Canon PowerShot PowerShot A720 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot PowerShot A720 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

soraya01 30-06-2010

ik heb een tijdje deze camera maar ik vind hem erg slegt.
de meeste foto`s zijn erg wazig als je ze laat afdrukken, op de camera zelf is het perfekt beeld,bij veel foto`s zit er een wazege plek als of daar de zon op geschijnt had,maakt niet uit of het binnen is of buiten dingen die wit zijn die steken er echt uit, als je een witte bloem hebt dan zie je hem bijna niet,of je heb er een zonnebril bij nodig om hem tezien. het duurd erg lang voor dat hij weer een foto kan maken, buiten gaat het wel iets sneller maar nog erg traag, en de batterijen zijn erg gauw leeg. plus puntje hij is erg makkelijk in gebruik en hij kan tegen een stootje.

Imke69 29-05-2010

Ik heb de camera al weer een tijdje. Op zich een prima ding. Maar 1 groot minpunt is de batterijen! Het lukt maar niet op goede oplaadbare batterijen te vinden en die ik wel heb zijn gewoon met een paar foto's leeg, helemaal met in-en uitzoomen schiet het erg op. Voor ons nu wel een reden om toch verder te kijken naar een ander merk.

Huismuis 01-01-2009

Voor een beginner een leuke camera ,helaas verlang je na een jaartje naar de zeer veel betere G10 die dezelfde maten zowat heeft maar veel degelijker in elkaar zit.

Dit apparaatje is ook wel goed maar is gewoon een hoopje plastic,al is er geen krasje op te bekennen.

Maar heb je maar een honderdje of 2en half , koop deze ,of de mijne voor 150,- dan koop ik de G10.:)

mariette02 04-11-2008

Ik heb deze Canon Powershot 720 IS nu vanaf september 2007 in mijn bezit en ben er echt geweldig over te spreken. Hij is erg makkelijk in de bediening (zelfs voor echte dummies zoals ik), en je krijgt er erg mooie foto's van. Heb een paar makro-opnames gemaakt, en die zijn echt super geworden. Bij dit toestel heb ik eind vorig jaar ook een onderwaterhuis aangeschaft, en in februari in Cuba is de camera meegeweest met duiken. Dan is het wel van belang te flitsen, maar je hebt dan fantastische foto's. Ik heb er elke dag met duiken een 4 GB SD(HC?) geheugenkaart ingedaan, en niet alleen foto's maar ook stukjes film onder water gemaakt.
Ik kan eigenlijk geen minpunten aan dit toestel ontdekken.

audiogek 19-10-2008

Na 3mnd en 1000 foto's mag ik wel zeggen dat ik 'm uitgebreid getest heb.
Zoals iedereen hier bij Kieskeurig.nl al schrijft is 't echt zoeken naar minpuntjes die ik persoonlijk maar 1 gevonden heb.
En dat enige minpunt is dat de camera geen fatsoenlijke batterij indicator heeft, als je een melding op 't scherm ziet dat je (oplaadbare) penlites bijna leeg zijn dan zijn ze ook echt leeg.
Heb de lensadapter gekocht om daar een polarisatie filter op te scroeven, maar nu zit die adapter volledig voor de ingebouwde flitser.
En een beetje raar van Canon dat ik meer moet betalen voor de groothoek- of telelens dan dat de complete camera kost.
Genoeg gezeur .....
Dit is een topcamera voor een topprijs, de macroshots vanaf 1cm doen je echt versteld staan.
2 Oplaadbare 2700mAh penlite's
doe ik een weekend mee (200foto's) de betere niet-oplaadbare penlites heb ik 4 op een dag verbruikt met 100 foto's.

Hm. k 23-09-2008

Ik ben bijzonder tevreden over dit toestel.
Macro is uitstekend! Heb al veel fotos gemaakt met deze camera.
Ik ben ook in het bezit van een spiegelreflexcamera van canon, maar diet toestel doet het zeker niet minder.
Heb ook diverse filmpjes gemaakt met deze camera, die ook bijzonder duidelijk zijn

Captain Slow 29-08-2008

De camera heb ik nu ongeveer 9 maanden in bezit en inmiddels zijn er ongeveer 2300 foto's mee geschoten.

De camera voelt robuust aan, alhoewel het plastic goedkoop aanvoelt. Toch doet de camera het nog perfect na een paar keer vallen. Ook ligt deze prettig in de hand.

Over de beeldkwaliteit kan ik alleen maar vol lof spreken. De kleuren zijn erg natuurgetrouw en de foto's zijn erg scherp. Onder omstandigheden met weinig licht doet de ingebouwde flitser zijn werk goed: kleuren worden goed weergegeven en ook de belichting is goed. Nadat de flitser is gebruikt duurt het echter een paar seconden nadat er een foto kan worden genomen, alhoewel ik dit alleen als storend ervaar wanneer de batterijen bijna leeg zijn.
Wanneer toch de flitser niet gebruikt kan worden, produceert de camera bij hogere ISO-snelheden weinig beeldruis. Tot ISO 800 is het beeld nog erg goed bruikbaar te noemen en is er weinig verlies van detail. Een pluspunt is dat er een ISO 1600-stand is, alhoewel deze beduidend meer ruis en detailverlies laat zien, dus alleen moet worden gebruikt wanneer het echt niet anders kan.
De macromodus met een minimale scherpstelafstand van 1 cm is fantastisch en de scherpte van de beelden zijn door de kwalitatief hoogstaande cameralens uitstekend te noemen. (niet alleen in het midden maar ook aan de randen van het beeld)

De belichting regelt de camera uitstekend, alhoewel de camera weleens situaties met extreme contrasten verkeerd inschat en de lichtere gedeelten te licht afbeeldt. Dit gebeurt slechts zelden en ook hier ben ik erg tevreden over, aangezien verreweg de meeste foto's (ook in automatische stand) erg goed zijn belicht.

Het LCD-scherm is erg duidelijk afleesbaar en deze licht meer op in een donkere omgeving, wat ik meerdere malen erg prettig heb gevonden. De menustructuur is erg simpel en daardoor is de camera binnen korte tijd onder de knie te krijgen. Ook biedt de camera vele opnamemodussen, varierend van volautomatisch tot compleet handmatig en diverse speciale standen zoals een nachtmodus. Hierdoor hebben mijn ouders (met weinig fotokennis) toch prachtige foto's kunnen maken in de automatische stand, terwijl het toch mogelijk is om voor wat meer gevorderde fotografen alles zelf in de hand te hebben. Qua mogelijkheden en gebruiksgemak scoort deze camera dus uitstekend.

De snelheid van de camera is ook erg goed: de opstarttijd duurt iets meer dan een seconde en de tijd tussen twee opnames is ook erg kort. Het bekijken van de foto's gaat erg vlot, omdat er geen laadtijden zijn.

Waar ik verder ook nog zeer positief over ben, is de mechanische beeldstabilisator (IS). Deze is voor mij een geweldige aanvulling geweest en ik zou eigenlijk niet meer zonder willen. Ook is het zoombereik van 6x een pluspunt ten opzichte van de standaard 3x zoom die de meeste compactcamera's hebben.

Over de filmfunctie ben ik tevreden: de filmpjes zijn scherp en vertonen weinig artefacten. Het geluid wordt goed opgenomen en er is in de achtergrond een geluid zichtbaar, maar deze heb ik niet als storend ervaren en worden makkelijk overstemd door omgevingsgeluid, dus er gaat niks verloren.

De camera is energiezuinig: ondanks de AA-batterijen kan ik met twee batterijen van 2500 mAh ruim 300-350 foto's maken.

Als er dan toch één dingetje is waar ik niet tevreden mee ben, is het de optische zoeker: deze is erg klein en laat een kleiner beeld zien dan wat daadwerkelijk wordt vastgelegd. Dit vormt eigenlijk geen probleem, omdat het LCD-scherm prima is om te bekijken wat voor beeld wordt vastgelegd.

Samenvattend ben ik ontzettend tevreden met deze camera, omdat deze makkelijk is in het gebruik en erg veelzijdig is door zijn vele opnamemodussen. Ook levert de camera fantatische beelden, ook op de automatische stand. Verder voelt de camera snel aan en werkt lang op een batterijlading. Simpelweg is deze camera fantastisch!

Teun G. de Bruijn 11-07-2008

Boven elke verwachting....
In elke stand levert deze camera zeer fraaie foto's.
De groothoek zou wat groter mogen zijn en iets minder gewicht zou ook fijn zijn, maar dit weegt zeker op tegen het eindproduct.
Filmpjes zijn kwalitatief een stuk minder, maar dan koop je maar een filmcamera ......

Peppie 14-06-2008

Ben net terug van een spiegelreflex. Met alle toeters en bellen die je maar kunt hebben.
En nu de eerste compact sinds mijn jeugd. Wat een machientje! Wat een prestaties! Een A720!
Ongelooflijk veel mogelijkheden, automatisch, handmatig, halfautomatisch, alles wat je maar wilt. En meer.
Hij lijkt te begrijpen wa je wil en doet daar het beste mee! Geweldige beelden.
Scherptediepte helemaal OK zonder vervorming aan de randen. Kleuren waanzinnig reël.
LCD scherm uit de kunst (hoewel moeilijker zichtbaar in de zon). Met zijn 8 megapixel beter dan de 10 of 12 MP's die ik ken.
Korreligheid is veel minder, ook boven 400 ISO.
Maar ook een paar nadelen. De zoeker (voor je oog) is slecht. Dat wat je ziet, krijg je precies niet in je camera.
De flits staat voortdurend op automatisch .. en wit is je oma. De snelheid is laag, met name na die flitser.
De echt leuke mogelijkheden zoals nachtfotografie liggen wat verborgen tussen de rest van alle opties.
Als je heel snel iets heel erg moois wil, dan wordt het zweten, maar, eerlijk is eerlijk,
de verschillende halfautomaten doen het voortreffelijk.
Dus er is wat aan te merken. Maar voor de rest ... Wat een camera! Ligt goed in de hand,
de antibibber is fantastisch en de macro is makkelijk te vinden. De 6x zoom functioneert onder alle omstandigheden fantastisch,
je kan geen keuze meer maken tussen wide of tele, want alle beelden zijn fantastisch op het geweldige LCD-scherm!
Ben je een spiegelreflex gewend, maar wil je die niet meer iedere keer meeslepen, en heb je elementaire fotografische kennis, dan is dit een zeer waardige opvolger.
Ben je een shooter die zo snel mogelijk die foto van het moment wil hebben, dan heb je niet meer dan deze camera nodig.
Geweldig.. Hulde aan Canon. Helaas is de camera bijna uit de handel, want het gaat snel in dat wereldje.
Get one while you still can !

ReneRene 23-05-2008

Ik heb de PowerShot A720 IS paar dagen in huis
het is een hele goede camera.
de bediening is niet ingewikkeld.
de foto's zijn erg mooi. de camera heeft veel funcie's
ik werk gewoon op de automatische modul van de camera en krijgt goede foto's

Nadeel is dat de uigebreide beschrijving op cd-Rom.

Linda79 19-05-2008

Erg veel mogelijkheden maar sommige dingen zijn daardoor wel lastig te vinden. De handleiding is meer dan 200 pagina's, dus kost je een dagje als je alles wilt testen. Maar je hebt dan ook wel erg mooie foto's. Wel jammer dat dit toestel net niet onder de kleine camera's valt die je in je broekzak kunt steken.

Mrs Linda2008 10-05-2008

De handleiding staat op de CD-ROM, maar ik kan hem niet vinden? Kan iemand vertellen onder welk bestandsnaam de nederlandse versie zit? Heb de software al geinstaleerd en verwijderd en opnieuw geinstaleerd. Alvast bedankt voor de hulp!

Isabel Rovira 01-05-2008

Ik heb mijn canon PowerShot A720 IS sinds een paar dagen en ben nog aan experimenteren.
Voor zover ik het ervaren heb, is de kwaliteit van de foto's erg mooi.
De toestel heeft veel mogelijkheden die ik in mijn vorige toestel niet had.
Hij is ietsje zwaar maar het ligt lekker in je hand.
ot nu toe heb ik nog geen narigheid ervaren.

De enige minpunt vind ik, is dat de Nederlandse handleiding op CD is. En om te printen, zijn meer dan 200 paginas. Dat vind ik wel een nadeel.

J R V 21-04-2008

Een paar weken eigenaar van de Canon A720 IS ,
en ik ben er heel blij mee.
Solide kast, gemakkelijk te bedienen, duidelijke display, op stand M3 nog prima fotos voor briefkaartformaat.
Licht makkelijk in de hand, is redelijk klein, maar toch van voldoende omvang en gewicht om het maken van fotos niet te lastig te maken.
Batterijen overal te koop, en oplaadtijd voor de flits is redelijk snel.
Heerlijk dat de lens wordt afgeschermd door het schermpje dat sluit, als je de camera uit doet.
Alles voelt stevig aan, echt vakwerk.

Mijn vergelijk is een Fuji Finepix A204 waar ik ook heel blij mee was, maar waar het klepje van de batterijhouder na een poosje niet meer werkte.
Slecht ontwerp van het huis, maar de fotos waren prima.

Het filmen met de Canon gaat ook heel aardig, alhoewel het natuurlijk niet met een filmcamera moet worden vergeleken.
Het storende geluid van de IS waar ik sommigen over hoor praten kan ik niet beoordelen.
Wat wil je ook, als je racemotoren aan het filmen bent....

Mvg Rob

Emmy 28-03-2008

Gisteren deze camera gekocht. Wat een mooi ding. Ligt goed in de hand en is compact, maar ook weer geen broekzakformaat. De foto die ik tot nu toe gemaakt heb zijn van zeer goede kwaliteit. Vooral ook de foto's binnenshuis en in het donker vallen me alles mee.

Pluspunten van de camera
- Zeer goede kwaliteit foto's
- Duidelijk groot LCD-scherm
- Camera beschikt over een zoeker
- Veel handmatig in te stellen

Minpunten van de camera
- Uitgebreide handleiding alleen op CD-Rom beschikbaar

Xiner 24-03-2008

Mijn allereerste camera die ik toch al gauw 4 jaar geleden gebruikte was een Trust Powerc@m 750. Een leuk cameraatje waarmee ik toen m'n dingetjes kon toen. Toen ging ik over naar de Trust Powerc@m 910Z ook een leuk ding maar beide vreette energie....
Na dus een lange tijd zoeken naar een nieuwe camera kwam ik bij deze terecht. Heb gelijk heel veel reviews opgezocht om helemaal zeker te zijn van de zaak.
Dus heb ik na veel gelezen te hebben de camera (24-03-08) aangeschaft.

Mijn eerste indruk bij het uitpakken was al erg positief, leuke camera, goed vast te houden en voorzien van heel veel mogelijkheden. Dus bij het gebruik (vandaag) en het proberen alles uitgeprobeert, hier dan de plus- en minpunten.

Pluspunten:
- Zeer mooie kwaliteit van foto's! (Vooral bij gunstige weersomstandigheden)
- Ligt lekker in de hand
- Gaat tegenover mijn Trust 910Z supersnel aan!
- Foto's worden naar mijn mening snel opgeslagen en kun je snel een volgende maken
- De 6x zoom en de Image Stabilizer
- Batterijklepje is voorzien van een schuifje voor veiligheid
- Enorme keuze uit mogelijkheden, opnamemodus en fotomogelijkheden

Minpunten:
- Zachte ruis in filmpjes (Opzich niet zo'n probleem voor mij)
- Soms in onnodige situaties flitser gebruiken
- Niet voor het opnemen van een filmpje kunnen inzoomen en tijdens film uitzoomen.
- Geen complete handleiding in boekje, maar op CD-Rom

Al met al niet erg veel minpunten die ik kan opnoemen en eigenlijk ook niet echt ernstige minpunten. Over het algemeen moet je in deze review zeker niet kijken naar het kleine aantal minpunten en het aantal pluspunten. Dit omdat ik de camera nu ongeveer 5/6 uur in bezit heb.
Tot nu toe ben ik er heel erg tevreden over! Als je dus een camera zoekt met een mooie kwaliteit foto's, gemiddelde batterijduur (zelf iets meer) en heel veel functies beveel ik deze camera je van harte aan.
In heb begin was het een beetje zoeken hoe ik instellingen zoals de megapixels verander, maar een beetje moeite loont al snel. In mijn geval een camera die met een beetje moeite makkelijk in gebruik is.
Voor meer informatie en een hele uitgebreide review kan je ook op andere fora kijken.

Erwin76 10-03-2008

Deze camera aangeschaft afg vrijdag nav reviews op deze site. Ik had nog een 2 megapixelcamera (IXUS v2) die aan vervanging toe was.
Ik ben geen topfotograaf, maar de camera voldoet vooralsnog super. Eenvoudig in gebruik (handmatige opties zal ik niet gaan gebruiken). Mooie, scherpe foto's op LCD scherm. Afdrukken nog niet geprobeerd.

miepens 29-02-2008

Afgelopen week heb ik de Canon Powershot A720IS geleverd gekregen en heb hem meteen in gebruik genomen om er te leren mee om te gaan. er zitten heel veel mogelijkheden op die ik allemaal wil uit proberen zodat ik over 2 weken goede binnenfoto's kan maken tijdens een bruiloftsfeestje.
Afgelopen woensdag heb ik het toestel mee de kroeg ingenomen en veel foto's gemaakt in de donkere ruimte. Ook ingezoemt op mensen van een afstand. De foto's bleven erg duidelijk. Op sommige foto's was zwart een klein beetje grijs, maar verder bleef alles heeel duidelijk. Dit fototoestel voldoet echt aan mijn verwachtingen, zeker voor dit geld!
Tot nu toe is het enige nadeel wat ik tot nu toe ben tegengekomen dat het vrij lang duurt voordat de volgende foto gemaakt kan worden. Nu kan dat liggen aan de grootte van de foto's en van de SD kaart die ik gebruik (2 gb van sandisk). Maar dit vind ik zelf niet zo'n enorm probleem

Apache1945 20-02-2008

Wees kritisch bij wat geleverd wordt!! Het exemplaar dat mij geleverd is had een fout(je) op de beeldchip.
Een sluiering, waas op bepaalde lokaties. Voor een ander merk omgeruild.
De discussie over penlights. Mijn ervaring is dat Lion accu's weliswaar in aanschaf duurder zijn, echter vele malen practiser door de veel geringere zelfontlading en hoge capaciteit. De NiMH penlights zijn goedkoper, overal te krijgen, etc. etc. Het blijft een minderwaardiger oplossing. Canon zou er goed aan doen of Lion-penlights in de handel te brengen of op accu's over te gaan.( Ook uit ervaring met een A560 op mijn werk)

bert t. 21-01-2008

Goede camera waarbij je ook handmatig kan instellen. Hij is gebruiksvriendelijk, niet te groot maar ligt toch goed in de hand. Bij de avond/nacht opname is het even stoeien om een mooie opname te krijgen. De standaard instelling met flits is niet alijd toereikend, ook hier komt helaas nog ruis over het beeld heen, maar met wat geduld en uitproberen gaat het steeds beter.

Foto's zijn scherp en je kunt met de zoom mogelijkheden een aardig gebied bestrijken.

Een aanrader voor mensen die naast automatische opnames, ook eens willen experimenteren met diafragma en belichtings instellingen.

Daatje 05-12-2007

Ik heb de camera 6 dagen in bezit gehad.
Helaas had ik dezelfde ervaringen als Syll. De ingezoomde foto's waren van goede kwaliteit. Maar bij de gewone foto's erg veel ruis.
De macro foto's waren wel weer goed.
Gelukkig kon ik het toestel zonder problemen inleveren, ondanks dat de batterijen leeg waren.
De beeldstabilisatie viel ook tegen.
Wel kon ik op twee 2500Mah batterijen zo'n 150 foto's maken.
Ook vond ik het batterijklepje gammel.
Misschien dat je met handmatige instelling wel goede foto's kunt maken, maar op automatisch vallen ze echt tegen.

erpa111 02-12-2007

Heb deze camera nu 3 weken, foto,s en film buiten goed maar binnen slecht, niet wat ik van canon gewend ben, na flitsen duurt het erg lang voor hij herladen is, ( 2 batterijen?) stabilisatie ook matig, heb nog veel bewogen foto,s vraag me af of die werkt,
ik ga weer over naar mijn a 620 prachtige en goede camera.

Syll 01-12-2007

Ik heb de Powershot 720 IS online gekocht n.a.v. van informatie op internet. Ik ben teleurgesteld, en wel om de volgende punten:

Minpunten:
-Er is een constant piepend/ruisend geluid op de achtergrond, erg hinderlijk. Ik beaam de opmerking van Digicam hieronder. Om deze reden wil ik m misschien terugsturen, al kost dat me extra geld (Opvallend dat er maar 1 persoon is geweest die kritisch is geweest over het geluid) ;
-Bij de foto's is er n sterke vervorming naar buiten toe, dus rechte lijnen worden ineens kromme lijnen;
-Als ik mijn camera beweeg, hoor ik n camera-onderdeel meebewegen (omhulsel van de lens of iets daarbinnen);
-Weinig vertrouwen in het klepje van de memorycard en batterijen. Hoe lang zal dat heel blijven?;
-Elke keer dat je n knopje indrukt, geeft het een geluid (misschien is dit uit te zetten?). Bij het scherpstellen, veranderen van functie enz.;
-Bij scherpstellen trilt er iets binnen bij de lens, dit geluid hoor je ook;
-Alles is van hard plastic, de onderdelen zijn hierdoor minder degelijk, sluiten niet gestroomlijnd aan.

Pluspunten:
-Doordat het niet superklein is, ligt het lekker stevig in de hand. De knopjes zijn makkelijk bedienbaar;
-Ruime keuze programma;
-Tja...het zoombereik he ?! ;-) ;
-Nog geen foto's geprint, kwaliteit foto's zal wel prima zijn;
-Alles is van hard plastic, dus licht van gewicht;
-Bij inactiviteit, schakelt het zichzelf uit

Al met al een prima toestel, maar de dompers zijn het geluid van de films, de iets wat beweeglijke onderdelen en de geluiden bij elke handeling.

Ik zou zeker eerst testen en dan kopen.

PS Weet iemand hoe dat zit met retourneren? Ik heb bijv. de bijgeleverde batterijen al gebruikt. En zijn alle bijkomende kosten (verzending) voor mij?

Uitleg beoordeling:
Kwaliteit: nog niet geprint
Degelijkheid: incl. geluid bij elke handeling, weinig vertrouwen in sommige onderdelen .

Aprilisca 18-11-2007

Ongeveer een week in bezit. Mooi compact toestel met grote display. Snel, veel mogelijkheden en scherpe plaatjes. Doet het ook goed bij matig licht.

Ik had hiervoor een Fuji F601 (5 jaar oud), de tijd en ontwikkeling heeft niet stilgestaan. Ik was vooral onder de indruk van de 6-voudige zoom, dat alles in zo'n handzaam ding.

Gekocht, compleet met geheugenkaart, accu's en snellader.

guido5 15-11-2007

Heb de A720IS terug gestuurd via post omdat ik er niet te vreden over was. Ik lees zoveel goede reakties over deze cammera en vind het wel erg overdreven. Veel te veel ruis voor zo'n cammera. Ik had vroeger een sony DSC-S600 en die maakte veel betere foto's.
Ik heb gemerkt dat de hoeveelheid mega pixels niet zo van belang zijn bij een compakte cammera, in tegendeel, daar is de sensor gewoon te klein voor en krijgen de pixels te wijnig licht. Gevolg is meer ruis en kleur veranderihng; Een goede raad die ik kan geven is niet meer dan 7 miljoen mega pixels bij een compakt cammera. Dat is het groote verschil met een spiegel reflex cammera. Hier is de sensor ongeveer 4 maal groter.