BeBook One zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BeBook One zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

brandt17 26-09-2012
Geschreven voor: BeBook One zwart

Nieuwe versie BEBOOK Pure Blackk 6 " E-ink. Ziet er allemaal prima uit en geeft een goed gevoel. Snel te gebruiken, geen problemen met inrichten.
Wel een probleem is dat zowel de START UP en MEDIABIBLIOTHEEK UPDATEN vrij lang duurt. Tezamen 5 tot zes minuten wachten alvorens te kunnen beginnen. Is niet echt comfortabel. Ik heb ongeveer 1500 boeken - 1.072 GB - ingebracht.
Leverancier kon mij niet helpen, was onbekend met E-reader gebruik.

Tine1958 10-03-2012
Geschreven voor: BeBook One zwart

De mijn ligt na een half jaar ook al bij de fabrikant. Opladen ging niet meer en bij de off stand bleef binnen in het apparaat een lampje branden.
Een vriendin van mij die ongeveer gelijktijdig haar be book heeft gekocht heeft dat probleem eerder gehad en bij de 2e keer mocht ze van de winkel een ander merk nemen. Ben beniwuwd hoe het met de mijne gaat. Een e-reader op zich is een uitkomst als je veel leest en zeker op vakantie ideaal.

mjonne 12-03-2012

ik heb m toen gereset (klein gaatje achterin) en hierna deed hij t weer prima...
het lijkt of je bij een bepaald boek er meer last van hebt dan met een ander....

Groentje20 30-03-2011
Geschreven voor: BeBook One zwart

Ik heb mijn Bebook nu bijna een jaar in mijn bezit en ik ben meer dan tevreden. Hij is makkelijk en ligt in mijn tas, niet meer zo'n dik boek bij me. Ook in de zon kan ik makkelijk lezen. Het langzame omslaan van de bladzijden went want je slaat nu net even wat eerder een bladzijde om
Handig dat ik ook een e-book bij de bibliotheek kan lenen. Gewoon thuis. Ideaal.
Ik ben meer dan tevreden. Als ik nu een papieren boek lees, moet ik weer wennen aan het formaal en het gewicht.

Gonny58 26-03-2011
Geschreven voor: BeBook One zwart

De bebook one heb ik nu bijna een half jaar en doet precies wat hij moet doen. Hij is soms wat traag met de bladzijde omslaan, maar dat went snel. De batterij gaat voldoende lang mee. Heerlijk dat de lettergrote zo gemakkelijk kan worden aangepast. Echt een aanrader als je veel wilt lezen en niet met boeken wilt sjouwen.

InekeN. 29-01-2011
Geschreven voor: BeBook One zwart

Lezen gaat prima, maar over de batterij ben ik niet te spreken, apparaat al een maand kwijt geweest omdat hij helemaal niets meer deed, nieuwe batterij en firmware update gekregen, maar opladen gaat weer erg traag en moeilijk.

SO70 19-12-2010
Geschreven voor: BeBook One zwart

Ik was aanvankelijk erg enthousiast, prima te bedienen en goed leesbaar. Tot de batterij er na 500 blz mee ophield en ik hem niet meer op kon laden (de eerste keer netjes conform de instructies minimaal 12 uur opgeladen). Ding terug naar de verkoper, kreeg hem na 2 (!!!) maanden pas weer terug, ze hadden de batterij vervangen en een firmware update uitgevoerd. Tot mijn ongenoegen kon ik er wederom nog geen 500 pagina's mee lezen en kan ik hem nu wéér niet opladen. Nu maar rechtstreeks contact opgenomen met de fabrikant, hopelijk lossen zij het probleem nu wel goed op en geven zij wel een fatsoenlijke service. Aangezien de andere reviews wel positief zijn ga ik er maar van uit dat ik extreem veel pech heb, maar ik vind het vooralsnog een erg slecht product! (heb de 2010 editie)

Joure 29-11-2010
Geschreven voor: BeBook One zwart

Hoewel het bebook alleen maar in zijn cover heeft gezeten, het scherm nooit aangeraakt is, er niemand op heeft gezeten of wat dan ook, beweert Endless ideas dat het beelscherm is gebroken. Kan gerepareerd worden, maar dat kost de helft van de aanschafwaarde van het apparaat. Ik ken meer mensen die zeer voorzichtig met hun bebook zijn, en die hebben allemaal ditzelfde probleem. En het valt nooit onder de garantie

ferrysegers 02-10-2010
Geschreven voor: BeBook One zwart

Deze ereader doet precies wat hij moet doen. Natuurlijk hoop ik ook dat er een grotere versie met kleuren op de markt komt voor comics en magazines maar voor het lezen van 'echte' boeken is de bebook one perfect. Ik zet mijn boeken gewoon op een sd kaartje. Mappen per schrijver en in die map de titels van betreffende schrijver. Dat werkt voor mij het makkelijkste om mijn boeken te lezen. Een touch-screen zou fijn zijn gezien je aantekeningen kan maken maar het ging mij om het lezen en daarin is deze super. Het enige wat ontbreekt is de geur van echt papier maar je hebt nooit meer een boek waarvan de letters te klein zijn. Echt een aanrader als je veel wilt gaan lezen.

janz 29-09-2010
Geschreven voor: BeBook One zwart

Prima rechttoe rechtaan reader met prima leeskwaliteit op het scherm.
Het omslaan van de bladzijdes gaat wat langzaam, maar daar wen je snel aan doordat je bij de laatste regels van je bladzijde de knop al in drukt zodat je gelijk door kunt lezen.
Ik heb de versie van 2009 . De nieuwste versie schijnt nog beter te zijn.

dinoke 17-09-2010
Geschreven voor: BeBook One zwart

Ik heb de bebook voor de vakantie gekocht. En eerlijk gezegd, ik kan hem niet meer missen!
Ik heb er verschillende boeken opgezet, ook een luisterboek en wat muziek. Gewoon zalig, als je ergens heen moet, geen gezeul meer met een zwaar boek, nee, gewoon, hup in de handtas.
Het omslaan van de pagina's gaat wel traag, maar ook dat went erg snel. Het fijne is dat je er lettertypes mee kan vergroten. Ook kan je muziek luisteren terwijl je leest. Voor al wie aarzelt, niet doen, gewoon kopen!

hansjeg 27-07-2010
Geschreven voor: BeBook One zwart

Heb de BeBook One 2010 editie dit voorjaar gekocht en inmiddels intensief gebruikt tijdens een vakantie in Spanje. Nam hem mee naar het strand en zelfs in de volle zon boeken kunnen lezen. Ook in de auto gaat dat super bij constant wisselende lichtomstandigheden. Voor de 2010 editie is deze maand een firmware update vrijgegeven die je wel moet installeren, anders is de accuduur echt prut. Verder vind ik het gebruiksgemak en overige mogelijkheden echt slecht. Ik heb inmiddels ook een iPad en daar zou BeBook ook eens goed naar moeten kijken. Zo vind ik het echt slecht dat je geen indicatie hebt waar je bent in een boek. En de snelheid. Dramatisch... Een boek openen kan wel een minuut duren, bladzijden omdraaien seconden. Technische boeken met veel plaatjes er in kun je er eigenlijk niet op lezen. Sommige plaatjes worden niet eens getoond. PDF wordt wel ondersteund, maar een tijdschrift lezen wat in A4 formaat is opgesteld, is echt niet te doen. Kortom, scherm fantastisch, rest slecht.

Jose Bebook 18-07-2010
Geschreven voor: BeBook One zwart

Sinds bijna 3 maanden heb ik een Bebook One versie 2010, gekocht bij Dixons. I.e.i. kreeg ik er een waarvan de batterij snel leegliep. Gelukkig goed kunnen ruilen. Die ik nu heb werkt goed, makkelijk te bedienen. Mis het touchscreen ook niet. In zon goed te lezen.
Waarschuwing: wil je een Bebook one kopen, kijk dan in de winkel of je een versie 2010 krijgt. Ik ken 3 mensen die een oude versie gekregen hebben: 2008 of 2008-2009. Deze worden zowel bij BLZ-boekenzaken, als Bruna en Dixons soms nog verkocht. Bij opstarten krijg je een schermpje te zien waarop de versie staat. Accepteer geen oude versie. Er wordt gezegd dat je deze kunt updaten, maar dit blijkt niet te kunnen, in elk geval niet de versie 2008-2009. Dit wordt achteraf ook door de verschillende winkels in mijn woonplaats erkend en het Bebook wordt daar dan ook geruild. Helaas gaat er soms wel enige discussie aan vooraf, voordat de winkel dit duidelijk navraagt bij de leverancier/fabriek en bereid is tot ruilen.

mallow 21-06-2010

Hallo,
Ik heb, naar aanleiding van de goede reviews gekozen voor BeBook One, versie 2010 i.p.v. de sony. Ik lees erg veel tijdens vakanties en dan speelt lezen bij zonlicht een grote rol. Hoewel ik op dit moment in Nederland nog weinig van het zonlicht heb gemerkt bevalt de BeBook uitstekend. Het werkt supermakkelijk, ik kon direct na het opladen eenvoudig mijn boeken op de e-reader zetten. Wel heb ik het Calibre programma hiervoor gebruikt. Het veranderen van letter grote werkt ook simpel, als je het doorhebt tenminste. Jammer dat er geen uitgebreide Nederlandse gebruiksaanwijzing aanwezig is.

Kingh57 22-05-2010
Geschreven voor: BeBook One zwart

Bebook is net 2 jaar, gebruik hem alleen met de vakantie, baal dat ik geen ePub erop kan zetten maar alleen mobipocket. Nu stond hij vast, wilde resetten en nu doet hij helemaal niets meer. Garantie voorbij, geen duidelijke nederlandse site met reparatie adres, kan op de site van bebook alleen maar mailtje sturen over bebook,maar niet over reparaties en alles alleen maar in het Engels. Dixons, waar ik hem gekocht heb kan niets doen omdat de garantie voorbij is.

Gompie1964 22-03-2010
Geschreven voor: BeBook One zwart

Heb de One nu een maand in mijn bezit , deze eigenlijk gekocht omdat de Neo maar niet door leverancier uitgeleverd wordt ( wehkamp, telkens email dat het verlaat is). En omdat ik ook in het bezit van een netbook ben, heb ik deze voor een leuke prijs kunnen kopen ( 207 euro). Thuisgekomen na de aankoop , ditect de nieuwste firmware erop gezet.
Wat een geweldige E-reader, leest vele formaten, scherm is in fel zonlicht en bij kunstlicht goed te lezen. menu's in het nederlands. Lettergrootte aanpasbaar (8x).
E-reader gekoppeld aan pc, en boeken kunnen gemakkelijk met plakken en knippen in aparte folders gezet worden.
het is ook mogelijk met een ander font te werken, echter moet je hiervoor een aparte folder aanmaken op een sdkaartje , hierin kan je dan TT fonts van windows in plaatsen.
Tip": De E-reader de eerste keer zoals vermeld in de Engelse beschrijving lang aan de lader leggen, dit schijnt op de lange termijn voordelen te geven met de gebruiksduur.
Inmiddels met mijn 5e boek bezig ( nu in totaal 1200 pagina's gelezen ) en de batterij indicator staat op 3/4, kanttekening dat ik er ook veel mee heb gefreubeld.

jomario 21-03-2010

---------- update review 21-03-2010 ----------
Mijn recensie teruglezend wil ik nog wel twee opmerkingen ten voordele van de bebook maken.

1) Ik refereer hier aan de problemen die ikzelf heb met de bebook geleverd in sept 2008 en maart 2009. Dat is een voorganger van de huidige bebook, dus misschien zijn de problemen inmiddels verholpen.
2) Ze doen niet moeilijk over omruilen van defecte bebooks binnen de garantietermijn.

---------- oude review 19-03-2010 ----------
Ik heb in anderhalf jaar tijd drie van deze bebooks versleten. Twee keer gingen ze nog binnen de garantietermijn onherstelbaar kapot. Nu is het dus einde oefening. Probleem met de bebooks is het besturingssysteem. Om de haverklap staat het apparaat vast en is dan met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. Rebooten en resetten lukt uiterst moeizaam of helemaal niet. De accu haalt lang geen 9000 pagina's maar scheidt er meestal na ongeveer 400 pagina's toch echt mee uit.
Jammer, want voor de rest is het een fijne e-reader, die alle formaten leest en een heel goed beeld heeft. Hij is alleen technisch zo onbetrouwbaar dat ik toch maar ga overstappen naar een ander merk.

W.van Rijssel 20-03-2010
Geschreven voor: BeBook One zwart

Ik heb dit ding nou 2 dagen en ik krijg er vaak epub bestanden niet op.
Heb hem geformatteerd (FAT), maar dat hielp niets. Ik krijg steeds een redundancy error.
Nu had ik nog een SD-kaartje liggen en heb daar de files opgezet. Dat ging prima.
Dus het interne geheugen is nu al defekt.
Afijn, hij werkt nu weer goed. Afwachten of er nog meer trubbels komen.
Het beeld is wel heel mooi, en hij kan erg veel bestanden aan in tegenstelling tot die van sony die ik eerst wilde kopen.

Bastiaan1982 01-02-2010
Geschreven voor: BeBook One zwart

Sinds lange tijd heb ik een BeBook One en mijn vrouw een BeBook mini. Ideaal tijdens reizen(maar ook thuis). Ze zijn goedkoop, snel en gebruiksvriendelijk. Ik kan en mag alles, bijvoorbeeld overal betaald of onbetaald downloaden, dit alles zonder onverwachte addertjes onder het gras, zoals bij veel andere ereaders. Ik ben dus ook erg benieuwd naar de nieuwe e-reader van BeBook, de Neo, en heb hem al besteld. Weinig risico bij dit gerenomeerde merk! ik kijk er naar uit!

moone 06-10-2009
Geschreven voor: BeBook One zwart

Fantastisch apparaat. Leest heerlijk met goed afleesbaar scherm. Handzaam, bijvoorbeeld in de trein.
Enige probleem is dat mijn vrouw er ook weg van is en we er waarschijnlijk eentje bij moeten kopen. Wordt weer een bebook.

exxonin 02-10-2009
Geschreven voor: BeBook One zwart

Zoals bij de radartest is gebleken, is dit produkt het slechst van allen! 9000 pagina's is tevens onjuiste informatie! De leesbaarheid is zeer slecht. Voor mij is dit beslist een zeer slechte investering geweest!

Mon 01-10-2009
Geschreven voor: BeBook One zwart

Gekozen voor het model waarbij het lezen de doorslaggevende factor was.
Tekst is zeer duidelijk in alle lichtomstandigheden. Door naar de volgende bladzijde gaat zeer eenvoudig met de toetsen (keuze uit twee verschillende plaatsen afhankelijk met welke hand je dat wilt doen).
Mij lijkt de beweging over een touchscreen om de bladzijde om te slaan veel onrustiger.
Heerlijk dat de bladzijde blijft waar je bent gebleven met lezen. Je pakt je bebook weer op en gaat verder.
Bebook ziet er degelijk uit en met de leren omslag er omheen moet hij wel tegen een stootje kunnen.
Installeren ging redelijk eenvoudig. Wel even de menustructuur onderzoeken maar als je dat door hebt kan een kind de was doen.

Growing4ever 24-09-2009
Geschreven voor: BeBook One zwart

Degelijk qua uitvoering, duidelijk scherm, zeer goed leesbaar qua grootte, goed contrast en amper lichtreflectie op scherm, makkelijk menu, veel instellingen mogelijk, supereenvoudig om ebooks op de bebook te zetten.
Bewust voor apparaat zonder touchscreen gekozen. Touchscreen zoals enkele andere merken hebben, maken het beeld waziger en zorgen voor meer reflectie op scherm: aantasting leesgemak en genot (in mijn geval vanwege leesbril noodzaak)