Sweex eBook Reader 6" wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sweex eBook Reader 6" wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rene van Elst 23-09-2011

Datum 22 september 2011
Apparaat gekregen bij verlaten vorige werkgever, 3 weken geleden voor de vakantie er diverse boeken er op gezet. Tijdens eerste boek liep hij vast naar 5 bladzijden, reset knop ingedrukt en steeds weer bleef hij vastlopen. Na 10 keer vastlopen deed hij niets meer. Helpdesk Sweex benadert, alleen met bonnetje doen we iets. Gezien het feit dat vorige werkgever intussen failliet is geen bonnetje.
Dat is dan jammer dan kunnen we niets doen. Gezien het feit dat dit apparaat nog geen 2 jaar op de markt is, een zeer slechte service. Kortom waardeloos apparaat en ga nu maar een Sony kopen die wel een uitstekende service heeft uit ervaring.

Walterx 27-08-2011
Geschreven voor: Sweex eBook Reader 6" wit

Ik had eerst al een paar problemen met de werking van de ze ereader.

Zo werkte de zoek-functie in de bibliotheek niet, terwijl dit wel beschreven staat in de handleiding.
Ik heb hierover contact gezocht met support van Sweex, maar die deden zich er heel simpel mee vanaf dat die functie simpelweg niet beschikbaar is.
Op een vervolgmail van mij is nooit meer reactie gekomen.

Ook de lees-geschiedenis werkt niet goed. De laatst gelezen boeken werden (meestal) niet weergegeven.

Dit soort onvolkomenheden zijn best irritant, maar het gaat uiteindelijk om het lezen. Dat is prima te doen, ook buiten in de zon.

Maar dan moet het apparaat het wel blijven doen. Na een tiental boeken gelezen te hebben lukte het opstarten niet meer.
Van alles geprobeerd, resetten, opnieuw opladen (al had ik dat avond ervoor nog gedaan) etc.. niet hielp.
Uiteindelijk het apparaat teruggebracht naar de winkel. Daar hadden ze al zoveel klachten gehad dat ze deze ereaders niet meer wilden verkopen en ze direct terugsturen bij klachten.

zjoskebest 19-12-2012

Momenteel bezig met het derde apparaat. Ik ben telkens bang dat bij het aanzetten niet meer gaat opstarten. Kwaliteit scherm en leesmogelijkheid super !. Alleen het "binnenwerk" klopt ergens niet. Jammer want ik heb met andere producten van Sweex al jarenlang plezier en niet kapot te krijgen !! Dus voor mij stond er een Naam < SWEEX > en dan is het GOED. Maar helaas met dit product hebben ze de plank ver misgeslagen. Er is ook geen upgrade uitgebracht. Ze zien het vermoedelijk zelf niet meer zitten

Bert Visscher 12-08-2011
Geschreven voor: Sweex eBook Reader 6" zwart

Ik heb dit apparaat gebruikt, totdat ik problemen kreeg met PDF-bestanden:

- In de standaard lettergrootte was de tekst niet te lezen.
- Vergroten zorgde er voor dat de tekst niet meer goed werd weergegeven.

Trouwens, dat Sudoku spel was ook in een vreemde taal en moeilijk te spelen.

Jhrich 31-12-2010
Geschreven voor: Sweex eBook Reader 6" wit

Na een paar weken hield de eerste ermee op. Ik kreeg een nieuwe die nu bij opstarten hangt. Niet te resetten of starten. Weer terugsturen.
Beide exemplaren lezen niet door tegen het einde van het boek, maar houden midden in een zin op. De laatste hoofdstukken (met de clou) op de PC lezen. Wat mij betreft geen aanrader, ik probeer een Sony terug te kunnen krijgen, desnoods met bijbetaling.

toosje50 31-12-2010
Geschreven voor: Sweex eBook Reader 6" zwart

Al twee keer defekt geraakt (start niet meer op). Eerste keer werkte hij een week of 6, daarna niet meer op te starten, na ontvangst nieuw apparaat werkte hij 2 weken en toen niet meer op te starten. Inmiddels geen vertrouwen meer in een E-reader van Sweex en een E-reader aangeschaft van een ander merk.

Nicolaas K. 12-10-2010
Geschreven voor: Sweex eBook Reader 6" zwart

Nu een maand in het bezit, waaronder 2 weken vakantie waarin ik het apparaat intensief heb kunnen testen.
Het scherm is mooi scherp en altijd leesbaar zolang er voldoende licht is. Zelfs in de felle zon geen last van schittering. Het was een van de goedkooste apparaten, een 6 inch scherm, ik zou hem ook niet kleiner willen hebben.
Alle eenvoudige functies zitten er op: lettertype veranderen, vergroten, verkleinen, rotatie van het scherm... Geen touchscreen maar bediening met menuknop voorop en wat knopjes aan de zijkant voor uit- en aanzetten e.d. Capaciteit is groot genoeg (ik heb er nu 400 boeken op staan en hij is nog niet vol), ik heb ruim 10 dagen kunnen lezen voor hij weer opgeladen moest worden (ik schat na zo'n 50 uur in mijn geval)en opladen zelf gaat makkelijk via de bijgeleverde stekker voor in het stopcontact, niet via de computer dus. Kortom: een welliswaar eenvoudig maar topapparaat voor relatief weinig geld! Een aanrader.

sasp 31-08-2010
Geschreven voor: Sweex eBook Reader 6" zwart

Prima e-reader met duidelijk scherm. Opstarten duurt wel wat lang. Eenvoudige bediening. Zeker een aanrader. Kan geen menig geven over de mp3-speler aangezien ik 'm alleen gebruik om te lezen.

DGMarjolein 27-08-2010
Geschreven voor: Sweex eBook Reader 6" wit

De Sweex Reader is een fijn en handzaam apparaatje, wat bovendien mooi is vormgegeven. Het lezen gaat heel prettig en je kunt tijdens het lezen eenvoudig de tekstgrootte en -richting aanpassen. De achtergrond is fijn wit en helder. Het menu is overzichtelijk en duidelijk.

Het duurt alleen vrij lang voor de reader is opgestart, zeker 30 seconden, waardoor het even duurt voor je kunt beginnen met lezen. Hebben jullie dit ook?

Daarnaast lijkt het alsof de reader de leesgeschiedenis niet onthoudt; als ik verderga in een boek waar ik 's ochtends in gelezen heb, staat er bij leesgeschiedenis niets. Ook boeken die ik in de favorieten heb opgeslagen zijn de volgende dag verdwenen.

Het sudokuspel erop is leuk, alleen krijg ik een Spaans menu, terwijl de rest van de navigatie op de reader wel gewoon in het Nederlands is.

De Sweex reader is kortom een fijn ding voor relatief weinig geld, en hopelijk zijn de tekortkomingen die ik ben tegengekomen snel op te lossen.

o-l4 13-08-2010
Geschreven voor: Sweex eBook Reader 6" wit

Nog maar een week in mijn bezit, dus kan nog niets over degelijkheid melden. Wel dat deze Sweex een goed leesbaar scherm heeft met weinig spiegelingen. In de volle zon is het scherm zelfs uitstekend te lezen.
Installatie is niet of nauwelijks nodig: zowel het intern geheugen als het sd-kaartje wordt door zowel Win 7 als Vista automatisch herkend.
Snelheid (voor zover dat belangrijk is bij het lezen van boeken) is ok. Het scherm knippert heel even bij het omslaan van boeken, maar da's niet hinderlijk.
Fijn is dat het apparaat zowel de laatstgelezen boeken als de pagina's onthoudt.
Voor het lezen van een krant vind ik een 6" scherm eigenlijk iets te klein. Voor boeken is het net voldoende. Ik snap dan ook niet goed dat er nog zoveel 5" lezers verkocht worden. Wifi en 3G ontbreken, maar ik zie niet goed in waar dit voor nodig is. Met een usenet-account zijn boeken met honderden tegelijk te downloaden en op een SD kaartje kun je er gemakkelijk 8.000 kwijt.

Het menu en de bediening is overigens simpel en doelmatig. Vastlopen heb ik nog niet meegemaakt.

De muziek-functionaliteit heb ik nog niet kunnen testen.

Waterval 09-07-2010
Geschreven voor: Sweex eBook Reader 6" wit

Ik heb sinds een week de witte SWEEX en ben erg tevreden. Boeken uploaden ging makkelijk, het lezen gaat goed en ik ben enorm tevreden. Ik heb ondertussen twee boeken gelezen en ik ga met veel plezier nog veel meer erop lezen. Ondanks al het lezen is de batterij nog voor 75% vol. Als wat je ermee wilt gewoon lezen is dan is dit een prima aankoop. Ik heb de MP3 speler nog niet gebruikt.

Marcel2010 15-06-2010
Geschreven voor: Sweex eBook Reader 6" wit

Het is een eerste indruk !
Doel: boeken lezen, niets meer niets minder.

Duidelijk scherm. Door het lage gewicht (+/- 180gr) erg prettig om vast te houden. Geen touchscreen gekozen want dat is niet nodig en daardoor ook een scherm met heel weinig schittering.

Makkelijk in gebruik. Gewoon koppelen aan de PC/Laptop en met de windows verkenner kan je bijvoorbeeld epub bestanden naar het toestel kopieeren (eventueel in een apparte map) en klaar het werkt.

Een aanbieding en snelle levering van de bekende media winkel gaf wel de doorslag.
De Sony 600 vond ik namelijk te zwaar en de Kobo uit Canada is hier nog niet leverbaar.