Saeco HD8966/01OP wit, roestvrijstaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco HD8966/01OP wit, roestvrijstaal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

che07 28-02-2014

Ik heb de GranBaristo nu een week in huis. Het is een geweldig apparaat met ontzettend veel mogelijkheden.
Ik drink zelf enkel cappuccino, maar je kunt er ook eenvoudig een espresso, latte macchiato of zelfs een gewone koffie mee maken.
Deze normale Nederlandse koffie smaakt zelfs beter dan uit een koffiezetapparaat omdat je de koffie bereid met verse bonen.
Het apparaat is vrij eenvoudig in gebruik. Je kunt alles naar eigen voorkeur instellen, bijvoorbeeld de sterkte en melklaag, via het display. Zelfs de bonen zijn verwisselbaar.
Je haalt ze er makkelijk uit met een schuifknopje aan de bovenzijde. Niet alleen de koffie is heerlijk, het apparaat is ook nog eens een eye-catcher in de keuken.
Erg compact en daardoor neemt de machine niet teveel ruimte in beslag. Ik heb een hele kleine keuken, dus dat komt goed uit!

LucKoffie 27-02-2014

Heel lang wilde ik al een espresso apparaat, nu eindelijk een keuze gemaakt- de Gran Baristo. Wat een top apparaat en super smaak.

Ik heb voor de aankoop veel informatie gezocht en uiteindelijk dit apparaat gekocht. De belangrijkste reden waarom ik dit apparaat heb gekocht is dat je er vele soorten koffie mee kunt zetten. Van normale koffie (minder sterk) tot aan sterke espresso en cappuccino. Vooral de keuze dat je ook gewone koffie kunt zetten, is super! Daarnaast is het makkelijk ook om van bonen te wisselen, door de verwisselbare bak met bonen. Hierdoor kan je makkelijker vaker variëren.

De bediening van het apparaat is ook makkelijk. Je kunt makkelijk zelf de sterkte bepalen, temperatuur en de hoeveelheid koffie. Dit kan je ook onder een memo functie opslaan. De cappuccino zet je met 1 druk op de knop, het apparaat doet de rest. En de schuim is super – gelijk aan een goede koffiebar.

Het schoonmaken is ook goed te doen. Het lekbakje en zetgroep zijn makkelijk er uit te halen en schoon te maken.

Samenvattend: top apparaat – super smaak, je kunt er veel soorten koffie mee maken.

frank_16 25-02-2014

Sinds een maand hebben we de Gran Baristo in ons bezit. En wat een heerlijke aanwinst is het. Na al eerder een espresso machine te hebben gehad maakt de Gran Baristo nog meer koffiespecialiteiten. Zo kunnen we nu een espresso macchiato maken en gewone opgeschuimde melk.

Je hebt met de Gran Baristo de mogelijkheid om een normale koffie te zetten. Als we bezoek krijgen zijn er altijd mensen die niet van de sterke smaak van een espresso houden en dan is dit een goede optie. Het melkschuim op de cappuccino is fenomenaal, je kan je lepeltje erop leggen zonder dat deze erdoor zakt:) Je kan een eigen profiel aanmaken met daarin bijvoorbeeld hoeveel boontjes er moeten worden gemalen per kopje espresso, zo kan je je eigen voorkeur instellen.

Qua gebruiksgemak is het zeer handig dat de zetgroep makkelijk uit de machine te halen is. Deze is makkelijk schoon te maken en weer terug te plaatsen. Wel is de Gran Baristo een hoge machine maar gelukkig niet al te breed. Het water en bonenreservoir is groot genoeg en we hebben niet het idee dat je te snel moet bijvullen. De melkkaraf die buiten de machine zit doet zijn werk goed en is ook makkelijk schoon te maken. We hebben nog hoeven te ontkalken dus hierover kunnen we nog niks zeggen.

Tot slot: We zijn heel blij met de Gran Baristo, je kan er heel veel verschillende soorten koffie mee maken en het melkschuim is echt fantastisch. Het is prettig dat je je espresso volledig naar eigen smaak kan afstemmen.

flip154 05-12-2015

Mooie review, bevalt deze machine nog steeds anderhalf jaar later? Is het schoonmaken van de melkbeker weinig werk?

katma 23-02-2014

Sinds enkele weken staat deze espressoapparaat op ons aanrecht en is nu al onmisbaar. We hadden voordien een apparaat met capsules maar hadden toch heel graag iets met verse bonen gehad, vandaar deze aankoop. Je kunt er werkelijk alle lekkere koffiebereidingen mee maken, een cappuccino, latte machiatto, maar ook voor mijn echtgenoot die totaal niet van espresso of sterke koffie houdt, een gewone koffie. Deze wordt bereid door minder druk en dus minder straf. Het enige wat jammer is , is dat de melkcaraf zich niet vanzelf spoelt, maar voor de rest is dit een superding.