch hele mooie foto's te maken, of, dat is in ieder geval het streven.

Toen voel mijn oog in de eerste instantie op de Samsung NV10, die vooral opviel door haar gave retro uiterlijk en mooie zwarte metalen behuizing. De recencies van dat toestel waren echter niet echt goed, vooral ruis en paarse zwemen waren een vaak gehoorde klacht.

Omdat ik enorm van die ouderwetse vormgeving hou ben ik terecht gekomen bij de LX2. Wát een plaatje alleen al! Moet gezegd worden dat de duurdere Leica DLUX3 nét een beetje mooier is, maar om daar zo'n 250 euro meer voor te betalen, ik dacht het niet! Verder is de Panasonic een exacte kopie, maar veel betaalbaarder.

Ik heb hem nu iets langer dan een half jaar in bezit, en ik sta vaak nog versteld van de kleur-diepte en de manier waarop de lens het licht van sommige onderwerpen vangt.

En zoals zovelen moet ik ook bekennen dat het gebruiks-gemak, door het enorme aantal instellingen, voor de beginner misschien ietsje kan afschrikken. Ook ik sta soms even te prutsen voordat ik het juiste plaatje te pakken heb. Dit heeft echter meer te maken met mijn gevorderde beginner-kennis dan met het apparaat zelf.

Recentelijk ben ik een beetje de handmatige focus aan het uitproberen. En dát geeft hele mooie effecten, omdat je daarmee net als met een DSLR hele gave scherpte-dieptes kunt creëeren! Probeer het uit. Het werkt wel moeilijker dan met een lens waar je aan kunt draaien zoals een DSLR, maar het is echt de moeite waard!

Conclusie: deze camera is een kunstwerkje op zich, en biedt dé uitkomst voor mensen die eerlijk genoeg zijn dat ze nog niet helemaal toe zijn aan een DSLR maar wel willen aanklooien met scherpte-diepte, sluitertijden en diafragma, en die met een compacte formaat toch hun creatieviteit kunnen botvieren.

Xaros 14-05-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-LX2 zilver

Ben nu sinds drie maanden in het bezit van deze camera. Ik heb uitgebreid vooronderzoek gedaan door tientallen (internationale) reviews te lezen. Gekocht in verband met mijn vakantie op La Palma. Juist hier ging van alles mis omdat ik niet de juiste instellingen had gebruikt (isowaarde te hoog, dus overbelichte foto' s). In ieder geval een prima les en dus maar eens goed de Nederlandse gebruiksaanwijzing gelezen.Ik heb heel veel (test)foto ' s gemaakt en het resultaat.... ik wil niet meer anders. Prachtige foto' s met veel (handmatig instelbare) mogelijkheden. Fantastische camera. Moraal.... niet direct een camera om snel te fotograferen en waarbij niet al te veel eisen worden gesteld aan het resultaat (daarvoor zijn goedkopere en plattere camera' s of je mobiel beschikbaar), Je moet er even mee leren omgaan (als je tenminste niet voor de auto-functie kiest.)Maar als je iets meer wil, fantastische resultaten wil hebben op het gebied van kleur, scherpte,diepte en bedieningsgemak (als je weet wat je moet doen is het zoooo eenvoudig!) is dit echt een prima keuze. Toch voor de beginfotograaf heb ik het gebruiksgemak in het rapportcijfer tot uiting gebracht met een 9.Hou er rekening mee dat er geen zoeker op zit en dat dit bij felle zon wat problemen kan geven. Hoewel de display (prachtig) groot is is met de zon in de rug het beeld slecht te zien. Het enige minpunt, wat voor mij het cijfer niet heeft beinvloed. Toppertje dus.

Hans Spin_ned 10-04-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-LX2 zwart

Dit is wat je noemt een wereld camera! De 16:9 breedbeeld lens is een unieke optie voor prachtige foto's. Ook handmatig erg goed in te stellen. Met name met een Extreme III SD card reageert de LX2 erg snel. Jammer van de 3x zoom, had wat mij betreft meer gemogen, maar het perfecte resultaat van de foto's maakt alles weer goed.

lange160 16-03-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-LX2 zilver

Via kieskeurig ben ik puur afgegaan op de reviews en deze Panasonic had veel betere reviews dan de Sony Cybershot camera's (Heb ook de Sony Alfa 100 spiegelreflex in bezit en dit is een supercamera). Bij de Sony camera's waren hele goede beoordeling maar ook een paar superslechte en dit was reden om door te zoeken en de Panasonic had alleen goede beoordelingen. Camera inmiddels 6 weken in bezit en kan alleen constateren dat dit een perfecte camera is. Snel en via scene menu ook super in het donker zonder flits (via <High sensitive> stand. Breedbeeld stand is ook goed en met tegenlicht gebruik je op korte afstand gewoon de flits. Camera is niet goedkoop, maar zeker het geld waard.

ls2007 01-01-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-LX2 zwart

Ik heb deze Lumix DMC 2 inmiddels al een paar maanden. Nu hier in Oostenrijk in de sneeuw bewijst deze camera nogmaals zijn kunnen! Met de scene modus op ´´sneeuw´´ onstaan mooie uitgebalanceerde foto´s die geen enkele nawerking meer behoeven.

Dit is een geweldige camera, die mij keer op keer verrast met de eindresultaten. Als je eenmaal gewend bent met de vele instel mogelijkheden dan maak je de mooiste fotos. Voor het snelle werk, gewoon op Auto zetten, altijd raak.

Sterke batterij die erg lang meegaat! Mooie vormgeving, kortom een Top product deze Lumix/Leica combinatie. Nog geen moment spijt van deze aankoop gehad en lijkt mij dit een camera waar ik nog jaren plezier aan zal beleven. Een absolute aanrader.

Misdie Atmo 28-12-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-LX2 zwart

Camere vier maanden in bezit. Ik ben erg tevreden.
Maak mooie fotos. Camera klein en handig. Heeft veel mogelijkheden. Sluitertijd kan ik kiezen, manuel of automatisch.Tot op heden geen problemen.Maak scherpe fotos.

rvm 22-10-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-LX2 zwart

Eindelijk in het bezit gekomen van deze fantastische camera. Het was een bewuste koop en stond deze allang op mijn verlanglijstje. Ontzetend uitgebreid in funcionaliteiten, opvallen in scherpte! en natuurgetrouwe kleuren. Een Digi SLR vervangt deze camera niet, maar in zijn compact klasse is deze Lumix één van de beste cameras die er momenteel te krijgen zijn, vandaar een 10. Ik had al eerder goede ervaringen met Lumix, maar deze camera ovetreft alles in foto kwaliteit!

Misschien de prijs iets aan de hoge kant, maar Panasonic geeft je er veel camera voor terug. Een absolute aanrader voor de gevordere fotograaf die geen grote SLR wil meedragen, of diegenen die fotograferen een warm hart toedragen en dat alles in een echte compacte Leica camera look.

Bastien 21-09-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-LX2 zwart

Omdat ik een analoge spiegelreflex gewend was, maar geen digitale reflexcamera wilde, moest ik op zoek naar een compactcamera. Kwam uit bij deze jongen en was meteen al verkocht vanwege zijn 16:9 scherm en prachtige zwarte retro uiterlijk.
Maar ook na divers gebruik blijkt het een schitterend ding. Handmatige focus, burstfunctie, autobracket en instelbare flitsersintensiteit hebben zich nu al als onmisbaar bewezen. Bovendien is ie veel handzamer dan een reflexcamera, dus je hebt geen last meer van de eeuwige 'sjouw-ik-'m-mee-zul-je-zien-dat-ik-'m-niet-gebruik!'-twijfels.
Heb er een standaard 2GB SD-kaart in zitten, voldoet prima, maar alleen het maken van RAW-foto's gaat dan traag en de kaart is na zo'n 80 foto's vol.

Jean-Paul Elinck 02-09-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-LX2 zilver

in mei 2007 aangekocht. wou eerst een zwarte maar de zilver was in voorraad. kleur maakt eigenlijk niets meer uit als je ziet wat een gebruiksgemak en kwalitatieve hoogstaande foto's in AUTO stand maakt. Gebruik hem altijd in de hoogste kwaliteit, tot hiertoe steeds in 16:9 stand - op onze reizen is dit een formidabel toestel, je ziet iets, even mikken en drukken ! Daarna de foto's in dia reeks zien op de plasma van panasonic, ongelofelijk, nog nooit zo een mooie foto's gemaakt. Bij elke foto heb je eigenlijk een panorama foto. als je vroeger een landschap in 2 of 3 keer wou dan heb je het nu in één keer. ook als je gebouwen fotograveerd, sta voor het gebouw en druk af - het staat er helemaal op met alle details.
Onlangs in een modeshow gebruikt.....zelfs bij heel weinig licht in auto stand kijken en drukken; resultaat : verbluffend ! ook op vele beurzen al gebruikt; de beste resultaten zijn altijd zeer naturel zonder flasch
en geweldig draagbaar : ik plaats het in mijn borstzak van mijn hemd, steeds klaar om te vuren.....!
gebruik 2Gb en 4 Gb SDHC, de eerste van extreme, de tweede van panasonic - gebruik maar één batterij, nog nooit in panne gevallen. Ook de video stand is zeer goed
Werkelijk een gaaf toestel voor leken zoals ik: opstarten in auto stand, mikken en drukken - de handleiding is in nederlands en zeer duidelijk
wordt compleet geleverd met computersnoer en tv snoer samen met batterijoplader, lenskapje (gebruik dit steeds) en draagriem

johan 1946 29-07-2007

wat een juweeltje;
sinds 13 juli ben ik de gelukkige bezitter van deze fotomaakmachine,inmiddels ben ik behoorlijk vertrouwd geraakt in het gebruik en de mogelijkheden van de LX2.
div.voorgeprogrammeerde instellingen op de proef gesteld waarbij voormij de goede doortekening en geringe ruis de doorslag gaf tot deze keuze.
ik heb wat hoge resolutie foto,s op mijn HP7160 printer
afgedrukt met zeer goede resultaten.
al met al is dit voor de gevorderde amateur en (semi)professional een aanbevolen toestel.

Frans194704 26-07-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-LX2 zwart

Op advies van een vriend heb ik voor de LX2 gekozen i.p.v. voor de TZ-3 omdat de LX2 ook handmatig te bedienen is.
Nadat ik de camera in mijn bezit had, nu één week, bleek het menuscherm in het Engels te staan. Dit is echter geen probleem want je kunt in één van de menuschermen de taal wijzigen in Nederlands.
Het is een geweldig toestelletje met enorme mogelijkheden en het maakt inderdaad fabuleus mooie foto's.
Heb geen spijt dat ik dit toestel gekocht heb en er inmiddels een 2GB-SDkaart in heb. Een SDHC-kaart van 4GB is trouwens ook mogelijk. Daarnaast is de SCN (scenemodus) heel handig en geeft bij elke optie, zoals bijvoorbeeld portret, landschap of sport, een handig infoscherm. Neen, niets dan lof over dit toestel.

len1957 26-06-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-LX2 zwart

Ik sluit mij volledig bij de twee voorgaande berichten aan.

10,2 mega , snelle en accurate autofocus, lenskwaliteit (geweldige 28mm!!!!!!!!!), en daarbij het volledig naar de hand kunen zetten, zowel JPG als RAW , normaal vindt je deze kwaliteiten alleen terug bij een digi spiegelreflex (of Lumix FZ-50).

Buiten het gesleep van camera met toeter, is er nog een niet genoemd voordeel, mensen zijn niet zo schuw voor dit formaat camera en blijven ongedwongen , dit in tegenstelling tot het richten van een toeter van een lens op hen!!

Voor bovenstaande ga ook voor de zwarte, en nog een ding , ondanks dat hij een 4giga sd card aankan, ga voor een 1 of 2 giga (bv extreme III van sandisk).

1 giga is al genoeg voor ogeveer 180 foto's in hoogste stand JPG.!!!! dus heb er een paar op zak tijdens de vakantie!!!!

motivatie is dat ondanks alle voorzorg ook een kaart stuk kan gaan en een hoop fotopret kan bederven.

groetjes Len.

Jos B. 17-06-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-LX2 zwart

Om te beginnen, ben ik geheel eens met de beoordeling van Rickstar (27-11-2006)
Ik was op zoek naar een toestel met uitgebreide mogelijkheden, gebruiksvriendelijk en makkelijk vervoer- en hanteerbaar.
Ik heb lang nagedacht om een nieuwe spiegelreflex te kopen vanwege de mogelijkheden, maar ik zag tegen de grote van het toestel op, waardoor je altijd met een toeter op je buik loopt. Vandaar mijn keuze op dit compacte toestel met een uitgebreid belichtingsprogramma. De belichting is ook handmatig in te stellen, waardoor de scherptediepte van de foto's ten goede komt.
De resultaten zijn bovenverwachting. Er zit een prachtige (groothoek)zoomlens op, waarmee je voorval binnenshuis goed mee uit de voeten kan.

Rob Driessen 27-05-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-LX2 zwart

Ik ben nu 1 1/2 week in het bezit van de zwarte uitvoering.
Na de eerdere opmerking om te kiezen tussen de Canon en Sony is het dan toch deze geworden.
De opties: Groothoek,4x zoom en beeld stabilisatie hebben de doorslag gegeven om deze aankoop te doen.
En met succes!!!

Ben natuurlijk veel aan het proberen om op andere standen dan de Automatische, foto's te knippen en na wat studeren op foto forums gaat dit al vrij aardig.

Ik ben zeer tevreden tot nu toe en de basis dingen zoals menu,bediening en gemakzucht zijn perfect.
Het belangrijkste zijn natuurlijk de kwaliteit foto's en die zijn geweldig. Vooral de groothoek foto's zijn SUPER!!

Over de duurzaamheid kan ik natuurlijk nog niks zeggen,maar daar kom ik nog op terug.

Pandal 27-05-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-LX2 zwart

fraai model, goede lens en zeer veel profesionele mogelijkheden in compacte bouw ondergebracht.Bevalt uitstekend.

Rickstar 27-11-2006
Geschreven voor: Panasonic DMC-LX2 zwart

het is momenteel gewoon een hele goeie campact camera ik heb hem helemaal
uitgeprobeert en uitgetest en ja hoor voor de mensen die een hele goede
digitale compact camera willen hebben dit is hem helemaal maakt vrij snelle
foto,s stelt goed scherp ik zou wel zegge dat je de gebruiks aanwijzing goed
door neemt ook al weet je heel veel van digitale foto camera want OP HANDMATIG
INSTELLINGEN KAN JE ALTIJD EEN MOEIERE EN NAAR SMAAK HEDEN GEWOON EEN HELE MOOI
FOTO MAKEN maar dan moet je er mee weten om te gaan dan gaat het helemaal lukke
je kunt vrij wel alles instellen het toestel werkt heel makelijk en haalt
altijd het beste van het beste uit de omgeving ik zou wel een hele snelle
geheugen kaart aan schaven zo dat je sneller naar de volgende foto kan het kost
eve wat meer maar je kan dus gewoon sneller foto,s maken want hij slaat gewoon
snel op het kaartje op.

hendrikde12e 23-11-2006

Heb ondertussen zo'n 500 foto's geschoten. Binnen en buiten. Voornamelijk in de
Auto stand maar ben niet echt tevreden. Veel foto's onscherp. Bij analyseren
blijkt dat vaak hoge iso waarden worden gekozen en soms sluitertijden langer
dan 1/30 i.p.v te flitsen (flitser wel omhoog). De scherptediepte laat vaak te
wensen over. Ook huidkleuren zijn minder mooi als oude 2M Canon A40 camera.
Ga nu maar de AE stand proberen om meer grip op de genomen diafragma en
sluitertijden te krijgen.

Had meer van deze camera verwacht. Voor de rest perfecte camera maar draaiknop
verdraait veel te snel waardoor je weer verkeerd programma hebt. Ook is het
onhandig dat je een losse lensdop hebt.

SF_nl 27-10-2006

camera een paar dagen in huis. Vorige camera was een Canon Ixus 750, welke qua
uiterlijk erg mooi is. De fotos zijn niet vergelijkbaar met de Panasonic! Wat
een superfotos maakt deze LX2! echt een aanrader voor wie semi-professioneel
fotos maakt. Heel veel instellingen of Automatic. Je kan de camera gerust
'buitenlands' kopen, op de site www.panasonic.nl kun je een overcomplete
Nederlandse handleiding downloaden!

Mr. ronald72 21-10-2006
Geschreven voor: Panasonic DMC-LX2 zwart

super camera!!! zeer veel mogelijkheden en een uiterst overzichtelijk
nederlandstalig menu. Inmiddels ca. 100 foto's gemaakt zowel binnen, buiten,
dichtbij en landschap. Volgens mij geen betere camera.

wokman 17-10-2006
Geschreven voor: Panasonic DMC-LX2 zilver

Als eerste zal ik mede delen dat de camera er goed uit ziet, de mogelijkheden
en het gebruik van het menu zijn bijzonder te noemen en makkelijk.
Wat betreft de groothoek, deze staat standaard ingesteld als je de camera
aanzet voor een 50mm foto moet dus gezoomd worden.
Alle programma's zijn aanwezig en makkelijk in te stellen, echt alles kan je
instellen wat je wilt hebben.
Ik heb de camera nu 5 dagen en ongeveer 80 foto's mee gemaakt in alle standen
ik moet zeggen dat ze er perfect uit zien, erg scherp, mooie kleuren.
In de auto stand echt perfect en handig het knopje met de backlight.De flits
die is ingebouwd lijkt wel een 500 watt bouwlamp, ook in te stellen.
Voor mij idee een super camera, heb getwijfeld tussen deze en de fuji s 9600.
Wat betreft het verschil tussen de camera van panasonic en leica is de
behuizing en de prijs, panasonic is gewoon 30% goedkoper voor het zelfde
toestel.Overigens alle digitale toestelen van leica worden door Panasonic
vervaardigd daar Leica totaal geen nohow van digitale camera's heeft.