Electrolux ELM5100PU wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Electrolux ELM5100PU wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

dennis198444 19-04-2014
Geschreven voor: Electrolux ELM5100PU wit

Heb ongeveer 10 kopjes koffie gezet, totdat het apparaat spontaan uitviel tijdens het koffie zetten. Met als resultaat een kwart kopje koffie. De duurzaamheid is dramatisch.
Na verloop van tijd start het apparaat helemaal niet meer op.

wtijsma 21-05-2013
Geschreven voor: Electrolux ELM5100PU wit

Inmiddels zijn er misschien 20 kopjes mee gezet en is het apparaat al stuk, na een week of twee. Het apparaat valt uit tijdens het zetten van een kopje, daarna moet je hem weer aanzetten en wachten op opwarmen en komt hij niet meer goed op druk, dan komt er praktisch alleen nog water uit.

De melkschuimer werkt niet goed, er komt allemaal water in de melk met een vieze rubbersmaak zelfs na herhaaldelijk spoelen.

Reviewer1989 30-05-2013

Ik heb precies hetzelfde. Alleen bij het eerste gebruik al van de machine valt de machine halverwege het kopje uit. Wat een drama!

irroc 01-05-2013
Geschreven voor: Electrolux ELM5100PU wit

Fraai vormgegeven compact apparaat.
De koffie is verrukkelijk (wat een verschil met de senseo!), met een ruime keuze uit diverse smaken.
Er kan maar 1 kopje tegelijk gezet worden en dat duurt ook wel even, want het druppelt erg langzaam door. Het doordruppelen stopt door zelf weer op het knopje te drukken. Niet automatisch dus, maar je bepaalt dan wel zelf hoe sterk je de koffie wilt.
Opschuimen van verschillende merken volle melk lukt helaas niet.
Via het stoompijpje kan ook warm water getapt worden voor thee etc.
Handig is de opvangbak voor de koffiecups, die pas na gebruik van ca. 10 cups geleegd hoeft te worden, zodat je die niet steeds na elk kopje hoef te verwijderen.
De cups zijn jammer genoeg slechts in enkele winkels en verder online te koop.
Er zit een uitgebreide handleiding bij in diverse talen, maar helaas ontbreken bij mij blz. 19 t/m 34 van het boekje.

Poul 25-04-2013
Geschreven voor: Electrolux ELM5100PU wit

De koffie smaakt erg lekker, beter dan de koffie met de percolator die ik hiervoor altijd maakte van Lavazza. In principe is het apparaat erg makkelijk in gebruik; je zet het apparaat aan, tijdens het opwarmen doe je een cupje erin, haalt de hendel over, je drukt voor de koffie simpelweg 2x op een knop en je hebt een kopje espresso zelf op maat gemaakt. Tevens werkt het stoompijpje prima, heb er al een keer een cappuchino mee gemaakt. Ik drink zelf nooit thee, maar voor heet water zou ik persoonlijk liever een waterkoker gebruiken, aangezien er niet heel snel heet water uit het pijpje komt om thee te zetten. Het materiaal aan de buitenkant van het apparaat is van plastic en voelt een beetje goedkoop aan.

Bij mij vertoont het apparaat echter nu al kuren (na een paar dagen), vandaar dat ik ook een laag cijfer heb gegeven voor de duurzaamheid. Het is een raar probleem, ik kom er niet achter wat het nou kan zijn, dus ik ga de klantenservice dan ook maar contacteren. Bij het zetten van een kopje espresso schakelt het apparaat telkens automatisch uit. Hierdoor moet ik soms wel 3 keer voor 1(!!) kopje het apparaat opnieuw aanzetten, telkens weer wachten tot het water is opgewarmd, voordat ik een vol kopje heb (en die kopjes zijn niet erg groot, zoals je begrijpt). Ik hoop dat dit probleem bij mij een kinderziekte betreft en makkelijk verholpen kan worden (zonder het apparaat helemaal terug te moeten sturen). Het gebeurt namelijk niet elke keer, maar wel in 4 van de 5 keer dat ik een espresso maak.

Al met al is dit een prima cupjes espresso-apparaat, die niet duur is, met een superieur koffiemerk. De verschillende soorten cupjes smaakten allemaal prima, ikzelf ga altijd voor de sterkste smaak, dus zal in de praktijk maar 1 soort gebruiken.

WPollack 07-05-2013

Bij ons na een week hetzelfde probleem!! hij schakelt steeds uit en je kunt nu meerdere malen het apparaat aanzetten en op de knoppen drukken totdat je kopje vol is. Belachelijk slecht dit!1

Pieter Teunissen 01-07-2012
Geschreven voor: Electrolux ELM5100PU wit

Lang gezocht naar een Cup apparaat dat aan al mijn wensen voldoet. Zo is de bediening reuze makkelijk, de smaak van de verschillende espresso's heerlijk en de temperatuur ten opzichte van de andere aanbieders altijd goed.
Zo kan ik niet alleen mezelf maar ook de visite altijd op een heerlijke koffie (of koffie variant) trakteren!

Marc Mio Modo 28-12-2011
Geschreven voor: Electrolux ELM5100PU wit

Sinds een paar dagen in ons bezit. Een aantal voordelen
- degelijk apparaat
- heerlijk van smaak
- makkelijk in gebruik
- makkelijk schoon te houden
- mooie vormgeving

Alleen van de duurzaamheid kunnen we nu nog niets zeggen, maar gevoel is goed!

Tot 15-1-2012 krijg je 50 euro retour via Lavazza mio modo.

Hans van Lieshout 22-06-2012

U bent net zo enthousiast over deze machine als ik!
:-)