Casio EXILIM Hi-Zoom EX-H20G zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Casio EXILIM Hi-Zoom EX-H20G zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jacobijntje 05-07-2014

Heb hem nu een paar jaar maar ben beslist niet tevreden..Het klepje van de batterij was erg snel kapot(klein plastic lipje) en kost na informatie heel veel geld om dat te laten maken buiten de garantie..Dus maar met plakband vastgezet...geen fraai gezicht..Nu zomaar ineens is het beeldscherm donker...en er is niets mee te beginnen......Fotografeer al meer dan 40 jaar en nog nooit zoiets meegemaakt......Voor mij nooit geen casio meer..Jammer want het de eerste tijd was ik erg tevreden....

blabla321 10-07-2012

Ik zou namelijk gaan voor canon powershot sx210 is, maar die flitser zat op z'n rare plek dat ik toch voor deze heb gekozen. Ik heb niet een hele vaste hand, en toch kan ik erg mooie foto's maken! Deze kwaliteit van de foto's zijn mooier en heldere.Ook kan je gewoon in het schermpje kijken wat je op de foto zet, onlangs dat de zon er volop in schijnt! Dat er gps op staat is enorm handig, want na je vakantie weet je echt niet meer waar je de foto's gemaakt hebt, maar de camera regestreerd het, en kan je in de computer uitlezen. Hij ligt lekker in de hand, hij is degelijk. Tussen de foto's maken (ligt eraan welke stand je hebt staan) kan verschillen een paar seconden tot seconde. De parorama foto's legt hij automatisch op elkaar en op de pc ziet er super uit! Ik heb het filmen ook goed uit kunnen testen, in een jeep off road rijden (Dikke stenen & kuilen rijden). Met mijn ellebogen op de daschboard, en filmen maar. Eens uittesten hoe de filmjes zijn geworden. Ik moet zeggen dat de beeldstablistator goed zijn werk doet, je ziet wel het bewegen, maar vindt het zelf niett storend. Ook als je bv veel foto's maakt, is je batterij helemaal niet snel leeg. Dus een zeer lage batterijverbruik wat wel fijn is! Je kan de foto's zelf op pixels selecteren. Je kunt ze instellen hoeveel pixels je wilt.

Pluspuntjes:
Helder display (Kan gewoon in de volle zon zien wat je op de foto zet)
snel scherpstellen
Beeldstablisator
Goede foto's bij weinig licht zonder flits
gps
Filmen op 720 (30 frames per sec)
Parorama foto's.
Snelle reactie van de camera zelf
(Bv aan/uit zetten, foto's bekijken)
Zeer lage batterijverbruik
Flits felheid zelf bepalend

Minpuntjes:
*Het handboekje staat weinig informatie in.
*Dat je bepaalde dingen niet in kan stellen: sluitertijd, diafragma en zulke dingen.
*Een stand voor hele snelle opnames.
*De gps & aan/uit knopje & filmen voor handschoenen lastig te bedienen.
*Lastige menustructuur

Husky-rider 14-02-2011

Heb de camera 2 weken geleden gekocht voor een weekje Lapland. Ben net terug en heb de camera onder diverse omstandigheden goed aan de tand kunnen voelen.
Naast Automatisch zijn er een groot aantal voorgekookte standen, de zgn Best Shot's. Op mijn Nikon Coolpix S1 heet dat Scene, op andere camera's Programma's. De eerste Best Shot is Premium Automatisch. In die stand ontdekt de camera zelf welk programma het meest geschikt is. Een andere Best Shot is de Panorama-stand. Errug handig!! In 1 zwaaiende beweging maak je een panorama-foto. En geen gedoe achteraf met aan elkaar plakken, dat doet de camera zelf en het resultaat is prima. Enige oefening is gewenst om een zo vloeiend mogelijk resultaat te krijgen.
In Finland wilde ik het Noorderlicht fotograferen. Een reisgenoot had zo'n dikke digitale spiegelreflex met mooie zoomlens en die had een paar prachtige foto's waar ik bij stond. Met het blote oog was bijna niets te zien, maar met zijn camera dus wel. Hij had het over een sluitertijd van 3.4 seconden die zijn camera zelf had uitgedokterd. Ik heb Automatisch, Premium Automatisch en Vuurwerk geprobeerd zonder enig resultaat, er was gewoon niets te zien. Dan is het wel jammer dat je de sluitertijd niet zelf kan instellen. Maar in het normale gebruik met een point&shoot camera gebruik je dat niet, in ieder geval ik niet. Een andere pluspunt vind ik dat als je voor diashow kiest, zowel de foto's, panorama-foto's als video's in 1 keer automatisch worden afgespeeld en in de volgorde waarin je ze hebt opgenomen. Dan de GPS: dit was voor mij een vereist. Dan heb je de keuze uit Panasonic Lumix DMC-TZ10, Samsung WB650, Canon Powershot SX210 IS en Sony DSC-HX5V en sinds zeer kort deze Casio. Ik heb de Casio gekozen vanwege de hybride GPS en alle belofte worden volledig waargemaakt: laag batterijverbruik, positie is heel snel bekend doordat ook als de camera uit staat, de positie gecheckt wordt en door de ingebouwde gyroscoop. Stel, je hebt GPS bereik en je loopt je hotel in. Binnen weet de camera nog steeds waar je bent. En als je hem de volgende ochtend aanzet, nog steeds!! Ik heb me dus geen enkele keer zorgen hoeven maken of de camera wel wist waar ik was. Het is aanzetten en klikken!
2 kleine puntjes waar ik tegenaan liep: het polskoordje is te klein maar dat kun je eenvoudig verhelpen. En het aan/uitknopje kon ik niet met een (dunne) handschoen bedienen. Wat ik wel weer handig vind is dat je de camera ook aan kunt zetten door op de opname-knop of op de afspeel knop te drukken. En dat lukte wel met een handschoen aan, niet onbelangrijk als je snel een foto wilt maken.

baldiron 11-06-2012

Hoi Husky,

In je review geef je aan dat aanzetten en klikken maar, bedoel je dat hij snel is opgestart en gereed voor gebruik ?

En hoe is hij tussen het maken van de foto's
Welke tijd is daar ongeveer voor nodig ?

Groeten
Ron

NicoTegel 05-01-2011

Makkelijke compacte camera welke absoluut waar voor zijn geld biedt. Kwaliteit van de foto's is niets op af te dingen en het toestel is wel klein en licht, maar ligt fijn in de hand. Het instellingsmenu is in het begin nog wat zoekwerk en de handleiding zou wat mij betreft iets duidelijker kunnen zijn bij sommige instellingen maar naar enig proberen is fotograferen met de bestshot functie toch wel een hele makkelijke functie.
Absoluut aan te raden.

Hoane 27-12-2010

Ingebouwde GPS lijkt super te werken (week in bezit). De camera blijft blijkbaar bij beweging in de gaten houden waar je je bevindt, zodat je niet minutenlang op een fix hoeft te wachten. Als GPS wegvalt, schat de camera waar je bent met behulp van bewegingsdetectie en kompas. Foto's zien er goed uit. Eenvoudige bediening, veel mogelijkheden, o.a. 360 graden panoramafoto's.

ikk1 03-12-2010

Ik heb deze vandaag gekocht, en ik ben er super blij mee!! Ik zou nl gaan voor canon powershot sx210 is, maar die flitser zat op z'n rare plek dat ik toch voor deze heb gekozen. Ik heb niet een hele vaste hand, en toch kan ik erg mooie foto's maken! Deze kwaliteit van de foto's zijn mooier en heldere. Ook kan je hier in de zon mee kijken, want dan weet je niet waar je foto van maakt.

baldiron 03-06-2012

Hoi IKK1,

Ik snap het niet helemaal, :
"ook kan je hier mee in de zon kijken want dan weet je niet waar je foto van maakt" ???

Betekent dat dat je het schermpje niet meer ziet als de zon er op staat, dan zou je juist niet in de zon kunnen kijken toch ?

Ik hoor het wel.

Groeten