Sony Cyber-Shot T100 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-Shot T100 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

hopster10 11-03-2010
Geschreven voor: Sony Cyber-Shot T100 zwart

Ik heb de Sony nu 2,5 jaar in bezit. Bij goed licht (overdag) zijn de foto's prima, maar zodra de avond valt is er geen heldere foto meer mee te maken. Ook de garantie en service van Sony is bedroevend. Heb na ruim een jaar een probleem gekregen met de camera, camera ging op sommige momenten trillen (intern motertje). Camera laten maken voor € 110 (helaas meneer net buiten de garantie). 1 jaar later weer hetzelfde probleem (helaas meneer uw heeft maar 3 maanden garantie op een reparatie). Gebruik camera alleen tijdens vakantie (2x keer per jaar). Echt een bedroevende service voor een relatief dure compact camera. Voor mij nooit geen Sony meer!!!!

TimAw 11-09-2007
Geschreven voor: Sony Cyber-Shot T100 zwart

Ik heb deze camera nu een aantal maanden in bezit en ben zeer tevreden over de foto's: Scherp, Helder met natuurgetrouwe kleuren. Ook de vormgeving is prachtig, Hij start snel op.. Binnen 2 tellen nadat je het schuifje omlaag doet kan je een foto maken. Voor mij is deze camera dan ook echt zijn geld waard. Heb er 100en foto's mee gemaakt en het enige minpuntje in mijn ogen is dat je al gauw met je vinger in het hoekje van de lens zit. Dit is dan ook terug te zien op een aantal foto's die ik gemaakt heb.

Ellen30 14-08-2007
Geschreven voor: Sony Cyber-Shot T100 zwart

Na veel research, vergelijken en lezen van reviews uiteindelijk besloten deze camera te kopen. Ik wilde naast mijn Spiegel reflex een compact camera erbij, voor de gewone foto's. Maar wat een teleurstelling zeg.. Ik begrijp niet dat mensen hier goede plaatjes mee kunnen schieten. Of ligt het aan de eisen die je stelt.. Ik fotografeer al jaren met mijn spiegel reflex camera in allerlei omstandigheden, ik weet precies welke instellingen ik waarvoor moet gebruiken. Maar met de Sony DSC-T100 kan ik weinig beginnen. Veel ruis bij binnen foto's en buiten bij weinig licht en geen heldere, natuurlijke kleuren. Alleen over de macro foto's ben ik tevreden. Ik heb de camera gelukkig weer terug kunnen doen en ingeruild voor de Fujifilm Finepix F31fd. Wat een verademing zeg!! Voor minder geld maakt deze camera 2 keer zo goede foto's. Als iemand nog twijfel de Sony DSC T100 te kopen: niet doen! Zonde van je geld.

berke100 01-07-2007
Geschreven voor: Sony Cyber-Shot T100 zwart

Ruim een maand in bezit en meer dan 1000 foto's gemaakt. Prima camera en voldoet uitstekend aan de verwachtingen. Snel veel foto's achter relkaar maken, prima focus. Uitstekende foto's in het donker. Weinig tot vrijwel geen ruis. Goede zoom. Deze camera is gewoon een uistekende aanrader voor iedereen die perfecte foto's wil maken in elke omstandigheid.

mike2005 29-06-2007
Geschreven voor: Sony Cyber-Shot T100 zilver

In 1 woord geweldig ding. Was een wat oudere Nikon gewend maar dit is echt een super vooruitgang. Snel starten en foto's maken. Lekker handzaam toestel, weinig knopjes waar je heel veel mee kunt instellen. Heb hem getest bij bewolkte dag en zonnige dag maar maakt gewoon super foto's en dan heb ik alleen maar de automatische stand gebruikt. 3 inch scherm werkt ook fantastisch. Echt een aanrader dus voor degene die twijfelen.

killwilll 21-06-2007

wat een super toestel
ongelofelijk mooie fotos makkelijk te bedienen en genoeg mogelijkheden
super aanrader!!!
ik heb eerst de dsc-n2 geprobeerd en de nieuwe dsc-w200,maar mijn keuze was snel gemaakt,als je een goede compacte camera zoekt twijfel niet en ga voor deze kleine krachtpatser!

vik 20-06-2007
Geschreven voor: Sony Cyber-Shot T100 zwart

Nu 2 weken in bezit en kan niks anders zeggen dan dat ik nog nooit zo een snelle digitale compact camera heb gezien WAUW!!!!

Perfecte opnames in donkere ruimtes dat komt goed uit omdat ik veel in het nachtleven zit en tijdens de shots niet te lang wil wachten op voorbelichting etc.

Automatische instellingen zijn tot nu toe zeer goed en het model weer ietsje kleiner als mijn vorige T30 van Sony.

Echt een aanrader voor iedereen die zelf weinig wil instellen.

Ramondos 13-06-2007
Geschreven voor: Sony Cyber-Shot T100 zwart

Sinds maandag deze geweldige camera en wat een verbetring t.o.v. mijn Ixus II....
Werkelijk schitterende foto's, ontzettend makkelijk te bedienen, ziet er schitterend uit. Misschien het enige nadeeltje voorlopig is dat je moet uitkijken dat je je vinger niet voor de lens houdt maar.......dat went snel om uit te kijken.

AANRADER!

Jan-JaapM 07-06-2007
Geschreven voor: Sony Cyber-Shot T100 zwart

Gisteren heb ik hem gekocht. Hij bevalt zeer goed! Vooral ook als het heel donker is, nog zeer duidelijke foto's. Verder ligt hij goed in de hand. Niet te licht! De beeldstabilisator is uitstekend! Opnamen van bewegende objecten maken gaat heel goed! van 10x optische zoom terug naar 5 merk je wel maar dit formaat is handzamer, Overbodige luxe: ;-)
- Diashow af te spelen met 4 sounds en 5 effecten
- Mogelijkheden zijn er niet bizar veel maar wel genoeg voor een goede amateur fotograaf!
De rest ga ik nog uitvinden.
- Alle opties binnen een paar drukken op de knop in beeld! 3inch!!!

Jeroen1978 05-06-2007
Geschreven voor: Sony Cyber-Shot T100 zwart

Ik heb de T-100 nu een paar weken en ben zeer blij met de kwaliteit van de foto's. De 5 x optische zoom is ook geweldig. Het slideshow programma is handig voor het snel afspelen op TV, zonder gedoe met een computer. Kortom, zeer tevreden!

gijsje 01-06-2007
Geschreven voor: Sony Cyber-Shot T100 zwart

De plussen in wilekeurige volgorde:

+ het handzame formaat
+ het gewicht
+ de kwaliteit van de kast, lensschuif en knopjes
+ het duidelijke LCD-scherm (3)
+ de accu-indicator
+ snelheid via USB naar PC
+ bedieningsgemak (na enige oefening ook met grote vingers / handen)
+ lensbescherming
+ de redelijk krachtige flitser
+ instelmogelijkheden
+ de kwaliteit van de foto's zowel binnen als buiten
+ de opstartsnelheid
+ de opnamesnelheid
+ behoorlijk zoombereik
+ foto-beheerprogramma (op datum)

de minnen in willekeurige volgorde:

- aansluiting USB-kabel doet een beetje fragiel aan
- vingers komen gemakkelijk voor de lens
- vingers laten sporen achter op LCD-scherm
- eenvoudige handleiding (op CD) van 120 pagina's (!)

al met al zeer tevreden over de camera.

henk 57 29-04-2007
Geschreven voor: Sony Cyber-Shot T100 zilver

ik heb in mijn vakantie naar gran canaria 300fotos gemaakt de camera werkt heel goed menu is heel gemakkelijk je hebt geen boekje nodig .de fotos zijn heel scherp sta er verstelt van hoe het kan met zo een klein lensje hiervoor had ik een canon s 50 die maaakte ook mooie fotos maar deze van de t100 zijn scherper kon ze vergelijken omdat ik met de canon ook fotos heb van gran canaria en hij werkt heel snel aanzetten en fotos maken .daarvoor had ik de eerste spiegelreflex eos van canon en merk dat je voor vakantie fotos geen spiegelreflex nodig hebt .ik wide een groot 3 inch scherm en twijfelde tussen de ixus 75 en de t100 heb hier voor gekozen omdat hij een beeldstabilisator heeft (en dat helpt wel 's avonds zonder stabilisator zijn de fotos soms bewogen en met niet) en een 35-175 lens .het scherm is heel goed ook bij fel zonlicht zie je nog genoeg .ik heb de meeste fotos in automatiche stand genomen na eerst wat andere mogeljijkheden te hebben geprobeert kwam ik er achter dat de autostand perferkt werkt . avond fotos maakte ik zonder flits en zijn bij 800 iso redelijk tot goed te noemen maar dat blijft een zwak punt van deze kleine cameras savondsmet flis op straat zijn ze niet mooi dan ook wat druppels (het kan ook niet anders de lens komt niet naar buiten zo dat er veel licht op de lens valt zodat hij de achergrond vergeet denk ik )maar op een teras of fotos van dichtbij genomen zijn wel mooi .binnen zonder flits zijn met veel sfeer .met flis zijn ze ook mooi en heel helder maar als je softtone lampen hebt is het zonder flits heel natuurlijk en met flits lijkt het of je wit licht hebt ik denk dat ik de flits niet veel gebruik.ik heb nog geen ervaring hoe het met feesjes als er veel gerookt word. flimtjes zijn boven verwachting het geluid ook .verder is hij heel compact hij kan zo in je broekzak en mooie sterke metalen behuizing.het scherm is super en word ook niet snel vuil en even met een zakdoek erover en hij glimt weer .ik kan hem aanbevelen heel goed toestel.ik geef hen wel een 10 een spiegelreflex is beter maar das appels met peren vergelijken

Leute 14-03-2007
Geschreven voor: Sony Cyber-Shot T100 zilver

Toffe compacte camera die toch een gevoel geeft van degelijkheid.
Zijn metalen behuizing straalt vertrouwen uit.
Kocht dit toestel in de Verenigde Staten en zodoende staat mijn menustructuur in het Engels doch dit is ook duidelijk.
Als je dit toestel hier koopt kan je de camera in het Nederlands instellen en krijg je ook een Nederlandstalige handleiding.
De foto's zijn heel goed van kwaliteit, ook wanneer men ze neemt vanuit een bewegend voertuig.

De mogelijkheden geef ik een 7 maar dit ligt meer aan het feit dat ik een camera gewend ben met een 10x digitale zoom (vroegere camera DSC-F505V)