Nikon COOLPIX P300 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon COOLPIX P300 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

bert t. 07-08-2012
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P300 zwart

Naast mijn D90 was ik op zoek naar een compact model. De P300 viel mij op door de specificaties o.a. de lichtsterkte. Omdat ik een DSLR heb, en eigenlijk nooit de Point And Shoot functie gebruik, is de mogelijkheid van handmatig instellen op dit toestel een pré. Met de P300 kan ik tot nu toe in alle gevallen goed uit de voeten. Fijn toestel uit de "P" serie die prima voldoet.

Henk56F 18-02-2012

super!
met een F1,8 super lens.
wat een mooie foto's bij weinig licht.
veel beter dan mijn vorige camera.
dat was een sony hx7 met een F3,5.
veel zoom mis ik niet.
daar heb ik mijn dsrl voor.
verder is de camera snel klaar voor gebruik bij aanzetten.
en met 12 MP is er ook niet zo veel ruis.
kortom ik ben reuze blij met deze compacte nikon.

chris321 09-12-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P300 zwart

Fijn toestel, mooi compact.
Zeer goede lens, lekker lichtsterk, voldoende zoom.
Mooie groothoek met 24 mm erg handig, vertekening van de lens is minimaal.
Ik hoef geen 10 of 15 x zoom, daar pak ik mijn spiegelreflex wel voor.
Compact camera's maken matige foto's boven de 150 mm zoom.
Ik gebruik deze camera als tweede camera naast mijn Nikon D90.
De camera is lekker snel, en heeft toch behoorlijk wat instel mogelijkheden.
RAW mis ik niet, soms handig maar opnieuw in een spiegelreflex en niet in een compact camera.

Ik heb de Canon S95 overwogen, maar de menu structuur van Canon spreekt mij niet aan, en deze was toch weer duurder. De Canon S100 is zelfs nog duurder, bijna het dubbele van deze Nikon P300, dan kun je beter nog even doorsparen en een leuke spiegelreflex kopen met een veel betere foto kwaliteit.

Sensor 11-10-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P300 zwart

De Nikon Coolpix P 300 is een handzame kleine camera met professionele eigenschappen. Het toestel laat zich gemakkelik wegsteken in de jaszak. De beeldscherpte is van een uitmuntende kwaliteit en alle knoppen zijn gemakkelijk te bedienen. Alleen is het jammer dat zo'n duur toestel niet geleverd wordt met een 8 GB geheugenkaartje. Maar wie een 1.8 objectief belangrijker vind dan een zoomobjectief van 18 X en een plat klein toestel opweegt tegen een spiegelreflex blokcamera is dit een zeer gewaardeerd fototoestel.

luijb017 22-07-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P300 zwart

Ik maak meestal foto's in de automatische stand.
Deze camera maakt mooie foto's mist een lichte achter grond.
De foto's zijn dan overbelicht.Bijna alle camera's hebben hier last van,de een meer dan de andere.Heb verschillende camera's van verschillende merken,met nu een Casio EX-H30 en die maakt betere foto's vooral van dichtbij.En dan gaat het niet alleen om scherpte maar ook de belichting is belangrijk.

fotograav 20-06-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P300 zwart

uitstekende camera, goede scherpe fotos ook bij weinig licht.
Doet absoluut niet /nauwelijks onder voor mijn SLR, maar past lekker wel gewoon in mijn broekzak!
Had alleen wel ietsie meer zoom opgemogen, en de filmpjes worden vreemd schokkerig op mijn pc. Dit had mijn vorige compact, een Canon S220 ook, vraag me af of dit niet aan de pc ligt...

Michel72NL 15-06-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P300 zwart

Compact en licht toestel.

De menu's zijn intuitief (ook al heb ik een Canon DSLR).

Ik zocht een compacte camera voor wanneer je niet met je lenzen e.d. wilt zeulen.

Full HD films zien er prima uit en is n.m.m. een zeer goed alternatief op een goedkope camcorder, omdat zelfs met zeer weinig licht goed gefilmd kan worden,ook belangrijk is dat dit fototoestel tijdens het filmen autofocust! (tot nu toe niet eerder gezien).

Ik geef een 7 voor fotokwaliteit omdat ze zeker niet tegen vallen (op auto als op hand), maar zeker niet meer dan een 7 omdat ik DSLR gewend ben.

Een prima point and shoot en tevens een camcorder (ergonomisch natuurlijk niet).

Eelco Draaijer 22-05-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P300 zwart

Top camera die super foto's maakt bij weinig of geen licht, zelfs zonder flitser, waardoor de foto's binnenshuis veel kleur echter blijven.
Flitsesr klapt niet automatisch omhoog bij het aanzetten, wat een groot voordeel is ten opzichte van een canon.
Alles wijst zich vanzelf, en ook het filmen in full hd is een gemak.
Panorama foto's zijn gemakkelijk te maken met een verbluffend resultaat

wessel 21-05-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P300 zwart

Keuze ging tussen de Canon S95 en de Nikon P300. Uiteindelijk toch de P300 vanwege de mogelijkheid om in FullHD 1920x1080 30P te kunnen filmen en de mogelijkheid om tijdens het filmen nog te kunnen focussen en zoomen (niet mogelijk bij de S95!).
Foto- en filmkwaliteit is verbluffend, vooral bij weinig licht (zonder flits). Ook is de camera erg snel opgestart en is focussen erg snel. Inclusief het leren hoesje (25 euro) besteld, erg mooi en handig.
Ook een erg mooi scherm en de camera houdt goed vast.