Panasonic Lumix DMC-FX30 Black zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-FX30 Black zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

j.stal 01-10-2008

prima camera mooie foto,s en filmen ook perfect
ik heb hem nu meer dan een half jaar
enig minpunt is dat je niet kan in en uitzoomen tijdens filmen maar verder heel tevreden

erikvr1 10-01-2008

Grootste voordeel van deze camera is de 28 mm groothoeklens, foto's worden hierdoor automatisch 'leuker' , je krijgt er meer dynamiek je composities. Verder supersnel in alles, IS werkt prima. Kleuren zijn natuurlijk, niet zo 'canon-warm' maar dit is wel in te stellen. Wel wat ruis bij hogere ISO maar daar moet je niet om zeuren bij dergelijke ultra compacts, tenzij je echt veel bij weinig licht wilt fotograferen. Menustructuur is een van de beste die ik ben tegengekomen. Flits is wat koeler dan andere camera's Verder lekker compact en robuust. Heb getwijfeld tussen deze en de nieuwere FX-33 maar de 8 MP sensor is iets lichtongevoeliger. Al met al zeer tevreden.

Spanjard 08-01-2008

Ik heb de camera vandaag aangeschaft omdat ik nog op mijn spiegelreflex aan het wachten ben heb ik vandaag veel fotos met deze camera gemaakt.

enkel puntjes:

pro's
- leuk design
- OS/IS doet zijn werk goed
- lichte camera toch robust
- snelle reactie op situatie
- mooi groot scherm
- zeer goede bediening

minpunten
- veel ruis op hogere iso waarde dan 200
- sterke koude kille flits
- bij gewone flits bijna altijd rode ogen

al met al matig tevreden maar ik ben dan ook al te verwend met mijn 400d spiegelreflex en ken het fenomeen ruis niet meer zo als bij compacts als deze. toch dan een teleurstelling maar lekker klein en handig op zak is toch anders dan lensen rondschouwen en grote tassen met filters en body's

gizmo24 15-12-2007

Mooie foto's, veel mogelijkheden,snel ook met flits gebruik en achter elkaar foto's maken. Formaat toestel erg praktisch

Henkie_76 02-09-2007

Nadat bij een (zeer harde) val de display van mijn FX01 beschadigd raakte, nu de FX30 gekocht. De foto's die ik tot nu toe gemaakt heb zijn zowaar nog beter.
Ik ben wel nog een beetje aan het experimenteren met de kleuren, maar iig zijn de foto's relastischer dan van de Ixus 75 die ik geleend had.
Het filmen is trouwens echt weer een verademing met beeldstabilisatie. Daar kan de ixus bij lange na niet aan tippen.

boevoo 07-06-2007

Fantastisch toestel; compact, goed afgewerkt, mooi design en haarschermpe foto's dankzij Leica lens!

Voor diegenen die problemen hebben met foto's in het donker; probeer de volgende instellingen eens:
- normal picture
- flits: uit
- iso: 200
- witbalans: AWB
- sluitertijd op 1
- eventueel exposure aanpassen
Zet het fototoestel op stabiele ondergrond.
Resultaat: scherpe sfeer foto's met natuurlijke kleuren.

Steve1974 03-06-2007

Ook ik heb deze camera een week in mijn bezit gehad, ik was niet tevreden over de sony w55 want mijn eis was dat de fotocamera ook 's-avonds mooie foto's moet kunnen maken. Helaas viel ook de FX30 op dit onderdeel af en heb deze dan ook snel terug gebracht. Voor de rest vond ik het wel een mooie camera, met name de zwarte uitvoering ziet er zeer stijlvol uit en de mogelijkheden van dit toestel zijn super zoals de groothoeklens, fotograveren in breedbeeld, filmen in breedbeeld met een fantastich beeld. Dit zijn de dingen die ik mis op de camera die ik nu heb gekocht. Wat ik zeker niet zal missen is zoals gezegd de fotokwaliteit in combinatie met flits want kleuren en gezichten verbleken helemaal en het ziet er niet meer natuurlijk uit, fotograveren zonder flits veroorzaakt veel ruis ondanks de hoge iso-waarde van dit toestel. Nee daar gaat de Fujifilm F40fd veel beter mee om, foto's zijn altijd (met of zonder flits) goed belicht en de foto's zijn veel scherper en mooier van kleur.

Eltjo Dijkema 27-05-2007

Uitstekende camera. Bij max inzoomen blijft de opname scherp door de beeldstabilisatie. De kwaliteit van de opnamen is super. Op de pc uitsnijden kan bijna tot het oneindige. Ook het gebruik van de goedkope sdkaart is een voordeel. Erg eenvoudig in het gebruik (nederlands) en makkelijk mee te nemen door zijn geringe afmeting.

levimuis 26-05-2007

Ik ben zeer tevreden over deze camera.

Ik heb deze camera gekozen omdat er een groothoek lens op zit, beeldstabilisator en een lekker helder scherm die je zelfs nog helderder kan zetten zodat je geen last hebt van de zon die op het schermpje valt.

Ik raad iedereen deze camera aan!!!!!

Mark123454321 21-05-2007

Heb hiervoor de FX-03 gehad en was hier op zich al tevreden over, mijn moeder wilde hem van me kopen dus ben teruggegaan en heb nu de FX-30 gekocht.

Ben zeer tevreden, toestel start snel op en maakt goede foto's, ook binnenshuis. Toestel werkt verder zeer intuïtief en heeft een duidelijk menu (taal naar nederlands zetten is de laatste optie in het menu). Ook het display is lekker helder. Wat trouwens ook een grote plus van dit toestel is, is de hoge resolutie bij videoopnames (volgens mij 840 x480 = breedbeeld), ziet er echt goed uit.

Al met al een erg leuk toestel voor een goede prijs.

will 01 23-04-2007

Afgelopen zaterdag aangeschaft ivm het overlijden van mijn Canon van drie jaar oud. rep.kosten waren te hoog.
Ik heb dit toestel gekocht op advies van collega's/kennissen om de navolgende redenen : Leica lens en groothoek en groot aantal pixels op het schermpje twee keer zo veel als bij de meest andere camara's als ik het goed heb 240.000.
Ik ben op zich niet zo'n fotograaf vakantie kiekjes ed. echter wat mij wel opvalt na een beetje spelen de snelheid en het perfekt heldere scherm.
Tevens is er een hoop apart mee in te stellen volgens de gebruiksaanwijzing nog niet aan toe.

De gebruiksaanwijzing is in het nederlands echter het toestel (menu is in het engels ben er nog niet achter hoe dat te wijzigen is
Over de degelijkheid kan ik nog niet zoveel vertellen
Al met al tot nu toe een makkelijk en mooi qua design fototoestel.