Autovision AV-701 Metallic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Autovision AV-701 Metallic op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Theja 28-05-2015
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

Deze AV701T bij Blokker gekocht, januari 2015. Na enkele maanden gebruik ontdek je de ongemakken. Na uitzetten en later verder willen lezen kom je niet altijd op de laatst gelezen pagina. Toen kwamen er rare storingen, het scherm viel steeds op zwart. En het werd steeds erger. Bij Blokker terug gebracht maar kreeg een tegoedbon. Omdat er nog zo'n zelfde reader voorradig was heb ik die meegenomen. Direct opgeladen en na ca 24 uur weer boeken erop gezet en instellingen aangepast. Al snel viel het scherm plotseling op zwart. De ingestelde tijd was 10 minuten maar het gebeurde al na ca 1 minuut. Een boek lezen is dus niet mogelijk. Deze e-reader gaat terug en ik wil geen vervanger meer. Gelukkig werkt mijn eerste AV E-book (geen touchscreen) nog steeds perfect en ga ik daarmee maar weer verder. Advies: koop geen AV-701 touch E-book!

marny.franssen 15-11-2014
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

Super fijne e-reader (juist door geen touchscreen: aan de linker- en rechterkant kun je de bladzijdes omslaan, dus op welke zij je ook ligt), alleen... al meerdere keren terug moeten sturen naar Autovision om opnieuw te installeren o.i.d.
Service is prima, maar zeer irritant dat mijn e-reader na een paar maanden gebruik steeds weer niet opstart of een bepaald boek niet meer opstart (steeds resetten dan... en uiteindelijk zit hij helemaal vast).
Toen ik in het vliegtuig voor een lange vliegreis weer mijn e-reader niet aan de praat kreeg, besloten een Kobo te kopen.

knocknock01 19-07-2013
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

Ik heb deze e-reader nu 1,5 jaar en ik vind het een prima apparaat. Moest er wel even aan wennen dat het geen touchscreen heeft, maar dat vind ik verder geen probleem. Voor de vakantie gooi ik 'm vol met boeken voor het hele gezin (een kleine 100 boeken), zodat we 'm indien nodig allemaal kunnen gebruiken. Dat vertraagt - uiteraard - wel een beetje, maar dan nog werkt ie prima. Leuk extraatje is dat je tijdens het lezen nog naar muziek kunt luisteren ook.

maryen65 04-06-2013
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

Ik had al eerder een review geplaatst over deze reader, toen had ik hem een paar dagen in bezit. Nu heb ik deze reader inmiddels al 2 jaar in bezit en ik ben er echt heel content mee! Ik lees alleen in bed dus is het handig dat je geen extra lampje nodig hebt. Voor mensen die er in de zon mee willen lezen moeten deze niet kopen. Daar is hij niet geschikt voor. Ben benieuwd hoe lang mijn reader het nog vol houd, ik gebruik hem echt intensief

bloemke 08-09-2012
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

Hij hapert na wat gerommeld te hebben met boeken er op zetten en er af halen. De reader is daardoor nog trager geworden, wat soms tot frustraties leidt.
Een plus vind ik dat de display in kleur is. Jammer vind ik dat je niet op naam of titel kunt zoeken. Je moet scrollen om het boek te vinden. Aangezien ik er in now time 2000 boeken op heb staan valt het des te meer op. Een touchscreen is denk ik wat fijner, te meer omdat de navigatie-knopjes erg klein zijn. Verder prima e-reader. Leest erg rustig, rustig voor de ogen dus, 's avonds is er genoeg licht om te lezen zonder storend te zijn voor een ander.

Nicole74 22-09-2012

Je kan wel op schrijver en titel zoeken, als je via de site van Autovision de update doet kan dat. Zelf heb ik mappen aangemaakt met de naam van de schrijver en daar de boeken per schrijver ingezet.

fbartels 12-01-2013

Ik heb dezelfde e reader en ik ben er erg tevreden over. Ik heb er 60 boeken op staan. Wellicht heeft het tempo iets te maken met het aantal boeken? Je hoeft ze toch nooit alle 2000 bij de hand te hebben?

kopergr 30-08-2012
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

Prima reader. Aanbieding bij Blokker (nog steeds te koop voor 70 euro). Met lederen omslag.
Menu is even wennen. Zou overzichtelijker kunnen.
Beetje kleine navigatietoetsen.
Helder beeld. Ook goed te lezen in de zon! (eventueel helderheid aanpassen).
Groot voordeel: kan ook geluid afspelen, bijv. mp3.

kasvd 11-08-2012
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

Na het kapot gaan van mijn andere E-reader deze aangeschaft vanwege de milde prijs. Helaas toch terug gebracht na een dag, vooral omdat o.a. het omslaan van de bladzijde mij te lang duurde en omdat de menustructuur niet prettig vond. Het is een echte basic E-reader, ik kon er niet aan wennen en ben toch voor een andere gegaan.

Rudolf Wilschut 05-08-2012
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

Deze e-reader voor mijn moeder gekocht omdat ze graag leest in bed en je daar bij deze reader door het verlichte LCD-scherm geen lampje voor nodig hebt.

Om e-books te lezen doet hij wat hij moet doen en het kleuren LCD-scherm geeft de tekst dan ook prima weer. Mijn moeder is er dan ook tevreden mee.

Maar het grootste punt van kritiek is de werkbaarheid van de reader. Hij is namelijk echt ongelooflijk traag! Ik had er een groot SD-kaartje bijgekocht om er lekker veel boeden voor mijn moeder op te zetten (stuk of duizend). maar dan wordt hij niet werkbaar. Het duurt wel een uur voordat hij alles heeft ingelezen na aanzetten en reageert de reader erg traag op commando's. Er is dan gewoon niet mee te werken.

Dus alle boeken er maar weer afgegooid en er enkele tientallen opgezet op het vaste geheugen in de reader zelf. Dat gaat beter. Als mijn moeder die boeken dan uitheeft zet ik vanaf de PC er dan weer wat nieuwe op.

Maar zelfs met een paar boeken op de reader vind ik hem nog erg traag reageren op commando's. Soms moet je enkele seconden wachten totdat hij reageert. Er is m.i. dan ook een veel te lichte processor gebruikt.

Het apparaat ziet er mooi uit en op de beeldkwaliteit is niets op aan te merken, maar zoek je een WERKBAAR apparaat, kijk dan nog even verder!

Marga1958 18-06-2012
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

Prima prijs-kwaliteit verhouding. Alleen korte duur van de batterij, 8 uur voor lezen haalt hij lang niet, denk eerder max de helft. Buiten lezen als het zonnig is gaat bijna niet. Wel prettig lezen in bed met achtergrondlicht. Kleurenscherm is prettig. Bediening gaat prima.

crblondy 29-03-2012
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

Na veel zoeken en kijken naar reviews toch voor dit apparaat gekozen.

Apparaat in het algemeen
Tot mijn verrassing betreft het een Grijs apparaat.
Ik heb er ook meteen maar een lederen mapje bij besteld, het blijkt dat het apparaat komt met een hoes, een extra lederen mapje is dus niet echt nodig maar wel super makkelijk omdat je die open kunt slaan en sluiten. Het is geleverd met een oplader voor in het stopcontact, een kabeltje om bestanden van je pc over te zetten op de ereader, en oordopjes om muziek te luisteren, ook zit er een handleiding bij.

Data overzetten op dit apparaat
Heel simpel als je het kabeltje van de ereader aansluit op je laptop krijg je meteen een folder, je kopieert of sleept de bestanden gemakkelijk over van laptop naar de ereader en dit gaat ook zeer snel. Ik heb er ook muziek op gezet, maar dit heb ik via een SD kaart gedaan, hiervoor zit er een opening aan de onderzijde van dit apparaat.

kleurenscherm
Met name met de kaften van de boeken die je inlaadt, is het zeer mooi dat dit apparaat een kleurenscherm heeft. Wat zeer leuk is is de boekenplank, waarop de keuzes staan, met de pijltjestoetsen kun je over de boekenplank gaan, en een lampje geeft dan aan waar je op de boekenplank zit.

Menu
Het is even wennen met het menu, en ben geneigd om op het schermpje aan te raken, dit terwijl je echt op knopjes moet drukken om het menu te doorlopen.

Licht instellen
Er zijn 5 opties om licht in te stellen(toepassingen - Instellingen), ik lees vooral in de avond en dan is stand 1 voldoende, het voordeel is door het licht op deze ereader dat je bijvoorbeeld geen nachtlampje aan hoeft te doen om te kunnen lezen.
Bladeren door de bestanden
Als je een boek zoekt, kun je zoeken op titel of op schrijver, als je veel boeken hebt moet je veel bladeren, maar ik was er al snel achter dat ik gewoon per schrijver mappen aan moet maken(als je via je laptop gewoon bij de ereader mappen per schrijver aanmaakt wordt dit netjes in de ereader aangegeven), en dan kun je langs de verkenner(toepassingen -verkenner) zeer snel boeken opzoeken.

Muziek
zeer handig, ook als je de muziek opstart, kun je de muziek volume doseren, en dan alsnog een boek lezen. (muziek - liedje kiezen en dan met de pijltjestoetsen volume doseren)

Boeken lezen
dit apparaat onthoudt waar je gebleven bent, je kunt dus gewoon snel verder lezen. Met bladeren ben je in slechts een paar seconden naar de volgende bladzijde.
Tevens als je het apparaat draait, draait de tekst mee, dus je kunt de tekst in de breedte of in de lengte lezen bij wijze van spreken. Het is net of je een normaal boek leest, ik ben moet eraan wennen dat ik niet met de hand om hoef te bladeren(automatisme)

Automatisch uit
Het was even puzzelen, want elke keer ging het apparaat/licht na een paar seconden uit, dit heb ik bij instellingen aan kunnen passen(toepassingen - instellingen -auto uitschakel tijd) en nu blijft het licht gewoon altijd aan tenzij ik de ereader uiteraard uit zet.

Conclusie
Het is een handig en gemakkelijk apparaat, in het begin even nakijken hoe alles werkt, maar je hoeft geen expert te zijn om het te kunnen gebruiken.
Apparaat is dus grijs in plaats van zwart.
Wordt met etui geleverd.
kleurenscherm is zeer prettig, lichtsterkte en muziek kun je harder of zachter zetten.
Een echte aanwinst voor een goede prijs.

kaketoe 25-03-2012
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

In zonlicht zeer goed te lezen. mits achtergrondverlichting op 5. Voor binnen is positie 1 meer dan genoeg. Mooi is ook dat de boekomslagen in kleur zijn en niet in zwart-wit zoals bij e-ink readers. Kortom nog steeds tevreden.

johan588314 16-03-2012
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

Noch steeds tevreden,heeft mogelijkheden die helaas
voor deze prijs beperkt zijn.

Alleen wou ik een groter scherm en sneller,betere zoekfuncties v.b zoeken op tekst.
Duidelijker menu,sneller inlezen SD 16GB

leen andriesse 08-02-2012
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

heb deze e-book nu een maand in bezit, heb deze gekocht voor vliegtuig en voor de vakanties
ben er mee op vakantie geweest maar het niet te lezen
in het zonlicht op het strand.
voor de rest een leuk e-book.

yavana 09-02-2012

Als je een ereader wil kopen die je op het strand kunt lezen moet je toch echt voor een e-inkt ereader gaan. Deze schermen zijn wel te lezen in de zon. Het is een prima apparaat zeker voor de beginner de lezer die niet veel eisen heeft.

Ereader 15-03-2012

Mee eens, in de zon slecht leesbaar. Verder een goed E-book. Lastig is wel het zoeken naar een boek als er veel opstaan, je moet heel lang scrollen

nickdegroot 21-02-2012

geachte heer,

Als uw de ereader op het strand wilt gebruiken moet u een ereader met e-ink scherm aanschaffen. Die zijn daar speciaal voor gemaakt. Dit is een tft scherm, die weer handig is omdat u geen lampje nodig heeft bij het lezen in bed

Mieke56 06-02-2012
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

een prima e-reader voor een mooie prijs met alles erop en eraan. Voor deze e-reader hoef je geen lampje te kopen (zit erin, verlicht scherm), geen extra oplaadstekker voor het stopcontact en zelfs de leren beschermhoes zit erbij voor die prijs. Ben er super blij mee.

Judith B.2012 06-02-2012
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

Deze E-Reader is een super product. Gemakkelijk te bedienen. Ligt heerlijk in de hand. Het is of je een boek voor je hebt. Soms wil ik zelfs omslaan i.p.v. op het knopje te drukken. Geweldige keus in lettergrootte en een heel heldere verlichting. Geen gezeur meer mag het licht nu eens uit als ik in bed nog even wil lezen. Volgens sommigen zit er geen leren kaft omheen maar bij Bobshop wel. De levering ging geweldig en ik had hem al de volgende dag. Bij de meeste webwinkels betaal je ook nog eens bezorgkosten maar bij Bobshop niet.Het wordt ook het voordeligste aangeboden. Helemaal tevreden.Voor mij de beste webwinkel is Bobshop.Ga a.u.b. zo door. Goetjes Judith

fantasy 15-02-2012

Gisteren de reader thuisgekregen. Ook ik had hem, van de Bobshop, de volgende dag al in huis. Geweldig!
Ben er, tot nu toe, erg blij mee.
Weet iemand misschien hoe ik foto's in de goede volgorde kan zetten. Ze spelen nl in een hele andere volgorde af, dan waarin ik ze heb overgezet.

kaketoe 08-01-2012
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

prima e-reader. Gebruiksgemak is minder, omdat je nogal al wat met de pijltjes toets in de weer bent. Muziek kun je bijvoorbeeld alleen zachter zetten, als je eerst muziek sorteert. Dit is dan ook de stand als je vervolgens je boek wil lezen met zachte achtergrondmuziek. Je hebt dan trouwens minder last van omgevingslawaai en is dus een goede optie voor mensen die van lezen houden.
Prima leesbaar scherm. Achtergrondverlichting van het scherm tot heel zacht in te stellen en daardoor ideaaaaaal voor in bed!!. Niks geen gedoe met lampjes, zoals bij een e-ink scherm. Door de zwarte omslag ligt hij goed in de hand. Het eventueel updaten via de PC is even lastig meer lukt uiteindelijk wel.

manyavo 13-12-2011
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

Als je een degelijke ereader wil hebben dan is deze zeker een aanrader. Hij voelt wel wat zwaar aan. Als je echt alleen ermee wilt lezen in epub formaat is dit een zeer goede ereader Het is een hele simpele ereader. Er zit 2gb aan geheugen op. Maar het systeem heeft ongeveer 400mb nodig. Dus je hebt maar 1.6gb over Je kunt er nog sdch kaartje instoppen tot en met 16gb even bij tweakers pricewatch kijken waar je het kaartje het goedkoopst kunt kopen.
De midden knopjes op het scherm kun je mee bladeren voor naar achter.
Beneden is een onder het scherm een aan en uit/knop. Kijk goed uit als hem laadt in welk ingang je hem stopt. HIj kan zowel in de oorplug uitgang als het stroom worden gestopt. Als er een rood lichtje gaat branden is het goed. dan weet je dat je het goed hebt gedaan.
Muziek luisteren gaat ook ok. Alleen er zit geen menu bij waar je hem kan stoppen. Door hem uit te doen kon ik de muziek stoppen. Erg vervelend vond ik dit. Ook geen volumeknop om hem harder of zachter mee te zetten.

Ook als je een boek leest kun je bij het menu " Verder lezen" je boek lezen waar je gestopt bent. Hij onthoudt het dus. Boeken laad hij wel erg langzaam nog. Hoewel het omslaan van de pagina wel snel wordt geladen. Pdf-jes lezen is een ramp. Je kunt de letters 3 formaten groter hebben. Klein-middel en groot. Bij klein kun je het niet lezen,bij middel redelijk,maar bij groot moet je met de pijltjes toetsen gaan bladeren. En is de pagina uit het zicht

Ik ga hem wel terugsturen,omdat ik veel buitenlandse boeken lees. Er zijn geen mogelijkheden om in een boek te zoeken of een aantekeningen te plaatsen. Je kunt wel op deze av701 woordenboeken plaatsen,maar dan moet je flink gaan bladeren. Zeker omdat de meeste woordenboeken ruim 7000 bladzijde hebben en dat is een onbegonnen zaak om een woord te zoeken.

Wat ik ook vervelend is als je een paar honderd boeken erop zet dat je alleen op titel en op schrijver kan zoeken. en niet met intypen van de titel. Wel kun je een hoop bij je favorieten zetten. Op het boek met de pagina voor je,klik op menu en je krijgt een paar opties oa ook favorieten.

Voor iemand die alleen wilt lezen en geen muziek en foto's,touchscreen en wifi wil is het een hele goede ereader voor een hele goede prijs.
Hij is al te koop rond de 70 euro.

Oja check goed uit of je een hoes en inplug koptelefoon en mini usb kabel erbij krijgt. Anders moet je die er weer bij kopen.

Jan Sesink 06-12-2011
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

Prijs kwaliteit verhouding is goed. gekocht om te lezen met als extra`s ook nog muziek erbij. Werkt prima, niet snel maar inmiddels 2 boeken gelezen (meest in bed) werkt ook in donker prima. Bedienings knoppen niet ideaal maar het werkt naar behoren. Ik ben zeer tevreden.

johan588314 26-11-2011
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

1e prijs zeer redelijk,usb werkt goed.
2e in kleur
3e geen vast lopers zelfs niet 20 mb epub,wel zeer langzaam
4e muziek spelen en lezen te gelijk,prima
5e zachte opberghoes
6e redelijk goed leesbaar in daglicht,
7e wel wat stofgevoelig 7" tft scherm
8e weinig info soort en merk geheugen 16gb
9e knop aan uit op een beetje onhandige plek
10e kalender aanduiding 26 misleidend.
speelt ook mobi af.
Goed toestel voor deze prijs een aanrader

ser.nr ave7012011090866 dit als bewijs dat dit geen fake is

rbe44 18-10-2011
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

Vind het erg lastig dat de aan en uitknop aan de onderkant van het toestel zit. Bovendien is er in de zon niet mee te lezen. Heel jammer

Mariska1976 30-09-2011
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

Het is een makkelijke E-reader, erg lekker in gebruik en goed scherm. Door middel van de SD-card heb ik nu al mijn boeken en behoorlijk wat muziek op de de E-reader, die door een overzichtelijke verkenner makkelijk te bereiken zijn. Ik had snel door hoe hij werkte en de handleiding is duidelijk. Top apparaatje en gelukkig niet te groot.

debbel72 21-11-2011

Hoi mariska,

Zit er ook over te denken om deze te kopen,maar kun je weer beginnen waar je geeindigt bent of moet je dan elke keer alle blz omslaan?

mvg debby

sylvia123456 15-09-2011

Prima e-reader.
Leest net als een papieren boek.
Ik had toch wel een minpuntje: ik val namelijk tijdens het lezen in bed in slaap. De e-reader ging niet uit en iedere dag was de batterij leeg.
Hierop heb ik de fabrikant aangeschreven. En: na een week hebben ze een nieuwe firmware update gemaakt. Als je die erop zet, kan je hem zo instellen dat hij na een bepaalde tijd uitgaat als je hem niet gebruikt.
Pluspnt voor de fabrikant dus. En nu ben ik zeer tevreden ermee.

Nicole74 22-09-2012

@leiltje; Als je via www.autovison.nl gaat zit je op hun eigen site en vind je ook de laatste nieuwe updates.

maryen65 28-11-2011

Sylvia dat zit er toch ook op? Je kunt hem zo instellen dat ie naar 10sec uitgaat of 30sec bv. Ik heb hem zo staan dat hij niet uitgaat. Ik heb hem gekocht in mei van dit jaar en bevalt me nog steeds heel goed

colin452014 07-02-2014

je had de fabrikant niet hoeven te bellen, ik heb dezelfde e-reader en soms ook wel dezelfde probleem dat ik in slaap val tijdens het lezen maar hij valt bij mij al na 20 minuten uit, dat kun je zelf instellen. Ik heb inmiddels al ruim 40 boeken ermee gelezen en ik ben er heel er tevreden over

leiltje 02-07-2012

@Sylvia, hoe heb je de fabrikant gecontact? Ik zou namelijk graag dezelfde filmware update installeren.
In 30 sec lees ik geen hele blz, dus dat is echt te kort.

Peter belg 29-08-2011
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

Mogelijkheid om te '"resizen" is zeker nodig bij pdf bestanden.Laadt pagina's echter zeer traag.
Het werkgeheugen heeft duidelijk problemen om pagina's in te lezen.Bij zonnig weer bijna onmogelijk om te lezen.Simpele e reader die zijn geld wel waard is als instapmodel.

allesdraadloos 17-08-2011
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

Heb hem nu een maand in gebreuk.
Voor deze prijs heb je een simpele maar goede ereader.
Een goede en duidelijke gebruikers handleiding,heel makkelijk boeken via de verkenner op je reader te plaatsen.En lezen maar!
Duidelijk leesscherm in de zon iets minder maar even de helderheid bij stellen en dan is het in de schaduw best te doen.
Ook foto's en muziek heel simpel erop zetten.
Batterij pas 1keer op geladen.
Ik zou hem niet meer willen missen.

christiane joosten 12-05-2012

hallo heb ook 1 dag gekocht het gaat gemakkelijk voor foto's en muziek op te zetten maar de boeken krijg ik er niet op kan iemand dat eens uitleggen met dank gr chris

rico63 12-08-2011
Geschreven voor: Autovision AV-701 Metallic

ik heb hem nu ongeveer een half jaar in bezit en ben er erg blij mee.
is makkelijk in bediening, fijn dat de lettergrote in is te stellen en het geeft voldoende licht om in het donker te lezen.
dat je er foto's en muziek op kan zetten is ook wel ideaal.