Oral-B D 17511 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Oral-B D 17511 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

ak_zoekt 17-09-2010
Geschreven voor: Oral-B D 17511 blauw

Hiervoor altijd met de hand gepoetst, vond electrisch poetsen onzin. Totdat ik gek werd van de snelle komst van tandsteen telkens nadat ik bij de tandarts was geweest. Volgens de tandarts zou een electr.tandenborstel daar niets bij helpen, maar hij heeft geen gelijk. Sinds ik electrisch poets worden mijn tanden veel schoner en komt de tandsteen veel minder snel terug!
Deze Oral-B is degelijk en poetst prettig en goed. De batterij gaat lang mee, na opladen minimaal twee weken. Ik had hem mee op vakantie zonder oplader - geen probleem. In tegenstelling tot wat iemand hieronder beweert is er wel degelijk geheugeneffect, ook bij nieuwe batterijen. Het is veel minder dan bij de oude NiCd batterijen, maar toch. Een keer helemaal opladen en daarna een tijd niet is nog altijd het beste voor de levensduuur van de batterij.

JJasperO 19-07-2010
Geschreven voor: Oral-B D 17511 blauw

Aantal maanden in bezit. Tevreden over het apparaat.

De draaiende/pulserende beweging is m.i. krachtig genoeg voor een goede reiniging. De tweede stand waarin de borstel een versnelling lager gaat is prettig voor het poetsen van het tandvlees.
De tandenborstel schokt na een bepaalde periode om aan te geven dat je naar de volgende rij tanden kunt gaan, maar dat vind ik nogal zinloos. Zelf poets ik langer dan dat ding aangeeft, anders kom je niet overal.

Tevreden over accu. Nog geen problemen.

Search86 03-01-2010
Geschreven voor: Oral-B D 17511 blauw

Hallo ik heb deze borstel laatst gehaalt nog gehaalt voor een mooie prijs. Eerder was ik altijd tegen e.r poetsen omdat ik de wat oudere modellen zo sloom vond. Maar nadat ik deze borstel zag tekeer gaan was ik overtuigd dat deze borstel beter zou werken dan mijn handen :D. En inderdaad na een aantal keer gepoetst te hebben merk ik gelijk dat vooral de moeilijk bereikbare plekken erg glad en schoon aanvoelen. Al met al is het een super aankoop en zou nooit meer zonder een e.r borstel willen poetsen. Groeten Search.

Martin-o 20-12-2009
Geschreven voor: Oral-B D 17511 blauw

Deze tandenborstel vind ik perfect. Hij is snel en geeft aan wanneer je naar een ander kwart van je gebit kunt.
Het geheugeneffect van de batterij bij laden speelt tegenwoordig GEEN rol meer! Daarom kun je hem na iedere poetsbeurt gewoon op de oplader zetten. Dus... degene, die zegt dat je hem niet te vaak moet opladen, heeft geen gelijk meer.

Evelien24 03-12-2009
Geschreven voor: Oral-B D 17511 blauw

Deze tandenborstel gekregen in nov 2009, omdat de oral b vitality echt een typisch geval van goedkoop-duurkoop is (batterij na half jaar al slecht).

Tot nu toe bevalt de tandenborstel echt heel goed, tanden gelijk een stuk gladder.

In combinatie met de schappelijke prijs een erg goede tandenborstel!

Ook handig: de timer, die motiveert je om toch nog ff door te poetsen.

janz 21-11-2009

prima tandenborstel.
doet het beter dan de eenvoudige oral die ik hiervoor had.

hij lijkt het wel grondiger te doen. Om de 30 sec stottert hij om aan te geven dat je een ander deel van je gebit kunt aanpakken.

het blauwe knipperlicht bij opladen is wel irritant. we hebben er een tasje voorgezet.

toontje1 19-10-2009
Geschreven voor: Oral-B D 17511 blauw

uit vele keuze,s deze gekocht
tot nu toe bevalt hij prima.
doet lang met een lading ligt prettig in de hand poets zeer goed, en ik bemerk dat mijn tanden witter worden,ik heb hem niet continu op de lader ,als hij langzamer wordt gaat hij op de oplader
het enige is dat je wennen moet aan anders poetsen,maar
dat went snel.

Alderwood 07-01-2009
Geschreven voor: Oral-B D 17511 blauw

Onder dit nummer kreeg ik de Oral-B ProfessionalCare 7000, destijds door mijn mondhygiëniste aangeraden.
Ik heb die tandenborstel 4 jaar
gebruikt en hij werd niet meer
opgeladen.

Toen gisteren de nieuwe kwam bleek, dat
de oude lader het niet meer deed.
Met de nieuwe lader poets ik weer met de oude tandborstel.
Laat de nieuwe dus in de verpakking.

janpunne 19-11-2008
Geschreven voor: Oral-B D 17511 blauw

In ferbruari 2005 deze borstel gekocht. En na het opladen en gebruik gewoon naast de lader neergelegd totdat het weer nodig was op te laden. Nu begint de batterij zwakker te worden. De borstel daarvoor heb ik ontleed om te zien wat er van de batterij over was. Deze bleek totaal verroest te zijn. Logisch want er loopt altijd wat speeksel en water naar binnen. De reden voor de fabrikant om te adviseren elke keer na gebruik te laden kan ook een truc zijn. Immers als iedereen er langer dan 2 jaar mee doet zoals wij, verkopen ze ook minder. Het blauwe zwaailicht is idd irritant 's nachts dus staat hij dan in een andere kamer.

Kaat01 17-11-2008
Geschreven voor: Oral-B D 17511 blauw

Na 8 jaar met de vorige Braun gedaan te hebben nu deze aangeschaft. Na opladen valt op dat de batterij een zoemend geluid blijft maken. opgestuurd naar Braun en een nieuwe gekregen maar die heeft hetzelfde euvel, alleen iets zachter. Verder fijne tandenborstel

harry 22-05-2008
Geschreven voor: Oral-B D 17511 blauw

goede tanderborstel maakt prima schoon, maar heeft er niemand bij braun nagedacht over het opflikkerde licht van de tandenborstel als hij oplaad het lijkt wel een disco

king leo500 18-03-2008
Geschreven voor: Oral-B D 17511 blauw

Na accu problemen bij de 2 voorgaande Braun tandenborstels heb ik het idee nu een goede aankoop te hebben gedaan. Het signaal om naar een ander deel van het gebid te gaan is erg handig. Nu een week in gebruik zonder op te laden.

Johnjolanda 29-12-2007
Geschreven voor: Oral-B D 17511 blauw

We hebben deze tandenborstel met een extra body gekocht. Volgens de gebruiksaanwijzing mag je de tandenborstel gewoon na gebruik terug zetten in de oplader. Overladen is niet mogelijk. Na 6 maanden moet je 'm helemaal leeg maken en vervolgens weer opnieuw opladen. De (knipperende) lamp bij het opladen is een nadeel als je het ding in je kamer hebt staan. Dan is het net een zwaailicht! De poetsprestatie is prima en de tijdsensor ook makkelijk. Geen spijt!

Sofie Verhage 08-08-2007
Geschreven voor: Oral-B D 17511 blauw

Op zich een goede tandenborstel.

Nadeel: om de zoveel seconden een tijdstop, 2 minuten is voldoende.
Jammer van het flikkerlicht bij het opladen.

Het zou goed zijn als de tandenborstels en opladers
apart te koop zijn.
Verder zou ik het prettig vinden als er een klein lichtje bij het opladen brand ipv een groot blauw flikkerend licht. Een verbetering zou ook zijn dat ie alleen een signaal geeft als de 2 minuten voorbij zijn.

Edwinn 04-05-2007

Super tandenborstel!!

Heb nu mijn tweede exemplaar gekocht, niet omdat ie stuk was maar omdat ik hem zelf (per ongeluk) stuk had gemaakt. (lang verhaal maar komt erop neer dat ik wou weten of de accu's in deze borstel hetzelfde zijn als de kinderbrauntandenborstels omdat er dan maar één lader op de wastafel hoeft te staan. De laders zien er hetzelfde uit en om het zeker te weten wilde ik ze opdraaien om te zien of er dan ook dezelfde accu's inzaten. Als dat zo was dan leek het mij wel te kunnen? Toen ik de onze (dus de D17511) opendraaide en uit elkaar trok knapte er allerlei koperdraadjes...... aiaiai kapot dus. :-(

Gelijk weer dezelfde gekocht omdat de vorige echt super goed beviel. Sinds wij hem gebruiken hebben we geen tandsteen meer, geen tandvleesproblemen meer (ook mede dankzij het iedere avond tandenstokeren) en voelt alles veel gladder aan.
Wij hadden de vorige 3 jaar gebruikt en gewoon iedere keer na het poetsen op de lader gezet en hebben nooit iets gemerkt van slechter wordende accu's ofzo. Dus echt een aanrader.

Jammer dat ik hem nu zelf stuk heb gemaakt!!

gr. Edwinn

bout 23-03-2007
Geschreven voor: Oral-B D 17511 blauw

Mijn vorige Braun tandenborstel ging na enige jaren gebruik plotseling erg langzaam poetsen. Na 2x opladen kwam toch de kracht daarin weer enigszins terug, maar inmiddels had ik deze al gekocht. Ik durfde niet zo'n dure borstel van 130 euro te kopen omdat ik dat zonde van het geld vond als die ook maar 2 of 3 jaar meegaan. Dus het gemiddelde alternatief gekozen. Ik vind het een erg goede borstel. Gaat razendsnel en mijn tanden zijn zeker gladder, terwijl mijn vorige borstel wel degelijk een 3Dbraun was valt die in het niet wat betreft kracht bij deze. Dus erg tevreden. Alleen het opladen duurt belachelijk lang. Ik laad de borstel niet na iedere poetsbeurt omdat de accu lang meegaat en tot nu toe ook lang krachtig blijft zonder bijladen. Als de accu nog niet helemaal leeg is en ik de borstel helemaal vol wil laden is hij hier tot ongeveer 25 uur mee bezig, wat anders is dan de opgegeven 16 uur laadtijd.
Op zich helemaal tevreden over de borstel en hoop dat deze lang mee gaat.

Jose 1960 11-02-2007
Geschreven voor: Oral-B D 17511 blauw

Nog nooit zo'n fijne tandenborstelgehad.
Mijn tanden voelen veel gladder.
De snoer is aan de korte kant, maar dan geldt voor de meeste tandenborstels.

Queen Petra 21-05-2006

Waardeloze borstel. Het poetsen gaat prima, 1x want dan begint gelijk de accu
alweer minder te worden. Kortom, een goede accu zit er nog steeds niet in
(zoals ook bij het oudere model). Jammer!

vehpol 25-06-2005

De baterij van mijn vorige Braun tandenborstel gaf na ongeveer 2.5 jaar de
geest. Toen maar voor dit, duurdere model, gekozen. Doordat de borsteltjes
sneller draaien voelt deze tandenborstel veel prettiger aan dan de goedkopere,
langzamer draaiende, modellen. De rest van de mogelijke opmerkingen over
positieve punten staat hier reeds allemaal al genoemd. Top apparaat, echte
aanrader.

IeDee 16-02-2005

Na jarenlang poetsplezier hield mijn Oral-B 3D plakcontrol er ineens mee op. Na
een week met een gewone tandenborstel te hebben gepoetst, moest er toch echt
weer snel een nieuwe elektrische tandenborstel komen. Ik heb wederom voor een
Braun Oral-B gekozen. Dit keer echter een wat luxere versie. Ik ben erg
tevreden over de Professional Care 7000 tandenborstel. Tandplak behoort nu echt
tot het verleden en m'n tanden zijn zichtbaar schoner. Aan het eind van de dag
ziet mijn gebit er nog mooi en schoon uit. Een aanrader!

Sponge 09-02-2005
Geschreven voor: Oral-B D 17511 blauw

Een hele goede tandenborstel. Mijn tanden zijn daadwerkelijk witter geworden.
Zelfs thee-aanslag komt niet meer tevoorschijn! Ben blij dat ik deze heb
gekocht, is zeker het geld waard.

h1rry 07-02-2005
Geschreven voor: Oral-B D 17511 blauw

echt zeer tevrede met deze aankoop
zelf de onderbreking om de 30 sec heb ik geen last meer van
zie voor de kinderen zelf de handigheid er wel van in :)

Pieter Willem 11-11-2004
Geschreven voor: Oral-B D 17511 blauw

Een prima aankoop, vind ik! Het is even wennen na jaren gepoetst te hebben met
een (goedkopere) Philips tandenborstel. De borstel beweegt razendsnel, wat een
bijzonder mondgevoel teweeg brengt. Zeker niet onprettig! Mijn tanden zijn in
een paar weken tijd aanzienlijk witter geworden. Elke 30 seconden stopt de
borstel even om aan te geven dat een volgend gedeelte van het gebit aan de
beurt is. Een hinderlijke onderbreking vind ik. Ook het felle lampje dat 's
avonds in mijn slaapkamer knippert omdat het apparaat aan het opladen is, vind
ik nogal irritant. Maar over het poetsresultaat niets dan lof!