BeBook Club grijs, wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 38 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BeBook Club grijs, wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

solotour1 12-10-2013
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

na de club s e-reader een tijdje niet gebruikt te hebben, start hij niet meer op. Alles geprobeerd maar zonder resultaat, van batterij loshalen , dagen opladen, reboot software en daarna nieuwste software (februari 2012?)helemaal niks, hij loopt vast tot het laatste blokje... mijn tip... Koop een amazon kindle (mijn vrouw leest al jaren echt probleemloos) of een sony (2e keus)
de helpdesk van bebook kost trouwens 70 cent per minuut (lekker klantvriendelijk). wie kan helpen om mijn bebook s te reanimeren?

selma1955 14-10-2013

Hallo solotour1
Ik HAD een bebook. De mijne heb ik 7 maandaen gehad. In die tijd is hij 4x terug geweest met dezelfde klachten. Niet meer opstarten. Mijn advies als hij nog in de garantie zit: inleveren en een nieuw ( ander merk) nemen.
Ik heb nu een sony. Die bevalt mij prima. Nog geen klachten over.
Succes.
Selma

Louise55 12-04-2013
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Heb de bebook club vanaf oktober 2011.
In jan. 2012 is het flashgeheugen geformatteerd omdat het beeld tijdens het lezen zwart werd, en niets meer deed.
Later in het jaar nog eens naar de winkel omdat hij vastgelopen was, en daar kregen ze hem weer aan de praat. Nu is hij weer vastgelopen, boek bijna uit, reageert niet op resetten, kan hem niet uitzetten, niets. Kortom, morgen weer naar de winkel. Balen.Ik zal hem niet aanraden aan vrienden of familie. Denk er zaelfs over om een andere te kopen, maar welke?

florack40 02-01-2013
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Ik heb hem nu anderhalf jaar zonder storingen. De batterij gaat lang mee. Op vakantie lees ik 4 tot 5 uur per dag gedurende 3 weken. Een oplader heb ik dan niet nodig. Genoeg energie. Ik zoch een e book zonder poespas om buiten in de volle zon mee te kunnen lezen en die heb ik. Top

Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Na lang prutsen heb ik de reader weer aan de gang gekregen.

1 Verbind de reader met de computer of lichtnet. (zonder SD kaartje)
2 Opstarten met de resetknop achter op in het gaatje.
3 Gaan naar instellingen.
4 Klik op flash formateren.(Alleen de instellingen worden gereset.
5 Update de laatste versie als dat nog niet gebeurd is.
6 Haal de reader van het lichtnet of computer.
7 Haal de achterkant van de reader af door de twee schroefjes los te draaien.
8 De plaat naar de onderkant schuiven, dat kan erg moeilijk gaan.
Bovenaan zitten n.l. 2 lipjes die vervelend vast kunnen zitten onder het bovenste deel.
Dus wat voorzichtig los zien te wrikken.
9 De batterij met de stekker is nu zichtbaar. Het stekkertje voorzichtig uit het contactje schuiven
Let op het is dus een contactje en een stekkertje waar de draadjes aanzitten,
in de richting van de draadjes schuiven dat gaat erg moeilijk, pas op, het contactje moet op zijn plaats blijven! maar is te doen.
10 De stekker er een paar minuten er weer insteken en de deksel weer monteren.
11 Hierna normaal opstarten als dat gelukt is bij instellingen alles weer instellen en weer uitzetten.
12 Nu weer opnieuw opstarten en uitzetten(dus 2x). De SD kaart plaatsen en weer opstarten.
Dat kan even duren,en misschien vastlopen,als dat gebeurd resetten.
Mogelijk vindt de reader niets op de SD kaart maar na een paar maal uitzetten en weer opstarten, zal hij de inhoud vinden.

Stap voor stap op deze manier is het mij gelukt het ding weer aan de praat te krijgen.

Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Op zich een prima reader, de batterij is een zwak punt
nu na 1 1/2 werkt deze niet meer blijkt niet of zeer moeilijk te vervangen.Ik kan nergens vinden waar dat lukt.

Anoniem 10-07-2012

Op zich een prima reader. Helaas is de batterij een zwak punt. Nu na 1 1/2 jaar heeft deze het begeven. Het vervangen is blijkbaar niet mogelijk. Er niets over kunnen vinden, ook niet op de Engelstalige forums. Verbonden met het lichtnet of computer werk hij gewoon, alleen o starten met reset. Dus een volgende moet een verwisselbare batterij hebben. Het lijkt het meest voorkomen de euvel van deze reader .

mldklh 27-09-2012

De batterij is te vervangen. Als je de 2 schroefjes verwijdert, is daarna de achterwand in principe afschuifbaar. De batterij kan dan uitgenomen worden.

sandra300000 08-06-2012
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Hij is al vast gelopen nog voordat ik een boek heb gelezen. Ook de resetknop reageert niet.
Van de 2 GB konden we maar ongeveer 75% gebruiken om eboeken op te zetten.

Anoniem 08-06-2012

Ik heb hem nu toch al ruim een jaar zonder echte problemen, na de nieuwste software update! Wat vaak vergeten wordt. Ook sommige boeken geven problemen.
EPUB, WORD, PDF geven geen problemen bij mij.

Barbara1967 05-06-2012
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Ik vind het een hele fijne e-reader mits hij niet vastloopt. Ik heb hem nu een paar weken en nu zit hij alweer voor de 2e keer vast. Ik gebruik hem dagelijks en ineens doet hij het niet meer. De 1e keer dat het gebeurde resette ik hem en kon ik hem zo afsluiten, nu dus niet meer. Ik had hem speciaal gekocht voor de vakantie, maar helaas. Ik zal boeken mee moeten nemen. Misschien als de batterij leeg is dat hij het misschien weer doet. Maar er is nu nog maar 1 streepje weg. Dus dat duurt nog wel een paar weken voordat hij leeg is. Ik zal hem in elk geval nooit meer volledig opladen. Ik zal hem dus ook niet aanraden.

Anoniem 08-06-2012

Wel de nieuwste software installeren, ook al heb je hem pas gekocht! Sommige boeken zijn slecht geconfigureerd in EPUB waar door de boel vast loopt. Ook te snel iets willen doen, kan soms problemen geven, bijv. verkeerd knopje in drukken en te snel een andere .

Jean1258 20-10-2011
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Ik las op internet wat klachten over de bebook maar ik hoopte eigenlijk dat het uitzonderingen waren en heb daarom toch de goedkoopste uitvoering gekocht. Ik heb hem nog geen 2 weken in bezit. Hij ligt altijd op mijn nachtkastje. 's Avonds wat gelezen en de batterij is 1 streepje leeg. De volgende ochtend is de batterij opeens helemaal leeg! Ik leg hem aan de lader en dan blijken er strepen op het scherm te staan en de oude pagina's blijken vaag door de nieuwe heen te schemeren. En een streep op het scherm is een breuk in het scherm en dit is te allen tijden een fout van de gebruiker en valt nooit onder garantie. Al mijn geld weg! In nog geen twee weken en slechts 30 blz leesplezier. Als je leest hoe vaak zoiets voorkomt dan moet er meer aan de hand zijn. En dan komen ze er simpel mee weg dat het nooit onder garantie zou vallen. Ik zweer op alles wat me lief is dat hij gewoon op mijn nachtkastje heeft gelegen en nooit gevallen is. Wat een ongelofelijke slechte kwaliteit en service.

D. Siersema 22-10-2011

Hallo Jean,
Ik heb zo'n zelfde soort ervaring met mijn Be Book. via de service van Dixons is uit coulance mijn Be Book gerepareerd. Ik kan hem vandaag ophalen. Ik weet niet waar jij hem hebt gekocht maar ik zou het niet accepteren. Men moet nu zo langzamerhand weten dat dit soort problemen niet door verkeerd gebruikt komt. Succes.

Anoniem 26-03-2012

Ik heb de Bebook nu ruim 3/4 jaar, na wat aanloop problemen absoluut geen problemen meer(blijft zo hoop ik). Je moet wel de juiste update goed installeren, dat moest ik zeker 3 x doen, voor alles naar behoren werkte, 't kan best zijn dat ik iets fout deed. Dus bij problemen probeer het nog eens. Tussen het geheugen en SD kaartje merk ik geen verschil met lezen snelheid of wat dan ook. De accu opladen doe ik ook nauwelijks ik heb echt geen idee hoe veel pagina's ik kan lezen en ik lees veel. Ik zet hem uit als ik langere tijd niet lees (lang indrukken, anders in de standbij modus (kort indrukken). Buiten in de zon lezen gaat ook uitstekend. Ik ben dus nog steeds te vreden.

Martineveb 20-10-2011
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Ik heb de bebook club iets minder dan een half jaar in mijn bezit en er ongeveer 3000 bladzijdes mee gelezen. Over het algemeen is het een prima apparaat en vind ik de prijs kwaliteit verhouding prima.
Met de bebook club kan je lezen en verder zou je er niks mee moeten willen.

Het menu is vrij duidelijk en je kan het apparaat zo instellen dat hij gelijk naar het boek en de bladzijde gaat waar je was gebleven wanneer je hem opstart. Het scherm is redelijk helder en doordat de achtergrond niet spierwit is, is het rustig voor je ogen.

512 MB is meer dan genoeg om een paar honderd boeken tegelijk te lezen. Ook om overzicht te bewaren heb ik mijn bibliotheek vooral op de computer staan. Overzetten naar de bebook gaat erg gemakkelijk. Het is net een USB stick. Handig om daarbij te vermelden is dat ik alleen DRM-vrij lees en dus geen gebruik maak van adobe digital editions, dat gaat anders met overzetten en daar kan ik dus niet over oordelen. Wie een beetje handig is met computers leest gratis.

Het apparaat is helaas vrij glitchy. Soms slaat hij opeens geen bladzijdes meer om, wil hij niet normaal opstarten of gaat hij zomaar naar het hoofdmenu. De aanuitknop is klein en stom genoeg lastig te bedienen. Hij gaat vaak in slaapstand als je hem uit wil hebben en ik weet heus wel hoe je een knop 2 seconde moet inhouden...
Een vriendin die hetzelfde apparaat heeft, vertelde mij dat de foutjes ophouden wanneer je het apparaat weer aan de stroom hangt en oplaad, dit heb ik zelf nog niet geprobeerd. Ook heb ik nog niet de laatste firmware geinstalleerd, dit kan ook veel problemen verhelpen.

Over het algemeen ben ik erg tevreden over de bebook club. De glitches zijn wel vrij storend maar meestal goed op te lossen (even uit en weer aan). Hopelijk worden met firmware updates alle problemen in de toekomst opgelost.

Dorre1967 14-10-2011
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Zelfs voor digibeten makkelijk te bedienen en scherm zelfs in zonlicht goed te lezen.
Heb er twee gekocht vorige week en cadeau gedaan. Bij de één om duistere reden een aantal boeken verdwenen en de andere lipe vast en geen beweging meer in te krijgen. Werd ook door de pc niet meer herkend en resetknop indrukken had geen effect. Wel werd het "once upon a time" logo weergegeven maar meer niet. Firmware is up to date en heb uiteindelijk via een Engels forum een tip gelezen om de Be-book weer te kunnen benaderen op de pc. (aansluiten op pc, powerknop ingedrukt houden) en zo heb ik de be-book weer kunnen voorzien van boeken. Werkt dus weer maar zo niet moeten mogen..... Zal de Bebook-club S dus niet aanraden

Olienoot 14-12-2011

Ik heb nu hetzelfde probleem, alleen zijn AL mijn boeken weg !
Hoe heb je dit precies opgelost ?

wil39 02-10-2011
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

De bediening van het menu kon beter.
Leestbaarheid is goed, letter grote eenvoudig in te stellen, de mogelijken lijken me goed ik weet niet wat is mis.
Mijn vrouw heeft de iRiver die is iets helderder het menu wat gemakkelijker, de update erg moeilijk, leter grote instellen lastiger. leest minder formaten

ChristaB 21-09-2011
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

NIET KOPEN. Werkt na een maand niet meer en dit is bij veel mensen het geval. Kijk op bebook forum bij
"problemen met afsluiten"
Net iets langer dan een maand in bezit. Hij beviel me prima, maar nu al problemen met aan en uit zetten. Bij uitzetten bleef lampje branden en ik kon hem niet meer aanzetten. Kan hem alleen nog aankrijgen door USB kabel met adapter of PC en dan op reset drukken.
De batterij was nog 2/3 vol ongeveer toen ik hem uitzette. Support moet je via het forum halen bij Bebook. Daar blijken veel meer mensen met dit probleem te zitten, maar een oplossing heeft niemand. Ik kan hem nu alleen nog gebruiken door de adapter in het stopcontact en hem aanzetten met een naald op de reset. Daar heb ik dat ding niet voor gekocht. Opladen gaat ook niet meer. Ook na uren opladen blijft het teken van het batterijtje rechter onderhoek leeg. Dit moet een vette bug zijn of een kapotte batterij. Wel vreemd, dat dit na een maand al gebeurt en dat je geen suppport direct kan aanspreken bij Bebook.

thierry75 05-02-2012

Heb hetzelfde probleem gehad. Is vrij simpel op te lossen, er zitten twee schroefjes aan de onderkant(aan de kant van de aan/uit knop) deze schroef je los dan zie je de batterij zitten aangesloten met een stekkertje. Stekkertje loshalen en er weer in zetten alles weer dichtschroeven en klaar. Wat het probleem precies is weet ik niet, maar het is hier in elk geval mee opgelost

Wil39 20-01-2012

Een van de belangrijkste zaken is om al die problemen te voorkomen is den nieuwste update te instaleren, soms lukt dat niet goed. Dan alles verwijderen en op nieuw proberen. Dan zijn echt alle genoemde problemen over.

Als het lampje blijft branden is de update niet goed geinstalleerd! Ik had in het begin ook al die problemen, nu niet meer! Alleen al een boek niet goed is bewerkt. Mijn vrouw heeft een iRiver, die gaf ook degelijke problemen, na een goede update was dat over. Maar ook daar moest ik 3x de update proberen in te stalleren!! Daarna ook een prima apparaat.
Uitzetten; Met kort indrukken gaat hij in de slaapstand wat langer indrukken is om uit te zetten.

D.Siersema 05-09-2011
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Ik heb +/- een week plezier gehad van mijn BeBook Club.(kado gekregen van mijn kinderen) Nadat ik hem op screensaver had opgeborgen kreeg ik hem niet meer aan de praat en zelfs ook niet uit/van de screensaver af. Sterker nog, ik kreeg vaag de opstartmenu's over mijn screensaver heen te zien. Als ik op een willekeurig knopje drukte ging het blauwe lampje branden en bewogen de schermpjes maar dat is dan ook alles. Op internet gelezen dat een reset misschien hielp. Nee dus, Zelf als ik de batterij eruit haal gaat hij niet uit. En nu..... moet ik € 125.= betalen omdat mijn scherm stuk is?!!!. of ik krijg hem ongerepareerd terug tegen onderzoek kosten.
Dit vind ik onacceptabel. Ben hier ook erg verdrietig over, was zo blij met mijn kado en heb de BeBook bij iedereen aangeprezen, dat is nu wel even anders..........

Gilbert Creemers 18-08-2011
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Ik heb deze E-Reader nu sinds een paar weken en moet zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben. Boeken zijn gemakkelijk erop te zetten (zelfs op een Mac-Computer) via Adobe Digital Editions. Fijne knoppen voor volgende/vorige pagina en vergroten/verkleinen van tekst. Men heeft keuze uit een aantal lettertypes. Het apparaat heeft geen touchscreen of wifi, maar dit is eigenlijk overbodig voor mijn gebruik. Als je wifi en touchscreen wil is er de mogelijkheid om de bebook neo te kopen. Bebook is zeker een goed alternatief voor Sony ereaders. Het is pas 1 keer voorgekomen dat het apparaat bleef hangen, maar dit was snel opgelost door met een paperclip op de reset knop te drukken.

Ik zou dit product zeker aanbevelen aan vrienden en familie.

Suzan23 14-08-2011
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Heb binnen een paar dagen al een aantal boeken gelezen en leest echt super fijn! Geen problemen met vastlopen of iets dergelijks. Boeken van verschillende winkels erop gezet en gaat perfect! Als je de letters vergroot, blijft hij er gewoon op staan als je de volgende keer verder wilt lezen. Ook de bladwijzers zijn erg handig!

Wil je de e-reader puur voor lezen (en evt. muziek, maar nog niet gebruikt), dan is dit een heel goede keus!!!!

Siem K 31-07-2011
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Prima e-reader. Laag batterij gebruik. Uitstekend te lezen, ook in de zon.
Minpuntje : het apparaat is enkele malen vastgelopen en heb deze moeten resetten. Gaat dan weer als vanouds verder. Snel opgelost dus.
Al de boeken op SD kaart en dat werkt heel goed.
Gemiddeld zeer tevreden.
Siem K

MrsB 19-07-2011
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Eenvoudig maar prettig e-book. Leest prettig en geweldig om al je boeken mee op vakantie te nemen. Batterij gaat lang mee. Heb tijdens een drie weekse vakantie veel gelezen en mij BeBook maar een keer op hoeven laden.

waterman2 19-07-2011
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Deze club is nu een maand in mijn bezit.
Meteen heb ik de firmware update gedaan (ging erg makklelijk) en heb mijn boeken op de sd kaart gezet.
Nu een maand verder heb ik zonder nogmaals op te hoeven laden al 8 boeken gelezen :-)
Het leest heerlijk rustig voor je ogen,ook buiten in de volle zon, grootte van de letters is tijdens het lezen makkelijk aan te passen en omslaan van blz. gaat snel genoeg.
Deze week kopen we er hier thuis nog 1 bij want ook mijn man pakt aldoor de e-reader terwijl het neit eens een lezer is.
Ook onze dochter die last heeft van dyslexie leest er erg graag mee vooral omdat de text vergroot kan worden, dan staan er minder woorden tegelijk op het scherm en leest het voor haar overzichtelijker.

een aanrader dus!

Louise1967 23-06-2011
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Wat een uitvinding! Ik vind 'm prettig lezen en ook in het gebruik heel fijn en eenvoudig. Zelfs Word bestanden en simpele kladblokbestanden (txt) kan je heel goed lezen en schalen.
PDF weergeven vind ik wat minder, vooral als er veel foto's in staan. Maar als het niet te gedetailleerde blz zijn, bv alleen met veel tekst, dan is het ook goed te doen. Maar een krant in pfd, of een tijdschrift is bijna niet te doen.
Maar daar heb ik 'm ook niet voor gekocht.
Met de epub-boeken ondervind ik totaal geen problemen.
Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten en ik heb 'm nog maar 1x op hoeven laden.
Als je namelijk af en toe bezig bent met je bestanden te sorteren of te uploaden via de usb kabel laadt hij ook al ongemerkt op, dus ik heb nog geen lege batterij gehad.
Een fijn apparaat voor een schappelijke prijs, een duurder type is aan mij niet besteedt.
Ik gebruik 'm trouwens wel altijd met die 'neplederen omslag'die als accessoire te koop is, toch een stukje extra bescherming van het boek en je schermpje.

Wil39 13-06-2011
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Ik eb de be-book club nu ruim een maand.
In het begin nogal wat problemen, misschien niet lang genoeg opgeladen.En ik had de update ook niet goed gedaan. In het begin was hij traag moest zeker van alles instellen? Hij leest lekker,slaat snel om,
soms te snel. Vast houden vind ik wat lastig, je raakt snel een knopje aan. Ik houd hem recht op, dwars kan natuurlijk ook, dan heb je meer plek om vast te houden. Sommige boeken zijn niet voor te branden, ik, oude man, kreeg van de kinderen en kleinkinderen “Harry Potter”. Alle boeken zijn zeer snel, op één na, op sommige pagina’s liep de reader volkomen vast. Dus dan maar resetten, het ligt dus duidelijk aan dat boek. Ik alles op een kaartje staan en kopieer het te lezen boek naar de e-reader zelf, eigenlijk niet nodig want ik merk geen verschil. Het menu is wat lastig maar dat went. Alle formaten zijn goed te instaleren en te lezen mits ze op de juiste manier zijn gemaakt, anders vervormen ze net als op je computer als je een slecht document in PDF wilt opslaan. Al met al ben ik er best blij mee.

Linda123 12-06-2011
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Ik ben een ruime maand in het bezit van de Bebook Club en heb hem redelijk intensief gebruikt. Ik heb er buiten boeken niks op geinstalleerd, dus geen firmware of muziek.

Allereerst de pluspunten:
- Leesbaarheid. Hier gaat het uiteindelijk allemaal om. Ik vind de leesbaarheid subliem. Ik kan in de volle zon van mijn boeken genieten. Er is een duidelijk contrast.
- Lettergroottes. Ik vind de lettergroottes en de keuze die je er in hebt prettig en voldoende.
- Batterijduur. Ik heb op 1x opladen 9 boeken uitgelezen (= ongeveer 2700x bladzijde omslaan). Dat vind ik een geweldige score.
- Ik vind de vormgeving wel handig. De volgende knop is op een fijne plek geplaatst en de reader valt prettig in je handpalm (geen scherpe hoeken).

Minpunten:
- Het menu doorlopen is behoorlijk traag. Het aanzetten duur ongeveer een halve tot hele minuut. Persoonlijk vind ik dat niet erg, ik calculeer het in en ik zet hem tussendoor vaak op standby zodat hij snel weer bij is. Naar een ander lettergrootte duurt ook lang. Maar ja, het is natuurlijk geen computer.
- Het menu is niet heel mooi / overzichtelijk. Ik vind het menu nogal lomp eigenlijk en heb beter gezien. Maar ja, hoeveel zie je daarvan als je eenmaal in een boek zit?
- De aan/uit knop is tevens de standby knop en laat zich niet altijd even handig bedienen. Daardoor duurt het nog wel eens even voordat ik hem echt goed uit krijg.
- De ereader is eenmaal vastgelopen bij mij. Na een minuut of 10 ging hij weer verder, dus ik hoefde niet te resetten.

Overig:
- Het omslaan van de bladzijden is wat mij betreft neutraal. Het duurt even, maar dat is bij elke ereader (behalve de tablets, maar dan gaat het ten koste van de leesbaarheid ivm ontbreken van eInk). Als ik de laatste 4 woorden lees klik ik alvast en dan gaat hij precies op tijd om.
- Dat het geen touchscreen is vind ik een raar commentaar. Dat weet je toch als je hem koopt en daar kies je toch bewust voor? Ik mis het niet, ook al heb ik een smartphone met touchscreen. Kwestie van gewenning.
- Als je strepen blijft hebben op je scherm en je leesbaarheid wordt aangetast zou ik zeker teruggaan naar de winkel.

Gea60 12-06-2011
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Ik had eerst een review geschreven dat mijn bebook al na maand stuk was zie pagina 1 , hij is gemaakt werd al dag na melding van stuk zijn door bedrijf redcoon waar ik hem had gekocht opgehaald.
Na tien dagen had ik hem weer netjes thuisbezorgd terug en vanaf die tijd doet hij het supergoed! Lees nu al 4 boeken achter elkaar zonder hem te hoeven opladen! HIj werkt uitstekend, dus mijn mening over bebook club is dat het een uitstekende e reader is .
Ik lees er zelfs de krant op tijdens vakantie die man download op laptop en dan overzet op mijn e reader, je hebt er wel geduld voor nodig om de krant dan te lezen, maar dat is in de vakantie geen probleem!

Kimmedims 08-06-2011
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Miskoop. Overigens mijn eigen schuld, ik wilde een goedkope E-reader.
Nou, dat heb ik geweten. Opstarten duurt erg lang, bediening met de knoppen is een beetje ouderwets en ook al verschrikkelijk traag (en verwarrend als je ook veel met een smartphone met touch screen werkt). Knoppen zijn onhandig als je in bed leest, omdat de volgende pagina-knop alleen rechts zit (en ik hou hem met links vast).
Het beeld loopt steeds vast, en dan moet ik hem weer resetten. Vaak strepen door het beeld, sommige pagina's zijn nauwelijks te lezen door de strepen.
Zonde, want het lezen met een E-reader bevalt me verder zeer goed! Volgende keer een duurdere dus.
Eén pluspunt: het downloaden van E-books is een eitje. Was zo gepiept, superfijn.

wil39 14-02-2012

prima apparaat, doch lastig voor links handigen.

Marian Szijj-Logcher 08-06-2011
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Ik heb een BeBook e reader gekocht, na 2 weken viel alles weg en na te hebben gereset wilde ik hem opnieuw opladen.
Dit lukte nietkon ik hem omruilen voor een andere BeBook e reader.
Nu na 2 mnd deze te hebben gebruikt en 1 x te hebben opgeladen zonder problemen, gebeurt er weer het zelfde.
De e reader was nog voor 1/3 vol ineens bij het uitzetten viel alles weg.
Gereset ben hem nu aan het opladen maar dit lukt niet meer zowel met een adapter op stroom als per computer?
De e reader laat niet meer op!!!!.
Stuur hem nu terug en wil hem niet meer.
Jammer want hij is zeer makkelijk in gebruik en leest lekker.

Jan van Zelderen 05-09-2012

Kan je er ook hebrews mee lezen Marian?

We zijn druk met een reünie.

Jan van Zelderen.

Yvonne0511 22-05-2011
Geschreven voor: BeBook Club grijs, wit

Handleiding inderdaad beknopt, maar oefening baart kunst.Zeer gebruiksvriendelijk,en zeer goed leesbaar. Het scherm Once up one time verschijnt als de de aan/uit knop even ingedrukt houdt en functioneert dan als een soort screen saver.Als je de aan/uit knop langer ingedrukt houdt schakelt de bebook gewoon uit.