Philips Sonicare FlexCare+ HX6972/34 wit, blauw, chroom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 149 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Sonicare FlexCare+ HX6972/34 wit, blauw, chroom op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

040Mat 25-07-2014

Ik heb de duo-set van Philips HX 6972 twee jaar naar grote tevredenheid gebruikt. Poetsen leverde een erg schon gebit op. Kort na verstrijken garantieperiode begaven kort na elkaar beide handsets het. Beide hebben hetzelfde euvel: de handset resoneert en het motortje maakt veel herrie. Borstelen is niet langer mogelijk. De garantietermijn was net verstreken, dus geen recht op vervanging produkt. De aanschafprijs van € 150 voor net iets meer dan twee jaar poetsen is voor mij te hoog. Ik heb geen contact gehad met de service van Philips, dus daarover kan ik niet oordelen. Voor mij geen nieuwe, totdat Philips met een een degelijker alternatief op de markt komt.

Ze liggen nu beide in het nachtkastje van mijn vriendin, die de secundaire functie van de handset naar grote tevredenheid ten volle benut. Over de degelijkheid bij gebruik van de secundaire functie kunnen op het moment van schrijven nog geen uitspraken worden gedaan.

Liellie 03-02-2014

Geweldig! Als je dacht dat je tanden schoon waren en nog geen sonicare hebt, weet je niet wat je mist. Je tanden zijn 10 x zo glad als met een oral B. Ook poets je aanslag e.d. er meteen af. Spijt dat ik hem niet eerder heb gekocht.

Marco2525 18-01-2014

Wat een geweldige tandenborstel. Jarenlang een andere elektrische tandenborstel gehad, maar het poetsresultaat van deze Sonicare is werkelijk verbluffend. Deze borstel had ik echt eerder moeten kopen. Zeer mooi uitgevoerd en degelijke kwaliteit. In één woord: fantastisch!

Aard appel 23-11-2013

Poetskwaliteit is perfect. Het trillen is even wennen in het begin, maar daarna is 2 minuten poetsen lang genoeg voor een zeer schoon gebit.
De degelijkheid.. tja, ik heb een voorloper gehad van de 6972, die was na 2 jaar en 2 maanden kapot. Toen heb ik deze duo-set gekocht. En inmiddels ben ik (gelukkig binnen de garantie) alweer 3 handsets verder.
De service is echt perfect van Philips: ik had de factuur nog niet toegestuurd, maar kreeg wel alvast een vervangend toestel toegestuurd. Dat is dan wel weer perfect.
Hopelijk weten ze iets aan de duurzaamheid te doen van de nieuwe handsets...

wberk82 27-09-2013

De tandenborstel ligt lekker in de hand. Hij maakt niet al te veel geluid, hij is stiller dan mijn vorige elektrische tandenborstel. De uitgebreide programma's zijn voor mij iets te overbodig. Ik gebruik er maar 3 van de 5. Maar goed, het kan er maar op zitten!
Het reinigen is zo gemakkelijk gemaakt door de UV-reiniger die er bij zit!
Zeker een aanrader als je een betere elektrische tandenborstel wilt aanschaffen.

mireille300112 19-09-2013

Fijne tandenborstel, wil niet anders meer dan "sonisch" poetsen. Apparaat gekocht met twee "body's" alleen: de eerste "body" al na 9 maanden kapot. Veel resoneren en dan is dat heel onprettig voor de( gevoelige)tanden. Kreeg wel meteen een nieuwe van Philips. De tweede, nu na 19 maanden hetzelfde probleem. Krijg hiervoor ook weer een nieuwe. Inmiddels begint de "body" die ik als eerste ter vervanging heb gekregen nu ook al weer slecht te worden, die gebruik ik nu dus net 1 jaar. Kennelijk gaan deze apparaten maar hooguit 1 1/2 jaar mee. De service van Philips is echter wel toppie want zonder mokken krijg je wel een nieuw exemplaar binnen de garantietijd. Jammer dat ze zich die onkosten niet besparen en de apparaten wat degelijker maken.

mireille300112 07-01-2014

aanvulling op mijn revieuw: inmiddels is de eerste die ik al als vervanging had ook weer stuk. Ik zal helaas niks kunnen aanpassen aan mijn mening over de degelijkheid. Wel nog steeds erg tevreden over de service van Philips. de garantie was nog niet verlopen dus ik krijg weer een nieuwe body(de 3e).

Gaby1981 16-07-2013

Heerlijk product, tanden zijn schoner dan ooit te voren.
Helaas gaf mijn oplader na een jaar de geest. Gebeld met Philips en direct een nieuwe aangeboden gekregen. Ik ben blij!

koenk74 26-03-2013

Mensen pas op.. dit is een ondeugdelijk product!

Als het product werkt is het perfect.. alleen als je de kosten vergelijkt met de duurzaamheid is het een absolute afrader.

Heb nu 2 sets in gebruik gehad en beide keren laten ze me in de steek ruim binnen de termijn die je zou mogen verwachten van zo'n kostbaar apparaat.

Het is in mijn ogen een duidelijk geval van een "ondeugdelijk product". De service die je mag verwachten is helaas ook ongewis.

Heb deze set nu 1 1/2 jaar in gebruik. Helaas heeft nu een van de 1 handsets het begeven.
Heb deze 2e set van Philips opgestuurd "gekregen" nadat de vorige handset (beide hand units was iets mee) het ook al had begeven...

Blijkbaar vindt Philips het volstrekt normaal dat dit product binnen 1 1/2 jaar na gebruik defecten vertoont.

De 2e keer is Philips duidelijk minder coulant, na telefonisch en email contact bieden ze me uiteindelijk aan 20% te vergoeden. Deze kan ik dan besteden in hun webshop..

Waarom zou ik de andere 80% zelf bijleggen om weer set te kopen die het binnen een jaar of 2 weer begeeft met een wispelturige service op de koop toe?

Vertrouwen in Sonicare producten, maar ook de service verlening en kwaliteit waar dit bedrijf voor staat, heeft een flinke deuk opgelopen. Philips is niet meer mijn 1e keus merk.

caev 06-02-2013

Beide tandenborstels zijn binnen de garantietermijn al defect, goede service vanphilips sturen direct een nieuwe op. In gebruik erg fijne tandenborstels, gebit is na het poetsen echt schoon en fris en geen achterblijvend tandplak.

kasper1974 03-01-2013

Van de 2 borstels ging er 1 binnen de garantietermijn defect. Teruggestuurd naar Philips. Kreeg 2 nieuwe borstels. Keurig! Probleem is alleen dat die 2 nieuwe borstels inmiddels ook (binnen 8 maanden bij een gebruik van 1x per dag) defect zijn. Geen buitensporig gebruik. Service Philips is uitstekend, productkwaliteit bedroevend slecht. Mijn vrouw is inmiddels overgestapt op een borstel van OralB, ik volg waarschijnlijk.

Officiele reactie van Philips Nederland 07-01-2013

Beste Kasper1974,

Uit uw review begrijp ik dat uw Sonicare tandenborstels niet meer functioneren. Ik betreur het om te vernemen.

Het zou niet mogen zijn dat uw tandenborstels niet meer functioneren. U heeft 2 jaar fabrieksgarantie (vanaf aankoopdatum) op de tandenborstels. Ik wil u erop attenderen dat de garantietermijn, van 2 jaar, geldt vanaf de eerste aankoop. U heeft tussentijds een nieuw exemplaar gekregen, u krijgt vervolgens niet opnieuw 2 jaar garantie. Ik wil u adviseren om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen, mijn collega kan vervolgens met u de mogelijkheden doorspreken.

Uiteraard kunt u ook kosteloos contact opnemen via de chat of email! De gegevens hiervoor vindt u door de volgende link te klikken:

Philips Webcare

koenk74 26-03-2013

Hai Kasper1974. Erg herkenbaar.. precies dezelfde situatie bij mij. 1e set defect.. vervanging ook binnen 2 jaar defect... en dan laat Philips je vallen

mys 24-11-2012

Fijne tandenborstel de HX6932/10.
Ik begin helaas aan de degelijkheid van Philips te twijfelen. Deze tandenborstel heb ik, nadat mijn eerste tandenborstel binnen garantietermijn stuk ging, gratis ontvangen. Deze vervangende borstel is nu ook weer binnen 2 jaar defect. Blijkt dat op deze vervanging geen garantie meer zit! Ik vind het een duur ding dat niet zo snel kapot mag gaan maar het lijkt erop dat dit structureel is? Minder. iemand een goed, langdurend alternatief?

edshir 24-08-2012

Hele fijne goede tandenborstel. Nog nooit eerder zo heerlijk gepoetst. Opladen duurt een dag. Daarna 3 weken te gebruiken ( bij 2 x daags 2 min poetsen)

Elise88 30-07-2012

De normale poetsstand ('clean') gebruik ik inderdaad voor het gewone poetswerk. Maar dat rond ik altijd af met de stand 'gum (tandvlees) care'. Daarbij houd ik de borstel schuin op de rand tanden-tandvlees, zodat vlak onder de tandvleesrand ook wordt gereinigd (van een mondhygienist geleerd). De stand 'massage' is het laatste wat ik doe: even een minuut puur het tandvlees masseren. Schijnt erg nuttig te zijn voor de gezondheid daarvan. En dan blijven nog 'refresh' en 'sensitive' over. De eerste is voor het snelle opfrissen, bijvoorbeeld als je uit gaat. Het tweede is heel prettig als je onverhoopt met nogal gevoelige tanden/tandvlees terug komt van de tandarts. Je ziet, al die standen heb je niet voor niets aangeschaft!

En waarom zou je het 'UV-schoonmaakding' niet gebruiken? Het is toch een fris idee dat je tandenborstel steeds (hopelijk) bacterievrij wordt gehouden. En wat de kosten van de opzetbostels betreft: ze zijn op internet per 4 stuks te krijgen voor 22,95. Als je ze per 3 maanden verwisselt (niks aantrekken van die vervagende streepjes) vallen de kosten wel mee.

Cien 28-07-2012

Al weer een tijdje in gebruik en ik zou niet meer zonder willen. De eerste paar dagen was het kriebelen wel zo'n rotgevoel dat ik hem het liefst meteen wilde terugbrengen naar de winkel. Maar gelukkig went het snel. Mijn tanden voelen enorm schoon aan. Wel een paar opmerkingen over dit model: Ik gebruik eigenlijk maar 1 stand, en dat is gewoon de normale poetsstand (wat de meeste mensen toch doen met een tandenborstel). Achteraf gezien had ik beter een eenvoudiger (en dus goedkoper) model kunnen kiezen. Handig dat er 2 laders bijzitten, maar dat UV schoonmaakding is echt zo'n ding wat je nooit gebruikt, had ik best zonder gekund. Let er ook op dat nieuwe borstels errug prijzig zijn.
Dat waren de aanmerkingen, verder dik tevreden over het Sonicare systeem. Oh ja, tot slot nog een groot voordeel: de batterij gaat echt lang mee, ik kan zo'n 3 weken poetsen zonder tussendoor te laden.

Elise88 29-07-2012

elise88 08-07-2012

Ik ben heel tevreden met deze tandenborstel. De diverse standen zijn nuttig. De opzetbosteltjes vind ik niet te duur als je rekent dat je 3 maanden ermee kunt doen en ze in een aanbieding koopt (het streepje verbleekt eerder, maar daar hoef je je m.i. niets van aan te trekken. I.t.t. tot de batterijen van de oude types elektrische tadenborstel hoeft deze niet eens per half jaar leeg te lopen. Erg makkelijk dus.

Alex Bot 04-06-2012

Ik heb de borstel vanaf juli 2011. Sinds een week schakelt het apparaat van zichzelf aan en uit terwijl het in de kast ligt. Poetsen kan ik er niet meer fatsoenlijk mee. Ook na het plaatsen op de oplader schakelt het apparaat aan. Na een melding aan Philips vandaag is mij belooft dat ik binnen 3 dagen een nieuwe ontvang. Ik ben benieuwd hoe lang ik daarmee kan poetsen. Over de service van Philips niets te klagen.

Emaaerka 23-05-2012

Fijne tandenborstel maar na 2 kapotte tandenborstels in 2,5jaar voor mij geen philips meer. De 1e ging na 1,5jaar plotseling kapot, kreeg netjes een nieuwe opgestuurd. De 2e ging binnen een jaar kapot, toen was mijn garantie dus verlopen en kreeg ik dus geen nieuwe meer. Voor zo'n dure borstel mag je wel wat meer kwaliteit verwachten.

Patty Moeskops 08-09-2012

Ik heb dezelfde ervaring, mijn eerste tandeborstel ging kapot na bijna 2 jaar en ik kreeg inderdaad zonder enig probleem vanwege mijn garantie een nieuwe; deze is echter ook na 1,5 jaar kapot.
Investering is dus 140 Euro in ruim 3 jaar = omgerekend rond 10 cent per dag

Rookie66 30-05-2012

Gaat het hier om dit productnummer of over Philips in het algemeen? Volgens mij is dit model pas sinds eind 2011 op de markt? Een merk zegt niks over kwaliteit, kan hoogstens een indicatie geven. Zo heeft mijn vrouw een Citroën C1, nooit problemen, en mijn moeder een C3 met alleen maar problemen. Misschien is het handig te vermelden of die tweede borstel dan dit model betreft wanneer dit zo is?

lli 11-11-2012

Zelfde verhaal hier. In 2009 tandenborstel gekocht (dat was type 6932, maar ziet er precies hetzelfde uit). Eerste was net na anderhalf jaar kapot, keurig een hele set als vervanging gekregen. De vervanger ging weer na krap 1,5 jaar kapot. Nummer 2 uit het eerste setje heeft het tot begin dit jaar uitgehouden. Ik ben nu met de laatste bezit.
Als ze allemaal stuk gaan, gaan ze met een mooie brief retour naar Philips. V

PeteZe 17-05-2012

Hele fijne tandenborstel. Na ong. 10 jaar een Braun Oral-B nu overgestapt op de Philips. Dit na goede ervaringen van anderen. Ervaring na paar dagen is uitstekend. Apparaat geeft duidelijk aan dmv signalen of je een ander gedeelte van je gebit moet poetsen en geeft na die tijd een heerlijk schoon gevoel.

2013 15-05-2012

Sinds 2 weken hebben wij deze GEWELDIGE Set.
Ik ben net een week verlost van mijn beugel en de eerste dagen waren mijn tanden nog wat geel maar na 2 dagen poetsen zag je er niets meer van
Ook met beugel super tandenborstel kunt overal goed bij en voelt super schoon aan
Ook erg prettig is dat het weinig geluid maakt, de batterij gaat lekker lang mee en hij ziet er mooi uit.
Kortom SUPERRRR!!

acmaassen 03-05-2012

Top apparaat. Voor mooie aanbieding gekocht, anders had ik 't te duur gevonden denk. Maar in dit geval geldt wel dat je er kwaliteit voor terug krijgt.

Voorheen de goedkopere Oral B's gehad, maar die kunnen bij lange na niet aan deze tippen.

Begin is even wennen (kietelt iets), maar je went snel.
Daarna is het gewoon geweldig. Tanden heel schoon, voelt lekker en werden zelfs witter. Het tril systeem vs het draai systeem van Oral B vind ik fijner en lijkt beter z'n werk te doen.

Daarnaast ook veel kracht. De Oral B werd snel een beetje lui na paar maanden gebruik door een matige batterij, ook snel leeg. Deze blijft gaan als een jekko.

Toen ik een week op vakantie ging en m'n oplader vergat bleek dat hij ook makkelijk een week mee ging en nog geen enkel teken dat die bijna leeg was.

Ideaal apparaat dus met veel verschillende tandenpoets functies, al gebruik ik zelf eigenlijk alleen de "clean" functie.

De UV houder zorgt ervoor dat je borstel snel droogt en hygiënisch blijft.

cobywestdijk 28-03-2012

ik ben nog steeds enthousiast over deze tandenborstel.
ben wel van mening dat 2 minuten te kort zijn, ik moet altijd nog een keer starten.

Bart43 28-03-2012

De Sonicare techniek is subliem, vooral problemen met tandvlees behoren tot het verleden. Ook de service van Philips is uitstekend. Je wordt snel, deskundig en vriendelijk geholpen. Onlangs deed het uv-lampje het niet meer. Volgens Philips zeer waarschijnlijk het lampje. Toen dat niet het geval werd direct een geheel nieuwe oplader, compleet met lampje.

Elise88 20-03-2012

Bij nader inzien bljkt de batterij niet elk half jaar te moeten worden leeggemaakt en opgeladen. Dat was vroeger nodig, maar nu niet meer.

kemibuz 20-03-2012

Ben nog steeds even enthousiast als in het begin!!
Ook de indicator die aangeeft hoelang je nog kunt poetsen werkt perfect. Hoef je de tandenborstel niet de hele tijd in een oplader te laten staan (scheel weer energie!!!)

Issels 17-02-2012

Een buzzproject: wat een sensatie....ik had een elektrische tandenborstel maar deze is meteen in de prullenbak beland. Mijn tanden zijn beduidend schoner, gladder en heb minder last van teruggetrokken tandvlees...De verschillende standen zijn ideaal....ik denk alleen dat door de prijs veel mensen afzien van de aankoop...het is het echter meer dan waard!!