Inventum HL7318V

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum HL7318V op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Cora54 26-03-2014
Geschreven voor: Inventum HL7318V

Heb de deken nu een jaar en hij bevalt nog steeds uitstekend. Geen problemen met de schakelaar en hij zit nog prima om het matras heen en blijft lekker zacht.

Lenaatje 28-02-2014
Geschreven voor: Inventum HL7318V

Ik heb de deken nu ruim 3 jaar en voor de 3e keer vertoont de schakelaar nu problemen. Het is toch niet normaal dat je elk jaar die schakelaar moet vervangen? Ben benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers in dit opzicht. Verder prettige deken, heerlijk om een verwarmd bed te stappen. Ik heb wel het idee dat-ie de ene keer beter verwarmd dan de andere. En de draden vind ik nog steeds erg hard.

Bolletjehopla 30-03-2013
Geschreven voor: Inventum HL7318V

Heb deze deken gekocht omdat hij een apart instelbaar voetendeel heeft en over het algemeen goeie reviews krijgt. Heb de deken nu ruim een jaar in bezit en voor de 2e winter in gebruik.
Voordelen: voetendeel en rest apart instelbaar, beide in 9 trappen. Hoes blijft goed zitten om matras. Deken doet nu al voor de 2e winter goed zijn werk. De deken is inderdaad lekker zacht en veerkrachtig. De onderkant is een dikke laag vilt.
Nadelen: in tegenstelling tot wat reviewer Anna hieronder zegt, is de deken niet aan 2 kanten te gebruiken (1 kant is vilt) wat betekent dat de stekker aan de verkeerde kant kan zitten (rechts)wat bij mij het geval is. Verder zit de stekker op een hele irritante plek (tussen mijn man in dus) waardoor ik er geregeld met mijn schouder op terecht komt. Dit is geen prettig gevoel. De schakelaar reageert traag, ik moet vaak meerdere keren drukken voordat de temperatuurinstelling verandert. Dit lijkt erger te worden.
Tot slot vind ik de vleug in de zachte bovenlaag irritant, omdat mijn hoeslaken daardoor langzaam maar zeker scheef gaat zitten naar 1 kant.
Totaaloordeel. Goede verwarmingsdeken die echter nog niet goed is doorgedacht.

Cora54 23-03-2013
Geschreven voor: Inventum HL7318V

Deze deken is heerlijk zacht en blijft goed om het matras zitten. Ook is hij makkelijk instelbaar, mede door de verlichting. Een echte aanrader!

Niels911 25-04-2012
Geschreven voor: Inventum HL7318V

Van deken 1 ging de schakelaar binnen 2 maanden stuk, van deken 2 al binnen 1 maand... De deken zelf is super groot, de kwaliteit is echter teleurstellend. Ik ga voor een ander merk, voor mij geen Inventum meer...

Margriet96 05-02-2012
Geschreven voor: Inventum HL7318V

Binnen drie maanden heb ik 3 kapotte schakelaars gehad,heb dus drie dekens in huis gehad en ben het nu spuugzat. Dit kan geen toeval meer zijn. Deken is perfect alleen de schakelaar niet.Dus mijn advies: koop een andere deken!

Lenaatje 07-02-2012

Hoi,
Ik heb nu de 2e deken, omdat bij de eerste al heel snel de draden door de zachte laag heen kwamen en die schuimlaag dus helemaal geen functie meer heeft. Bij de 2e was dit na een paar dagen ook al het geval. Ik vraag me af of het wel zin heeft om em nog terug te sturen, want bij de 3e zal het vast weer het geval zijn.
Bij mij leek bij deze 2e deken de schakelaar ook kapot te zijn, omdat de drukknopjes niet reageerden. Op één of andere duistere wijze lijkt dat nu weer opgelost te zijn!
Ik geniet er wel van om in een heerlijk verwarmd bed te stappen, dus ik hou em toch maar, denk ik.
Overigens vond ik de klantenservice van Inventum zelf wel heel goed.

Lenaatje 09-12-2011
Geschreven voor: Inventum HL7318V

´k Heb deze deken aangeschaft, omdat hij de zachtste blijkt te zijn in vergelijking met veel andere dekens die ik heb bevoeld en bekeken (en ik ben ´n prinses op de erwt, vandaar). ´k Heb em net een paar dagen en moet nog even uitvogelen welke standen voor mij het comfortabelst zijn. Kan ook nog niets zeggen over duurzaamheid, maar werd verplicht om toch iets in te vullen (nvt werd niet geaccepteerd). De deken werkt als een hoeslaken, en kan volgens mij dus niet oprollen. Elke avond je el.deken en hoeslaken even goed gladtrekken aan de bovenkant, en je hebt een glad bed. De draden in de deken zijn omgeven door latexschuim, daardoor voel je ze niet. Ik hoop dat dit schuim lang zo dik blijft!
Om m´n bed goed warm te krijgen, moet ik em wel echt minstens een half uur van tevoren aan zetten. Er zijn veel standen en mogelijkheden. Grappig en handig vind ik de anti-allergiestand, waarbij je de deken (afgedekt met beddengoed) gedurende 12u aan kunt laten staan, om zo je matras te bestrijden tegen huisstofmijt. Dat komt ons goed van pas.
Ondanks de voetenzone duurt het toch erg lang voor ik warme voeten heb, maar dat ligt misschien meer aan mij dan aan de deken.
ALS ik een suggestie ter verbetering zou mogen geven, dan zou ik de deken voor de hele nacht willen kunnen programmeren, zodat ik de sterkte langzaam af kan laten nemen en ik niet na een uur badend in het zweet wakker word, omdat ik met een hoge stand in slaap ben gevallen (het duurt altijd erg lang voor ik op temperatuur ben, dus blijft-ie vrij warm staan).
Ik slaap aan de rechterkant van ons bed, maar de aansluiting van het snoer etc. zit links. Dat vind ik onhandig. De deken zou ik om kunnen draaien (hij mag aan beide zijden gebruikt worden), maar dan zit ik met naden waar ik op kom te liggen, en daar wordt de prinses op de erwt niet zo blij van, maar misschien probeer ik dat toch een keer uit. Het harde ronde aansluitpunt aan de rand van de deken hindert mij niet, ik lig meestal gewoon in het midden van m´n bed. Heb je vragen omdat je nog twijfelt over de aankoop, stel ze gerust, dat voorkomt dat je een deken koopt die misschien niet aan je verwachtingen voldoet.

Lenaatje 14-03-2014

Ik heb contact opgenomen met Inventum. Mocht de deken weer opsturen en kreeg vandaag bericht dat ik een nieuwe versie toegestuurd krijg, de HL197V. Ik ben benieuwd. Over de service van Inventum keer op keer niets dan lof!

Lenaatje 16-12-2011

´k Heb deze deken nu een week of 2 en er vallen me een paar dingen op: op de plek waar ik meestal lig (in het midden van het bed) heeft het schuimrubber geen verzachtende werking meer. De draden komen op die plek er gewoon keihard doorheen. Dat valt me tegen. Ik ben er nog niet uit of ik em daarom terug ga sturen. Verder heeft-ie toch wel een uurtje nodig om redelijk - goed warm te worden. En gek genoeg is de ene plek dan warmer dan de andere, dat snap ik niet. Het in kunnen stellen van de uren en sterkte vind ik een pluspunt.

Lenaatje 28-02-2014

Vergissing, ik heb em ruim 2 jaar...!

Alex van Hell 28-11-2011
Geschreven voor: Inventum HL7318V

Deze deken is echt ideaal. Bij mijn vorige deken was het zo dat het regelmatig scheef lag en op golfde. Deze deken is anders die legt je meteen strak vast om de matras heen. Net als bij een hoeslaken.

Het was even wennen met die turbo functie. Als je de deken aangezet hebt moet je meteen de hoogste stand nemen (9). Als je ermee speelt met deze deken voor de eerste keer dan kan het zijn dat de turbo niet werkt. De turbo werkt alleen als de deken koud is. Ga je eerst op een andere stand zetten en wil je later de turbo gebruik van maken dan zal dat niet gaan werken.

Lees altijd goed de gebruiksaanwijzing.

Twijfelen is niet nodig voor deze deken. Het werk goed en hebt geen last meer van koude voeten.

De hele optelvlakte van deze deken wordt verwarmd. Behalve de hoofddeel.

Het is alleen jammer dat blokker deze deken niet verkopen in hun winkels.

Echt, echt een aanrader.

Arie30 30-11-2011

Dezen deken is inderdaad lekker zacht en ik hebt geen rugklachten meer van overgehouden.

Lenaatje 29-11-2011

Ik vind alle dekens die ik t.n.t. bekeken heb zo hard en niet flexibel, wat mij rugklachten geeft, ook de 1318 die ik vandaag bij Mediamarkt bekeek (helaas hadden ze de 7318 niet). Hoe zit dat met deze, is die écht veel zachter en flexibeler?

Anna30 11-11-2011
Geschreven voor: Inventum HL7318V

Meerdere dekens gehad, maar deze voelt zacht en comfotabel aan. Gemakkelijk aan te brengen door de stevige hoeslaken en handig dat de deken aan beide zijde gebruikt kan worden dan zit de aansluiting altijd goed. Het verwarmd gedeelte is lekker ruim. Zelf vind ik de aparte voetenverwarming ideaal.

Marianne36 26-11-2011

Hoi Anna30,

Zou ik het hoesstuk er aan 1 kan vanaf kunnen halen,
of middels een elastiek glad kunnen trekken, zodat de deken mijn zijde van het 2 persoons matras warm houdt?

Lenaatje 29-11-2011

Murk 62 15-11-2011

Hallo, ik ben op zoek naar een elektrische onderdeken,zag het review van Anna 30.Meerdere bekeken,maar t lijkt mij toch de juiste keuze,anschaffen dan maar.

Murk 62