ICARUS Go zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ICARUS Go zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Ben Schurink 31-07-2015
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

Al zes jaar gebruik ik deze Icarus met E-ink dagelijks. Ik lees zo'n drie uur per dag, ben een vlotte lezer en heb dus een fiks aantal elektronische pagina's om geslagen afgelopen jaren. En alles blijft functioneren. Na ongeveer 1200 pagina's even in de lader, scherm blijft helder, ook buiten in de zon blijft het scherm vrij duidelijk. Kortom al zes jaar plezier van een e-reader voor een heel nette prijs.

Brummes 03-08-2014
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

We hebben er alle twee een 'go' en geeft al 3 jaar geen krimp. Een maal in de 2 weken opladen. Aaan laten staan verbruikt weinig accu. Geweldig!!

Maili 23-01-2014
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

Een eenvoudige e-reader. Het eerste jaar gaat het nog enigszins, maar dan begint de ellende.
Knoppen beginnen lam te worden en je kunt dan niet meer in het hoofdmenu komen. Vervolgens komen er allemaal witte en zwarte vlekken in het beeldscherm, wat lezen onmogelijk maakt. Icarus deelt mee dat dan het beeldscherm lek is en dat er dan inkt over je beeldscherm heen vloeit. Het product is defect en moet dan worden vervangen. Alles natuurlijk wel voor eigen rekening, want dit valt buiten de garantie (terwijl Icarus 2 jaar garantie beloofd). Ik heb dus een hele slechte ervaring met deze e-reader en heb geconstateerd dat hier ook geldt : goedkoop is duurkoop.

Edwin Enklaar 07-10-2013
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

De Icarus Go is een eenvoudige e-reader. Vrij eenvoudig te bedienen en gemakkelijk aan te sluiten op de pc. Je kunt epbub en pdf lezen. Al is het lezen van pdf niet ideaal. Het scherm benadert het lezen van papier heel dicht.

Er is één groot nadeel. En dat is de levensduur van het ding. Die is niet lang. Nog geen jaar nadat ik hem had, werkte het aan/uit knopje niet meer. Via fabrieksgarantie ontving ik toen netjes een nieuw apparaat. En daar stopte het aan/uit knopje er ook na een jaar mee. Toen kreeg ik geen garantie omdat de garantietermijn op een garantie slechts 3 maanden bedraagt. Ik kan dus op zoek naar een nieuwe reader. Dat zal er nooit meer één zijn van het merk Icarus.

Jorgan 08-09-2013
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

Ik heb deze e-reader gekocht omdat deze op dat moment de goedkoopste met een E-ink scherm. Daarnaast heeft deze reader PDF-reflow wat mijn andere reader niet heeft. Helaas blijkt de reader met zijn 6000 pageflips in de handleiding een toevoeging te hebben "tot 20 uur", hetgeen mij vies tegenvalt. Zo bleek dat de reader volledig opgeladen het niet vol kon houden tijdens een reis naar het buitenland (1 uur trein, 2 uur wachten en ergens richting het einde van de 12 uurs vlucht hield ie er mee op).

Daarnaast vind ik de bediening en de knoppen die gebruikt worden voor de bediening erg onhandig. Andere types hebben grote knoppen maar deze reader heeft slechts 2 kleine knoppen en de pijltjes knoppen ernaast.

Ciska125 13-09-2012
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

Aanvankelijk was ik erg enthousiast over deze e-reader. Bedieningsgemak en leesbaarheid zijn prima in orde! Echter na ongeveer 8 weken is het scherm kapot gegaan. Duurzaamheid is daardoor onvoldoende.

bosheks 26-08-2012
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

Hiervoor had ik twee jaar Bebook One, helaas liet ik hem in het vliegtuig liggen. Nu heb ik de Icarus Go. Het lezen gaat prima en ook is het erg gemakkelijk om boeken op de ereader te zetten. Ook de menuknopjes aan de zijkant zijn handig, maar een groot minpunt vind ik dat je niet makkelijk even je ereader op standby kan zetten wat met de Bebook wel kan. Ook vind ik het heel vervelend dat, als je je boek overdwars wil lezen je twee keer door het menu moet doen om hem in die positie te houden. Ook als je terug ga naar je boek moet je weer twee keer door het menu omdat Icarus niet onthoudt dat je overdwars wil lezen. Erg lastig en daarom overweeg ik terug te gaan naar Bebook.

rammstein1963 01-04-2012
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

Nou, dat was de miskoop van het jaar!!! Ik had natuurlijk eerst vergelijkend warenonderzoek gedaan, en andere reviews gelezen. Daarij kwam de e-reader eigenlijk best goed uit de bus. Na ontvangst opgeladen aan de computer, en er een aantal boeken op gezet. Nam het apparaat vol verwachting ter hand...zit binnen 5 minuten de menuknop vast, waardoor hij gelijk helemaal nergens meer op reageerde!!! Met moeite de menuknop weer los gewrikt, maar daar was het probleem niet mee verholpen. Nadat de resetknop was ingedrukt kwam hij weer tot leven, maar toen was mijn vertrouwen in dit apparaat zeer ver zoek. Heb hem de volgende dag retour gestuurd.

Cees.A.J.Meijer 27-03-2012
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

Prima ' basic' e-reader. Goed scherm. Eenvoudig in gebruik (ook omdat er gewoon niet zoveel mogelijkheden op zitten). Dat de reader erg licht is maakt het lezen zeer comfortabel. Het maakt hem echter ook kwetsbaar. Als hij grond valt met de hoek waar de aan/uit schakelaar zit is deze heel waarschijnlijk stuk. Bij mij was de schakelaar van de print gebroken. Ik heb hem zelf kunnen repareren, maar ik denk dat dat niet voor iedereen is weggelegd. Toch nog altijd zeer tevreden met, en zeker met de huidige prijs van rond de 80,- een goed keus.

janennancy 07-03-2012
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

Ik wil gewoon een boek kunnen lezen , binnen en buiten (in de zon)en dat kan met de Icarus Go. Bij weinig licht heb je een lamp nodig. Gemakkelijk in het gebruik. Lettergrootte is naar wens in te stellen. Geen touchscreen, maar knopjes werken prima. Met gemak kunnen er tientallen boeken worden gedownload vanaf de computer (werkt prima met PC of Apple). Apparaat is lekker licht, wel zou ik een hoes aanbevelen ivm mogelijke schade.

Edo de Roo2 23-01-2012
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

Ik had deze ereader een jaar. Inderdaad een no-nonsense ding. Alleen had ik pech, hij werd een keer van tafel gestoten, viel op het hoekje met de aan/uit-schakelaar, dus deed het niet meer. Hij kon nog wel aan met de laad-kabel.

Toen deed mijn dochter van 7 een keer die kabel erin, maar de connector zat zo krakkemikkig op het moederbord, dat deze er ook afkrakte. Nu kan ik niets meer met het apparaat. Kortom, een leuk apparaat, maar alleen voor zeer voorzichtige mensen.

Cees.A.J.Meijer 27-03-2012

Mij is hetzelfde overkomen met de schakelaar. Met de juist apparatuur (vergrootglas en soldeerbout) is het echter goed mogelijk de schakelaar weer vast te zetten...

e.kramer 19-01-2012
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

Heb hem nu ongeveer een half jaar in het bezit. Het is een miskoop. Hij loopt elke keer vast, d.w.z. dat je niets meer kan doen, zelfs niet uit zetten ! Heb hem al een keer ter reparatie aangeboden. Na enkele weken pas retour ! Nu weer de zelfde klachten ! Zal nu weer opgezonden moeten worden ! Ik hoop dat ik nu een hele nieuwe van Icarus aangeboden krijg ? Zal zelf nimmer meer een Icarus kopen. Echt een miskoop.

Edo de Roo2 23-01-2012

Bij vastlopen, met een paperclip de resetknop aan de achterzijde indrukken.

estherroeland 20-12-2011
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

Ben zeer tevreden. Heel duidelijk scherm , ook in het zonlicht.
Lettergrootte heel makkelijk in te stellen.
Opstarten 2 keer drukken ,even 5 sec wachten , is even wennen.
Hij onthoudt altijd de blz waar ik gebleven ben.
Omslaan heel vlot en makkelijk.
Boeken zijn er heel makkelijk met de computer op te zetten.
Geen overbodige poespas.
Accu gaat lang mee.
Meer dan een jaar in gebruik.
Gebruiksaanwijzing onduidelijk.

Toontje35 08-12-2011
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

Mijn eerste E-reader. Wilde er niet teveel voor uitgeven omdat ik niet echt een zware lezer ben. Meer af en toe.
Voor mij voldoet deze E-reader prima. Goed leesbaar. Paginaomslag gaat vlot. Lekker licht.
Alleen de knopjes voelen wat hard en stug aan. Niet echt soepel. Het lijkt wat beter te worden in het gebruik.
Mogelijkheden? ik gebruik hem om te lezen That's it.
Wat beter kan: de aan-uit knop. Deze moet je 2 sec vast houden en dan lijkt de reader nog niets te doen. Hij doet het wel maar je ziet het niet?
Handiger was geweest een blok-knop (a-la I-pod)
Al met al ben ik tevreden.

spramia 08-12-2011
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

Waardeloze e-reader. Pc kan hem niet vinden. Na 1 maand al een nieuw moederbord en nu voor de 2e keer doet hij niets meer. Deze goedkoop wordt een hele duurkoop.

Tomtomtom1 21-11-2011
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

Wat een waardeloos product. Knopjes kraken en als ik een knopje indruk ben ik bang dat ik het apparaat sloop. Dit is echt één van mijn allerslechtste aankopen. Het ziet er allemaal heel fragiel uit. Ik raad iedereen aan dit product links te laten liggen.

Sland 03-08-2011
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

De Icarus Go is een goede, eenvoudige e-reader. Er zitten weinig extra's op, maar die gebruik je meestal ook helemaal niet.
Ook bij fel zonlicht is het scherm goed leesbaar. De bladersnelheid is voor mij meer dan voldoende. Wel viel het me op dat de accu de beloofde 6000 bladzijden bij lange na niet haalde.
Na 4 à 5 boeken moet de accu weer opgeladen worden.
Bij het opladen had ik alleen de pech dat na 2 maanden het usb poortje uit het apparaat brak. De reader most ik opsturen naar de importeur die het er vervolgens weer ingesoldeerd heeft. Helaas bleek de repatie niet afdoende.
Na een kleine 3 maanden zat de usb-poort weer los.
Ik heb intussen een nieuwe e-reader ontvangen.Ik hoop maar dat het euvel zich nu niet meer voor zal doen. Toch haal ik na het opladen de aansluiting extra voorzichtig uit de poort.

keeslees 04-07-2011
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

geen onnodige extra's, gewoon een elektronisch boek, prima kwaliteit / prijs verhouding, enig minpuntje is het feit dat de gebruiksaanwijzing bijna niet te lezen is op de e-reader zelf maar die kan je zo terugvinden op internet.

henksch 17-05-2011
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

Prima e-reader, leest heerlijk. Het zoeken van boeken is wel wat lastig als je er veel op hebt staan, dat heb ik opgelost door voor iedere beginletter een aparte directory te maken en dan via bestandbeheer te zoeken. Ik heb bij de Hema een hoesje gehaald "storage bag large", past perfect!

hans odijk 20-04-2011
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

Na lang wikken en wegen toch maar een E-reader aangeschaft.
De Icarus go valt zeker niet tegen.
Ik ben een fervent lezer.
Bediening is handig , voor mij had wel de (automatische) bladertijd wat korter (sneller, instelbaar) gekund , ik ben een snelle lezer.
Als de kleinste lettergrootte wordt gekozen voldoet de bladertijd wat beter.
Het scherm is een van de betere, niet onbelangrijk bij een reader !
Kortom meer dan tevreden.

Hans

LAB nl 16-03-2011
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

Na lang wikken en wegen voor deze e-reader gekozen vanwege de relatief lage prijs en de goede reviews. Het is een simpel ding zonder poespas. Geen wifi, maar voor mij geen probleem omdat er altijd wel een computer voorhanden is. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar scherm lijkt mij prima. Duidelijke letters en op kleinste formaat nog prima leesbaar. Erg makkelijke bediening. Handleiding heb ik niet nodig gehad en binnen paar minuten had ik er de eerste boeken op staan. Kortom, ik ben er zeer tevreden mee!

Lowreader 03-01-2011
Geschreven voor: ICARUS Go zwart

Heel simpel: dit is een no-nonsense ereader. Geen Wifi, geen touch screen, maar wel een degelijk ogend apparaat met een mooi leesbaar scherm. Minder geschikt voor PDF (zelfs de meegeleverde handleiding is er niet op te lezen), maar heel geschikt voor epub.

Voordelen:
- scherm is goed leesbaar (zoom niveaus instelbaar)
- redelijk eenvoudige bediening
- snelle refresh snelheid
- goede prijs kwaliteit verhouding
- aansluiten op computer is eenvoudig: hij wordt gezien als aparte schijf waar je vervolgens je epubs naartoe kopieert, na ontkoppelen weet de reader meteen dat er nieuwe boeken zijn gevonden en laat ze ook zien

Nadelen:
- lijst met boeken laat niet de hele schrijversnaam en titel zien, waardoor je soms eerst het boek moet openen om te zien welk boek het is.
- klein bugje: je moet de files niet in allemaal subfolders zetten, want er is een limiet in het aantal tekens dat het pad naar een bestand kan hebben, namelijk 67 tekens
- er zit geen beschermend hoesje
- er zit geen lader bij (moet via USB van de computer of een aparte USB lader)