Iriver Story HD wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Iriver Story HD wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Mairan 19-08-2012
Geschreven voor: Iriver Story HD wit

Heb er precies 1 jaar plezier van gehad en nu doet hij helemaal niets meer. Als je het formaat liggend doet hapert hij vaak en herhaald veel dezelfde pagina's. De volgende wordt een andere.

Harry Hol 18-03-2012
Geschreven voor: Iriver Story HD wit

Heb deze e-reader vorige week in de VS gekocht ($49,- voor de WiFi versie) en ben zeer te spreken over de kwaliteit van het scherm. Het apparaat is makkelijk te bedienen, maar de knop waarmee je de bladzijden omslaat voelt wat ongemakkelijk aan.

De Amerikaanse WiFi versie heeft toegang tot de Google ebook winkel, maar na terugkomst in Nederland ging deze store onverbiddelijk op slot. Ook verdwenen de samples en public domain boeken die ik er in de VS op had gezet. Geen groot probleem, maar toch het vermelden waard.

Ik heb verder geen problemen ondervonden met het laden van boeken. Mijn eerste aanschaf via Bol.com ging, via Adobe Digital Editions, als een zonnetje.

Enige minpunt van het apparaat is de opstart snelheid. Zowel het aanzetten als het laden van een boek duurt lang.

Daar staat tegenover dat je het apparaat in een seconde van en naar de slaapstand schakelt, wat in de praktijk dit probleem wegneemt.

Omslaan van bladzijden gaat snel genoeg. Af en toe is echter nog wel een schaduw van de vorige pagina zichtbaar, maar dit is niet storend.

walterx 17-02-2012
Geschreven voor: Iriver Story HD wit

Bij mij liep het mis bij een firmware upgrade. De ereader deed daarna helemaal niks meer. Eea gedaan volgens de (summiere) beschrijving op de iriver-site, maar misschien toch iets fout gedaan.
Voorzichtig hiermee dus.
Zou handig zijn als ze hiervoor iets geautomatiseerds maken.

Als gevolg hiervan wel gemerkt dat de service prima is. Kreeg nml een hele nieuwe thuisgestuurd.
(via informatique.nl)

leesgraag67 04-01-2012
Geschreven voor: Iriver Story HD wit

Zoals uitgebreid beschreven is dit een apparaat met een goed scherm. Dit is ook het belangrijkste van een e-reader. De mogelijkheid om bepaalde boeken als favorieten te markeren is erg handig als er veel boeken opstaan. De software kan beter en moet ook zeker meer opties hebben als linespacing e.d. toeters als notities en geluid e.d. moet je vooral zoeken op een tablet en het slechtere scherm dan maar op de koop toenemen. Wat mij betreft een uitstekend apparaat voor iemand die alleen maar boeken gaat lezen. De concurrentie als kindle is iets duurder maar is toch meer. Tegenwoordig voor 99 euro te koop, daarvoor ga ik geen boeken op de pc lezen.

John6300 01-11-2011
Geschreven voor: Iriver Story HD wit

Ik heb deze ereader nu een poosje in mijn bezit het scherm is uitstekend. Rustig en strak lettertype. De beleving is hetzelfde als een echt boek en lezen in de volle zon is geen probleem. Batterij gaat superlang mee. Verder is na de nieuwste firmware (1.27) ook het een en ander verbeterd. De lettergrootte wordt nu onthouden en ook de pagina wordt onder aan de bladzijde weergegeven na het omslaan. Voor de rest blijft het simpel maar voor mij hoeven er niet veel toeters en bellen aan te zitten. Het gaat mij alleen om het lezen en dat gaat goed.

AlJamil 10-09-2011
Geschreven voor: Iriver Story HD wit

Voor het lezen van tekst is dit een erg prettige ereader. Als je iets meer wilt blijken de mogelijkheden wel erg beperkt te zijn.
Zo is het niet mogelijk om hyperlinks (inhoudsopgave, voetnoten, etc.) te volgen. Inzoomen op PDF documenten of afbeeldingen is niet mogelijk. Hiermee is het nut van een HD scherm ook direct twijfelachtig.
Mijn ereader is inmiddels gecrashed en ligt bij de fabrikant in Duitsland: het systeem liep vast tijdens opstarten en was niet meer te activeren. Ik hoop (en verwacht) dat het probleem is opgelost als ik hem terugkrijg.
Conclusie: de hardware is goed, maar komt door simpele software niet uit de verf. Met een beetje geluk wordt dit nog met een software update opgelost.

maat30 09-09-2011
Geschreven voor: Iriver Story HD wit

Qua leesbaarheid prima apparaat door het HD scherm. Het menu werkt echter niet erg intuïtief en handig en grootste bezwaar is dat aanpassingen voor een boek qua lettergrootte e.d. niet worden onthouden; moet iedere sessie opnieuw worden ingegeven. Jammer.

maat31 28-12-2011

Het is een grote verbetering dat na de recente firmware update de bladzijde instellingen per boek worden onthouden!

walterx 02-09-2011
Geschreven voor: Iriver Story HD wit

Het bedieningsgemak is erg goed, werkt prettig en is best duidelijk.
Leesbaarheid scherm vind ik prima, lekker duidelijk , rustig en prettig leesbaar.
Andere mogelijkheden dan boeken lezen zit er niet op, maar daar dat mijn doel is met dit apparaat vind ik dat geen probleem.

Verder is het lekker licht en dun, prima om een tijd lang vast te houden

Ravina1998 28-08-2011
Geschreven voor: Iriver Story HD wit

Als je op zoek bent naar een goede, niet al te dure ereader is dit een prima optie. De leesbaarheid is uitstekend, de bediening is in het begin even puzzelen maar daarna geen probleem. Omdat dit apparaat ook echt bedoeld is om boeken te lezen, dienen mi de overige mogelijkheden ook als zodanig beoordeeld te worden. Je kunt bv. eenvoudig bookmarks aanbrengen, de lettergrootte aanpassen en met behulp van het toetsenbord je boek in de lijst vinden. Dit soort basale functionaliteit is gewoon aanwezig en werkt prima. De knopjes doen wat goedkoop aan, maar de vormgeving en afwerking is mooi te noemen. Dus wil je gewoon boeken lezen, zowel binnen als buiten (!) dan is dit een goede keus.

H. Kleijnen 16-08-2011
Geschreven voor: Iriver Story HD wit

Ik heb deze e-reader gekocht om te gebruiken als e-reader. Voor mij zijn extra features als internet, MP3 speler niet belangrijk. De e-reader doet wat ie moet doen en heeft een zeer lange batterijlevensduur Scherm is goed absoluut goed leesbaar maar de hoge resolutie biedt geen toegevoegde waarde t.o.v. 800x600 schermen. Daarvoor is het scherm te klein. Boeken overbrengen gaat eenvoudign via internet explorer. Heb verder geen boeken met DRM aangeschaft dus ik heb geen ervaring met evt. problemen op dit gebied. Het teostenbord is handig om wat zoek termen in te typen. De interface werkt maar is soms niet even duidelijk maar de handleiding biedt dan uitkomst.
Ik heb de originele beschermhoes aangeschaft en het geheel ziet er dan heel leuk uit met oranje elastiekjes om de reader vast te houden en de buitenkant te sluiten.
Voor verbetering vatbaar:
1. De software update die i-river heeft uitgegeven is lastig te downloaden. Vaak werd de verbinding verbroken voordat de hele file gedownload is. De handleiding blonk niet uit in duidelijkheid maar uiteindelijk bleek het heel eenvouding te verlopen door de gedownloade file in de root directory te zetten en het apparaat uit- en in te schakelen.
2. De e-reader onthoudt niet de ingestelde lettergrootte. Als je hem inschakeld dan staat ie weer op de default lettergrootte. Is makkelijk aan te passen maar had ook anders opgelost kunnen worden.

Al met al, eenvoudige e-reader, doet wat ie moet doen.
Ik ben er erg tevreden mee.

SYProd 11-08-2011
Geschreven voor: Iriver Story HD wit

VOORLOPIG NIET KOPEN als je van plan bent om e-books te kopen of via de bibliotheek te lenen. De boeken met een ADE DRM beveiliging kunnen wel op de e-reader worden geplaatst maar niet worden geopend. Probleem inmiddels enigzins bekend. Verder krijg ik geen reacties op mijn e-mails aan Iriver. Slechte zaak. Indien firmware daadwerkelijk wordt aangepast m.i. prima e-reader. Dus even wachten totdat Iriver zaak oplost of alleen niet beveiligde boeken plaatsen. Ik heb Iriver Story HD inmiddels teruggebracht naar de winkel en een Bebook Club aangeschaft. Die draait probleemloos.

H. Kleijnen 21-07-2011
Geschreven voor: Iriver Story HD wit

Goed leesbaar scherm, lange batterijduur. Boeken zijn eenvoudig over te brengen via Windows Explorer
Eenvoudig te bedienen maar soms is de gebruikers interface niet even logisch.
Pdf bestanden met veel grafische plaatjes of foto's worden erg traag weergegeven. Met originele hoes ziet het heel aantrekkelijk uit.

Knokie 14-07-2011
Geschreven voor: Iriver Story HD wit

Sobere uitvoering van een ereader met geen enkele franje maar wel een heel goed leesbaar scherm.