Kodak V705 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kodak V705 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

RiekieL 30-10-2007
Geschreven voor: Kodak V705 zwart

Ik vind hem gebruiksvriendelijk, veel mogelijkheden. Batterij gaat best lang mee. Mensen die hem geleend hebben vonden het ook een fijn toestel. Beeldscherm lekker groot!! Snelle sluiter en de flits is ook niet irritant!!

lbj1959 29-07-2007
Geschreven voor: Kodak V705 zwart

Handig toestel. Lekker makkelijk mee te nemen en aan te sluiten op het lichtnet.
Bij schemer vind ik ook de kwaliteit minder. Bewogen beelden en onscherp. Probeer al kodac te bereiken voor opheldering over dit probleem.
Verder is het een super toestel.
Rapportcijfer 7 voor kwaliteit komt daar schemer.

davids 07-06-2007

hallo,

een paar maanden geleden heb ik de V705 gekocht.
voornaamste reden voor mij was de (super) groothoek lens. ik had al een Sony P150 (ook een 7 mp camera) dus qua pixels maakte het niet zoveel uit....

ik wilde eigenlijk mijn Sony camera vervangen door deze kodak aangezien er vrijwel geen functies op de sony zitten die niet op de kodak zitten, helaas is mijn conclusie toch dat er meer verschillen zijn tussen de camera's.

pluspunten voor de kodak zijn de groothoeklens en de hoeveelheid foto's die te maken zijn op een 2 GB kaartje (ik kan er 1300 op de hoogste resolutie kwijt op een 2 gb kaartje) nadelen zijn echter de slechte kwaliteit van foto's met flits (ten opzichte van de sony) en de lagere stabiliteit (vaker bewogen foto's dan bij de sony).

hierboven las ik dat iemand (maar) 400 foto's op een 1gb kaartje kwijt kan, dat duid op een grootte van 2,5 mb per stuk. dit lukt mij alleen als ik foto's met erg veel licht maak, foto's in het donker (panorama of normale 7mp foto's zijn vaak minder dan 1 mb!)

conclusie:
helaas op sommige punten slechter dan de P150 (ruim 3 jaar oud), met name bij flitsen. de foto's bij veel (zon)licht zijn echter wel mooi en de panorama functie werkt goed!

Hans0708 28-03-2007
Geschreven voor: Kodak V705 zwart

De V705 is echt een prachtige camera, heel leuk is dat je met de groothoeklens met 3foto's een beeld van 180graden kunt maken, de software plakt de foto's zelf aan elkaar. het is inderdaad beter om wel direct een reserve accu bij te kopen want na zo'n 80 foto's issie wel leeg, ook macro fotos maken of foto van document of foto is goed mogelijk.met geheugenkaart van 1 gig maak je 400 foto's hoge res. De kwaliteit van de fotos is echt geweldig, ook als je ze bij wilt snijden dan hou je voldoende kwaliteit over.Je moet wel een beetje gaan spelen en oefenen want er zitten zoveel mogelijkheden op. een nadeel is dat kleine prutsstekkertje om je foto op computer te zetten,dat had wel wat anders gekunt, en een goed beschermtasje zit er niet bij, ik gebruik nu zelf een hoesje van een koelkast GSM en dat wil wel.

Remco5 21-03-2007
Geschreven voor: Kodak V705 zwart

Ik heb dit toestel gekocht omdat ik beroepshalve foto's moest kunnen maken van kleine ruimtes waar da liefst heel de kamer op stond. Gaat prima met de groothoeklens. Ideaal toestel voor makelaars. Verder erg gebuiksvriendelijk vind ik, scherpe foto's en mooi vormgegeven toestel.

DTD 12-03-2007
Geschreven voor: Kodak V705 zwart

Wat een gave fotocamera is dit! Er zitten onwijs veel mogelijkheden op en de camera is makkelijk te bedienen. Die groothoeklens is echt leuk. Ik heb vandaag wat foto's af laten drukken en de kwaliteit is erg goed. Ik kan maar 1 nadeeltje van deze camera noemen en dat is dat de accu snel leeg is. Maar ik hoor om me heen dat dat bij meerdere digitale camera's het probleem is. Dat moeten we dus maar voor lief nemen.
De kodaksoftware is wat beperkt, maar opzich wel oke, twerkt simpel.

RonBeck 28-02-2007
Geschreven voor: Kodak V705 zwart

Deze digitale camera heb ik aangeschaft om een zo compact en veelzijdig mogelijk apparaat te hanteren.
De kodak V705 7.1MP is zeker een aanrader voor wie verfijnde fototechniek en compact wil.
Knopjes zijn klein, maar toch handzaam. Het menu en scene-programma is doordacht en voor mij persoonlijk makkelijk te doorgronden zonder handleiding.
Ik heb ervaring met Nikon coolpix 5400 en Nikon D70s en ik moet toegeven dat de Kodak V705 kwalitatief zeer kleurzuiver en scherpe foto's maakt.
De sceneprogramma's zijn uitgebreid en je kan ernaast ook nog je eigen scene maken met aangepaste instellingen. Dus expirimenteel genoeg.
De lens optie's zijn voor mij gewenst en werken ruim voldoende van 18mm groot hoek naar 117mm tele 5X vergroting.
De iso kan automatisch maar ook ingesteld worden van 50 naar 1000. Geeft vanaf iso 400 bij beweging wel ruisin schemering. Je kan er echt snelle shot's mee maken en zelfs met flits binne 1.5 sec een volgende shot.