Samsung S1050 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung S1050 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

J4711er 13-02-2009
Geschreven voor: Samsung S1050 zilver

Nu een jaar in m,n bezit en 2250 foto's verder.
Mooie stevige camera. Maakt ook mooie foto's alleen heb ik vaak dat als ik de camera aanzet en dan een foto wil maken dan duurt dit erg lang of ik moet eerst weer de knop los laten en direct daarop weer indrukken om een foto te maken en dan reageerd hij wel.
Soms maakt hij onscherpe foto's zonder aantoonbare reden.

Marco73 08-08-2008
Geschreven voor: Samsung S1050 zilver

Ik heb de Samsung S1050 een paar maanden geleden gekocht. Maar ik zou hem niet weer kopen.

Om te beginnen ging het bij de installatie van de bijgeleverde software al fout. Na installatie op mijn computer herkende deze de camera niet. Bovendien kreeg ik vervolgens steeds een foutmelding tijdens opstarten van mijn computer. Na de-installatie van de software bleef deze foutmelding. Ook duurde het opstarten van mijn computer langer dan voorheen. Hierover belde ik met Samsung (Camtech). Ze stonden me wel goed te woord moet ik zeggen. Maar volgens hen was het beter om de software niet te installeren??? Om mijn opstartprobleem te verhelpen werd geadviseerd om hulp op afstand te gebruiken of Windows opnieuw te installeren...

De kwaliteit van de foto's is goed, maar minder dan ik had verwacht van 10 Megapixels. Bij uitvergroten tot 100% krijg je rode vlekken in het beeld.

Het apparaat slurpt batterijen. Twee volle duracell batterijen waren in 10 min. leeg. Ik heb nu oplaadbare batterijen en ik moet zeggen dat dit beter werkt. Als je het ding niet te lang aanlaat.

Ook vermeldenswaardig is dat het apparaat een irritant geluid maakt als je een foto maakt. Net of het fototoestel uit de jaren ’50 is. Dit is volgens mij geheel overbodig, andere digitale toestellen maken alleen een zacht klikgeluidje.

Andrea C. 26-01-2008
Geschreven voor: Samsung S1050 zilver

Ik heb deze camera sinds 3 dagen in mijn bezit en ben eerlijk gezegd niet zo tevreden zoals de meeste. De camera ziet op zich heel stevig uit en heeft een mooie uiterlijk.
De fotos vertonen bij lage belichting veel ruis, maar dat is bij de meeste compact camera met hoge CCD resolutie.
Wat ik echter niet normaal vind is dat fotos vervormd worden aan de buitenkanten. Rechte lijnen zijn niet recht maar bol waardoor de fotos er opgeblazen uitzien. Dit is het meest merkbaar bij volledig in en uitzoemen.
Verder heeft de camera heel veel opties maar het menustruktuur vind ik zelf niet zo overzichtelijk en sommige opties staan een beetje onlogisch geplaatst.

Henk45 27-07-2007
Geschreven voor: Samsung S1050 zilver

Mooie camera, voelt stevig en solide aan.
Wat mij vooral erg aanspreektis de filemresolutie van 800 biij 600.
Dat kom je allen bij filmcamera's tegen, zelfs de duurste fotocamera's hebben niet die resolutie.
Dus een volwaardige vervanger voor kleine vakantie- of youtube filmpjes.
Neem dan wel een extra SD kaartje mee.
Verder maakt ie mooie foto's

Laci 03-07-2007
Geschreven voor: Samsung S1050 zilver

Een paar dagen in mijn bezit en ben tevreden over de mogelijkheden.

Groot voordeel is de 3 scherm.
Nadeel is dat zowel batterijen als accu's erg snel leeg zijn.