Sony Cyber-shot W DSC-W90 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot W DSC-W90 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jack Lawrence 21-07-2008

Wegens vele reacties zonder duidelijke toelichting, dan wel gebruik van gezond verstand, heb ik besloten mijn bevindingen toe te voegen.

Kwaliteit: 8
Foto's met ISO 3200 - vind ik gewoon soms inderdaad te 'onscherp'. Je moet 't toestel wel heel stil houden.
Als de foto lukt, vind ik de foto inderdaad erg mooi!
Buiten met (zonnig) daglicht, zijn de resultaten echt heel goed. Verder is het in het donker zonder flits ook niet altijd even scherp foto's maken. Binnenshuis dien je goed de instellingen te checken en de keuze van 'soort' foto te dubbelchecken. Echter, ga ik wel mee dat de resultaten binnenshuis beter kunnen, maar zeker NIET slecht zijn. Regelmatig maak ik mooie foto's binnenshuis in het donker (of beperkt licht).

Mogelijkheden: 8
Dit is mijn eerste camera, maar heb inmiddels wel 10 verschillende camera's in mijn handen gehad. Op basis daarvan, is mijn ervaring dat deze camera veel mogelijkheden biedt die mij bevallen.

Gebruiksgemak: 9
Het is allemaal vrij logisch en makkelijk. Talen keuze is prima! Voor de grootste leek een prima te gebruiken model. USER-friendly!

Vormgeving: 9
Mooi zliver model. Niet te dik, nog met 'oude' lens. (De nieuwe lijn heeft een andere soort lens - die anders uitschuift) De nieuwe lens is minder mooi voor het oog, maar zal ongetetwijfeld beter werken, omdat veel mensen klaagden over een niet-meer-werkende lens (schoof niet meer uit of in/terug) -> DSC-W90.
Ikzelf heb (nog) geen klachten hierover. Daarentegen, ga ik heel voorzichtig om mijn toestel.
Mooi LCD scherm, helder en mooi.

Degelijkheid: 8
Ook al heb ik geen klachten en is mijn camera nog in goede staat, ik erken wél dat ik soms bang ben dat het batterij klepje en de sluiter 'kapot' kunnen gaan, als gevolg van de fragiele bouw.

Overall: Meer dan prima toestel.. Leer ermee werken! Maar dat op zich is zo gedaan!

geertje2008 11-06-2008

dit is echt een geweldige camera!! foto's zijn schitterend van kleur..zowel binnen als buiten.
geweldig menu met veeeel instellingen.
dia-show met muziek, bewerkingen..(ook visoogeffect)
wazig maken enz.
ben zeeer tevreden met dit toestel!
was echt geen miskoop!

J. Bosgraaf 15-05-2008

Ik heb deze camera een paar maanden in het bezit gehad en het viel me gelijk al op wat een slechte foto's deze binnenshuis maakte. Volgens Sony had de camera geen afwijkingen en fungeerde deze heel normaal. Heb hem dan ook kunnen omruilen voor een Canon Ixus 90 IS. Tjonge wat een verschil van foto's vergeleken met de Sony. Dus..................koop een Canon, altijd goed.

mikerdam 24-12-2007

Ik heb de het toestel net maar ben er uiterst tevreden over .Ik had eerst een casio elixem gehaald maar daar was ik niet tevreden over dus heb ik hem gerolen voor deze.Hij maakt mooie fotos echt scherp scherper en straker dan de elixem .Ja dit is een goede koop

Ruubje 30-09-2007

Nu enkele weken in bezit, maar al kapot. Lens gaat alleen maar in en uit en kan geen foto's meer maken. Reparatiecentrum van Sony zegt nu dat de schade door externe oorzaken komt. Jammer want het is niet gevallen. Mijn mening is dat het apparaat erg kwestbaar is. Let dus goed op, want de reparatie kost de helft van de aanschafwaarde!!!!

Jaapio22 05-09-2007

Ik heb deze camera aangeschaft ter vervanging van de sony T 92 , Niet omdat deze niet goed meer was maar omdat mijn oude camera een 1 schermpje had (mijn ogen zijn wat ouder ) en de sluitervertraging te lang was.
Er zijn nu een paar honderd fotos met deze camera gemaakt en de foto's zijn uitstekend maar ook de sluitervertraging is een verademing als je de sluiter half in gedrukt houd en dan een foto maakt is er bijna geen vertraging meer Wat ook makkelijk is dat bij elke verandering van instelling je kunt aflezen op je scherm wat de instelling is en wat je er mee doen kan.
Ook de opname's met weinig licht gaan super je moet er alleen voor zorgen dat je de camera stil houd ,staddy shot is geen wondermiddel maar het helpt weel mee Kortom ik heb geen minuut spijt gehad van deze aankoop.

Marc H1 24-07-2007

Lang getwujfelt tussen DSC-N2 en de W-90. Toch gekozen voor de W-90, omdat bij DSC-N2 het touch-screen wel erg snel vuil wordt (in de winkel al) en omdat bij de W-90 het lcd-screen niet naar binnen valt waardoor de hoeken altijd vuil blijven. Foto's zijn erg goed onder alle omstandigheden en het gebruiksgemak is goed, ook voor mensen die niet veel/vaak fotograferen. Een heel goede camera voor vissers!
Als je er op let dat je de ontspanknop eerst half indrukt en daarna pas volledig, lukken vrijwel alle foto's. Bij schemering iets langer de camera stilhouden na afdrukken en ook al deze foto's zijn feilloos. De macrofoto's zijn misschien wel het mooiste! Slideshow met muziek is erg leuk.
Tip: als je er over denkt een extra accu of een dockstation aan te schaffen , doe dit dan direct bij aankoop. Zeer veel winkels moeten namelijk accessoires bestellen en hebben weinig op voorraad net als jij hiervoor langskomt.

Mr hein 06-06-2007

goede degelijke camera, haarscherpe foto's, levenduur van de batterij is lang, mooie macrofoto's en mooie foto's van landschappen. echt een aanrader

Mrs Jurgen 05-06-2007

Voorheen had ik de w15, (ook een leuke camera)maar de w90 is een perfekte vervanging.
Super makkelijk .zeer scherpe foto`s,en mooie dia shows. en de accu gaat lang mee.
Echt een aanrader .helemaal top.