Miele CM 5200 LW wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele CM 5200 LW wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

luc koffie 11-11-2013
Geschreven voor: Miele CM 5200 LW wit

Na mijn Saeco machine toch op een miele overgestapt,
machine is stiller en kan meer koffie koppen maken voordat de reservoirs leeg zijn.
Machine in 5 minuten gebruiksklaar gemaakt, bediening simpel.
Wel certificaat voor service 10 jaar afgesloten.
Tot nu toe erg tevreden!

miguel11 21-01-2012
Geschreven voor: Miele CM 5200 LW wit

Wat een afknapper. Kocht de nieuwste Miele CM5200. De eerste latte Macchiatto zag er prachtig uit maar eindige in een wel erge lauwe slok. De "hete melk" bleek ook al lauw. Bij nameting bleek de melk uit de koelkast tot slechts 42 graden te worden verwarmd en melk op kamertemperatuur tot 50 graden Dat is net boven lichaamstemperatuur. Lauw, nog niet eens "warm" te noemen en bij lange na geen "hete melk". De cafe latte en latte Macchiatto zijn daardoor na roeren nog geen 55 graden. De "hete melk" voor bijvoorbeeld chocomel is 42 graden. Na een mail heb ik na 10 dagen zelf maar gebeld want ik kreeg geen reactie! Miele erkent deze temperaturen en ook dat de term "hete melk" niet op zijn plaats is. "Vervelend voor u dat u ontevreden bent maar wij kunnen daar verder niets aan doen. U moet maar zelf teruggaan naar de leverancier". De term "hete melk" zoals Miele dat op het "display" in zijn reclame en in de gebruikershandleiding vertoont, klopt dus niet. Ik heb geprobeerd het apparaat terug te sturen maar de retourtermijn van twee weken was net 1 dag verstreken en zij (dicountonline.be) namen het apparaat daarom niet meer terug. Als Miele nu wat sneller gereageerd had.....

Met wat creativiteit is het me toch gelukt om de melk warm/heet te krijgen. Ik vul mijn koffiekop met de gewenste hoeveelheid melk die nodig is voor latte Macchiato. Zet daarna het kopje met melk en al onder de uitmonding van het koffiezetapparaat. Hang het melkslangetje er in en starten maar.

Ik ben zeer tevreden over de smaak van de koffie en de gebruikersvriendelijkheid van het apparaat en kan met mijn eigen oplossing genieten van een heerlijke latte macchiato. De afhandeling van Miele heb ik echter als even koel ervaren als de melk.