Panasonic TZ3 Blue blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic TZ3 Blue blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

nji 29-12-2008
Geschreven voor: Panasonic TZ3 Blue blauw

Prima apparaat, ik heb hem nu een jaar in bezit. Echt leuk om mee te spelen, met de zoom, lange sluitertijden, lichtinstellingen. Klein genoeg om nog in een broekzak te passen en genoeg optische zoom voor een safari. Natuurlijk, een echt SLR camera is beter, maar ook veel meer gesleep. Ik ben echt verbaasd over de kwaliteit foto's die dit cameraatje maakt, voor de prijs en de grootte ervan.

Nadeeltje is dat terugkijken van foto's iets omslachtig is, dat is opgelost zag ik met de nieuwere modellen van deze serie.

Dikke aanrader!

Camworld 30-10-2008
Geschreven voor: Panasonic TZ3 Blue blauw

Deze camara reeds 3 weken in bezit gehad en alle mogelijke opties getest. Maar de foto's zijn op geen enkele wijze scherp te krijgen. De fliter is ook waardeloos. Vormgeving, oke. Mooi toestel van buiten maar waardeloos van binnen. Veel te veel geld voor z'n slechte kwaliteit ik heb geen idee waar die mega pixels heen gaan.

E. van Hoecke 20-05-2008
Geschreven voor: Panasonic TZ3 Blue blauw

Uitstekende camera, scherpe foto's en goede filmpjes

Wiebe Verdonk 23-12-2007
Geschreven voor: Panasonic TZ3 Blue blauw

Ik heb deze camera nu een week in mijn bezit en ben zeer tevreden. Net als veel mensen heel lang lopen nadenken over wat nu de beste camera is.
Ik wil geen grote camera, omdat ik hem gewoon in mijn jaszak wil hebben. Dus grote modellen met veel zoom en spiegel reflex vallen dan al snel af.
Ik zocht er ook 1 met onderwaterhuis, zodat ik tot 40m diepte foto's onderwater kan maken. In maart ga ik naar thailand en dan zal ik wat resultaat foto's laten zien en een nieuwe review plaatsen.
al met al is dit voor mij de beste camera, ik gebruik hem vooral voor buiten, het grote display en 10x zoom zin de grote pluspunten. Ik zet overigens wel vaak de fliser uit, omdat deze naar mijn mening soms onnodig de foto's overbelicht.

Hotzenwalder 19-12-2007
Geschreven voor: Panasonic TZ3 Blue blauw

Na jaren met een Olympus C300 (D550) te hebben gedaan, was deze op en moest er een andere komen. Na zoeken op internet terecht gekomen bij de TZ3. Al meteen bij de eerste foto's viel me op dat de kwaliteit te wensen overliet ten opzichte van mijn 3 megapixel Olympus. De foto's waren te donker, niet kleurecht (dof) en waarom door de overdadige noise-reductie duidelijk minder gedetaileerd. Vreemd voor zo'n goed geteste camera. De kleuren kon ik enigzins fixen door de VIVID instelling te kiezen, maar dat stemde me nog steeds niet tevreden, temeer daar de foto's nog steeds onderbelicht waren. Veel gespeeld met de belichtingswaarde, maar nog steeds te donker of juist weer overbelicht.

De camera kan 10x zoomen, maar de foto's in deze zoommodus zijn door de overmatige ruis niet mooi te noemen en wederom nog steeds te donker. De grote aantrekkingskracht van deze camera zal wel in zijn handzame formaat zitten in combinatie met een 28mm groothoeklens en 10 optische zoom plus een groot LCD scherm, maar de foto's die deze camera maakt zijn alle lovende tests niet waard. Als je de tests trouwens goed leest wordt daar ook melding van gemaakt (te dof, te donker etc) maar valt het oordeel meestal toch positief uit door de vele mogelijkheden van de camera.

Mijn Panasonic staat na 1 maand in de verkoop. Ik ga nu voor een Fuji die niet 10x kan zoomen (gebruik ik in de praktijk niet zo vaak), die geen 28mm groothoeklens heeft (jammer), maar die wel haarscherpe foto's maakt bij hoge en lage ISO waardes.

vdG 17-12-2007
Geschreven voor: Panasonic TZ3 Blue blauw

Een fijne camera. Ik heb hem nu een maand of 4 en het heeft heel wat twijfels gekost. Mijn oude minolta X700 is uitiendelijk in de kast beland. Welkom in het digitale tijdperk. Ik was blij verrast over de kwaliteit van de foto's. Aanzienlijk beter dan ik verwacht had. Het is nog wel wennen aan het feit dat alles vlijmscherp is op de foto's. Als je iets los wilt hebben moet je eigenlijk de zoom gebruiken om dit te isoleren. Bij de overstap had ik voor mijzelf de volgende eisen gesteld.
Een handzame camera, makkelijk mee te nemen, maar ook weer niet te licht in de hand. Vergelijkbaar met een analoge 28mm lens en minimaal 8 x zoom. Uiteraard goede foto's, tot A4 formaat. Het was wel een beetje experimenteren met de verschillende programma's en instellingen. Ik sleep de camera bijna overal mee naar toe en hij reageert dermate snel, dat het maar zelden gebeurt dat ik een fotowaardig moment mis.
De foto's zijn kwalitatief iets minder dan van mijn Minolta X700, maar ik moet zeggen, ik ben een tevreden mens.

henry2007 29-09-2007
Geschreven voor: Panasonic TZ3 Blue blauw

Heb deze camera al een tijdje in bezit naast een aantal andere camera's (Panasonic FZ5-FZ7-FZ18-Canon S5) vanwege de compacte vorm in combinatie met 28mm en 10 X optische zoom (die tot 15 keer gaat als je de mp verlaagt in het menu). En ben zeer tevreden: de lcd display is een waar genot (3 inch!) en - belangrijker - de foto's zijn van goede kwaliteit. De handmatige instellingen mis ik niet, want via de voorgeprogrameerde scenes kun je genoeg mogelijkheden kiezen) en degene die de handleiding goed gelezen heeft, zal bevestigen dat er een aantal instellingen WEL handmatig in te stellen zijn (zoals een aantal sluitertijd instellingen), bovendien biedt de exposure (belichting) ook genoeg instellingen om in de meeste omstandigheden een zeer goede foto te maken. Ruis is wel een issue boven 400 iso, maar de noise reduction kun je het beste uit zetten en de max. iso waarde heb ik op 400 ingesteld (ipv 800 / 1600), zodoende zijn de foto's veel scherper. Ook handig is de beschikbare sd kaart grootte (4 GB) en de zeer goede weergave van video films (mocht je dit als camera willen gebruiken: 30 Fr/ s - SVGA)

Franklin D. 15-08-2007
Geschreven voor: Panasonic TZ3 Blue blauw

Hoi heb pas een Panasonic Lumix TZ-3 aangeschaft. Dit omdat ik zeer goede revieuws heb gelezen. Na 3 weken het toestel uitgeprobeerd te hebben en zeer kritisch naar het resultaat gekeken. Heb ik het volgende meegemaakt. Het contrast vindt ik niet loepzuiver! na 3 keer ingezoomd te hebben in adope photoshop zag ik de digitale blokjes al verschijnen. De flits is snoeihard waardoor het witbalans is verstoord...resultaat geen mooie foto. Ook de donkere passage's (zwart) neemt de overhand op de foto toe,
Ik heb helaas mijn keuze moeten nemen en die is op een Canon G7 gevallen. Ligt iets minder lekker in je hand maar het resultaat is beduidend beter en strakker, ook de kleuren zijn erg mooi...en dan de macro foto's schitterend vanaf 1 cm op een lieveheersbeestje. Daar kon de Lumix niet aan tippen!!

jeroen2 25-07-2007
Geschreven voor: Panasonic TZ3 Blue blauw

Ik ben niet zo tevreden over de witbalans van de foto's. Ik heb alle instellingen geprobeerd. Met name bij helder weer worden de foto's flets, een witte 'waas' blauwige kleuren. Het lijkt een witbalans probleem. Camera terug gestuurd. Er mankeert niets. Vervolgens was de leverancier niet bereidwillig om een vergelijk te maken met een andere panasonic TZ-3. uiteindelijk met een TZ2 vergeleken. Deze maakte ook fletse foto's.
Ik heb de foto's vergeleken met een konica minolta kd420z, 2 jaar oud. 4 mgpixel.
Voor de kleuren en scherpte had ik geen panasonic hoeven kiezen. Voor de zoom wel.

tony_66 06-07-2007
Geschreven voor: Panasonic TZ3 Blue blauw

Een goed toestel, snel icm Extreme3 card. Geen spijt dat ik de canon Ixus 9** niet heb gekozen. De optische zoom (10x) is perfect , samen de stabilisatie ok !. Hij is niet veel groter dan de andere modellen.
Het scherm is duidelijk en groot 3. De baterij gaat best lang mee, ongeveer 1gb aan foto's +/- 600 foto's.
Wel een extra batterij gekocht en een trage 512 card als reserve. Wil je meer weten zoek op internet onder panasonic DMC-TZ3.
Het is een toestel die snel en goede foto's maakt. Uitermate geschikt voor de vakantie. Los een tasje van Vanguard gekocht zodat 1 extra batterij en 1 card mee kan.

echterwel 17-06-2007
Geschreven voor: Panasonic TZ3 Blue blauw

Fantastische zoomfunctie... ongeevenaard!herkenbare gezichten inclusief digitale zoom tot meer dan 150-200 meter, ook met filmen. kwaliteit foto's algemeen redelijk, kan beter in deze prijsklasse. mis hier en daar scherpte, zeker zodra ideale lichtomstandigheden uitblijven.zonder flits snel ruis. ben hier wel erg kritisch in moet ik eerlijk toegeven.
filmen wel uitstekende kwaliteit. jammer dat er tijdens het filmen niet gezoomd kan worden, alleen vooraf.
uitgebreide mogelijkheden. je moet het toestel wel goed kennen om overal de juiste instellingen te gebruiken. beeldstabilisator werkt werkelijk verbluffend.
vormgeving fantastisch, zeker gezien de techniek die ze in de camera hebben weten te plaatsen.
degelijkheid zal moeten blijken, maar wieltje staat soms al moeilijk in juiste positie