Kodak Easyshare Z981 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kodak Easyshare Z981 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

thewhizzcat 22-06-2010
Geschreven voor: Kodak Easyshare Z981 zwart

Ik heb eigenlijk altijd camera’s van canon
En als je aan de luxe van die camera’s gewend ben erger je je wel aan de ongemakjes zoals dat het batterij compartimentje slecht sluit en dat de aan en uit knop onhandig is en aan de onhandig geplaatste knopjes die je per ongeluk kunt raken zonder het te merken
al helemaal is het niets voor mij dat de belangrijkste handmatige functies ontbreken, zoals lichtinval toevoegen of verminderen
en de slimheid van de camera gaat wel eens te ver omdat hij aldoor maar slim bezig blijft ook als je dat niet wilt
bijvoorbeeld als je iets fotografeert en je legt hem even neer om het volgende klaar te zetten dan is hij van de macro stand af omdat hij dan gaat focussen op zijn nieuwe uitzicht
maar toch heb ik besloten deze camera te houden;
de kleuren zijn subliem
de scherpte dito
en ook de raw functie is geweldig
de supermacro doet het redelijk, beter dan verwacht, maar niet zoals canon
de portretstand, die ik vaak gebruik, is niets op aan te merken
er is zelfs iets wat hij beter doet dan mijn canon en dat is fotograferen met slecht licht
zelfs die foto’s zien er goed uit
ik ga dus de gebruiks ongemakken voor lief nemen om de geweldige foto’s te krijgen en van de vele creatieve mogelijkheden te kunnen leren en genieten

eelcozvl 25-05-2010
Geschreven voor: Kodak Easyshare Z981 zwart

Uitstekende camera voor zijn geld. Zeer scherpe foto's in 4.3, 16.9 en 3.2 formaat in jpeg formaat. Ook heeft de camera de mogelijkheid om in raw te fotograferen in 4.3 formaat(onbewerkt formaat wat zich beter laat bewerken).

De camera bezit ook een hd filmmogelijkheid in mpeg 4 met stereogeluid. Ook hier is het beeld en geluid erg goed.

De camera heeft 4 aa batterijen als stroomvoorziening. Deze gaan erg land mee.

Toen de camera geleverd werd, stond continue autofocus aan waardoor er continue geluid te horen was in het camerahuis(scherpstellen). Na de camera-instellingen gewijzigd te hebben in eenmalige autofocus was dit probleem opgelost. De kleuren zijn erg natuurlijk(beter dan bij Panasonic) en ook het fotograferen van bewegende voorwerpen doet hij veel beter dan mijn vorige camera(geen onscherpe foto's meer).

Het enige waar ik een klein beetje kritiek op heb is de gebruikte plastic voor het huis van de camera(voelt ietwat goedkoop aan) maar dit beïnvloed de kwaliteit van de genomen foto's niet.