Sony Cyber-shot W DSC-W150 goud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot W DSC-W150 goud op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

eduarde 13-12-2008

Leuke camera met veel mogelijkheden voor een redelijke prijs met een slecht reseltaat.
Ik ben misschien wat kritisch maar ik vind de foto's niet echt scherp en zeker niet als je een plaatje op het toestel dichterbij
haalt. Dan was mijn oude W15 toch een stuk beter.

belinda 1967 04-12-2008

ik heb het toestel al flink getest, en ik moet zeggen ik ben er heel erg tevreden over.
ik heb hem gekocht naast mijn spiegelreflexcamera. omdat deze zo klein en gemakkelijk mee te nemen is in mijn tasje bijvoorbeeld. en de resultaten zijn echt verbluffend. vooral in donkere ruimtes maakt hij erg goede foto`s en dat kon ik van mijn grote dure camera niet altijd zeggen. en op macro stand maakt hij ook erg mooie duidelijke foto`s haarscherp, ik heb al heel wat mooie foto`s gemaakt van bloemen en dergelijke. wat mij betreft een echte aanrader die voor zijn broer de spiegelflexcamera weinig onderdoet. en de prijs is heel goed te doen.

mathews 15-08-2008

Ik heb het toestel nu een paar weken. Ik heb er flink mee geëxperimenteerd. Het is een vrij goedkope point and shoot camera en moet daarom ook niet vergeleken worden met dikke spiegelreflexen.

Kwaliteit foto:
Is zeker erg goed. In groothoek vertekent de lens iets maar dit is niet storend. Je moet goed naar de foto kijken om het te zien. De lens is verder prima. Foto's zijn scherp en helder en levendig van kleur. Krijgt een dikke 9.

Mogelijkheden:
Voor een point and shoot camera zijn er best wel veel instel mogelijkheden. Vooral de resultaten van de functie voor vuurwerk hebben mij positief verrast. Wil je veel macrofoto's maken dan kan je dit toestel beter niet kopen. Macro is maximaal 10cm, dichterbij gaat echt niet. Als je hem net even uit de groothoekstand haalt (met 1,2 of 1,4 zoomfactor) maak je het beste je macrofoto's, maar het blijft behelpen. Wel is weer positief dat je op de gemaakte foto digitaal kan inzoomen en daarvan een nieuwe foto kan maken (Dit wordt trimmen genoemd). Zo kan je toch verbazend leuke resultaten boeken. Een 8 voor mogelijkheden.

Gebruiksgemak:
Het toestel is gemakkelijk in gebruik en ligt lekker in de hand. Je moet even aan het menu wennen maar dan zijn de instellingen gemakkelijk en snel te wijzigen. Het LCD scherm is lekker groot en scherp. Krijgt hiervoor van mij een 9.

Vormgeving:
Wauw!! Smaak is persoonlijk. Van mij een 10.

Degelijkheid:
Het toestel voelt goed aan. Instel wieltje en drukknopjes voelen stevig aan. Maar weer zo'n vreemd palletje om de accu te vergrendelen. Dit ziet er kwetsbaar uit! Vanwege dat rare palletje een 7. Met een degelijke vergrendelijk zou ik ook hiervoor een 9 hebben gegeven.

Ik heb voor de 150 gekozen en niet voor de 170. De 170 heeft 10 magapixel, de 150 máár 8. Verder zijn de toestellen identiek. De extra mogelijkheden en het zoombereik van 30 tot 150 mm (naar kleinbeeld omgerekend) heeft mij voor deze serie doen kiezen. Normaal maak ik mijn foto's altijd op 3M. Nu heb ik hem, vanwege de mogelijkheid om te trimmen, op 5M staan. Dan hou ik na het trimmen nog goede kwaliteit over) Aan 8 megapixel heb ik dus meer dan genoeg. Wat bij mijn keus ook meespeelde is dat meer megapixel vaak ook met meer ruis gepaard gaat.

Het is een prima fototoestel met erg leuke en geinige instelmogelijkheden. Ik zou hem zo opnieuw kopen.

Florus 26-06-2008

Deze camera gekocht in combinatie met het dockingstation CSSHD2 zodat ik de foto's ook in HD kan bekijken op mijn full HD scherm (ook van Sony) want let wel !: Alleen met dit dockingstation of een HD kabel (niet meegeleverd) zijn de foto's ook echt in HD te bekijken. Sony plakt wel een stickertje met 1080 Full HD op verschillende camera's maar dit is dus een beetje misleidend want met alleen de camera ben je er nog niet.
Maar, nu ik de foto's dus met dockingstation in HD kan zien, moet ik zeggen dat me dat zeker niet tegenvalt. Superscherpe foto's, mooie kleuren en veel handigheidjes zoals bv. een slideshow met voorgeprogrammeerde muziekjes. Maakt het bekijken op de TV weer net iets leuker.

Verder is het gewoon een prima camera voor niet al teveel geld. Ruim voldoende instelmogelijkheden voor een compacte camera en leuke gadgets, zoals een facetracker (de camera dedecteerd gezichten en stelt daarop scherp, ook als ze zich niet in het midden van het beeld bevinden) en zelfs een zogenaamde 'smile shutter' (die herkend als iemand lacht en dan automatisch een foto maakt).
Of die gadgets nou echt nodig zijn moet je voor jezelf uitmaken, maar ze zitten niet in de weg.

De camera heeft een groot en duidelijk LCD scherm. Maar dat hebben de meeste camera's tegenwoordig wel. De 5 x optische zoom is prima maar eigenlijk moet je een compact camera niet kopen om mee te kunnen inzoomen. Dat is echt weggelegd voor SLR camera's met eem zoomobjectief. Ook dit is wat mij betreft weer een leuke extra die verder niet in de weg zit.

Dus waarom zou je deze camera moeten kopen ? Ik heb hem voornamelijk gekocht voor de 1080 Full HD mogelijkheid icm mijn Sony Full HD LCD. Maar ook wat de andere mogelijkheden en kwaliteit betreft scoort de camera ruim voldoende. Je doet er zeker geen miskoop mee maar ik denk dat er ook veel vergelijkbaars is van andere merken. Een kwestie van voorkeur dus.

Eliane1 28-04-2008

Super camera voor een hele leuke prijs.
Mooie macro's, gewoon veel mogelijkheden.