Oral-B D30546.4 wit, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Oral-B D30546.4 wit, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Linnddaa 16-04-2014
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

Heb de tandenborstel nu 2,5 jaar. Helaas kan ik nog geen 2 x poetsen met een volle batterij. Heb een dubbele set gekocht en beide tandenborstels zijn na een keer lang poetsen leeg. Ben nu druk op zoek naar nieuwe batterijen , maar ik vrees dat ik weer een nieuwe set moet kopen. Jammer... Had voor dat geld meer verwacht.

SBV 27-12-2011
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

Tandenborstels zijn net 3 jaar oud.
Helaas moet ik de tandenborstels nu na twee poetsbeurten weer laden.
borstel zit niet meer in garantie en het service center E-care wilt alleen de borstel beoordelen indien deze wordt opgestuurd, echter kosten zullen snel over de 100 euro worden.
Vragen of er een nieuwe accu besteld kan worden.
Wat hiervan de kosten zijn
Of ik zelf de accu kan vervangen, kunnen niet beantwoord worden.

Het lijkt erop dat het beter is een nieuwe borstel te kopen. Het wordt een dilemma of het wederom een Braun wordt. Het is een fijn apparaat, echter mag naar mijn mening de accu niet ermee stoppen na 3 jaar. Vind het ook erg jammer dat de kwaliteit van het merk zo naar beneden gaat door een slecht extern bedrijf dat de service verleent.

Rummykub 31-05-2010
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

Heb deze tandenborstel nu 1,5 jaar in het bezit. Voorheen had ik een hand tandenborstel. Wat een verschil!!
Met elektrisch poetsen krijg je je gebit veel gladder.
De smartguide is een mooi hebbedingetje. Het geeft precies aan welk kwadrant en hoe lang je moet poetsen. Ook geeft het aan of je te hard poetst en wanneer je je borstel moet vervangen.
Je moet minstens 2 minuten poetsen, maar met deze borstel poets ik eigenlijk altijd langer, omdat het zo fijn poetst.

Ik heb 2 nadelen kunnen ontdekken: de accu gaat snel leeg. Ondanks het goed op- en ontladen in het begin. En de tandenborstel maakt wel wat lawaai.

Maar verder zou ik deze borstel zo weer kopen als deze stuk zou gaan. Absoluut een aanrader!

Gullfisk 30-03-2010
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

Omdat ik erg tevreden was over mijn vorige electrische tandenborstel van Braun (acht jaar meegegaan) heb ik ongeveer een jaar geleden deze luxe versie gekocht.
Ik ben echter van mening dat deze tandenborstel de meerprijs niet volledig waard is.

Positief:
- Hoge snelheid borstelkop; tanden zijn voelbaar schoner
- Smart Guide heeft wel meerwaarde; ik poets langer door de duidelijke tijdsweergave en druk minder hard dankzij de poetsdrukindicator

Negatief:
- Gebruik in de praktijk de verschillende poetsstanden niet; alleen maar de standaard stand
- Poetsstandenknop zit op de verkeerde plek; druk de knop regelmatig onbedoeld in.
- De tandenborstel is behoorlijk zwaar in vergelijking met mijn vorige Braun.
- Heb alle bijzondere opzetborstels uitgeprobeerd, maar merk, behalve in de prijs, weinig verschil in het eindresultaat.

daniello 23-01-2010
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

Ik heb deze tandenborstel nu een kleine 2 jaar.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik erop gewezen ben door mijn tandarts om eens electrisch te gaan poetsen, poetste voorheen altijd met de hand.

Ik dacht meteen, als het electrisch moet dan maar gelijk goed.
Deze uitvoering gekocht bij'TandenBorstel.com'.
Prima service overigens.
Wat betreft de tandeborstel is het een aangenaam gevoel als je tandenpoetst.
Tanden zijn super schoon voelen heerlijk glad aan.
Ik kom overal bij met de borsteltje, en persoonlijk vind ik de Flos borstels het lekkest poetsen.

De SmartGuide zorgt er iig voor dat we lang genoeg onze tanden poetsen.

Een aanrader!

r.t.koppenaal 05-01-2010
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

Verreweg de beste tandenborstel die ik ooit heb ervaren; en wat een verschil met mijn oude electrische tandenborstel! De hoge snelheid van het borsteltje geeft me het gevoel dat het echt schoon wordt. En de smartguide helpt me lang genoeg te poetsen. Vind zelf de borsteltjes met floss-dingetjes ertussen het fijnste.

Emma25 28-12-2009
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

Goede prijs kwaliteit verhouding. Veel poetsgemak en de tandenborstel bereikt echt alle kleine hoekjes, terwijl je zelf niet veel hoeft te doen!
Ik ben heel enthousiast en hoef geen andere tandenborstel meer, als ik uit logeren ga, dan neem ik m t liefste mee.

deoudehalt 09-12-2009
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

Heb hen nu 1 jaar en ben er zeer tevreden over,geen tandsteen en poetst goed overal tussen-
Heeft verschillende standen,snelheden.
zelfs op vakantie heb ik geen oplader nodig want hij gaat makkelijk 1 wk.mee
Borstel gaat ook zeker 3 mnd.mee.Dan pas zie je dat hij wat minder gaat worden.
Zeer tevreden dus

harry007 08-12-2009
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

heb deze tandeborstel 2 maanden in gebruik in het gezin de kinderen poetsen nu veel beter door de display die aangeeft of ze genoeg gepoets hebben. Ok de tandarts was zeer tevreden en er was geen tandsteen meer prima tandenborstel echte aanrader.

lapsang 29-09-2009

---------- update review 29-09-2009 ----------
Ik heb in februari een positieve review over deze borstel geschreven. Ik ben inmiddels voor de halfjaarlijkse controle bij de tandarts geweest en ik had bijna geen tandsteen meer. Dus de tandenborstel doet heel erg goed wat ie moet doen!

---------- oude review 09-02-2009 ----------
Supertandenborstel! Mijn tanden zijn nog nooit zo schoon geweest, met welke andere tandenborstel dan ook. Dit voelt alsof je net van de tandarts komt. Na een dag of vijf poetsen voelde ik dat er minder tandsteen op en vooral tussen mijn tanden zit.

Ik vind het een erg duur apparaat maar als ie een paar jaar meegaat valt dat ook weer mee. Ik ben erg benieuwd wat mijn tandarts zegt bij de halfjaarlijkse controle. Als blijkt dat ik minder tandsteen heb, is deze Oral-B z'n geld waard!

Goldie 09-08-2009
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

De tandenborstel inmiddels twee weken in bezit en bevalt tot op heden perfect. Mijn man zag het nut om elektrisch te gaan poetsen er niet van in, maar ook hij is nu helemaal enthousiast.

Echt een merk maar gladder en schoner gevoel. De polijst stand is ook erg prettig.

Wel prijzig in aanschaf maar met de 30% retour actie van nu is hij toch al een stuk aantrekkelijker. Tot op heden geen spijt.

In eerste instantie vond ik de batterij indicator snel terug lopen, maar deze ging toch langer mee dan gedacht.

Jorg Edelbloedt 05-08-2009
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

Volgens mijn mondhygieniste kon ik bezoekjes aan haar voorkomen door deze tandenborstel te gaan gebruiken.
Door de pulserende functie wordt het tandvlees beter gestimuleerd.
Deze gebruik ik dan ook regelmatig naast de gewone stand.
Ook fijn dat je een waarschuwing krijgt als je te hard dreigt te poetsen.

De Smart Guide is ook ideaal voor de kinderen, dan weten ze dat ze nog niet klaar zijn.
Ook voor jezelf een handig steuntje in de rug.
Ik moet zeggen dat mijn tanden gladder en frisser aanvoelen nu ik deze tandenborstel gebruik.

De prijs van de nieuwe opzetborsteltjes zouden wel wat lager kunnen als je het mij vraagt.

ikky77 27-06-2009
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

Op aanraden van mijn tandarts voor een elektrische tandenborstel gaan kijken en deze gekocht.

Ik heb 'm nu een half jaar in bezit en ben er zeer tevreden mee. De eerste paar keer is het een gek gevoel in de mond maar het went snel. De tanden voelen een stuk gladder (en dus schoner!) aan.
De tandarts had ik niet laten weten dat ik er eentje heb gekocht maar hij zag het verschil!

Bij de tandenborstel zijn twee verschillende borstels geleverd maar van de polijstkop maak ik nauwelijks gebruik.
De losse timer zag ik in eerste instantie als overbodige luxe maar blijkt toch wel erg handig.

Wat ook handig is, is dat het basis-station (m.u.v. de elektrische delen) in de vaatwasser mag.

Als ik opnieuw zou moeten kiezen, zou ik weer voor deze gaan.

Truusje 15-06-2009
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

Dit is onze 3e Braun-set in ongeveer 20 jaar. De nieuwe hebben wij nu 4 weken in gebruik. Op zich moet de batterij 2 weken meegaan; maar dat is niet zo; na 1,5 weken is ie echt leeg.
Wij hebben voor deze gekozen omdat er veel mogelijkheden zijn.
Ik heb het gevoel dat het na het poetsen toch allemaal schoner is dan met een gewone Braun.
Ik had gedacht dat ikzelf de Smart Guide in de kast liet liggen, maar zon wekkertje is toch wel handig. Ik merk dat ik in het verleden toch te snel poetste.
Het grootste minpunt is het knopje van de poets modus: die zit op een verkeerde plek, te dicht bij de aan/uit knop.
Elke keer als ik aan het poetsen ben druk ik op de modus-knop, en als je haast hebt moet je 'm elke keer weer in een andere modus zetten.
In principe zitten die te dicht bij elkaar.

roeben zswart 13-06-2009
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

prima apparaat.. het poetst met volle kracht..
wil je gebruikmaken vd volle sterkte dan gaat de battery ongeveer 12 minuten mee.. daarna gaat de poetskracht merkbaar achteruit ook al is de battery nog voor driekwart vol.. zelf poets ik per keer zo'n 4 minuten dus binnen 2 dagen moet de battery weer opgeladen worden..
maar goed, afgezien daarvan is het een goed apparaat.. er zyn twee verschillende borstels bygeleverd.. eentje voor het 'normale' poetswerk en de ander voor het polysten vd tanden.. heb de tandenborstel nog te kort in bezit om te beoordelen of dat polysten daadwerkelyk helpt..

als je op de centen zit dan raad ik aan de oral-b advancepower 400 series - d4010 dat op aa-batteryen gaat.. die kost slechts 15 euro en heeft maar liefst 9.600 rotaties p.m. (sneller dan dan deze tandenborstel)

dreessens 08-06-2009
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

Na de aanschaf van de oral b D 305464 is mijn gebit zichtbaar verbeterd.
Nog ben ik niet helemaal tevreden zeker niet met de display. Hij geeft inderdaad vaak aan dat je te hard drukt terwijl je de tandenborstel nergen tegenaan houd.
Ik poets mijn tanden langer als twee minuten dan geeft de display een knipoog aan alsof ik mijn tanden niet goed poets.De tandenborstel en display is al eens gerepareerd en moest na 3 maal 5 weken nog vervangen worden door een nieuwe.
In het begin ging het allemaal prima maar nu vertoont hij dezelfde kuren.Dus dat betekent weer een aantal keren de tandenborstel kwijt.
Ik vraag mij af of iemand dezelfde ervaring heeft.

jaap11 19-04-2009
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

Iedere keer poetsen ze weer een stapje beter; de eerste Braun had ik een jaar of 20 geleden en daarna ongeveer iedere 2 jaar een nieuwere en betere, ook deze past in die lijn!
Eigenlijk nog nooit één gehad die binnen die in die 2 jaar problemen gaf, deze echter wel en zelfs binnen 3 maanden stopten de beide body's ermee.
Door water in?? de apparaten was het over en uit.
4 Dagen na het opsturen lagen er 2 nieuwe in de brievenbus, ik ga ervanuit dat ze het nu de komende 2 jaar weer probleemloos volhouden.

De oplaadtijd is lang, maar dan kan de oplader 2 weken lang uit het stopcontact blijven, het eerste voordeel is hiermee al binnen.
Het lachebekje en de timer hebben voor mij niet echt een toegevoegde waarde, maar een lach in de vroege ochtend is natuurlijk nooit weg!

brinkmax 16-04-2009
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

Misschien we een beetje duur, maar het geld echt waard. De display met timer is echt handig. Hiervoor hadden we ook al een tandenborstel met 2 minuten timer maar dat leek altijd heel lang te duren, en hiermee zie je hoe ver je bent.

zeppie 11-03-2009
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

Gewoon een super tandenborstel!
We hadden hiervoor een Braun 3D (met 7000 rotaties en 30.000 pulsaties), maar die batterij werd slecht.
Braun heeft niet stil gezeten, want deze werkt veel beter, en dan heb ik de polijst stand nog buiten beschouwing gelaten.

lapsang 09-02-2009

AhKeung 04-11-2008
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

Voordelen:
1 Zeer goede resultaat, tanden zichtbaar schoner.
2 Veel mogelijkheden. Tanden poets modus: clean, sensitive, massage en polish. Wel in combinatie met verschillende opzet tandenborstels.
3 Smart Guide. Deze geeft behalve poetstijden ook andere nuttige informaties door. Tandenpoetsen lijkt nu veel sneller te gaan dan vroeger.
4 Fraai en degelijk ontwerp.

Nadeel:
1 Duur in aanschaft, zowel apparaat zelf als de opzet tandenborstels.
2 Oplaadtijd batterij. Heeft meer dan 10 uur nodig om volledig op te laden. Deze nadeel kan men opvangen door de uitvoering met een extra tandenborstel te kopen. Als de ene batterij leeg is dan pakt men de andere volgeladen tandenborstel.

pano 02-09-2008
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

Heb de tandenborstel 3 maanden in bezit en ben er zeer tevreden over. Heb eerder alleen ervaring met goedkope varianten dus een vergelijking kan ik niet geven. Heb wel het idee dat hij goed poetst. De indicator in het apparaat (trilling) en de aparte display maken het prettig om op je tijd te letten. Dat is erg prettig in de ochtend ('s avonds overigens ook!). De accesoires zijn ook voldoende zodat je eventueel de borstel kunt delen. Kortom een prima aankoop.

Glimmende 20-06-2008
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

Na een overstap gemaakt te hebben naar een model van Philips ben ik blij dat ik weer een Braun in mijn handen heb. Toestel poetst goed schoon en is degelijk gebouwd. Metertje van de accu houd je volgens mij een beetje voor de gek, maar de accu houd het naar mijn inzien best lang vol.

TXTom 19-06-2008
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

De tandenborstel ligt lekker in de hand alhoewel het apparaat iets aan de zware kant is. Dat komt door de oplaadbare accu die twee weken (volgens de fabrikant) mee kan.

Hiervoor had ik een Oral-B Vitality, een 'beginnerstandenborstel', en je voelt meteen een erg groot verschil! De Triumph poetst erg goed!

Je hebt een aantal standen die je kunt gebruiken om te poetsen, wel te verstaan: clean, sensitive, massage en polish. Clean is de standaard tandenpoetsmodus waarbij je tanden blootgelegd worden aan 40000 pulsbewegingen. Mocht je te hard de elektrische tandenborstel tegen je tanden aan drukken, dan krijg je daar een waarschuwing voor op het externe lcd schermpje; de 'Smart Guide'.

Bij de Triumph tandenborstel krijg je een LCD Smart Guide apparaatje die je aan de muur kunt hangen of ergens neer kunt zetten. Dat schermpje geeft aan hoe lang je nog moet poetsen of hoe hoe lang je al poetst. Dit gebeurt allemaal draadloos. In het begin was ik een beetje sceptisch over het nut van deze 'gadget', maar het is erg fijn omdat je toch net iets langer doorgaat dan normaal.

Het oplaadpunt is erg mooi en netjes afgewerkt. Er kunnen 4 tandenborstels afgeschermd opgeslagen worden.

De Braun Oral-B Triumph is aan de dure kant, maar dan krijg je ook iets! Een erg degelijke, sterke, snelle en goede tandenborstel om je gebit te onderhouden.

Tenslotte, Braun geeft 24 maanden garantie op dit apparaat! Maar als je niet tevreden bent over de Triumph, geen nood! Je mag de tandenborstel 30 dagen uitproberen. 'Niet tevreden, geld terug!'.

Giobaby 08-11-2007
Geschreven voor: Oral-B D30546.4 wit, blauw

Een geweldig ding. Nog wel even wennen met de timer. Mijn vorige electrische tandenborstel had alleen een timer van 2 minuten, maar als je de juiste poetstechnieken kent dan geeft dit apparaat duidelijk aan wanneer je kunt wisselen met poetsen van verschillende gedeelten op jouw gebit.
Het geeft wat meer geluid t.o.v. mijn vorige tandenborsten, maar dat is niet echt verwonderlijk, omdat deze Braun meer rotaties per minuut heeft, maar zeker niet storend. Na het poetsen voelt alles glad aan, zeker met de bijgeleverde opzetbortseltjes.
Eenmaal de gebruiksaanwijzingen gelezen was alles duidelijk. En je kunt alles volgen met de SmartGuide.
Kortom een heerlijke tandeborstel.