Sony PRS-300 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony PRS-300 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Frans456 15-03-2012
Geschreven voor: Sony PRS-300 zilver

Ik had geen zin om de laptop mee te nemen op vakantie maar wel de PRS-300. Dus batterij leeg. Een 5v lader voor de USB poort gekocht ter plaatse en bleek niet op te laden maar te ontladen. Dus teruggebracht. Om dit in de toekomst te voorkomen een lader 100-240 v en een voor 12-24 v gekocht bij telefoonlader.nl voor € 15,-- incl verz. De PRS-300 laadt op met het gele stekkertje. Fantastisch!!

jowar 04-07-2011
Geschreven voor: Sony PRS-300 zilver

Ik heb al anderhalf jaar de PRS 300 en ben zeer tevreden. Ik lees in deze reviews klachten over het opladen van de accu. Ik heb dit apparaat bij de ANWB gekocht, toen in een actie met een oplader erbij. De bijgeleverde oplader werkte inderdaad niet, maar daar hebben we een klacht over ingediend. We konden de oplader toen omruilen voor een officiele sony oplader (AC-S5220E). Die gaat vanuit het stopcontact in de reader en terwijl je leest, laadt hij op. Geen enkel probleem, je moet alleen een stopcontact in de buurt hebben!

razor7 04-07-2011
Geschreven voor: Sony PRS-300 zilver

Een prima e-reader. Het beeldscherm is erg goed te lezen en de omslagsnelheid van pagina's is perfect. Alleen het synchronyseren is een ramp. Dit duurt eeuwig. Eigenlijk heb ik dit nog geen enkele keer tot het einde kunnen doen. Wie heeft een tip?

Zucchero 23-06-2011
Geschreven voor: Sony PRS-300 rood, roze

Ergens in de specificaties staat dat de accu 6800 pagina-wisselingen haalt. Nou, dat is een wel erg rooskleurige voorspelling. Bij mijn reader haalt de accu nog geen tiende daarvan. Dus meenemen op vakantie, wat eigenlijk het doel was van de aanschaf van een e-reader, zit er niet in. Want je zou ook je laptop mee moeten nemen om hem op te kunnen laden. Andere manieren (oplader o.i.d.) zijn er namelijk niet.
Om die reden een teleurstellende aankoop, hoewel het lezen met de e-reader op zich prima gaat.

Pauline25 28-06-2012

Ik heb er op het moment een te leen om eens uit te proberen. Het lezen bevalt goed, boeken erop zetten heb ik nog niet hoeven doen. Wat het opladen betreft: wij hebben een piepkleine zonnecel voor een telefoon (kleiner en platter dan een sigarettenpakje)waar een verloopje bij zit dat prima in deze reader past. Gewoon in de tuin doorlezen tijdens het opladen dus!

Den Haag1 18-09-2010
Geschreven voor: Sony PRS-300 rood, roze

Geweldig apparaat. Nooit meer zeulen met boeken op vakantie. Voor een leesverslaafde is dit een uitkomst. Mooie vormgeving, makkelijk in gebruik. Duidelijk leesbaar. Mooie kleur (ze omschrijven hem als roze, maar het is meer een lichte pruim/aubergine kleur met een oud-roze rand). Je moet inderdaad wat vaker een blz. omslaan, maar daar ben je zo aan gewend. Stond aanvankelijk sceptisch tegenover de e-readers, maar ik ben om dank zij deze Sony.

mk30 14-09-2010
Geschreven voor: Sony PRS-300 rood, roze

De e reader bevalt erg goed. Je download een boek en even later zit je te lezen. Enige minpuntje vind ik dat je niet aan kan geven welk boek je gelezen hebt. Of je moet hem er al uit halen. Ik ben er in ieder geval erg blij mee en zou hem niet meer willen missen. De batterij gaat wel een paar weken mee. En ik lees best veel.Wat mij betreft een aanrader dus. Ik heb zelf calibre geinstalleerd en dat werkt prima, makkelijk te gebruiken.

jilly vanilly 12-09-2010
Geschreven voor: Sony PRS-300 zilver

De Sony E reader nu een week in bezit, valt erg tegen vooral het omslaan van bladzijden is erg irritant aan ogen, duurt ook lang,daarbuiten kan je niet goed lezen waar een boek over gaat

lise.m 16-08-2010
Geschreven voor: Sony PRS-300 zilver

Prijs/kwaliteit erg goed. Hij doet inderdaad niet meer of minder dan wat je nodig hebt. Hij reageert alleen af en toe wat traag vind ik. Ik kan me vergissen want ben niet de ITer thuis maar volgens mij heb je zelfs geen software nodig. Je plugt hem in op je computer, en bij verkenner sleep je je boeken van de harde schijf naar de ereader op de goeie plek en klaar is kees.

Frederich1946 16-08-2010
Geschreven voor: Sony PRS-300 zilver

Een paar maanden in mijn bezit en nog geen moment spijt van deze aankoop gehad.
Het leest prettig, batterij gaat lang mee, bij minder licht vergroot je even de letters, ...enz.
Ook een groot voordeel, je besteld een boek en even later zit je er al in te lezen.
Wat mij betreft, een aanrader.

Jasty 16-08-2010
Geschreven voor: Sony PRS-300 rood, roze

Ik heb de reader nu bijna twee weken. Ik had Calibre al op mijn pc gezet dus het erop zetten van boeken ging gelijk en ik heb die van Sony verder niet geinstalleerd dus geen idee hoe die software is.
Vind het menu heel eenvoudig werken, erg gebruiksvriendelijk!

Vind het heerlijk in de hand liggen en zeer goed te lezen in zonlicht!

MJ1947 31-07-2010

Sony PRS 300 gekocht.
Apparaat is fijn, Bol.com is waardeloos. Boek gekocht, maar is op geen enkele manier op de reader te krijgen. Sony gebeld, uitgebreide instructie per mail ontvangen, precies uitgevoerd, resultaat: Boek van Bol.com kan er niet op, geen geldige id o.i.d. Sony stelt dat het aan Bol.com ligt en Bol.com wil niks doen.Geeft geen geld terug en levert dus ook niet. Iemand enig idee wat ik hier nog mee kan??
Weggegooid geld dus, boeken bij Bol.com bestellen, maar dat had een ander ook al opgemerkt. Ik was dus gewaarschuwd.

mfuchs 30-07-2010
Geschreven voor: Sony PRS-300 rood, roze

Ik ben teleurgesteld in de sony ereader.
De letters vebleken in de zon. terwijl je in de revieuws leest dat hij prima te lezen is in de zon.
Heel jammer want de vormgeving mooi en het gebruik is prima.

HilbrandG 17-07-2010
Geschreven voor: Sony PRS-300 zilver

Lezer is goed, software is slecht. Bijgeleverde software moet je niet installeren als je van plan bent boeken te kopen. Dan wordt het een oefening in geld verbranden: zoals meerdere mensen hebben opgemerkt maakt de sony software een verborgen ID aan waarop de boeken worden geregistreerd. Vervolgens kan je de boeken niet op de e-reader zetten. Er zit (bij BOL) geen garantie op de ebooks: eenmaal gekocht is geld weg
Vandaar de slechte score voor bedieningsgemak: de reader zelf is verder ok.

Flowers 04-07-2010
Geschreven voor: Sony PRS-300 zilver

Ik was lezen van een nog kleiner scherm al gewend, smartphone, en dat viel al mee,
dus kopen van een e-reader hoefde ik niet lang na te denken.
Alleen het type en merk was even zoeken om een keuze te maken.
Het is uiteindelijk de Sony 300 geworden, simpel en een mooi formaat, redelijke prijs, een ideaal ding .
De knoppen en behuizing voelt degelijk aan en het gewicht is prettig.
Helaas is de ‘power’ knop van kunststof, maar het is een schuifschakelaar, dus geen grote belasting.

Het voordeel is van zo’n ding is groot, je kunt er zowel verticaal als horizontaal mee lezen,
heel makkelijk met een hand vast te houden, of op schoot of liggend op tafel te lezen en bladzijde makkelijk terug te vinden ……enz.
Ook een super ding voor mijn (fiets) vakanties, veel boeken meenemen zonder dat het gewicht toeneemt en de fietstassen voller worden.
En belangrijk, weinige energie verbruik.

Bernard Wortelboer 21-06-2010
Geschreven voor: Sony PRS-300 zilver

Na uitgebreid te hebben gezocht gekozen voor de Sony, zonder alle overbodige extra's welke de reader direct duurder maken.
Ik hoef niet on-line te zijn, met een USB kabel gaat het ook en voordat ik al die boeken heb gelezen die er nu opstaan, na 1x uploaden. Ik gebruik Calibre (gratis), welke heel fijn werkt en veel beter dan die van Sony. De maat is perfect, niet te groot (lees: te zwaar) en niet te klein. Je kunt bijhouden waar je bent gebleven, heel handig. Hoe meer zonlicht, hoe beter het scherm is af te lezen! Ideaal dus voor de vakantie

Marjo33 18-06-2010
Geschreven voor: Sony PRS-300 zilver

Ik heb deze E-Reader nu iets langer dan een maand. Ben er zeer tevreden over. Ik heb de bijgeleverde software niet gebruikt, maar in plaats daarvan het programma Calibre van internet gedownload. Dit werkt uitstekend.

In combinatie met mijn Mac werkt het uitstekend. De leesbaarheid is prima. De batterij houdt het lang vol; toch zeker twee weken terwijl ik veel lees.

Ik ben snel aan gewend geraakt om te lezen vanaf het scherm en zou niet meer zonder kunnen. Heerlijk om op vakantie te gaan en alleen de e-reader te hoeven meenemen: altijd meer dan genoeg te lezen. :-)

Ik heb zelf gekozen voor de kleine Sony ipv de Touch edition, dit omdat ik eerst eens wilde zien of dit mij zou bevallen, zonder er al te veel voor te betalen. Deze kleine Sony is voor mij perfect: hij is zo klein dat je 'm altijd overal mee naar toe kunt nemen. De 'touch'-mogelijkheid mis ik totaal niet. Ook de mogelijkheid om muziek af te spelen mis ik niet; het is een e-reader om boeken te lezen en daar gebruik ik 'm voor. En dat bevalt dus uitermate goed.

oktober1972 18-06-2010
Geschreven voor: Sony PRS-300 rood, roze

Ik ben hartstikke happy met mijn reader.
Ik heb geen last van de zon en de usb-lader doet het goed. Daarnaast gebruik ik de lader van de psp van mijn zoon ook.
De reader is eenvoudig.
Met de programma's heb ik geen moeite maar ik kan de gedownloade boeken van Bol niet meer lezen vanaf ik adobe heb geïnstalleerd.
Bij Bol krijg ik geen gehoor en ze weigeren te compenseren omdat ik ze heb gedownlaod.
Balen. 10 nieuwe boeken voor Jan.... gekocht.

Maar de reader is super!
Nu nog het hoesje met het lampje maakt het helemaal compleet. Wie heeft daar ervaring mee?

Nance84 13-05-2010
Geschreven voor: Sony PRS-300 zilver

Ik heb deze e-reader nu een tijdje in mijn bezit.
Voor de mensen die twijfelen heb ik nog wat tips en minpunten.

Allereerst wil ik zeggen dat ik heel erg tevreden ben met mijn e-reader. Ik neem het makkelijk mee, het leest makkelijk en het apparaat is heel makkelijk in het gebruik. Ik twijfelde altijd omdat ik boeken toch échter vind.
Maar ik ben om!!

De minpunten voor mij en de oplossingen daarbij:
- Reader Library (het programma van Sony dat je erbij krijgt/moet downloaden). Wat een simpel en onhandig programma is dat! Sommige boeken wilde hij niet altijd op mijn reader zetten, het werkt omslachtig en niet duidelijk.
OPLOSSING: Calibre. Een programma dat je gratis kunt downloaden op internet. Het werkt heel handig en heeft meer (voor mij belangrijke) opties. Zo kun je met dit programma de metagegevens wijzigen waardoor je de gegevens van de auteur en de titels kunt wijzigen. De één heeft bijvoorbeeld Suzanne Vermeer de ander Vermeer, Suzanne. Dit kun je zelf aanpassen.

- Geen thuislader een USB lader werkt NIET! Ook al zeggen ze bij de ANWB van wel... het werkt niet. Lampje gaat wel branden hij gaat ook uit, maar hij laadt niet op.
OPLOSSING: AC adapter. De originele van Sony kost ongeveer €29,95 en werkt super. Al staat het typenummer van deze reader niet op de doos, hij werkt wel!!

- Bladzijde omslaan in DIRECT zonlicht doet het niet goed. De letters worden wazig, zo niet onleesbaar.
OPLOSSING: De reader iets kantelen en dan op omslaan drukken.

Ro21 12-05-2010
Geschreven voor: Sony PRS-300 zilver

In december vorig jaar heb ik mijn ouders een e-reader kado gedaan. Tot op de dag van vandaag kunnen ze beiden geen gekochte e-books erop zetten die gekocht zijn bij bol.com. Ze krijgen de foutmelding "Adobe error (-1145)". De helpdesk van bol.com weet niet hoe dit opgelost moet worden. Adobe wil dit niet oplossen omdat Adobe Digital Editions (ADE), een programma dat je kan gebruiken om je e-books te beheren, een gratis programma is. En daar geven ze dus geen ondersteuning op. Het meegeleverde Sony-programma werkt nog slechter, blijkt ook uit de verschillende verhalen op het web. Sony weet ook niet hoe dit probleem opgelost kan worden en verwijst weer naar bol.com, die Adobe de schuld geeft....
Zojuist een website gevonden met een hoop nuttige tips, dus ik denk dat ik het wel kan oplossen. Maar voor mensen die niet zo handig zijn met computers en software is dit apparaat dus niet aan te raden. Tenzij je alleen gratis boeken wil lezen, dat gaat prima, schijnt erg prettig te lezen. Maar als je problemen ondervindt sta je er alleen voor, en krijg je van diverse helpdesks te horen dat e-books en e-readers nog relatief nieuw zijn en nog niet alle problemen opgelost kunnen worden. En daarvoor betaal je dan toch wel een hoop geld...

MilkCandy 30-04-2010
Geschreven voor: Sony PRS-300 zilver

Ik heb het apparaat nu een paar dagen in bezit en lees er bijna non-stop op. Het is goed leesbaar en makkelijk te bedienen. Hij doet gewoon zijn werk goed.

Het design is mooi plat, en hij is makkelijk mee te nemen. Ook de batterijduur is geweldig.

lbouwer 06-02-2010
Geschreven voor: Sony PRS-300 zilver

fantastich apparaat doet precies wat ie beloofd.
je leest boeken, meer niet. alle formaten gaan ok.
de software is matig, gebruik hiervoor het gratis programma Calibre.
voor de prijs kanhet niet beter. Het enige nadeel is het feit dat er geen 220 lader bij zit.

maar geen nood, elke PSP lader doet het. op het net te koop voor weinig.

digital Frankie 04-02-2010
Geschreven voor: Sony PRS-300 zilver

Het installeren van deze reader gaat niet vanzelfsprekend. De snel start gids is niet duidelijk en daarvoor moet je dus eerst de gebruiksaanwijzing van internet downloaden. Ook dat aanmelden en registreren bij Sony en Adobe is veel te omslachtig. Als je vragen hebt aan Sony kunnen ze je geen passend antwoord geven. En dat voor een helpdesk...

Eenmaal werkend en in gebruik is het een plezierig ding. Maar die uurtjes die je daar eerst in moet steken verpesten een hoop.

websurfer01 01-02-2010
Geschreven voor: Sony PRS-300 zilver

Op een geleende Cool-er e-reader had ik al een paar boeken gelezen.
Dat lezen beviel prima, maar de bediening van de Cool-er is onhandig en de knoppen gaan veel te zwaar.
Dus de Sony aangeschaft, het display is een fractie minder scherp (contrast) dan de Cool-er maar zeker niet slecht.
De bediening van de Sony is echt superhandig, de reader zelf voel reuze solide aan.
Helaas geen lader (nu alleen mogelijk via usb), gezien de tips van andere reviewers ga ik voor de vakantie nog even een lader of verloopkabeltje halen van de PSP, óf we moeten voor de vakantie ook nog een laptop kopen:-)

grondmonster 13-01-2010
Geschreven voor: Sony PRS-300 rood, roze

ook bij mij kwam er usb connected in beeld toen ik wilde opladen via de bijgeleverde oplader. Ook ging het rode lampje branden op de reader, wat aangeeft dat er wordt opgeladen. Maar na een paar uur laden, nadat het rode lampje weer uit was, gaf de reader toch aan dat de batterij leeg was. Maar goed,.. dat is dus opgelost. Echt leeservaring heb ik nog niet want ik heb er nog niks op gezet. Er staat wel een aantal boeken standaard in de reader en het lezen daarvan ging goed. Het is wel even wennen maar ik vond het prettig lezen.

reuzedoder 13-01-2010
Geschreven voor: Sony PRS-300 zilver

Deze Sony is erg basic- kortgezegd je kan tekst lezen- punt.

Na wat puzzelen wat het beste is als je zelf tekst wilt opslaan kom ik op Verdana 13 punts bewaard als RTF.

goede punten- wat het moet doen doet het- geen batterij verbruik bijna - goed leesbaar

min punten
traaaage bediening- omslachtige bediening ( maar gelukkig kan je er niet veel mee dus dat gaat wel goed)

Heel jammer -( gemistte kans tov de concurrentie ook) er ontbreekt een ingebouwd leeslampje- dat zou dit apparaat een Extra opleveren tov een gewoon boek - lijkt me erg prettig in een tent/ je bed - nu moet je alsnog een lamp erbij halen.