Sony PRS-600 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 37 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony PRS-600 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Riaschoonen 02-02-2012
Geschreven voor: Sony PRS-600 rood

Heb al 2 jaar een Sony touch PRS600 . Over het algemeen tevreden. Ik neem hem alleen mee op vakantie voor boeken te lezen, Vorig jaar liep het scherm vast, niets meer mee te doen. Heb de reader laten opsturen naar Sony en is ook netjes gemaakt . Het scherm was kapot en heb niet moeten betalen. Nu heb ik weer hetzelfde voor,weer dat scherm. Gerisett ,aan de pc gehangen,niets meer mee te doen. Weer naar de winkel, De mensen weer gebeld met Sony, Dit keer geen garantie meer,dit was voor het scherm maar 3 mnd. De kosten zullen daarom evenveel zijn als een nieuwe, leuk is dat.
De reader is voor de rest niet kapot. Dus moet ik deze nu weggooien en maar een nieuwe kopen. Ik vindt dit niet terecht van Sony. We leven dus ook in de crisis in een wegwerpmaatschappij, nu net dat ze zo veel mogelijk willen recycklen. Raar dus.
Maar als ik nog een boek wil lezen op een reader zal ik er dus een moeten aanschaffen.
Weet niet of ik een Sony ga kopen.

wimenanke 20-11-2011
Geschreven voor: Sony PRS-600 zwart

Als hij het doet is het een een redelijk prettig apparaat, maar hij loopt geregeld vast. Dan is het een geen prettig apparaat natuurlijk. Moet dan moeite doen om hem weer aan de praat te krijgen. Als hij vast loopt kun je hem niet uitschakelen en reageert hij op geen enkel commando. Het wordt dan een harde reset wat ook niet zo een twee drie gepiept is. Daarna start de boel weer op en kun je hopelijk weer ongeveer verder lezen waar je gebleven bent, anders moet je je boek en de bladzijde opnieuw opzoeken. Dit soort storingen is niet bepaald prettig en zou natuurlijk niet mogen gebeuren.

Joost ter Haar 19-12-2011

Hoi WimenAnke,
Simpel de reader even aan de computer koppelen met de USB .Verder niets doen , loskoppelen en hij doet weer precies wat jij wilt.

magda tazelaar 30-11-2011

hoi..ik heb een sony erader en er staat een uitroepteken op het scherm..ik krijg hem niet meer uit, hoe doe je een reset..

groetjes magda tazelaar

bas2577 03-12-2011

Voor een gewone reset:
Voor een gewone reset moet je met het puntje van de stylus onderaan de reader het reset knopje kort indrukken (gaatje) daarna de aan/uitknop. Als het goed is gaat het lampje knipperen bovenop de reader en het scherm knipperen en start de reader opnieuw op Soms moet je de reset nog een keer indrukken na de aan/uitknop als de reader niet reageert.

Voor een totale fabrieks reset:
Voor een totale fabrieks reset moet je met het puntje van de stylus onderaan de reader het reset knopje indrukken (gaatje) daarna de aan/uitknop.
Als het goed is gaat het lampje knipperen bovenop de reader en het scherm knipperen en start de reader opnieuw op en moet je direct de volume + knop en de knop < ingedrukt houden totdat je de vraag krijgt of je alles wilt herstellen en volg de instructie op het scherm.

Vastlopen van de reader komt bijna altjd door een corrupt bestand, dus een e-book die niet goed in elkaar zit. En het beste werkt om aleen boeken op een geheugenkaart te zetten en niet op de 2gb intern geheugen.

Je kunt ook een aangepaste firmware installeren die heet PRS+ (even googlen) Dit is een niet officiele firmware die je een hoop extra opties geeft en een paar spelletjes als sudoku geeft. Is beter dan de originele Sony firmware die niet meer bijgeewerkt wordt.

Marinus Esser 23-08-2011
Geschreven voor: Sony PRS-600 zwart

Erg vervelend dat tussen elke schermwisseling (b.v bladzijde omslaan) een flikkerend zwart scherm komt. Gekocht via internet en een grote teleurstelling. Ga maar snel eentje in de winkel kopen en gooi dit prulding gewoon in de container. Tegenvaller van Sony.

bas2577 03-12-2011

Knipperen is normaal bij alle ereaders met dit type e-ink scherm. Bij de nieuwere schermen in dit minder of niet. Dus het is geen rommel maar hoort bij deze techniek.

Peter Pestana 13-12-2011

D.e optie foto's bekijken heeft inderdaad geen zin op dit apparaat met de flikkerende techniek. Net zoiets als een auto kopen die haperend rijd en dan vermelden "Dit is geen storing maar normaal voor dit type auto's"flauwekul natuurlijk zo'n product breng je toch niet op de markt.

pukmuk21 07-06-2011
Geschreven voor: Sony PRS-600 zwart

Prima reader, alleen in de felle zon valt de leesbaar tegen. Je leest veel over problemen met de accu en ook ik dacht dat na 2 jaar de accu was versleten. In tegenstelling van wat Sony aangeeft kan je deze gemakkelijk zelf vervangen op youtube zijn filmpjes te vinden hoe dit moet. Maar voordat je een nieuwe accu bestelt kan je proberen om de accu een minuutje los te koppelen. De batterij indicatie werkte daarna bij mij weer stukken beter, alsof ik een nieuwe accu had geplaatst.

Ariane Groen 28-05-2011
Geschreven voor: Sony PRS-600 zwart

Sinds enkele dagen de Sony E-reader 650 in bezit. Met geen mogelijkheid is het gelukt boeken te downloaden. Alles loopt steeds vast. Als ik de E-reader aansluit aan mijn Mac, blijft het scherm van de reader steeds vermelden:loskoppelen niet toegestaan. Uren achter elkaar. Ook na het downloaden van de benodigde software. De computer herkent waarschijnlijk de E-reader niet. De E-reader " doet" eigenlijk niets, behalve opladen. Het wijst ook niet echt 'zichzelf', een duidelijke gebruikshandleiding ontbreekt bij Sony.

Een digitaal boek aangeschaft via Bol.com maar dat kan ik vervolgens niet terugvinden, niet op de Mac en dus ook niet op de reader. Vervolgens Ibook geinstalleerd op mijn Iphone/Boekenbol app.. Ook daarop komt het via Bol.com aangeschafte boek niet tevoorschijn. Gemeld bij Klantenservice Bolcom. Er kwam wel snel een reactie (een ander probleem): Bol.com heeft haar software niet op orde. Dus zowel de Sony E-reader als Ibooks werken niet.

Tanja K 26-05-2011
Geschreven voor: Sony PRS-600 zwart

heb deze reader een 14 maanden in mijn bezit. Tot tevredenheid. Plotseling kwamen er in het beeldscherm een tweetal donkere strepen waardoor het lezen onmogelijk werd. Sony geeft niet thuis en ik zit na 14 maanden met een apparaat welke niet meer functioneert. lijkt me een te korte levensduur.
Conclusie een absolute miskoop!

Frank Hogeterp 04-02-2011

---------- update review 04-02-2011 ----------
Sony heeft uiteindelijk mijn probleem met mijn e-reader keurig opgelost. Ik ga er van uit dat ik weer naar voller tevredenheid kan gaan genieten van mijn e-boeken.

---------- oude review 29-10-2010 ----------
In eerste instantie tevreden over het apparaat. Echter op onverklaarbare wijze zijn er over een breedte van enkele cm's zwarte strepen ontstaan en is het apparaat onbruikbaar. Dit valt volgens SONY niet onder de garantie. M.a.w. de betrouwbaarheis van dit toestel is bij gewoon gebruik minimaal.

marleen67 01-02-2011
Geschreven voor: Sony PRS-600 zwart

ook bij mij laat de accu het inmiddels afweten. Ook al lees je niet, en sluit je de e reader af, dan blijkt hij leeg te zijn ....
beste sony
wordt het niet eens tijd je klanten met een echte blijvende oplossing te helpen?
of moeten we langs de machtigste vrouw van de televisie, antoinette (radar).

Petrus24 15-01-2011
Geschreven voor: Sony PRS-600 zwart

Nooit gedacht een eReader te kopen, maar mijn nichtje vroeg mij er één voor haar te bestellen in Nederland, want de prijzen voor een eReader in Nederland zijn lager dan bij ons in Spanje.
Een eReader leek mij in één keer een goed idee om ook boeken te kunnen lezen in het Nederlands. Dat miste ik hier in Spanje toch wel. Ik heb wel eens een digitaal boek op de computer gelezen, maar het verlicht scherm van een laptop maakt langdurig lezen ongemakkelijk en worden je ogen snel moe. Een eReader was dan toch wel eengoed idee.
Dus heb ik gelijk maar twee eReaders besteld, één voor mijn nichtje en de andere voor mij. Via de webwinkel zijn de eReaders naar mijn familie gestuurd en zij hebben ze meegenomen tijdens de kerst. Gelijk begonnen met lezen en kopen van een aantal digitale boeken bij Bol.com en ik vind het ideaal.
De eReader van Sony bevalt mij goed, makkelijk te bedienen. Het beeld valt mij persoonlijk wel iets tegen, ik vind de achtergrond te grijs. Dit schijnt te komen doordat het een touchscreen is. Maar toch is het prima lezen, ook buiten op het terras met vel zonlicht kun je heel goed lezen.
Het downloaden van een boek via een onlinewinkel is een fluitje van een cent en ook het plaatsen van het boek op de reader is makkelijk. Dit doe ik met de software van Sony. Het synchroniseren gaat ook snel, alleen met één boek had ik een probleem. Deze gewist en opnieuw gedownload en het probleem was verholpen.
Het nadeel is dat je tijdens het opladen via de USB-kabel de eReader niet kan gebruiken. Dat er geen electrische oplader wordt bijgeleverd vind ik erg zuinig van Sony. Trouwens een oplader van Sony voor dit apparaat zij, net zoals de andere accessoires, erg prijzig. Ik zou wel graag een normale oplader willen kopen, maar ik weet iet of ik op opladers van merken zoals bijvoorbeeld Hama, Logic3, enz. kan vertrouwen.
Voor de rest ben ik erg tevreden mee en heb ik in de afgelopen drie weken al heel wat uurtjes veel en lekker kunnen lezen.

mvdzee 25-12-2010
Geschreven voor: Sony PRS-600 zilver

Miskoop van het jaar. De accu's gaan beslist niet zolang mee als Sony beweert. Sony geeft aan dat er 7500 pagina's mee gelezen kunnen worden. Als ik er 100 haal is het veel. Na een paar maanden gebruik laadt de accu niet op. De reaparatieservice waarheen ik hem via BOL.com heb gestuurd kon dit niet verhelpen.
Apparaat heeft geen wifi dus uploaden van boeken moet via kabeltje.
Ik heb inmiddels een IPad. Die bevalt veel beter. Kan ook veel meer.
De Sony e-reader ligt inmiddels te verstoffen in de kast. Gezien de slechte kwaliteit van dit product zal ik in de toekomst wel twee keer nadenken voor ik weer iets van Sony aanschaf.

WimKxxxxx 17-11-2010

---------- update review 17-11-2010 ----------
Nog even een aanvulling op mijn eerdere review.
Na contact met Sony bleek dat er aanvankelijk wel accuproblemen waren maar dit geen erkend probleem is.
(dwz het staat niet op de site) Wel is de garantie per april 2010 verlengd naar 2 jaar maar dat geldt niet voor aankopen daarvoor. Om die reden misschien verlengd?
Ik bestelde vrijwel direkt na introduktie sept 2009 en moet het dan maar tegen hoge kosten laten repareren en een poos zonder zitten.
Ik zoek wel iets anders maar dan nooit geen Sony meer.

---------- oude review 16-11-2010 ----------
Prima apparaat maar na ruim 1 jaar is de accu al defect en daarvoor ben je apparaat weken of langer kwijt.
Als daarna de accu weer defect raakt/op is en uit de garantie dan is het electronisch afval geworden.
Mijn advies NIET KOPEN. Zoek een apparaat met
losse accu.

carlaevers 21-10-2010

---------- update review 21-10-2010 ----------
Super om op deze manier een boek te lezen en vooraf was ik echt heel sceptisch, want ik had liever een boek in handen, maar nu lees ik alleen nog maar met de e-reader.

---------- oude review 04-08-2010 ----------
Heel ontspannen om met deze E-Reader te lezen.
Gemakkelijk in gebruik, echt een aanrader

AYENNA 15-09-2010

hallo,

Ik heb de sony prs 300 sinds mei, en tot op heden weinig klachten.

Echter, op de acherzijde van he app komen bij mij steeds mer paarse streepjes. Ik weet niet waarvan, ik schrijf er niet op, en heb geen viltstiften of kinderen :-). Mediamarkt wil niet helpen en zegt: Je moet er ook niet met pen op schrijven? Alsof ik 3 jaar oud ben.

Dus dat maar allemaal voor lief genomen, sony reageert overigens helemaal niet op mail of terugbellen.

Echter nu heb ik een nieuwe laptop, en na veel gezoek kreeg ik de nieuwe boeken er toch weer op. Maar nu komt het lastige, de e reader blijft aangeven dat er verbinding met usb is. Ik kan het niet meer aan of uit zetten. En op beide laptops krijg ik wel het geluiden van aan cq afmelden, maar de ereader zelf wordt niet herkent.
wat nu?? Bij mijn weten heb ik iedere keer goed afgesloten met hardware veilig verwijderen e.d.?????

Kan iemand mij helpen? Ik ga binnenkort naar het buitenland voor langere tijd en zo toch graag mijn e reader meenemen, zonder weer een nieuwe te hoeven kopen.

thanks

ayenna

bas2577 05-09-2010
Geschreven voor: Sony PRS-600 zwart

Heb de PRS-600 nu een aantal dagen in bezit en werkt prima.

Ziet er mooi uit en voelt goed stevig aan, de voarkant is aluminium en de achterkant is kunststof met een antislip laagje.

De klachten over her scherm t.o.v. Bebook zijn niet terecht. de Bebook heeft GEEN touchscreen en de Sony wel. Een touchscreen heeft een taai slijtvast laagje extra over het e-ink display heen met aanraak functies en dit maakt dat het ietsiepietsie minder scherp is dan readers zonder touchscreen.

De Sony Software V3.30 werkt ook vlekkeloos op mijn pc met Windows 7 Ultimate 64 bit en op mijn netbook met windows 7 home premium 32 bit.
Als het niet bij je werkt kan er iets mis zijn met je configuratie van je pc/laptop.

Calibre werkt wel maar is niet 100% compatible met de PRS-600.

De batterij gaat inderdaad gewoon lang mee, ik vermoed dat veel mensen de reader niet voldoende opladen voor de 1e keer of dit te vroeg afbreken

Er zit alleen een usb kabel bij om op te laden via een computer, maar je kunt ook in een gameshop of intertoys/bartsmit een adapter kopen voor de Sony PSP (playstation portable) die is precies hetzelfde als de originele die voor de reader verkrijgbaar is maar dan meer dan 3 keer giedkoper.
Ik heb er eentje van 8 euro en werkt prima.
Het opladen met adapter duurt dan ook maar 2 uur ipv 4 uur via usb.

Gewoon een goede en degelijke reader van Sony. Ligt goed in de hand en kan tegen een stootje. plus je kunt aantekeningen maken en tekeningen.

Extras: neopreen hoesje en Stylus(rechtsboven in apparaat)

Rumahsenang 17-08-2010
Geschreven voor: Sony PRS-600 zwart

Heb de sony nu een jaar in bezit en heb er ip geen klagen over.
Leest lekker, ligt prettig in de hand en ziet er duurzaam uit ipv bv de bebook die er wat plastic uitziet. Ik gebruik zelf een MAC dus heb sofware technisch er weinig problemen mee.
Echter als je nu windows 7 gebruiker bent, zoals velen, is het vooral na een update van de sony library dat je pc vastloopt of je pc je sony niet meer herkent.
In de specificaties staat dat je het geheugen kan uitbreiden tot tig GB, echter als je er veel boeken opzet duurt het eeuwen eer je kan lezen. ( Heb nu aan 2GB boeken op een 8GB sdcard staan en duurt minimaal een kwartier eer ik kan lezen na ontkoppeling van de PC)
Hou er wel rekening mee dat de sony ip maar op een pc werkt, dus een boek niet even op je vriendje zijn laptop downloaden, want die herkent de ereader niet en is niet geauthoriseerd.
Bij het aankopen van een ebook krijg je een *acsm link om het boek te kunnen downloaden, de meeste moeten via ADOBE, indien je niet dezelfde ID heb ingegeven als de sony ereader heeft ingegeven dan doet die link het niet. Indien je zelf nog geen ADOBE heb dan maakt de sony zelf een ID aan en je komt er dan nooit achter welke ID hij heeft gebruikt, dan moet je alles weer de-authoriseren en authoriseren.
Ik heb vele vele ebook reviews gelezen en blijf erbij dat de sony voor mij DE ebook is die in deze categorie te vinden is, echter ben ik wel van mening dat de nadelen die ik net beschreven heb de meeste problemen zijn waar anderen tegenaan lopen toch het vermelden waard zijn. Lees je goed in, als je nog niet weet welke ereader je moet nemen.
Ik wil geen andere dan deze.

Elzes 25-07-2010
Geschreven voor: Sony PRS-600 zwart

Heb na veel wikken en wegen deze ereader gekocht. Vooral om te gebruiken als ondersteuning bij vergaderingen. En? Ideaal. Goed leesbaar (buiten in de zon zelfs zeer goed!), best snel en de accu valt best mee.
Gebruik Calibre als management software en dat bevalt erg goed. Gebruik je de reader een dag niet? Zet em dan ook echt uit. Spaart de accu noemenswaardig.
Misschien dat ik ook nog wel meer ebooks ga lezen.
Maar voor nu ben ik een zeer tevreden gebruiker.

renate 05-07-2010
Geschreven voor: Sony PRS-600 zwart

Ik heb sinds 1 maand deze reader en hij bevalt uitstekend. Een minpuntje is het opladen via de pc dit is wel waardeloos. Ik heb nu een losse lader en dat werkt perfect.
Via marktplaats een cd gekocht met 150 boeken erop en werkt echt super.
Een beste koop sinds een lange tijd daar ik nu ook minder bagage heb voor op vakantie

aberg 10-06-2010
Geschreven voor: Sony PRS-600 zwart

Na eerst met een andere e-reader te zijn bezig geweest nu dan gekozen voor deze Sony.
Wat mij direct op viel is dat de reader er degelijk uitziet en voelt.
Geen plastic wat snel defect kan gaan.
Het scherm leest goed maar kan wel beter. Bij veel zonlich heb je last van schittering. Nu lees ik geen boek in de volle zon en dan is het geen probleem. Navigatie ga snel en zonder problemen.
Weer een nadeel heb ik ondervonden met de bijgeleverde software. Met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen met windows 7 64 bits welkeo p mijn nieuwe computer voor is geinstalleerd.
Ondanks dat de website vermeld dat het zou moeten werken met windows 7. Nou op 64 bits vergeet het maar.
Gelukkig nog de oude computer staan en daarop draait windows vista. Gelukkig hier geen problemen en is het plaatsen van boeken een fluitje van een cent.
Over het algemeen genomen ben ik tevreden over de aankoop.
Voorla de touch toetsen zijn erg handig bij het lezen.
Nu hopen dat Sony nog met een goede versie komt voor de software die werkt met windows 7 op 64 bits

pjork 24-05-2010
Geschreven voor: Sony PRS-600 zilver

Twee weken geleden besloten een ereader aan te schaffen.
Met vakantie nemen wij altijd kilo's boeken mee, en dan is een reader praktisch.
Na langdurig zoeken op internet en bekijken in de winkel besloten dat het een 6 inch moest worden. De twee modellen die overbleven waren de Sony Touch 600 en de Bebook One.
Uiteindelijk besloten de Sony te nemen, de reden was voornamelijk beschikbaarheid.
Hiernaast spreekt mij het degelijke alluminium van de Sony meer aan dan het plastic van de Bebook.
Vergelijk in de winkel bracht aan het licht dat het verschil in scherm kwaliteit voor mij niet zichtbaar was.
(volgens sommige glimt de sony wat meer)

Toen de ereader binnenkwam (gekocht bij ereaderstore) eerst de batterij maximaal opgeladen met de universeel oplader. Na ongeveer 4 uur ging het lampje uit en mocht ik de ereader gaan gebruiken. De ereader werkt eenvoudig en de letters zijn prettig leesbaar. Het laden van de epub boeken welke ik vanaf internet pluk gaat eenvoudig, ik gebruik hiervoor een gratis programma Calibre (eenvoudig via internet te downloaden)
Ik ben dik tevreden.
Uit nieuwsgierigheid pakte mijn vrouw de ereader en was enthousiast. Afgelopen week ben ik bij de ANWB langs geweest en ook voor haar een ereader gekocht. Als lid van de ANWB kreeg ik de originele Sony lader. Deze blijkt beter, in twee uur was de batterij volledig opgeladen.
(De universeellader blijkt dus net wat minder te zijn en is voor de helft van de prijs verkocht via marktplaats)
De batterijen, beide ereaders zijn volop in gebruik en gaan vanaf dag een lang mee, met mijn ebook is tot nu toe 2 maal opgeladen, meerdere boeken gelezen, MP3 afgespeeld, wij hebben geen problemen met snel ontladen!
De kwaliteit van de MP3 speler is zoals je dat mag verwachten van Sony, kwaliteit.

Tot slot de ebooken die je vanaf internet kan downloaden.
Mijn zorg vooraf was, werkt dit zomaar?
Deze ebooken zijn veelal door enthousiaste mensen zelf gemaakt. Boeken uit de boekenkast scannen ze in. En stellen deze beschikbaar, hulde hiervoor. Het is dan ook niet illegaal, immers je mag boeken die jouw eigendom zijn gewoon uitlenen. Even op internet rondsnuffelen en al snel heb je honderden boeken op de computer staan. Via Calibre stuur je deze probleemloos via USB naar je ereader.

Of ooit de ereader het echte boek gaat vervangen? Ik denk het niet. Ik ga er vanuit dat wij nog steeds echte boeken zullen kopen, bijvoorbeeld de via internet geleende boeken voor de ereader, als daar een mooi boek bijzit, wil ik deze ook in mijn boekenkast.
Voor ons lijkt dit toch vooral een handig vakantie apparaat.

Wendy01 20-04-2010
Geschreven voor: Sony PRS-600 zilver

Sinds enkele dagen in bezit, tot heden dik tevreden.

Het was even oefenen om de boeken erop te zetten, maar uit eindelijk is het geluk en kon het leesplezier beginnen.

Inmiddels één boek uitgelezen en ik heb geen las van reflectie gehad. De touch is een aardige toevoeging, maar voornamelijk door het iets grotere scherm gekozen voor de 600 i.p.v. de 300.

Wel meteen een hoesje met lampje erbij gekocht, ideaal voor lezen in bed als je je partner niet wakker wilt maken.

Renee zonder laptop 30-03-2010
Geschreven voor: Sony PRS-600 zwart

Ik heb de ereader nu een paar dagen in bezit. Ik was al niet super enthousiast over de leesbaarheid en vandaag Be Book van collega bekeken en nu echt spijt van mijn aankoop. Be Book was veel beter leesbaar. Veel beter contrast, lichter qua scherm, van alle hoeken te lezen, etc. Ook geen last van de hinderlijke schittering van het scherm. Kortom, ik baal dat ik dat niet van te voren wist ondanks dat ik alle reviews die op internet te vinden waren had gelezen.

paulmassaut 06-02-2010
Geschreven voor: Sony PRS-600 zwart

Erg enthousiast over deze eReader. Kind kan de was doen en simpel en goed leesbaar. Enig probleem is dat ik de extra boeken zowel op de reader als op de memory card heb staan maar dat ligt aan mijn onnozelheid ben ik bang. Doet niets af aan de voordelen van dit apparaat. Aanrader !

inge......... 04-02-2010
Geschreven voor: Sony PRS-600 zwart

Wat een fantastische uitvinding! Het apparaat kan makkelijk mee en overal heb je een boek bij de hand. Erg praktisch dat het apparaatje voor ieder boek onthoud op welke bladzijde je bent gebleven en welke lettergrootte je had ingesteld. De reader leest werkelijk net als een boek, is alleen veel lichter en handzamer.

Tip: op marktplaats kom je voor een prikkie aan e-books...

Jal68 30-01-2010
Geschreven voor: Sony PRS-600 zwart

De e-reader zelf is een prima apparaat. Degelijk geconstrueerd en voelt goed aan. Je moet er wel rekening mee houden dat het schermformaat gelijk is aan dat van een pocketboek. Prima als je ePub bestanden hebt, maar voor PDF niet ideaal. Tuurlijk, je kan de lettergrootte aanpassen, maar dan verlies je de pagina formatting. Als je veel boeken leest met "side bars" e.d. dan is dat gewoon vervelend.

De software: dat is een droevig verhaal. De bijgeleverde Sony eReader Library moet geinstalleerd worden op een PC of een Mac. Zonder dit programma is het niet (goed?) mogelijk om DRM beveiligde boeken op de reader te krijgen.

Ik gebruik een Mac, Snow Leopard, laatste systeem upgrade. Tevens laatste versie van reader firm- en software.

Sinds een week kan ik de boeken niet meer synchroniseren met mijn reader. Sony verwijst naar Apple en vice versa.

Kortom: hardware goed, software slecht.

Vanwege het software aspect is mijn advies: vermijd deze reader totdat de software weer in het jaar 2010 aangeland is.

Op dit moment beschouw ik mijn reader als een verloren investering, vooral in het licht van de komende iPad van Apple.

sevheck 25-01-2010
Geschreven voor: Sony PRS-600 zwart

In november deze 2-reader gekocht en met veel plezier gebruikt, maar binnen een maand was hij kapot. Toen ik hem aanzette liepen er strepen door het scherm en hij reageerde nergens meer op. Bij de winkel werd mij verteld dat ik hem op moest sturen, en nu na weer een maand is me verteld dat ik mijn geld terug zal krijgen. Ik hoop dat dit gewoon pech was en ga er weer een kopen, want ik vond het een geweldig apparaat omdat ik veel boeken op aparte chips kan opslaan, de lettergrootte kan veranderen, het lekker in de hand ligt, ik aantekeningen kan maken en ook nog muziek kan spelen...

ninaina 13-12-2011

Ik heb hetzelfde probleem. Zit nu helaas 9wat het pe-reader probleem betreft dan- in Australie, dus zal og even moeten wachten met opsturen naar Sony. Hoe lang duurde het voordat je je geld terrug kreeg?
groetjes uit down under, Jeannine