Olympus FE-240 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus FE-240 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Rona59 05-08-2008
Geschreven voor: Olympus FE-240 zwart

Prima camera voor overdag, maar voor schemer en avond foto's niet aan te raden. Veet te veel ruis en te donkere opnamen; welke instelling je ook probeert.

Enrique 18-10-2007
Geschreven voor: Olympus FE-240 zwart

Het is een mooie camera om te zien, maar de foto's vallen me erg tegen.

Ook het opstarten van de camera duurt erg lang. Ik ben met een andere camera z'on 1/4 sec gewend.
Deze camera doet er bijna 2 seconden over.
5 keer zoom lijkt leuk, maar zonder statief heb je er niets aan.

Verder adviseer ik iedereen, om niet te snel blind te varen op de kieskeurig beoordeling van enkelen. Want zoals je kunt zien wijken de eerste beoordelingen van deze camera nogal af van de laatse 3.

Auke Kuiper 13-09-2007
Geschreven voor: Olympus FE-240 zwart

De camera 1 dag in het bezit gehad.
Heb daarbij vooral gekeken hoe hij in donker fotografeerd. Dat viel dus tegen, veel ruis en een langzame reactie tijd. Heb mijn hond meerdere malen maar half op de foto gekregen omdat ze alweer uit het beeld was gelopen. Dus het toestel maarterug gebracht.

Wel jammer het was een mooi klein en strak compact camera.

Onno Ooms 10-09-2007
Geschreven voor: Olympus FE-240 zwart

2 minpunten van deze goede compact camera.
Puntje 1: Foto's bij schemer en bij welke preset of manual setting doen ook hebben mijn inziens veel te veel digitale ruis!
Puntje 2: Na het legen van het geheugen begint de camera weer te tellen vanaf foto 01.... Ik wil vaak even snel m'n camera legen in een folder om dan door te kunnen maar dan zegt je computer dus dat de foto 01 en de rest al bestaat!...
Ik heb de camera geruil voor wat anders.

AL_ned 01-08-2007
Geschreven voor: Olympus FE-240 zwart

Prima camera, lekker compact en veel mogelijkheden.
Het schermpje ligt iets verzonken wat krassen voorkomt.
Ik heb er een 2 gb xd card inzitten Dit is voldoende voor ruim 1000 foto's maar in combinatie met zo af en toe een filmpje is de extra space wel prettig.
Ik heb wel een orginele xd-card van olympus genomen. In de winkel zei men dat de camera anders niet alle bewerkingen uit kan voeren.
Goede (bewegende) avondopnamen ben ik nog aan het uitvogelen Juiste instelling nog niet gevonden.

speedymp 16-06-2007
Geschreven voor: Olympus FE-240 zwart

heb de camera net gekocht.

ik ben altijd heel kritisch mbt tot aankopen van electronica. Normaal kijk ik eerst op kieskeurig, en zoek dan de beste uit, niet deze keer. Ik was ook in de winkel binnen 5 minuten eruit! het wordt de fe-240!

wat een mooi ding! lekker klein, metalen behuizing! licht, mooi groot display, en die prestaties! Daarvoor heb ik hem gekocht! 5x optische zoom ipv 3 van andere merken. Er zijn merken met meer, maar die camara's zijn 5x zo groot! Echt knap dat ze zo'n techniek in zo'n kleine camera kunnen krijgen!

Ik ben benieuwd of ik ook hiermee ruim 4,5 jaar kan doen (had een cannon powershot A200). Mijn eerste indrukken zijn prima! Makkelijk te bedienen, accu gaat erg lang mee denk ik (ik heb de helem middag foto's en filmpjes gemaakt zonder dat ik de accu had opgeladen!) Die zoomfunctie blijft leuk! (had me cannon niet!)

Nadeel dat die zo klein is, is dat je iets meer moeite hebt het toestel stil te houden. Maar de stabbilisator functie corrigeerd dit meestal wel!

Ik ga binnenkort naar Assen voor de TT, ik ben benieuwd hoe de foto's worden en de filmpjes met geluid!

Erna naar de formule 1 (dat geluid is nog harder :) ) en met de vakantie naar de canarische eilanden... (voor al dit heb ik hem ook gekocht..)

kortom, voor zover ik na 1 dag kan beoordelen een erg mooie & goede camera!

Mr Hendrik 31-05-2007
Geschreven voor: Olympus FE-240 zwart

Echt een geweldige camera. Ik heb hem nu een paar maanden en hij bevalt me prima. Hij is lekker snel en de batterij gaat heel erg lang mee. Je kunt naast de mooie foto's ook hele mooie filmjes maken!!

Anna2007 29-05-2007
Geschreven voor: Olympus FE-240 zwart

Helmaal eens, een camera met alure. Hij zit permanent in m,n handtas vanwegen zijn copacte formaat. De baaterij gaat vrij lang mee zodat je niet ineens voor verassingen komt te staan. 5X optische zoom is ruim voldoende voor het dichtbij halen van opjecten en met z,n 7,2 megapixels kan je de foto,s ook nog eens makkelijke bewerken op de pc. Een fimpje is niet alleen erg leuk maar ook heel makkelijk te doen en geeft een prima weergaven. Ben zeeer tevrede en had al een prima camera maar was te groot om te vaak mee te slepen.

Mervin1 25-05-2007
Geschreven voor: Olympus FE-240 zilver

Wat een schitterende camera! Misschien ben ik niet veel gewend, maar deze heeft nu werkelijk alles wat ik me maar wensen kan en dat alles in zo'n mooi pocketformaat. Ik ben geen professional en wil bij gelegenheden gewoon op een makkelijke manier leuke, maar wel goede foto's maken. En dat gaat uitstekend met deze camera. Grote pluspunten: uitstekende beeldkwaliteit, de 5x optische zoomfunctie, beeldstabilisatie, macrofunctie, 2,5 inch lcd scherm, zeer gebruikersvriendelijk, goede scherpe foto's in schemerlicht, ook met gebruik van de zoomfunctie, lichtgewicht.
Minpuntje: de afdrukvertraging kan beter, bij schemerlicht is deze zelfs vrij groot. Daar staat tegenover dat de camera de tijd gebruikt om een haarscherpe foto te maken. En dat kan niet van alle camera's gezegd worden.

Queen Anna 02-05-2007
Geschreven voor: Olympus FE-240 zilver

een prima camera voor een leuke prijs , zeer scherpe foto,s, makkelijke bedinening!