Kodak Z710 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kodak Z710 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jelmer.r 26-02-2009
Geschreven voor: Kodak Z710 zilver

kleuren komen niet altijd mooi uit de verf. Zeer ontevreden over het kleuren. Kleuren zijn vaak doffer dan ze in werkelijkheid zijn.

Veel mogelijkheden en functies. Hierover ben ik zeer te spreken.

Gemakkelijk in gebruik zeer overzichtelijk.

Ziet er strak uit, mooi grijs kleurtje.

Heb de camera al een twee keer laten vallen en nog steeds mankeert er niks aan. Zeer degelijk spul.

Anny 28-01-2009
Geschreven voor: Kodak Z710 zilver

Camera is niet slecht, maakt behoorlijk goede foto's , houdt fijn vast. nu 1,5 jaar in bezit, dit alles in vergelijking met mijn spiegelreflex, maar is toch zeer weinig gebruikt. De batterijen lopen zo snel leeg, ongeacht welke batterijen ik erin doe. (na ong. 30 foto's moeten ze vervangen worden) dat ik dit als niet bruikbaar ervaar. Kosten voor alleen al het nakijken door Kodak 140 euro. Dus na 1,5 jaar en buiten de garantie, kan deze camera de vuilinsbak in. Heel jammer van de camera.
Dus ivm de service voor mij nooit geen Kodak meer.

suusboy 01-03-2008
Geschreven voor: Kodak Z710 zilver

heb de camera nu enige maanden en hij is top! warme echte kleuren en oerdegelijk!!! heb m een keer laten vallen en dacht dat hij stuk was,heb m meteen uitgezet en daarna schokte hij een paar keer.was een beetje zuur maar na een paar dagen deed ik hem weer aan en het was alsof er niets aan de hand was!

Lieke3 11-08-2007
Geschreven voor: Kodak Z710 zilver

Ik heb de camera ruim een half jaar in bezit. Bevalt uitstekend, maakt prachtige foto's. Betreft de batterijweergave; deze is inderdaad niet te zien maar wel als de batterij bijna leeg is. Men krijgt dan rechtsonder een batterij te zien die nog maar half of kwart vol . Je kan dan verwachten dat de battrij zo moet worden vervangen. Echt lang kan men dan niet meer fotograferen. ga ervanuit dat je nog hooguit 4 foto's kan maken

Winggirl 08-08-2007
Geschreven voor: Kodak Z710 zilver

Camara gekocht na wat overwegingen en vergelijkingen. Maakt mooie foto's en omdat je hem ook handmatig in kan stellen, zijn er genoeg mogelijkheden om de foto's naar je hand te zetten en te spelen met licht en kleur.

Alfons 05-08-2007
Geschreven voor: Kodak Z710 zilver

Camera 1 week in bezit, ben zeer tevreden over deze camera mooie foto's en zeer veel mogelijkheden.

Vraag van aan Joop 55 over de mogelijkheid om er een andere lens op te zetten, heb er niets over gelezen???
Ook ik ondervind het als je de camera aanzet gaat automatisch de flitser open, enige oplossing tot nu toe is flitser tegenhouden!!!

Echt het is zeker een aanrader deze Kodak Z710.

Mr Joop55 31-07-2007
Geschreven voor: Kodak Z710 zilver

Een paar dagen geleden gekocht.
De Kodak Z710 is werkelijk een fijn toestel, ziet er compact uit.
De instellingen van het toestel is in het Nederlands, ook de handleiding.
Al hoewel het een beknopte handleiding is, wil je meer weten over dit toestel dan moet je eens
kijken bij Kodak www.kodak.nl daar staat precies hoe je de camera in kan stellen.

Hiervoor had ik een Canon Powershot A60/2.0 mp opzich een goede camera, en altijd leuke foto's meegemaakt.
Maar op een gegeven moment wil je ook wat anders, via kieskeurig.nl (waar ik altijd kijkt, voordat ik iets koopt)
zag ik een goede recentie van de Kodak Z710 staan.

Dus hebben wij voor deze gekozen, omdat je ook de mogelijkheid hebt om er een andere lens op te zetten.
Er zit in de camera een interne geheugen van 32 MB, wij hebben een SD kaartje erbij gekocht van 2GB
daar kan je zo'n 800 foto's op kwijt.
De optische zoom (10x) is echt voortreffelijk en het is niet te geloven zo scherp zijn de foto's van die afstand.
En dat zonder statief, wat ik alleen een kleine nadeel vindt is de knop van het inzomen, inzomen gaat prima,
maar terug gaat minder soepel, vooral als je een grote duim hebt.
De Macro afstand is voortreffelijk, en makkelijk te gebruiken.

Als je de camera aanzet gaat automatisch de flitser open, ik weet nog niet hoe je dat instelt
dat die niet automatisch open gaat.
Video opname heb ik niet uitgeprobeerd, want daar heb ik hem niet voor gekocht wij hebben digitale videocamera

Echt het is zeker een aanrader deze Kodak Z710.

NickvG 26-07-2007
Geschreven voor: Kodak Z710 zilver

Ge-wel-dig-ge camera, ik ben erg kieskeurig over goede scherpe foto's. Met deze camera haal je een van de goede camera's in huis denk ik.

Ik had eerst een Olympus FE-110, deze maakte ook goede foto's, maar binnen of ergens anders waar het donker was maakte hij zogenoemde 'Spook Foto's'.
En het is hele maalgoed dat je Diafragma en Sluitingstijd kunt gelecteren en veranderen.

Cor Schorel1 19-07-2007
Geschreven voor: Kodak Z710 zilver

Een paar uur geleden de Z710 gekocht. Zo'n twintig foto's in de tuin en binnen gemaakt met zoom (10 maal zoom zowel op, als zonder statief), macro close-ups etc. foto's in de tuin gemaakt met succes. De digitale zoom moet ik nog ontdekken.

Beeld in zoeker bibbert inderdaad, maar de foto's zijn uitstekend. Zelfs die met zoom zonder statief. Ik heb even pijlsnel een foto-filmpje gemaakt met (het gratis programma) Windows Photo Story 3, zodat ik kon beoordelen wat er over blijft als de foto's tijdens een presentatie worden ingezoomd en zelfs dat broddelwerkje via Windows Movi Maker op DVD gezet. Prima weergave op TV.

Omdat de zon hier fel schijnt (dat we dit nog mogen meemaken) heb ik zo juist een paar extreme opnamen gemaakt met onder- en over belichting, zodat ik de kleuren van de bloemen beter kon beoordelen. Correcties zijn eenvoudig toe te pasen met het bijbehorende programma, dat ik overigens al had.

Na een aantal uren ben ik toch echt vol lof en ik had een pirima analoge Canon Eos en mijn echtgenote een eenvoudig te bedienen Kodak C300. Overigens was de ervaring met die C300 een reden om voor Kodak te kiezen en dan ook nog de prijs.

Een camera die doet wat ik wil en vele malen goedkoper als een Canon body, waarop ik mijn Canon lenzen van de EOS had kunnen gebruiken.

Helaas zie ik nog geen oplossing voor het constant omhoog komen van de flitser bij het aanzetten van de camera, maar dat zal wel aan mij liggen.

Bram123 18-07-2007
Geschreven voor: Kodak Z710 zilver

Goede camera al is er een iets wat me stoort. de batterijstatus van de camera, groen geel rood, mocht men wel s op het lcd scherm plaatsen. Nog geen idee wat voor ander signaal het toestel zal geven, want ik neem nog altijd foto's met de lithium batterij (die trouwens niet oplaadbaar is...) voor de rest zeer goede kwaliteit en toch wel compact volgens mij gezien de presetaties. Inderdaad wat ruis op het scherm, al stoort dat mij niet echt. (Ik ben wel niet echt bezig met foto's nemen, maar deze leek mij zeker de moeite waard.)

martej 22-04-2007
Geschreven voor: Kodak Z710 zilver

Ik heb de camera nu een half jaar, en hij bevalt mij uitstekend de foto's die hij maakt zijn perfect zowel overdag als 's-avonds, het is natuurlijk wel een kwestie van even goed instellen in welke situatie je verkeerd.
De zoom mogelijkheden zijn voortreffelijk, en ook na het bewerken van de foto's blijven ze uitstekend, dus niks als lof voor deze camera, en vooral voor deze prijs

Mr Ruud 02-03-2007
Geschreven voor: Kodak Z710 zilver

Vandaag de Z710 aangeschaft ik wilde graag een groter zoombereik dan mijn vorige camera, die had maar 3x optisch zoom deze 10x onvoorstelbaar! En 7 megapixel heel wat meer dan oude camera die had 4MP, dus wat een luxe! Tot nu toe doet hij s wat ik verwacht, alleen inderdaad wat ruis op de lcd bij lamplicht, maar dat is op de foto inderdaad niet te zien.
Hoe het bij daglicht is weet ik nog niet, heb pas vannavond gekocht ga ik morgen uitproberen.
Maar de responstijd en opslagtijd is heel snel als je er een snelle ultra sd kaart indoet. Ook de macrostand is erg goed.
Tot nu toe erg tevreden.

Nime 01-02-2007
Geschreven voor: Kodak Z710 zilver

Enkele maanden in bezit nu. Is niet wat ik er van verwacht had. Vooral de scherpte van de foto's valt tegen. De kwaliteit van de lenzen is in vergelijking met mijn andere camera's niet je van het. Wel goed betaalbaar en dat is het beste argument om deze camera aan te schaffen.

Gerben Z710 19-11-2006

Doordat mijn oude camera voor eeuwig zweeg de Z710 aangeschaft. Wat een camera
in een prachtige foto's. Het is voor mij nog even wennen aan de talloze
mogelijkheden maar ik heb hem nog maar een dikke week.
Geen overlichte en witte spookgezichtes als je de Z710 binnen gebruikt.

rvremmerden 13-11-2006

Heb hiervoor een DX6490 gehad. Erg goede camera. De Z710 heeft echter 7.1 mp to
4.0 van de 6490. Hen onlangs dus zeer voordeling een Z710 gekocht. Ben tot nu
toe erg tevreden! Goeie koop, een aanrader!

anders.se 01-11-2006

We zijn nu ruim een half jaar in bezit van een kodak Z740. Bevalt ons erg goed,
mooie foto's met zeer natuurlijke kleuren en super eenvoudig in gebruik. Deze
heeft 5 megapix. en geen beeldstabilisat. Prijs was toen al zeer voordelig ten
opzichte van vergelijkbare camera's. Vrienden hebben een sony en anderen de
Lumin van Panasonic, zogenaamd beste in de test van de consumentenbond.
Maar wanneer ik vergelijk zie ik echter geen betere
foto's in tegendeel de kleuren van de kodak zijn zeer goed. Nu tegen een
ongelovelijke aktie in het oog gekregen en zag het type kodak Z710.
Als foto liefhebber gelijk in de verleiding gekomen en hem gisteren
aangeschaft. Heeft 7.10 megapix. en een beelstabilisator waardoor de camera
eerder een scherp beeld pakt. Super camera. lcd scherm is ook iets groter
en er zijn div. funtie's bijgekomen. Echt geen geld voor een camera als deze.
Belichting is te regelen en er is nu een historieweergave in beeld voor
belichtingscorrectie. heel handing voor opname binnen.
Camera's met vaste flits hebben vaak last van overbelichting van de gezichten
waardoor ze erg bleek worden. Nu is dit simpel en snel te wijzigen.
Twijfel niet koop deze camera gerust. Betaal zeker niet twee keer zo veel voor
een ander merk zonde van je geld.