Olympus µ 740 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus µ 740 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

anneke Groot 09-09-2008
Geschreven voor: Olympus µ 740 blauw

Deze camera ongeveer 2 jaar geleden gekocht. Hij is nu al kapot! Als ik hem aanzet wordt het beeld vaag en dan gaat het helemaal weg! Kan er niets meer mee. Mijn zus heeft dezelfde gekocht ongeveer een jaar geleden. Ook die van haar heeft hetzelfde euvel. Toen hij het nog deed vond ik het ook niks. Foto's waren vaak onduidelijk onlangs dat ik hem stil hield tijdens het fotograferen. Behalve als ik de beeldstabilisator aanzete dan deed hij het wel. Maar dan kon ik geen nachtfoto's maken. Deze gebreken vertoonde de camera van mijn zus ook.... Kortom een waardeloos ding echt zonde van mijn geld! Niet aanschaffen dus als je langer dan een jaar met een camera wilt doen!

Elsjuh 23-05-2008
Geschreven voor: Olympus µ 740 zilver

Heb de camera nu ong. 1 jaar in bezit.
Hij maakt gemakkelijk en snel een foto. veel scene's waar je uit kunt kiezen zoals portret, kaarslicht, sport etc.
Toch ben ik niet al te tevreden over de camera.
Gebruik hem vooral bij concerten, dan is er veel ruis maar met de scene kaarslicht krijg je de foto wel stil, dus niet bewogen personen.
Verder vind ik overdag de fotos niet erg helder in vergelijking met alweer n nieuwere versie de olympus u760.. flitsen buiten wordt vaak donker, flitsen binnen veelste licht.
Ook de macrostand doet t voor geen meter bij mij..
Na n jaar gebruiken merk ik dat het automatisch scherpstellen steeds moeilijker voor het ding wordt.
Vaak blijven mijn fotos wazig.
Verder de vormgeving ben ik tevreden over want dat maakt me ook nooit niet zoveel uit en ook het gebruiksgemak is oke.

Romkeisback 20-04-2008
Geschreven voor: Olympus µ 740 zilver

Heb deze camera nu aardig lang, en ben er super tevreden over.
In het begin had ik er best wel moeite mee, omdat ie voornamelijk s'avonds gewoon geen mooie foto's maakte. Veel ruis en niet scherp.

Alleen ben ik nu dus een jaar verder, en heb ik hem goed leren kennen, en nu kan ik wel degelijk hele mooie scherpe foto's maken in het donker of bijv. in een café of zoiets degelijks.
Je moet met deze camera echt superveel oefenen en alles uitproberen wil je er alles uithalen, maar uiteindelijk krijg je er mooie foto's voor terug.

Over de andere dingen van deze camera ben ik ook zeker tevreden.
Goede zoom, groot scherm, camera is lekker klein en licht, accu gaat lang genoeg mee, en lekker simpele bediening met zelf een hele guide in de camera zodat hij voor je de beste instellingen kiest.

Al met al een hele aardige camera in verhouding tot de prijs.
Maar als je een nieuwe camera zoekt en eigenlijk niks van foto's maken afweet, en hem eigenlijk alleen op auto laat staan, dan zal ik een andere kopen.

B.A.S.T.I.A.A.N 06-10-2007
Geschreven voor: Olympus µ 740 zilver

Ik heb de camera nu een half jaar in bezit en ik gebruik hem voornamelijk om zakelijke foto's mee te maken.
( Pennekamp Systeemplafonds )
De camera bevalt me prima met veel opties en instellingen om de beste foto's te krijgen.
geen moeite met het spiegelende lcd scherm, Dit omdat ik vaak binnen foto's maak.
De kwaliteit van de foto's valt me af en toe wel iets tegen, Dit terwijl 7.1 megapixels genoeg zou moeten zijn voor een A2 foto.
beetje jammer. maar toch ben ik een trotse bezitter.
Heb nog niet geprobeerd onder water fotó's te maken maar dit kan schijnbaar ook heel goed.

Ik raad iedereen deze camera aan, veel functies, en de prijs/kwaliteit verhouding is erg gunstig.

kaaks 06-07-2007
Geschreven voor: Olympus µ 740 blauw

Ik ben nu een half jaar een 3000 foto's verder. Het is een super ding die snel foto's maakt die er goed uit zien. Wat wel jammer is is dat je het scherm niet kan aflezen als er felle zonlicht is. De beeldstabilisator is super handig en maakt goede foto's ook al zit je in een rijdende trein en maak je een foto van iets of iemand buiten. Ook is ie handig als je 5 x inzoomt om alle bewegingen te corrigeren. Over het algemeen ben ik zeer tevreden met deze camera en kan ik hem zeker aanbevelen....

Rob001 12-04-2007
Geschreven voor: Olympus µ 740 zilver

leuke kamera om even snel een foto te maken, start snel op en heeft weinig afdrukvertaging.
Accu gaat behoorlijk lang mee.
Kwaliteit van de foto's echter niet zichtbaar beter dan mijn oude Nikon3Mpixel.
Mooi display,,,echter in de zon totaal niet zichtbaar.
( tijdens vakantie SriLanka)

erwinreddevil 28-03-2007
Geschreven voor: Olympus µ 740 blauw

Zeer goede camera vooral prijs - kwaliteit en bedieningsgemak. zeer geschikt voor gewone familie fotos en of om gedetaileerd fotograferen van een objekt.
Zeer duidelijke display...kortom gewoon een hele fijne camera voor gewone familie en of vakantie fotos.
Een aanrader!!!!!

MichelNL 17-02-2007
Geschreven voor: Olympus µ 740 zilver

Onbegrijpelijk dat mensen deze camera positief beoordelen. Na een maand heb ik het opgegeven en met verlies ingeleverd.
Het enige wat deze camera kan is fotos maken van belaberde kwaliteit. Wellicht in hoogzomer zal ie acceptabel presteren, dat kan een camera voor de helft van de prijs ook.
Binnenshuis en bij geen zon buiten is deze camera ronduit slecht. Fotos zijn op geluk scherp. Echter 7M pixels zie je niet terug. Leuk voor standaard foto formaat.
Heeft U kinderen. Koop een willekeurige goedlopere Fuji of Sony.
Mijn 3 jaar oude Nikon 2M pixel camera is beter.

Eerlijk is eerlijk. Behave fotos maken scoort deze camera hoog. Maar waar gaat het nu om....

leander_nl 28-12-2006
Geschreven voor: Olympus µ 740 zilver

Erg goede camera met zeer goede foto's.
Jammer van het slechte filmen.
Echt heel veel mogelijkheden voor leuk fotograferen,
mooie vormgeving, ik heb wel een klein probleempje gehad met de lens, die
schoof niet snel meer uit, verder heel goede camera.
Echt voor de beginnende fotograaf!

Niels740 20-12-2006
Geschreven voor: Olympus µ 740 zilver

Te geke camera. Veel automatische progamma's zodat je lekker lui een programma
kan kiezen met de daarbij behorende instellingen. Daarbij zijn er ook veel
toepassingen die handmatig kunnen worden bedient. Voor ieder wat wils dus.
Mooie foto's en de accu gaat lekker lang mee. Erg tevreden!

Combro2k 17-12-2006
Geschreven voor: Olympus µ 740 rood

Relax cameraatje.

Zeer veel functies, maakt goede foto's ook in het donker. Eigenlijk zeer
tevreden over!

Als je twijfelt, koop hem dan :)

photochick 12-11-2006
Geschreven voor: Olympus µ 740 rood

Ik heb m'n camera net een paar dagen en ik vind het een heerlijk cameraatje.
Allereerst valt natuurlijk het uiterlijk op; mooi design met een kek kleurtje.
Maar ook de foto's zijn erg mooi. Vergeleken met mijn andere Olympus camera's
vind ik de werking van het menu wel iets minder, maar nog steeds een stuk
duidelijker dan de menu's van veel andere camera's.
Verder is het erg fijn dat de camera weatherproof is, mijn oude digitale
Olympus camera was dat niet en die heeft toch nog zo'n 6 jaar stradtripjes
overleefd, dus ik vermoed dat deze erg lang mee zal gaan