Hanvon WISEreader N516 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hanvon WISEreader N516 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Hofhoek 16-11-2010
Geschreven voor: Hanvon WISEreader N516 zwart

Slecht leesbaar scherm. Erg donker. Computer herkent de reader niet via usb. Heb hem nu een half jaar en wil hem kwijt.

grandma 13-10-2010
Geschreven voor: Hanvon WISEreader N516 zwart

een fijn apparaat die geheel voldoet aan wat je van een e-reader mag verwachten. Ook voor audio boeken prima. Leest zowel epub als pdf.
Over het geheel genomen erg tevreden.

Gandalf0210 13-08-2010
Geschreven voor: Hanvon WISEreader N516 zwart

Op dit moment de ereader die het meeste biedt voor z'n geld, zeker wanneer je hem alleen wilt gebruiken om te lezen. Met de Woxter-firmware (Christian en Jantje, bedankt voor de tip!!)leest het nu nog prettiger.
Extra voordelen: het handige meegelerde opbergmapje en de lader (en natuurlijk het 2Gb kaartje).

JoscaW 16-07-2010
Geschreven voor: Hanvon WISEreader N516 zwart

Sinds een paar dagen in het bezit van de Hanvon N516. Voor mij een prima ereader. Ik wil er alleen boeken mee kunnen lezen. Ook zoals hieronder beschreven de nieuwe update geinstalleerd, waardoor nu Nederlandse menustructuur. Zeer gemakkelijk om ebooks op SD kaart te zetten.
Duidelijk leesbaar scherm, alleen omslaan bladzijden vrij langzaam.
Al met al...voor deze prijs een prima ereader.

Jantje51 24-06-2010
Geschreven voor: Hanvon WISEreader N516 zwart

Dit is een heel fijn apparaat om mee te lezen. Volkomen vergelijkbaar met andere 5 inch apparaten, alleen voor een veel lagere prijs. Bovendien worden hoes, oplader, en koptelefoon standaard meegeleverd.
Het nadeel dat het bladeren niet al te snel gaat, dat het apparaat slechts Engelse en Chinese menu's ondersteunt is op te lossen (Zonder gebruik te maken van de in beta verkerende OpenInkpot firmware)!
Dit Chinese apparaat wordt onder de naam "Woxter Scriba 150" in Spanje verkocht.
Op de Spaanse site is een firmware-update te downloaden (versie 2.5.3.2.0).
Deze versie lost de bovenstaande problemen op.
Als menutaal is nu Nederlands te kiezen en het bladeren gaat een stuk sneller!
Ook zijn er diverse nieuwe menukeuzen, waaronder het zeer handige "Verder lezen in het huidige boek".
Sinds deze firmware op mijn reader staat is hij bovendien niet meer vastgelopen.
Hoe het zit met de garantie na deze update weet ik niet, maar ik heb er geen spijt van.
Voor diegenen die moeite hebben met het Spaans (waaronder ikzelf):
De software is hier te downloaden:
Kies hier voor "descagar" (downloaden) en hier onder "Seleccione la categoria" (kies de categorie) voor "e-books".
Klik tenslotte onder e-reader op "ver el seleccionada" (toon de selectie).
Download de firmware, pak uit en zet de losse bestanden op de sd-kaart.
Succes!!!!

meis123 27-04-2010
Geschreven voor: Hanvon WISEreader N516 zwart

Sinds ruim een week ben ik eigenaresse van deze Hanvon WISEreader en het bevalt me uitstekend ! Na lang zoeken en speuren ben ik gegaan voor een ereader zonder al te veel extra's, lezen is het voornaamste.
Touchscreen leek me niet handig ( vette vingers op je leesscherm), notities maken doe ik anders ook niet in boeken dus dat hoefde ook nu niet.
De WISEreader wordt keurig geleverd in een mooie box, die niet misstaat in de boekenkast.
Er zit een mooie hoes/kaft bij waar je hem heel handig ( met magneetjes) in kunt klikken en ook een 2gb sd kaartje met een aantal boeken en audiotracks worden meegeleverd.
Daarnaast ook nog een koptelefoontje en usb kabel en netwerklader ! Heel compleet dus.
Hij kan kaartjes tot 32 GB aan, genoeg voor een hele grote bibliotheek. Het lezen in de zon ging prima, het leest net zo duidelijk en rustig als een boek. Soms had ik zelfs de neiging om bladzijdes om te slaan ipv op een knopje te drukken.
Het formaat is heel handig, lekker licht en compact. Mijn ervaring is dat je niet gelijk 1000 ebooks erop moet zetten ( kan wel qua ruimte) omdat je dan misschien erg lang moet zoeken naar de juiste titel. Zet er gewoon een stuk of 10-20 op, dat is al heel wat !
De mp3 speler is ook niet slecht, maar aangezien ik hem echt voor het lezen heb gekocht voor mij van ondergeschikt belang. Misschien een nadeel voor sommigen dat de besturingstaal alleen Engels of Chinees kan zijn, maar ik vind Engels geen probleem.
Al met al kijk ik uit naar de vakantie waarbij ik extra veel boeken kan lezen zonder dat mijn koffer een gram zwaarder wordt ! Ideaal !
Pluspunten: zeer compleet geleverd, leest heel prettig, lichtgewicht, 512 mb geheugen ipv 64 hierbij vermeld
Minpunten: besturingstaal alleen engels of chinees

fletie 16-04-2010
Geschreven voor: Hanvon WISEreader N516 zwart

ik heb de reader nu een paar dagen en ben dik tevreden. Hij is niet snel, er zit een kleine vertraging in het "omslaan" van de pagina's, maar boeken erop zetten of weer verwijderen is supermakkelijk.
En, niet onbelangrijk, hij leest ook lekker weg en is lekker licht, dus ook in bed is het lekker lezen.

Christian16373 07-03-2010
Geschreven voor: Hanvon WISEreader N516 zwart

Was op zoek naar een ereader en heb er veel over gelezen. Alle voors en tegens, maar van dit model kon ik niet zo veel vinden. Het grote voordeel dat deze op de rest heeft is uiteraard de meegeleverde SD-kaart van 2GB en een heel makkelijk hoesje (waar je hem links of rechts in kan klikken met magneten,zeer handig). Bij een vergelijkbaar model (BeBook Mini) zit er al geen hoesje bij. Verrassing was ook dat er in het pakket een usb-stopcontact-lader zat,zodat je hem ook buiten de PC om kunt opladen. Net als de BeBook Mini heeft ie dus ook de voordelen dat je er meerdere formaten op kunt zetten,SD-kaart uitbreidbaar is en er MP3's mee af kunt spelen,dit alles kan bijvoorbeeld bij de Sony 300-reader niet. Het scherm is echt geweldig,het is mijn eerste e-ink-apparaat maar het leest fantastisch. Standaard staat er op de SD-kaart al ruim 800 MB aan Engelse e-books (Jules Verne etc.) maar die heb ik er afgegooid vanwege de ruimte. De taal die je in kunt stellen is voor sommigen misschien een nadeel (2 soorten Chinees en Engels) maar voor mij niet. Het is nog even stoeien met het juiste formaat om er op te zetten,maar voorlopig volstaat epub. Ook PDF gaat goed, alhoewel je niet elke PDF in kunt zoomen (maar dat ligt aan het PDF-formaat). In samenwerking met het gratis programma Calibre (die dit apparaat mooi herkent) is dit een top-apparaat! Voor mij geen gewone boeken meer!