Casio EXILIM EX-Z1200 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Casio EXILIM EX-Z1200 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Sjaak van der beek 04-06-2008
Geschreven voor: Casio EXILIM EX-Z1200 zilver

De camera vanaf december in bezit dus een wat late revieuw maar wel dus allang getest.
Ik heb aan deze camera geen minpunten tot nog toe kunnen ontdekken.
Heel veel veschillende omstandigeheden getest o.a wintersport,nachtvissen etc etc.
Constant perfecte foto's dus de mensen die hier geen mooie foto's mee kunnen maken hebben echt iets niet goed gedaan.
Accu gaat lang!
Mooi design.
Compact en zeer degelijk.

Jbakker 08-05-2008
Geschreven voor: Casio EXILIM EX-Z1200 zilver

Heb de camara nu een paar weken in bezit.
Als amateur kijk ik vooral naar de scherpte van de foto's en de kleuren. Wat me opvalt is dat foto's bij schemering wat flets zijn. Als je inzoomt heeft de camara vaak de neiging om onscherpe foto's te maken.
Als je verder uitzoomt maakt hij echter schitterende foto's. Ook de kleuren zijn dan prima.

De video opties heb ik nog niet uitgebreid getest maar wat ik tot nu toe gezien werkt dat naar behorenen is de kwaliteit prima. scherp en duidelijk beeld.
Al met al ben ik tevreden over deze camara.

Borry52 02-02-2008
Geschreven voor: Casio EXILIM EX-Z1200 zilver

Na lang wikken en wegen heb ik toch voor deze camera gekozen en ik heb er geen spijt van.
Mijn oude digi-camera was zeven jaar oud en ik begon me te ergeren aan de grootte en de traagheid.
Het is of je van de hel in de hemel komt, wat een geweldige camera!
Super snel en de best-shot optie werkt fantastisch.
Je kun eigenlijk geen slechte foto's meer maken met deze camera.
Ik heb hem op internet gekocht en het was even zoeken voor ik een Nederlandse versie had, maar dan is ook alles in het Nederlands.
Kortom, een geweldige camera met ontzettend veel mogelijkheden en toch simpel te bedienen.

aktra 28-09-2007
Geschreven voor: Casio EXILIM EX-Z1200 zilver

Zelf heb ik de Canon Ixus 75 ingeruild voor de Casio EX-Z1200. De Casio vind ikzelf een professioneler toestel dan de Canon. Met veel meer mogelijkheden.
Bovendien heeft de Casio een degelijker kast (minder kwestbaar) en de knop van aan/uit is bij de Canon een schuifknop, wat veelal verschuift als je hem in of uit het tasje haalt. Erg storend.
De foto's van de Casio zijn kraakhelder. Zelf heb ik er een losse oplader bij gekocht, zodat de accu buiten het toestel opgeladen kan worden. Omdat het opladen van de accu erg veel tijd in beslag neemt (bijna 3 uur) heb ik er een tweede accu bij gekocht. Zo kun je blijven fotograveren, terwijl de andere accu aan de lader staat.
Al met al ben ik heel erg blij met de aankoop van de Casio, die dus in fototoestellen ook makkelijk kan concurreren met andere merken. Een topapparaat!!

Fred van Tol 24-09-2007
Geschreven voor: Casio EXILIM EX-Z1200 zilver

Mischien niet de image maar wel de specificaties van een topper.
Een perfect apparaat, mooie foto's zowel kleur als scherpte.
De voorkeur instellingen (best shot) zijn makkelijk en snel.
Lange levensduur van een batterij lading dus zelfs een reserve batterij is niet direct nodig.
Mooi groot en helder lcd scherm ook bij zonlicht.
Alleen jammer dat de cabel voor het overzetten van de foto's naar de computer niet rechtstreeks in te pluggen is maar dit via een dokkingstation moet evenals het opladen van de batterij.
Wel is het dokkingstation makkelijk om de foto's af te spelen op de TV.
De knoppen zijn dan te gebruiken op het dokkingstation.
Een zeer tevreden gebruiker dus

Michael62 30-07-2007
Geschreven voor: Casio EXILIM EX-Z1200 zilver

Zo dit is mijn tweede exilim(ex-3s) maar wat een verschil. De foto's zijn nu echt kraak helder, zelfs na meervoudige zoom. Ik vind dit nieuwe toestel echt een mooi en zeer uitgebreid toestel, en toch heel makkelijk te bedienen of in te stellen door een verkort menu met de meest gebruikte instellingen. Je moet wel eerst de 289 bladzijde door nemen om alles uit dit toestel te trekken. De mogelijkheden zijn enorm.

fgeer 11-07-2007
Geschreven voor: Casio EXILIM EX-Z1200 zilver

Lang getwijfeld tussen de Sony DSC-W800 en de Casio EX-Z1200. De Casio is het geworden. Tsjonge, tsonge, wat een toestel. De buitenkant al, geen overbodige toeters en bellen. Een prachtig groot lcd-scherm, haarscherp. Een mooie geborstelde metalen behuizing. Dan de werking, 12.1Mp, zeer uitgebreide en duidelijke menu's, (nederlands). De handleiding heb je echt niet nodig, ondanks de enorme mogelijkheden. Deze camera heeft een beeldstabilisator, zowel mechanisch (met een sensor) als electronisch, voor degene die niet zo'n vaste hand hebben bij het maken van foto's. De camera kan tijdens het foto's nemen gezichten detecteren, t.b.v. altijd goede portretten of groepsopnamen. Grootste troef van deze camera is de zogenaamde Best Shotvoorkeuze instellingen. Door een druk op de Best Shot knop, krijg je een serie foto's te zien, van allerlei situaties, dus portret, panaroma, licht, donker, sport, text, enz, in totaal 34 instellingen die je kan kiezen. Dus geen gezoek naar allerlei instellingen voor een bepaalde foto te maken. Selecteer de gewenste situatie, en druk af. Je kunt zelfs een eigen Best Shot definieren.
Verder heeft Casio veel ontwikkeling gestoken in het energiezuinig zijn van deze camera. Dat merk je goed, wanneer je de camera even niet gebruikt. Het display gaat dan uit, of het gaat dimmen, afhankelijk van de instelling. Er zit een standby functie op. Ook is er een nieuw type Li-on accu bijgeleverd, die krachtiger is dan de vorige generatie Li-on accu's.
Nog wat bijzonderheden: breedbeeld filmenpjes maken, videocoderingH.264, highspeed serie opnamen, uitgebreide beeldberkingen doen, rechtstreeks op de camera. Nu een paar weken in mijn bezit, ik heb al meerdere camera's gehad, maar deze casio EX-Z1200 is echt de top van de top.

fgeer