Sony Cyber-shot H DSC-H55 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot H DSC-H55 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

loeki1978 24-02-2012

Ontevreden over deze camera, foto's zijn vaak onduidelijk en de kleur is niet conform. Absoluut geen aanrader en ben nu dan ook zoek naar een andere camera.

Rade1971 17-08-2011

Hallo,

Heb de camera nu een paar maanden in mijn bezit maar het lukt me nog niet goed om echt scherpe foto's te maken. Buiten met voldoende (dag) licht gaat het goed. Wanneer het wat donkerder wordt zijn de foto's al gauw wat korrelig.
De camera heeft een groot zoom bereik maar de beeld stabilisatie is dan niet heel erg geweldig. De camera moet dan heel erg stil gehouden worden. Ik heb de digitale zoom voor de zekerheid maar uitgeschakeld.
Anti rode ogen flits werkt ook niet optimaal. Regelmatig toch rode ogen bij portret fotografie. Gebruiksgemak, degelijkheid en accuduur ben ik wel over te spreken maar ik koop een toestel voor scherpe foto's.

Bij aankoop heb ik getwijfeld tussen een, qua kosten vergelijkbare, Panasonic Lumix en deze Sony. Uiteindelijk heeft de Sony gewonnen vanwege de panorama functie. Ik denk echter dat ik hier de foute beslissing heb genomen. Vorige week de kwaliteit vergeleken met een Panasonic Lumix TZ16 van een collega en deze maakt absoluut mooiere foto's, zeker wanneer ingezoomd wordt. Ik overweeg nu toch serieus om een Panasonic TZ20 aan te schaffen.

Groeten, Erwin

Den Besten 27-04-2011

Ik heb deze camera nu een half jaar in bezit en ben er erg over te spreken. Hij doet wat hij moet doen, heeft erg veel mogelijkheden en veel megapixels.
Wel moet je oppassen: ik maak wel eens marktplaatsfoto's en dan zet ik de kwaliteit terug. Helaas blijft hij op de laatst ingestelde kwaliteit staan en kan het dus gebeuren dat je unieke momenten op erg lage kwaliteit vast legt. Dat gebeurt mij in ieder geval geen tweede keer en ik hoop de mensen die dit lezen ook niet.

Panoramafunctie is erg leuk. Je moet wel voorzichtig de foto maken, in een vloeiende beweging. Anders krijg je toch wat rare dingen op de foto.

De kwaliteit van de foto's vind ik soms wat mager. In een donkere ruimte moet je echt verschillende plaatjes schieten om een foto te krijgen waar de kleuren goed zijn en gezichten niet te wit zijn. Je moet dan ook wat spelen met de verlichting in bijv. de kamer en wat experimenteren met je flits (aan of uit, etc.). Zoveel foto's heb ik echter ook nog niet gemaakt en ik ben geen ervaren fotograaf. Verder zijn de foto's echt prima: regelmatig kan ik hier zeer mooie foto's mee maken. De grote zoom is heerlijk.
Ook in de vrieskou kun je hier goede foto's mee maken. De accu gaat lang mee. Het zou alleen fijn zijn om nog een accu te hebben (al is hij snel opgeladen) omdat je anders op het moment supreme met een lege accu kunt komen te zitten (met batterijen, zoals in mijn vorige camera, had je altijd een back-up).

Eén groot minpunt (en ik ben benieuwd of anderen dezelfde ervaring hebben): ik heb deze camera gekocht met een actie waarbij ik 20 of 25 euro terug zou krijgen van de fabrikant (Sony). Ik heb netjes de streepjescode en aankoopfactuur opgestuurd binnen een paar dagen maar nu, een half jaar later, nog steeds geen geld van Sony! WAAR BLIJFT MIJN GELD?! Weet iemand waar ik terecht kan voor een klacht o.i.d. om alsnog mijn geld te krijgen?

peter1039 29-03-2011

hoi

ik heb deze camera sinds 5 maanden.

Ik ben er niet echt tevreden over. De mogelijkheden zijn wel voldoende.

Mijn camera maakt geen scherpe foto's Ik heb alle standen en mogelijkheden al geprobeerd en zelfs met statief is de kwaliteit niet goed. Mijn oude canon ixus was veel beter

Nog een nadeel is de kleur van de foto's. Kleuren komen niet mooi uit zelfs niet bij vel zonlicht.Daardoor worden foto's gelijk al minder mooi.

Er zitten wel genoeg mogelijkheden op de camera. Ook het formaat en de degelijkheid is goed.
Ik vind het soms wel moeilijk om een keus te maken tussen alle standen die op het toestel zitten.

Ik zit er over te denken een ander toestel aan te schaffen omdat de kwaltieit van de foto's niet goed genoeg is.

siersje 26-12-2010

zoals ieder SOny apparaat zeer eenvoudig in bediening en veel instelmogelijkheden. Voor huis-tuin en keuken plaatjes perfect toestel. Voor de fotograaf met hoge eisen wellicht niet.
De stickers? super eenvoudig te verwijderen.
Kreeg er 8 gb kaart van Sony bij en 20 euro terug straks van Sony.
Gekocht bij BCC

Robin2292 24-11-2010

Ik heb deze fotocamera sinds september, maar ik ben er nog steeds tevreden mee, foto maken kan hij goed en mooi, filmen is dankzij 720p HD erg mooi, bij het filmen van stille gebieden, hoor je hem soms wel eens een zoemend geluid, maar het is niet irritterend.
De camera is simpel te bedienen met een klein draaischijfje, in het begin is het wel even wennen en kijken in de handleiding hoe het werkt, maar dat komt vanzelf wel goed. De camera ziet er erg goed uit, de stickers met info, die erop zitten geplakt juist weer niet, en zijn erg moeilijk te verwijderen. Verder is het me opgevallen dat de accu en reserve accu die ik bij de aankoop erbij heb gekregen en vooral tijdens het eerste gebruik, vrij snel leeg zijn, maar dat ligt er ook aan wat je met de camera doet. Verder is het een hele goede camera voor een goede prijs.

Pluspunten:
+ Maakt mooie, goeie foto's.
+ Filmen in 720p HD doet hij prima.
+ De vorm is erg mooi.
+ Prijs prima, voor deze fotocamera.

Minpunten:
- Soms zoemend geluid van de carmera tijdens filmen met stilte, maar voor mij niet hinderlijk.
-Accu snel leeg, vooral als je hem voor het eerst gebruikt.
- Stickers met info op de camera. Goed vast gelijmd, en erg lastig te verwijderen.

Robin44 01-11-2010

Ik bezit deze camera iets meer dan 1 week.. Tot nu toe bevalt ie harstikke goed.

Ik zocht een camera zo rond de 200 euro en minder omdat ik hem opzicht niet zo vaak gebruik. Meestal om even wat fotos te maken op marktplaats om iets te kunnen verkopen. Heb eerder een kodak DX6430 ofzo gehad.(weet even het type niet meer zo goed) Had de camera nooit echt veel nodig gehad maar na 2 a 3 jaar heeft hij spontaan de geest gegeven. Eerst begon hij te zeuren dat de batterijen steeds leeg waren, terwijl de batterijen gewoon opgeladen waren.
Daarnaast deed het selecteer wieltje het op een geven moment niet meer en was de camera dood..

Heb zo`n 5 maanden even gebruik gemaakt met de camera van me vriendin, maar omdat het haar eigen camera is en zelf veel gebruikt kon ik maar sinds geen fotos meer maken.. Dus besloot om een nieuwe te kopen, maar omdat ik er niet veel mee doe moest hij niet veel kosten maar wel gewoon minimaal goede fotos schieten.. Heb 1 week geleden al wat cameras vergeleken. Er zat een type bij in deze prijs range wat het ook erg goed deed (was wel net ietsie duurder) maar had last van een hindelijk zoomed motor geluid van de lens..(daar heb ik dus hekel aan om dat op een opgenomen filmpje te horen) De keuze was toen wel vrij makkelijk. want bij sony kan je ook voor 20 euro retour kiezen of een gratis fotoalbum van 38 euro. Heb deze camera genomen omdat ik toch wel die 20 euro retour wilde hebben.

Ik ben zelf geen pro op digitale camera gebied, dus alles handmatig instellen zie ik daarom ook niet zo zitten. Ik zocht een camera die vrij makkelijk te bedienen is. Dat heb ik zeker in deze camera gevonden.

- De camera kan panorama fotos schieten (zelf nog niet geprobeerd)

- De camera heeft een accu (is makkelijker in gebruik dan batterijen die steeds snel leeg zijn, ook gpowerbank bat. stelt soms nog wel eens teleur)
(valt ook genoeg alternatief accus voor te vinden)

- Kan zowel SD card in als memorystick

- Heeft een instelling dat de camera zelf de juiste instellingen maakt om tot een goede foto te komen.

- Heeft face tracking (je kan hem zelfs automatich laten overgaan)

- Je kan er 720i HD filmpjes mee maken..

- Een vere berijk van optische zoom..

- De camera start vrij snel op in 3 sec..

Enigste nadelen vind ik zelf:

Dat de camera geen USB (of mini) heeft maar een sony eigen connector. Op zicht geen mega probleem, maar kwa compatibliteit komt dit wel ten nadele. Want als je ergens anders je fotos op een computer wilt zetten heb je wel sonys eigen kabel nodig..
Verder vind ik het behoorlijk irritant dat de aansluit kabel ook de video stekkers erop zit om de camera op de tv te kunnen aansluiten.. Persoonlijk had ik liever een losse data kabel gezien, want zo`n kabel bundel naast je computer is ook niet alles.

Daarnaast vind ik de kwaliteit van het 720i HD niet zo heel super. Had persoonlijk toch wel veel scherper verwacht als ik hier streng op mag zijn. Aan HD denk ik toch echt aan haarscherpe beelden, maar ik vind de kwaliteit tussen normale film en HD kwaliteit in zitten. Super slecht is het zeker niet. Maar had wel nog scherpere beelden van verwacht.

Voor de rest zit er nog een accu lader erbij..
Sommige mensen klagen dat de behuizing niet al te super zal zijn. Ik vind hem er gewoon goed eruit zien en materiaal is sterk zat..

Raad mensen wel aan om minimaal een 4 speed geheugenkaartje te nemen, want dit kan de kwaliteit van de foto beinvloeden..

ineke kooij 20-08-2010

Sinds 3wk deze camera in bezit.
Ik wilde een camera zonder al die moeilijke dingen. het gaat mij er om op een makkelijke manier een foto te maken van vakantie en kleinkinderen.
Het het lukt zelfs mij ik ben er erg blij mee.
Want zelfs ik maak nu mooie foto's.

carlo88 01-08-2010

Ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe camera waarmee ik vooral tijdens vakanties en feestjes foto's wil gaan maken. Ik heb mij goed ingelezen op internet (kieskeurig en Engelse reviewsites) en ben langsgeweest bij de Kamera-Express (aanrader!), de grootste camerawinkel van Nederland met goede service en een ruim assortiment.
Mijn camera moest voldoen aan een aantal eisen, namelijk:
- 12/14+ megapixel voor veel details en mooie uitsnedes
- Veel optische zoom;
- Groot LCD scherm;
- Oplaadbare accu;
- HD filmen;
- Redelijk compact;
- Max 250 euro incl. accessoires.

Uiteindelijk kwam ik zelf op 3 modellen uit, namelijk de Nikon S8000, de Panasonic TZ-8 en de Sony H-55.

Mijn keuze ging, ondanks de goede beoordelingen voor de Nikon S8000 hier op kieskeurig, toch naar de overige 2 uit omdat Kamera-Express mij de Nikon niet kon aanraden.

Uiteindelijk heb ik voor de H55 gekozen omdat deze goedkoper was en je bij aankoop nog 25 euro terugkrijgt via Sony. De TZ8 heb ik ook in handen gehad, volgens de verkoper was deze nog beter dan de Sony, maar ik vond dit echt te prijzig worden voor een camera die vooral voor feestkiekjes gebruikt zal worden.

Ik heb de H55 nu 2 weken in bezit en hij bevalt helemaal super. Ik heb mijn eerste foto's gemaakt tijdens een groot festival (Extrema Outdoor) en deze zagen er helemaal super uit. Prachtige kleuren, zowel overdag met het zonnetje en veel portretfoto's als 's avonds met lichteffecten en lasershows. Op het grote LCD scherm zien ze er werkelijk subliem uit. Vervolgens heb ik op mijn vakantie honderden foto's gemaakt, ook deze zien er over het algemeen super uit. Verder vind ik de 10x optische zoom helemaal top, gaat de accu lang mee en is de panorama-functie (superbrede foto's) een leuke feature. Bovendien kan de camera in 720p HD filmen, de filmpjes die ik gemaakt heb tot nu toe zijn helemaal super. Zowel een rustige scene overdag als bij grote housefeesten met lasershows en harde muziek, waarbij de muziek ook nog goed te horen is zonder al teveel gekraak (handig dus om dingen op youtube te zetten).

Ik kan deze camera aan iedereen aanraden!

Groeten

manasse 31-07-2010

Ik heb de camera nu een week in bezit en heb hem afgelopen weekend uitgebreid gebruikt.
Ik ben een gebruiker van het type "niet te veel poespas, gewoon goede foto's". Ook moest de camera lekker compact zijn. Wat dat betreft voldoet deze camera hieraan. Met de functie [i] bepaald de camera zelf welke functies het beste zijn voor de te nemen foto's. Ook de 10 x optische zoom is perfect. Een leuke bijkomstigheid is de mogelijkheid tot het maken van panoramafoto's, wat ook erg gebruikersvriendelijk is. Ik gebruik voor het opslaan van de foto's een SDHC class 6 geheugenkaart, waardoor de foto's snel worden opgeslagen.

De HD-film functie heb ik nog niet gebruikt en kan hier dus nog geen oordeel over geven.

hans3103 07-06-2010

We hebben deze camera gekocht omdat we naast onze lompe spiegelreflexcamera een wat meer handzame camera zochten. Voor ons gaf de doorslag dat er ook goede filmpjes mee te maken zijn buiten de 14 megapixels om natuurlijk. De meerwaarde van veel megapixels is het maken van mooie uitsnede's . Ik heb ook de ervaringen van een collega gebruikt om een keuze te maken , de collega was erg tevreden , en vond de panorama optie een uitkomst. Het is zonder meer een camera waar weinig op aan te merken valt. Tussen alle camera's was deze ook erg goed geprijsd en uiteraard is de 25 euro terug actie aardig en leuk meegenomen.

Germanshepherd3 23-05-2010

Een paar maanden geleden dacht ik nog dat ik een digitale spiegelreflexcamera moest kopen. En uiteindelijk is het deze fotocamera geworden van Sony. Hoe kan het zo lopen?

Dit waren onze eisen:
- Veel groothoek (<28mm);
- Veel optische zoom;
- Mooie kleurrijke foto's;
- En een videofunctie.

Al snel kwamen wij erachter dat een spiegelreflex voor ons niet de ideale camera was. Mijn vriendin wilde een 'binnenzak'-formaat en met een telelens wordt dat al gauw lastig. Daarnaast kwam ik er ook achter dat op de meeste geen videofunctie zat. Je gaat je dan afvragen waarvoor je zo'n camera wilt gebruiken. Voor af en toe gebruik tijdens de vakantie of verjaardagen bijvoorbeeld. Dus is zo'n spiegelreflex wel heel overdadig en onhandig groot. Dus, opnieuw oriënteren.

Gekeken naar tussenoplossingen zoals de Panasonic DMC-FZ38, de Fuji Film Finepix HS10 en de Sony DSC-HX1. Stuk voor stuk mooie alleskunners. Wij stonden op het punt ons neer te leggen bij het feit dat als je een goede camera wilde hebben, dat deze ook groot moest zijn... Om zeker van onze beslissing te zijn wilde ik nog wel het verschil weten met de compactcamera's.

Na het lezen van ervaringen en specificaties over de Canon, Nikon en de Sony, kwam ik tot de conclusie dat de Sony DSC-HX5V het beste bij ons gebruik paste. Als ik dan keek naar de optische zoom, de groothoek en resolutie dan zijn de verschillen verwaarloosbaar met zijn iets grotere broertje. Nog eens gefilterd op diverse Sony-toestellen en de verschillen vergeleken met de H55. Omdat wij meer foto's maken dan filmen hebben de 14,1 megapixel en de voordelige prijs van de H55 de doorslag gegeven. Daarbij heeft Sony een actie dat je 25,- retour krijgt of een gratis fotoboek van 38,- kan laten maken.

Wij hebben de camera nu 1 dag en wij zien nu al het verschil met onze oude Olympus camera. Deze maakt nl. erg donkere foto's.
Foto's maken met de H55 gaat makkelijk. Door de i-stand selecteert hij automatisch de beste instellingen. Wij zijn niet de mensen om sluitertijden e.d. te veranderen, maar dat is tot in detail met dit toestel mogelijk.
Een hele leuke gadget vinden wij de sweep panorama. Je drukt de opnameknop in en beweegt het toestel van links naar rechts. Op een gegeven moment krijg je een gereedmelding en laat je de opnameknop weer los. Het resultaat is een bijna 180 graden foto. Echt een leuke gadget waarmee dit toestel zich onderscheidt van de rest (zonder software!). En met de extra bijgekochte snelle 8GB SD kaart staan de foto's binnen no-time op de computer.

Zoals gezegd, het toestel hebben wij nu 1 dag in bezit en wij hebben er geen moment spijt van dat het geen spiegelreflex is geworden. Zo'n toestel moet je alleen kopen als je beroepshalve of uit amateuroverwegingen veel foto's maakt.

De voordelen van de Sony H55:
- hoge resolutie (14,1 mp)
- hoge optische zoom (10x
- lichte en kleurige foto's
- videokwaliteit ruim voldoende
- sweep panorama
- gebruikvriendelijk
- en gezien de prijs een aanrader!