Olympus µ 820 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus µ 820 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Roel W. 25-07-2008
Geschreven voor: Olympus µ 820 zilver

heb hem al een half jaar in bezit en voor mij is het een voouit gang. had eerst nog een medion van 5 megapixels.
zat te twijfelen tussen de canon ixus 70.
deze had minder opties dan de olympus 820.
ik ben er erg blij.
ik denk ook dat het verschilt waarvoor je zo'n camera wilt hebben. en het kan altijd voorkomen dat er iets mis mee is.
dat moet gewoon een garantie gevaltje zijn.
ik heb ook gevraagd als ik er niet tevreden over was het zou bespreken en anders een andere camera zou kunnen uitzoeken.
die deal is gemaakt met de verkoper maar een ruiling is er nooit van gekomen gelukkig.
de foto's op het scherm van het toestel zijn niet helemaal helder, maar als ik ze op de computer zet dan zijn ze zeker goed.

Mvg, Roel W.

MaartenBuh 01-03-2008
Geschreven voor: Olympus µ 820 zwart

De kwaliteit van de fotos zonder flitser binnen is zeer matig. De macro stand is stukken minder dan bijv de sony T2. De bediening is best handig.
Op de olympus site staat dat filmpjes op 640x480 @ 30fps maar 10 sec. lang kunnen. Dit klopt, als je geen high speed kaartje neemt (die maken ze zelf niet). Maar als je er een high speed kaartje in doet kan het wel, erg vreemd dat ze daar niet mee adverteren.
Zoomen tijdens filmpjes maken kan ook niet, dat moet je vooraf doen. Leuke camera, als de foto kwaliteit niet zo slecht was, hij gaat terug.

H van Gastel 06-02-2008
Geschreven voor: Olympus µ 820 blauw

Echt een geweldige camera. Ik heb de camera nu 6 weken in bezit en hij overtreft mijn verwachtingen. De scene-modi werken geweldig en ook de automatische stand levert hele mooie foto's op. De super-macro stand is ook geweldig. Kortom een kleine camera, met zeer veel mogelijkheden en een geweldig resultaat.

Jan A. 07-01-2008
Geschreven voor: Olympus µ 820 blauw

Vormgeving en degelijkheid onovertroffen. Maar waar het om gaat, het plaatje, is echt dramatisch slecht. Veel te zachte foto's. Een bruinige waas over de foto. Bij iets mindere lichtomstandigheden (in huis overdag) korrelig beeld, zelfs met flits. De kleuren zijn niet natuurgetrouw, een te flets beeld. De kleurverzadiging is niet in orde. Camera heeft moeite met scherpstellen.
Kortom: degelijke en fraaie vormgeving, maar met de beeldkwaliteit is iets serieus mis.
Apparaat gaat retour, met het advies deze uit de schappen te halen.

FrankLH 24-09-2007
Geschreven voor: Olympus µ 820 blauw

een paar dagen geleden gekocht, het is een prachtige camera, de mogelijkheden zijn erg uitgebreid. De foto's zijn super, erg helder en scherp,ook de details zijn goed. Bij weinig licht maakt de camera erg goede foto's. De autofix werkt naar mijn idee wat minder maar dat kan op de computer beter, jammer dat er geen uitgebreide Nederlandse handleiding bij zit, ook is deze op de site van Olympus niet te vinden (komt hopelijk nog). Het scherm is erg goed ook als je van opzij kijkt, ik verwachtte dat het scherm slecht zichtbaar was bij zonlicht, dit valt erg mee. Kortom een waanzinnig mooie en goede camera met enorm veel mogelijkheden voor een heel gunstige prijs.