Sony Cyber-shot S DSC-S2100 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot S DSC-S2100 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Adolfje 26-07-2011

De kwaliteit van de foto's zijn mooi duidelijk en geven de kleuren ook goed weer.
De mogelijkheden zijn ook voldoende
Het toestel heefrt een gebruiksgemak, dat zelfs mijn minderjarige kinderen er mee om kunnen gaan
De vormgeving is zoals je mag verwachten van een sony product
De degelijkheid heeft een minpuntje. Het schermpje is zoals altijd nog steeds onbeschermd. Bij het vallen zal het schermpje dan ook kapot kunnen gaan, wat jammer is van deze camera, De behuizing is degelijk

HeidiLemmens 21-12-2010

Heb enkele weken geleden het fototoestel gekocht, heb eerst heel internet afgezocht naar een goedkoop maar wel goed en heel makkelijk fototoestel voor de familie foto's. En ik ben bij dit fototoestel gekomen.
Deze is ook met batterijen en dat wilde ik ook perse. Vind ik makkelijker om een paar extra mee te nemen dan een accu.
Het fototoestel is super makkelijk, stelt zichzelf in aan de foto die je wil maken nacht,potret enz. enz.
Mooie duidelijke foto's.
Ik ben er in ieder geval heel blij mee.

Peter 1939 28-09-2010

Ik heb regelmatig een probleem.
De lens blijft blijkbaar te lang openstaan als ik fotografeer. Omdat ik auto flits heb aanstaan wordt er geflitst maarde foto is zwaar overbelicht.
Zo erg dat het eigenlijk een grote witte vlek te zien is. En net zo plotseling als dit probleem verschijnt, verdwijnt het ook weer.
Rara

Chacha 23-09-2010

Ik heb dit cameraatje nu al een paar weken. Maar wat een geweldig ding!!! Heel mooie scherpe foto's. Je kan de omgeving ook nog eens selecteren: avond, overdag, voedsel, sneeuwomgeving enz. Het grappige is dat je 3 soorten smile's kan instellen die het toestel kan herkennen: een kleine smile, een medium smile en een big smile :-D. Geweldig!!! Een minpuntje: als ik een verticale foto op de pc omdraai zodat hij niet scheef is, kan ik hem op de camera niet meer openen. Maar dan is de foto nog niet verloren, ik kan hem dan alleen nog op de pc openen.
Maar al met al is het geweldig ding.

Drikus43 21-07-2010

Tsja als je het vergelijkt met dure speigelreflect camera's dan ben je verkeerd bezig imho. Dit is echt een hééél erg goed cameraatje voor die 70 euro die ik ervoor betaald heb.
Ik heb hem vergeleken met o.a. mijn Panasonic Lumix DMC-Tz3 die eigenlijk in een veel duurdere klasse thuishoort en eerlijk is eerlijk: Dit apparaatje scoort wel heel goed op het gebied van gemakkelijk foto's maken. Natuurlijk mis je die knop van macro-opnames...maar toch stiekum niet ! Het blijkt dat de camera vanzelf macro-opname selecteerd als dat nodig is! Een knop minder nodig dus. Ook het herkennen van glimlachende mensen is opzienbarend, hoe het mogelijk is, weet ik niet maar het cameraatje doet het gewoon en nog redelijk snel ook ! Tsja ik kan alle eigenschappen wel gaan benoemen maar eigenlijk is dat zinloos. Ze voldoen eigenlijk allemaal opzienbarend goed. Wel is de kleurweergave/opname iets minder dan de panasonic maar dat is met een simpel fotosoftwareprogramma gemakkelijk op te lossen en eigenlijk niet eens echt nodig.
Ook de flits werkt behoorlijk goed, raar maar ook die werkt stukken beter dan de panasonic. vanaf een halve meter is deze gewoon goed. Dat is bij de panasonic een bekend euvel: op korte afstanden overbelicht deze de boel. Ik heb met de 2100 foto's geschoten vanaf 20 cm en ja dan gaat de automatische flits iets te fanatiek te werk...logisch.. lijkt me. toch waren deze foto's ook prima bruikbaar met wat bewerking, dat zegt misschien wel iets.
De body van de camera is lichtgewicht. Als ik dan de Panasonic Lumix DMC-Tz3 in de handen pakt dan voelt deze ineens super degelijk aan ten opzichte van de DSC-S2100. Deze voelt dan ineens noggal speelgoedachtig aan... maar ja.. wat is daar eigenlijk mis mee? Hij is lichtgewicht zoals ik dat zie en dat is eigenlijk best prima (wel zorgen dat je de hand stil houd want dat is met een licht dingetje veel moeilijker) Daarvoor is de steady-shot waarschijnlijk ook uitgevonden. Deze zorgt voor stabiliteit tijdens de opname maar in de praktijk blijkt dat wel ten koste te gaan van je resolutie. Niet dat je daar wat van merkt want je hebt tenslotte 12 Mpixel tot je beschikking! Een Mpixel meer of minder door de toegepaste effecten merk je dus niet zo snel.
Ik kan erover doorgaan en... (dat is ook de reden van deze review) Het is een verbazingwekkend cameraatje voor wel heel erg weinig geld . Om het statement duidelijker te maken : ik denk dat ik mijn andere camera's (fujitsu, Sony, Panasonic , HP, ik heb er nog al wat..) Thuislaat als ik op vakantie ga deze zomer. Met name de macro opnames zijn zéér redelijk te noemen tov mijn andere compact camera's. Een ander voordeel vind ik dat er gewone batterijen in gaan: geen geklooi met laders en waar heb ik de lader ook al weer gelaten?!, twee nieuwe batterijtjes die bij elk tankstation of supermarkt te krijgen zijn en hij gaat weer . Gelukkig is hij ook redelijk zuinig met energie dus daar hoef je je ook niet direct zorgen over te maken.
Ik kan er niks aan doen en denk dat we in een ommekeer van compactcamera's terecht zijn gekomen . Ze kunnen nu dus blijkbaar wel wat je eigenlijk altijd al wou.....

b.cakici 11-03-2010

Ik heb deze camera gekocht om ook zo nu en dan filmpjes met geluid van redelijke kwaliteit te maken. En om foto's te maken natuurlijk, maar dat doet mijn andere camera ook.
Wat ik een groot minpunt vind van deze camera, is dat er geen speakertje inzit voor het geluid van je filmpjes.
Ook kun je deze camera niet direct op je tv aansluiten via tulpstekkertjes of scart.
Alles moet dus via via. Beetje omslachtig dus.

Voor de rest is het menu eenvoudiger dan ik had verwacht, is dus een pluspunt.
Het formaat is ook precies goed met een mooi groot scherm.
Al met al niet slecht voor € 89,-.