De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denver MDA525 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mark van Baal 04-09-2024

Goede radio / CD speler

Geschreven voor: Denver MDA525

Ik heb de afgelopen periode deze Denver DAB Radio CD Speler kunnen testen en op zich werkt het apparaat prima, al had ik toch hogere verwachtingen. Over het geheel zijn er handige functies (zoals DAB+ radio en CD speler), maar is het voor mij niet voldoende om er tevreden over te zijn.
Het design is retro en de lichtbruine kleuren combinatie past goed bij onze meubels. De beide ronde knoppen acceptueren de retro-look en hadden ook vervangen kunnen worden door pijltjes toetsen, maar het ziet er leuk uit. De bediening van het apparaat is eenvoudig en binnen een kwartiertje onder de knie. De klok is duidelijk en verlicht, waardoor deze goed is af te lezen, ook op een afstand. Ook is het mogelijk een alarm of sluimertijd in te stellen.
Een minpunt voor mij is het geluid. Met 10W is het prima voor een ouderwetse radio, maar tegenwoordig wordt er vaak meer van verwacht. Zeker ook omdat er geen mogelijk is om er een externe (bluetooth) box op aan te sluiten. Dit apparaat is niet bedoeld om muziek hard af te spelen.
De FM en DAB+ radio doet wat het moet doen, ervan uitgaande dat je de antenne (ouderwets) uitgetrokken hebt. In mijn huis (beton) was de ontvangst niet overal goed, maar een plaatsje vlak bij het raam bracht oplossing. Let op, er is geen internet radio aanwezig, enkel FM en DAB+.
Er zit een CD speler in en dat zie je niet vaak meer. Voor iedereen die nog ergens CD’s heeft liggen kan het een goede optie zijn om deze ook nog eens te gebruiken.
Een device zoals telefoon kan er middels een USB kabel op aangesloten worden, maar enkel de muziek die op de telefoon staat wordt afgespeeld. De aansluiting is niet bedoeld om een device enkel op te laden, want dit laden kan enkel gebeuren indiend de USB modes is geactiveerd (en dan dus automatisch geen radio of CD speler) en bij geen muziek afspelen, schakelt de modes zich na enkele minuten automatisch uit. Via de bluetooth modes kan deze radio wel als uitgaande box voor de telefoon dienen, maar ook hier zijn er beperkingen aan de 10W box.
Naast de USB aansluiting, is er ook nog een AUX aansluiting en AUX modes, maar deze heb ik niet kunnen testen aangezien ik geen apparaten meer heb met deze uitgang.
Zoals gezicht, een prima keuze indien je een eenvoudige FM of DAB+ radio zoekt of een CD speler, maar let op de aangegeven beperkingen.

Pluspunten

• DAB+ radio voor thuis
  • CD speler
  • Leuk design

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • USB oplader

m***********@h********** 02-09-2024
Geschreven voor: Denver MDA525

Ik heb dit product met haar mooie klassieke look mogen testen. Voor een zachte prijs heb je een complete set met radio, cd-speler, Bluetooth-speaker en een USB ingang. Het geluid van de digitale radio is prima, het geluid van de overige functies was iets minder van kwaliteit. Daarnaast werd het signaal van de Bluetooth-verbinding af en verbroken. Vanwege het prijskaartje geef ik toch een 7, omdat alles naar behoren functioneert en het een mooi apparaat is, dat leuk in ons interieur staat.

Nienke22 31-08-2024

Knappe radio.

Geschreven voor: Denver MDA525

De afgelopen periode heb ik deze radio met veel plezier mogen uittesten.

Bij het uitpakken van het pakket werd ik meteen blij van het design van de radio. Lekker retro, ik houd ervan. Makkelijk bedienbaar zonder boekje en daardoor snel te spelen. Maar naast dat het design aantrekkelijk is, is het ook niet geheel onbelangrijk dat er degelijk geluid uit de radio komt. Bij het eerste rocknummertje dat ik aanzette, was ik matig enthousiast. De instrumenten klonken schel en dit is precies waar ik niet op had gehoopt. Gelukkig beschikt de radio over de eq-functie en is de kwaliteit aan te passen naar muziekstijl en wens. Een grote plus wat mij betreft. Ook kan het volume lekker hoog gezet worden, fijn voor tijdens het koken!

Al met al een leuke radio voor een prima prijs!

• Volume
  • Eq- functie

Minpunten

• Plastic behuizing

lucasuijtt 26-08-2024

Leuke radio voor gezelligheid op de achtergrond

Geschreven voor: Denver MDA525

Transparantie voorop: Ik heb deze radio ontvangen om te testen, zonder hiervoor betaald te worden. Na de testperiode moet ik hem retourneren.

Na enkele weken intensief gebruik kan ik zeggen dat deze radio een fijne metgezel is gebleken. Laten we beginnen met de positieve aspecten:

- Aantrekkelijk design: Het strakke uiterlijk en het heldere display, dat zelfs stationlogo's weergeeft bij DAB, maken deze radio tot een stijlvolle toevoeging aan mijn kamer.
- Eenvoudige installatie: Het is echt 'plug-and-play'. Aansluiten, en de radio zoekt zelf naar zenders. Zo simpel als het hoort te zijn.
- Veelzijdige connectiviteit: Met DAB, FM, Bluetooth, CD, AUX en USB biedt deze radio veel mogelijkheden om naar muziek te luisteren.
- Complete functionaliteit: Ik kan geen essentiële functies bedenken die ontbreken. Twee wekkers, een sleeptimer, instelbare display-helderheid en taalkeuze; het is er allemaal.

Nu enkele punten om rekening mee te houden:

- Geluidskwaliteit: Aanvankelijk was ik wat teleurgesteld in het geluid, vooral gezien de grootte van de radio. Je verwacht misschien krachtige speakers, maar dat is niet het geval. Het geluid is niet te vergelijken met een goede Bluetooth-speaker. Echter, na mijn verwachtingen bijgesteld te hebben, heb ik er veel plezier aan beleefd. Het is perfect voor achtergrondmuziek tijdens het koken, lezen, etc. Zolang je geen feestje wilt bouwen, is het prima.
- Materiaalgebruik: De radio is volledig van plastic, wat een beetje afbreuk doet aan de premium uitstraling. Vooral de knoppen voelen wat goedkoop aan.
- Display-helderheid: Hoewel instelbaar, vond ik zelfs de laagste stand nog te fel voor naast mijn bed 's nachts.
Conclusie:

Deze radio is een prima keuze, zeker voor de prijs van rond de 100 euro. Het is een aanrader voor iedereen die een veelzijdige radio zoekt met een aantrekkelijk design en een prettig geluid voor achtergrondmuziek.

Pluspunten

• Display
  • Input-mogelijkheden

Minpunten

• Geluidskwaliteit t.o.v. grootte
  • Veel van plastic

Feenstra 23-08-2024

Stijlvolle radio met veel opties

Geschreven voor: Denver MDA525

Deze DAB+ radio heb ik mogen testen. Het apparaat oogt degelijk en ziet er stoer uit. Knoppen zijn stijlvol weggewerkt en de ingangen voor usb en aux aansluitingen zijn netjes aan de achterkant weggewerkt. Dit vind ik een pluspunt. Ook de cd ingang is netjes weggewerkt in het geheel. De installatie was erg makkelijk. Eigenlijk gewoon plug en play. Even laten scannen naar alle DAB zenders en je hebt een ruime keuze aan radio zenders tot je beschikking. Qua geluid viel het apparaat me iets tegen en had ik een helderder geluid verwacht met iets meer bass. Maar alsnog erg tevreden over het apparaat en hij oogt gewoon erg mooi.

Pluspunten

• Grbruiksgemak

Minpunten

• Geluidskwaliteit