Siemens TE713201RW zilver

• Test panel 8,4 aug 2013

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TE713201RW zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Karin Vink 28-11-2016

Niet doen!!!

Geschreven voor: Siemens TE713201RW zilver

In drie jaar tijd drie grote reparaties gehad. Maalmotor, stuurmodule, aan/uitknop, zetgroep en koffieuitloop zijn vervangen. En inmiddels geeft de machine geen cappuccino meer en wordt hij deze week wéér opgehaald. Wat een ellendig apparaat. Zó jammer, want de uitstraling en koffie zijn prima, maar qua duurzaamheid heeft Siemens nog een grote inhaalslag te doen.

Latte machiato 06-06-2014
Geschreven voor: Siemens TE713201RW zilver

Koude koffie, koude latte machiatto koude cappuccino. Echt zonde van het geld. Er zijn veel en veel betere apparaten voor minder dan de helft.
niet in verhouding. Nog geen jaar oud en hij krijgt al allerlei gebreken. Wat ik al las is ook waar: erg vaak ontkalken en reinigen en die tabletten zijn behoorlijk prijzig. Siemens zelf geeft niet thuis.

ejhe 23-02-2014
Geschreven voor: Siemens TE713201RW zilver

Zeer slechte machine, cappuccino's gewoon koud laat staan de latte machiato, machine vervangen maar de nieuwe net zo koud. Maling niet fijn genoeg, ontkalken moet zo vaak dat het niet leuk is. Advies als je liefhebber bent gewoon goede piston machine kopen met aparte maler. Deze machine is een brok frustratie. Even sparen en snel afscheid nemen.

Ik snap er ook niets van koude cappuccino en maling te grof.
Een brok frustratie als je er een goedkoop wil hebben kom die van ons maar halen.
Voor een prikkie mag je hem hebben.
Wil je echte espresso of cappuccino koop dan een echte viebiemme of saeco piston machine. Aparte maler en melk stomen iets meer werk maar veeeeelllll lekkerder

Latte machiato 16-02-2014
Geschreven voor: Siemens TE713201RW zilver

Ik vind de koffie erg koud. Zeker wanneer je latte machiatto of cappucino drinkt. Ik snap echt al die goede beoordelingen niet. Zeker niet gezien prijs/kwaliteit verhouding. Inmiddels hebben veel vrienden dergelijke machines van andere merken. sommige echt aanzienlijk goedkoper en echt STUKKEN beter. Bij ons is de koffie echt koud. Je moet hem heel snel drinken anders is hij echt gewoon niet meer te drinken. En hij staat op zijn heetst ingesteld

sipadan 26-08-2013
Geschreven voor: Siemens TE713201RW zilver

Ik mocht de machine 2 weken testen voor het Kieskeurig.nl Testpanel. Dat was zeker geen straf. Eerst even schrikken omdat het zo'n groot apparaat is (als je een kleine, compacte nespresso machine gewend bent) maar dat went snel en het is een erg mooi design wat je graag op je aanrecht zet. Koffie was heerlijk, genoeg keuzes qua sterkte en koffievarianten. Wat ik jammer vond is dat je als je koude melk gebruikt voor het maken van bijv een cappuccino, de cappuccino dan ook een beetje lauw is. Je moet dan of de beker of de melk eigenlijk voorverwarmen maar dat is dan toch weer een extra handeling. Het melkschuim is overigens wel erg goed. Wij zijn gewend om als 2de kopje 's avonds een decaf te nemen, maar bonen wisselen gaat niet zo makkelijk dus dan namen we toch maar weer een nespresso. Wat erg makkelijk is is dat de machinen precies aangeeft als de lekschaal geleegd moet worden of het waterreservoir gevuld en dat de koffie uitloop automitisch wordt gereinigd. Ik zou deze machine absoluut aanbevelen. Als we nog eens overgaan op een andere machine komt deze voor mij zeker in aanmerking.

heckers 20-08-2013
Geschreven voor: Siemens TE713201RW zilver

deze siemens koffievariatie makkelijk instelbaar wat wil je voor een smaak even draaien op start drukken en je heb een lekker kopje koffie
wat ook zo fijn is je zet hem aan en een paar sec heb je koffie gewoon super Ook kun je je naam erin zetten met jou smaken echt geweldig
Als naar een espressomachine op zoek bent dan is de Siemens Te713201rw een aanrader

juleslunteren 05-08-2013
Geschreven voor: Siemens TE713201RW zilver

Het testen van de Siemens EQ.7 Plus was bepaald geen straf. Al zijn er wel wat puntjes van kritiek...
Deze machine is in staat een fantastische espresso,
cappucchino, macchiato of "gewone" koffie te bereiden.
Door de vele instelmogelijkheden kun je de smaak helemaal naar je zin aanpassen. Bij gebruik
van de juiste melk krijg je ook een prima schuimlaag.
Ten eerste kun je de sterkte instellen (1-5). Daarnaast heeft de Siemens nog een speciale instelling:
De aromaDouble Shot-functie. Dit werkt al volgt: Normaal gesproken gebruikt een koffiemachine
volledig de benodigde hoeveelheid koffie. Gevolg is, dat tijdens de bereiding het laatste beetje wat bitter wordt.
Door de Double Shot wordt de helf gebruikt. De EQ-7 Plus maalt hierna nog eens de andere helft. Ik moet zeggen; je
proeft het!
Verder kun je de maling ook nog instellen van fijn naar grof, hetgeen ook weer invloed heeft op de smaak.
Overigens is de temperatuur ook in te stellen. Bovendien kun je boven op het apparaat de kopjes voorverwarmen.
Het bereiden gaat zeer gebruiksvriendelijk. Hij "onthoudt' de laatste instelling (dus soort, sterkte en hoeveelheid).
Een leuke voorziening is, dat je je persoonlijke voorkeur van jou en je huisgenoten in kunt stellen, eenvoudig door je naam in te
geven.
Persoonlijk vind ik het een prachtig apparaat om te zien.
Normaal gesproken maken dergelijke machine door het malen van de koffie nogal wat lawaai.
De EQ.7 Plus is hier een gunstige uitzondering op!
Tot zover alleen maar lof. Maar er zijn dus ook wat puntjes van kritiek.
Dergelijke machines vragen so-wie-so al wat meer aandacht voor reiniging en onderdhoud. Op zich gaat een deel van deze
reiniging bij deze Siemens automatisch. Elke keer als je de machine aan of uit zet neemt hij wat water om het systeem door
te spoelen. Vergeet niet een kop of glas onder de uitvoer te zetten. Als je het vergeet is dat geen ramp; het water komt dan
in de afvoerbak. Tot zover prima. Bij het bereiden van de koffie komt er ook vloeistof vrij dat in die bak terecht komt. In deze
bak zit weer een apart bakje waar de koffieprut in terecht komt. Juist deze 2 bakken moeten zeer regelmatig geleegd en gereinigd
worden. Dit moet al na 4 tot 5 koppen cappuccino of macchiato.
Ook moet het waterreservoir even vaak bijgevuld worden. Tevens moet je na gebruik van melk bij het uitschaken het melksysteem
reinigen. Deels gaat dit automatisch, maar je moet wel steeds de koffieuitvoer terugklappen, kop onder de melkuitvoer zetten,
het melkinname pijpje in de kop plaatsen en 2x op start drukken.
Geen onoverkomelijkheden, want nogmaals; dergelijke machines zijn hier immers inherent aan. Maar toch, een wat groter
waterreservoir en opvangbak zou wenselijk zijn.
Verder vind ik de prijs nogal aan de stevige kant. Maar voor wie het er voor over heeft; de echte koffieliefhebber zal veel plezier hebben
aan de Siemens EQ.7 Plus!

rob kuhlmann 31-07-2013
Geschreven voor: Siemens TE713201RW zilver

Alleen de lekbak vond ik niet praktisch. Verder perfecte koffie, mooi apparaat. Prijs van het apparaat vond ik wel hoog.

Het product heb ik een aantal dagen mogen testen van kieskeurig.

Berry R 73 30-07-2013
Geschreven voor: Siemens TE713201RW zilver

Ik heb deze espressomachine voor Kieskeurig.nl mogen testen en ben echt zeer enthousiast over deze machine. Het eerste wat opvalt is het beschaafde geluid wat hij produceert bij het malen van de bonen, om er vervolgens een perfecte kop koffie van te zetten. Echt een aanrader met de diverse mogelijkheden is hij toch heel eenvoudig in het gebruik.

klivia 29-07-2013
Geschreven voor: Siemens TE713201RW zilver

Via Kieskeurig testpanel dit apparaat mogen testen. Een prima apparaat, geeft goede koffie. Veel mogelijkheden

peper1954 25-03-2013
Geschreven voor: Siemens TE713201RW zilver

Dit apparaat werkt perfect, zet heerlijke koffie en is zeer gebruiksvriendelijk, ook is het een sieraad in je keuken.

Tot nu toe zijn wij zeer tevreden.