Canon PowerShot PowerShot A640 zwart, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot PowerShot A640 zwart, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

dorisam 29-08-2007

wat een supertoestel! was een Powershot A80 gewend maar wat een verschil. superzoom, lekker groot uitklapbaar scherm , superscherpe foto's en voor een leek als ik heel gemakkelijk in het gebruik. ben er echt heel blij mee!

PRINS74 17-06-2007

Dit apparaat is zeer dergelijk,alleen wat ik heb ontvangen was een vazig ding, hij maakte slechte foto's en opnames,De lcd scherm is ook waardeloos behalve dat ie draaibaar is gemaakt. Ik ga hem terugsturen morgen want voorheen heb ik een sony cyberhot p9 gehad(4MP),die was geweldig en maakte ook geweldige foto en videos'.Ik zag bij een oude vriend van mij a710 van canon,toen was verkocht eerlijk gezegd.En ik dacht omdat canon zo goed is,neem ik dan 10MP ding en keuze was mede door ander review hierop gevallen.Ik ga nog bekijken wat canon van mijn klachten vind en daarna neem ik definitieve besluit .Maar ik vind het zijn naam niet waard,althans wat ik heb ontvangen .

COLT 03-06-2007

Ik heb de power shot gekocht naar weer terug gebracht
Het is op zich een hele mooie camera en maakt mooie foto's zonder twijfel maar er is een grote nadeel
foto's maken in donkerdere ruimte's en met inzoomen dan geeft de camera melding dat je een statief nodig bent '
Zeer lastig het gebeurt zelfs met een bepaalde licht in val ook je wordt er gek van .
met andere woorden een groot gemis op deze camera is de beeldstabilisator jammer

wolverine 01-06-2007

Ik heb de camera ontvangen, wat een mooi ding zeg. Zonder gebruiksaanwijzing heb ik mezelf binnen 1 dag alle functie handig gemaakt. Wat een mogelijkheden en wat een gebruikersvriendelijk apparaat. Kwaliteti fotos zijn subliem, vooral close up van bv bloemen schitterend. Groot formaat laten printen, 20x30 cm...magnifiek. Mijn broer heeft zo'n duur ding van canon met alles erop en eraan maar deze fotos zijn echt niet mooier als met dit toestel. Mensen die twijfelen, gewoon doen. Ligt goed in de hand en is echt niet te zwaar. Ik heb wel een sandisk ultra 3 1 gb gekocht. Snel kaartje werkt gewoon prettiger dan een standaard 1 gb kaartje. 1 gb is trouwens meer dan genoeg. Hoogste resolutie kan je met gemak 200 fotos meeschieten. Wat idd wel zo is, eerder vermeld, je kan niet bij alle resoluties datum op de fotos laten printen. Jammer..
maar dat is dan ook tot nu toe enige minpuntje, hema print bijvoorbeeld op de achterkant bestandsnaam, bestandsnaam noem ik dan gewoon de datum van bestelling, zit je toch redelijk in de buurt qua datum.

Rens1000 01-05-2007

Het is belangrijk te weten wie een review schrijft. Een professioneel fotograaf zal andere zaken nastreven dan een amateur die zomaar wat leuke kiekjes wilt maken. Ik ben dus die amateur, noem me gerust een leek... Ik wilde een fotocamera aanschaffen met slechts 1 doel: Op een ongecompliceerde manier schitterende foto's maken. Zowel binnen als buiten.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik met de Powershot A640 de perfecte keuze heb gemaakt. Ik zet de stand op AUTO, kies een resolutie en schiet daarmee alles. Het resultaat is verbluffend: Perfecte, schitterende foto's! Je zou je best moeten doen om hiermee mindere foto's te schieten... Een macrofoto op een paar cm van een bloem ging ook perfect, net als het maken van een panoroma foto (mede dankzij de bijgeleverde software). Natuurlijk ga ik nog meer proberen, kijken wat er handmatig in te stellen valt allemaal. Maar als ik de kwaliteit van de huidige foto's zie dan vraag ik me wel af waarom ik dat eigenlijk zou moeten doen...

Buiten alles wat fraai en schitterend is, heb ik 2 nadelen gevonden:

- De handleiding die op cd/rom meegeleverd wordt. Dat zou toch niet moeten mogen. Ok, zelf uitgeprint, dan is dat nadeel op zich opgelost natuurlijk.

- Ik maak graag gebruik van een datumstempel in foto's. Bij de A640 is dat slechts in 1 formaat (1600x1200 briefkaartformaat) mogelijk. Ik weet dat dat bij andere toestellen niet zo is, daar heb je die optie in alle resoluties. Het is mij een raadsel waarom Canon voor deze beperking kiest. Ik kan me voorstellen dat dit nadeel niet voor iedereen belangrijk is, maar ik persoonlijk vind 't best jammer.

Voor de rest een fantastische camera die ik een ieder kan aanbevelen, zeker dus ook de minder ervaren gebruikers. Het bedienen gaat me zeer gemakkelijk af ook.

mmiek 18-04-2007

Zeer prettige camera met voldoende gebruiksmogelijkheden. De knopbediening is niet altijd intuïtief logisch. Gaat zeer lang mee op 4 penlites. Kantelbaar scherm werkt super!

rjmz3705 17-04-2007

Fijne camera met veel mogelijkheden.
De camera ligt goed in de hand, maar is wel wat zwaarder omdat er vier penlites in zitten om de camera te voeden. De flitser is snel opgeladen, en maakt zelfs in het donker nog goede opnames.
Ook het schrijven van data naar de SD-kaart gaat vrij snel. Alleen jammer dat de SD-kaart in het batterijvak verstopt zit, en daardoor wat moeilijker in en uit de camera te halen is, voor bv bewerking op PC.

Pyra 10-03-2007

Heb de wide-angle teleconverter bijgekocht. Levert hele leuke plaatjes op, wel met barrel-distortion maar grijp er tch wel vaak naar. Heel makkelijk op en af te zetten, enige echte nadeel is grootte, en gewicht. Maar desondanks een hele leuke uitbreiding voor deze toch wel heel fijne camera.

lens755 22-02-2007

Na jaren van analoog fotograferen en een jaar speuren en vergelijken eindelijk de digitale knoop doorgehakt.

Het is een fijne camera die goed in de hand ligt. Het draaibare schermpje werkt ideaal.Hierdoor kan je hem tegen het lichaam houden en krijg je veel stabiliteit.

Dure accu's heb je niet nodig want hij werkt met penlites.

Het objectiefje levert fraaie plaatjes. Ik vraag mezelf weleens af wie er beter af is, de eigenaar met een reflex en een objectief van 20 euro (startkit Canon) of de eigenaar van een betere compactcamera?

Hij heeft één minpuntje end at dat is de vertraging bij het afdrukken (vandaar de 8 bij gebruiksgemak) Maar ja ,dat hebben bijna alle compactamera's.

Henk_nl 21-02-2007

Ik heb deze camera uiteindelijk gekocht. Eerst wilde ik nog een camera met Image Stabilisator, maar door de vele negatieve info op internet heb ik dit niet gedaan. Dat wil zeggen, drie maanden geleden had ik een Lumix (Panasonic) LZ50 gekocht, maar dankzij die Image Stabilisator had ik enorm veel ruis in mijn foto's. Die er niet echt perfect uitzagen. Gauw verkocht aan een echte liefhebber. Ben zeer blij met deze camera. Ik denk dat ik er veel plezier van ga hebben. Ik druk nauwelijks foto's af, gebruik verkleiningen voor website(s) en maak zo nu en dan foto's voor vrienden (voor drukwerk, daar is die 10 Megapixel weer geweldig voor). O ja, op internet had ik de foto's bekeken, en die zagen er perfect uit. Ook de kleuren van Canon spreken me aan.

Eric 25-01-2007

Ik heb de camera nu enkele maanden en ben enorm blij met de keuze voor dit apparaat. De mogelijkheden zijn enorm en ik ben zeer tevreden over dit appraraat. Een aanrader voor eenieder die nog twijfelt.

jeepee48 13-12-2006

Met deze camera tijdens mijn vakantie vorige maand in Indonesie (hoge
vochtigheidsgraad en zeer warm) ruim 700 foto's gemaakt. Geen enkel probleem.
Het uitklapbare scherm was zeer handig vooral bij fel zonlicht en foto's
waarbij je de camera niet recht voor je ogen hield.
Jammer dat de uitgebreide Nederlandstalige handleiding bij dit NL-model op
cd-rom staat en bij de camera slechts een korte handleiding op papier werd
geleverd. Daardoor het gebruiksgemak iets lager gewaardeerd.
Voorheen had ik een A75 (aangeschaft in 2003), de logica van de camera A640 is
niet of nauwelijks veranderd. Handig voor als je wilt overstappen op een
nieuwer model.
De camera gekocht bij een internetshop welke op Kieskeurig staat vermeld.

Montis 03-12-2006

Ik heb hiervoor een Canon A80 gehad en sinds kort een A640 gekocht. Het formaat
en de zeer prettige handligging zijn hetzelfde gebleven. De verschillen zijn
echter groter dan gedacht.
Het LCD-scherm is groot en scherp. De camera is beduidend sneller. De
fotografische mogelijkheden zijn enorm: diverse soorten lichtmeting (w.o.
spotmeting), een diversiteit aan programma's die je niet allemaal kan
onthouden. De rode-ogen correctie werkt subliem (kon ik bij A80 niet zeggen).
De resultaten zien er heel goed uit. Kortom een camera voor de mensen, die
creatief wil fotograferen. En toch een camera, die mijn kinderen zelfs zonder
problemen kunnen hanteren.
Het verschil met de A630 is met name de kleur (cool zwart). Het verschil tussen
8 en 10 megapixels zal je in de praktijk niet zo merken. Tenzij je de A640 voor
een mazzelprijsje (zoals ik) kan kopen, is de meerprijs tov de A630 toch iets
te groot naar mijn mening.
Enige negatieve puntjes te melden zijn dat de A640 wel iets meer plastic oogt
dan de oude A80 en de uitgebreide handleiding op CD-ROM staat.

Arjen1979 08-10-2006

Nadat ik mijn Canon A95 had getrakteerd op een ontmoeting met het trottoir
(stom...) was ik helaas toe aan een andere camera. Getwijfelt tussen de A630,
A640 en de A710is, waarbij de laatste al snel afviel omdat ik erg gewend en
gehecht ben geraakt aan het kantelbare scherm. De keuze voor de A640 was puur
het uiterlijk (dat zwart is echt mooi), want in het dagelijks gebruik merk je
het verschil tussen 8mp en 10mp nauwelijks.
Ik gebruik de camera met een 2gb ultra2 kaartje van Sandisk en da's voor mij
een prima combinatie. De camera is snel gebruiksklaar, schrijf de genomen
beelden snel weg en geeft ze ook snel weer. Het kantelbare scherm is mooi
groot, helder en voelt degelijk aan net als de hele camera. Als je in de AUTO
of P stand foto's maakt kan dat zonder de volledige gebruikshandleiding te
lezen, zo duidelijk/makkelijk is de camera en de beknopte handleiding. Wil je
alle mogelijkheden benutten moet je de volledige handleiding wel doornemen en
die staat op CD, vandaar de 8... Ik heb hem maar uitgeprint, want dat leest
beter. De foto's zijn schitterend: scherp, helder en duidelijk.
Instelmogelijkheden te over, ISO800 groot pluspunt (voor mij persoonlijk dan)
en de Macrostand is geweldig!! Op 1cm van de lens haarscherpe foto's!!
Ongelofelijk... Ik was al tevreden over de A95, maar deze A640 is nog beter!
Echt een aanrader!

flieble 20-09-2006

ik heb deze camera genomen omdat hij een iets groter richgetal heeft dan de 710
IS en een hogere resolutie. Al vond ik het wel jammer dat deze geen 6x optische
zoom heeft, maar je moet er wel aan denken dat als je 10 megapixel digitaal
gaat zoomen de kwaliteit wel afneemt maar uiteindelijk uitkomt op een wat
minder megapixel en dan is hij weer vergelijkbaar met de 710 IS. Bij gewone
foto's is dus de kwaliteit beter omdat deze dan 10 megapixel heeft.