Krups XN2001 Essenza

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups XN2001 Essenza op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

naam IV 10-03-2011

Heerlijke koffie!
Mooi apparaat.
Groot nadeel: handmatig bedienen. Ik had liever een andere nespresso gehad, eentje die vanzelf stopt als het kopje vol is!!

Wendy-kenzi-jason 10-02-2014

Deze stopt ook vanzelf. Je zult alleen bij de eerste keer zelf moeten aangeven hoeveel in je kopjes kan. Dit kan nu nog. Duw er een cup in, kopje naar keuze eronder en nu de knop ingedrukt houden tot je kopjes vol is. Als je dan los laat stopt hij. Bij iedere volgende keer blijft hij deze maat aanhouden. Zo kun je dat met beide knoppen doen.

wiheda 12-07-2009
Geschreven voor: Krups XN2001 Essenza

Nu twee jaar dit apparaat.

De service is perfect bij de 1e keer. Bij de 2e keer gaat men al wat moeilijker doen, daar er toch weer een gratis monteur aan de deur komt en tijdelijk een ander apparaat achter laat.
Smaak is perfect.

Helaas blijven vaak de capsules vast zitten in de koker. We verwijderen deze direct na het klaar maken van het kopje expresso.

Is a 2x terug geweest naar de fabriek.
Gaan mogelijk toch over naar de Dolce Gusto.

King John 1967 23-02-2009

---------- oude review 22-07-2008 ----------
Apparaat bevalt goed. Zééééér lekkere koffie. Daar kan écht geen senseo tegenop. Je waant je op een terras in Italie met deze koffie.
Degelijkheid is oke, tot nog toe geen problemen. Makkelijk te bedienen en schoon te maken. Het enige nadeel is dat je er bij moet blijven staan omdat het apparaat met de hand bediend moet worden. Dit is tevens een voordeel want zo kun je exact naar eigen smaak de sterkte van de koffie bepalen. Cruijff zei het al: elk nadeel heb ze voordeel........

---------- update review 23-02-2009 ----------
Ik wil graag mijn review iets bijstellen. Ik vind het achteraf toch wel ongemakkelijk dat hij niet vanzelf afslaat als je kopje vol is.

koffiefan 23-01-2009
Geschreven voor: Krups XN2001 Essenza

van de kerstman de krups xn2001 gekregen. Mooi om te zien en makkelijk in gebruik. Naast de voordelen ook een nadeel en dat is dat de koffie niet echt warm is. Ook het vooorverwarmen van kopjes en andere creatieve oplossingen helpen niet echt. ik heb gekozen voor 20 sec nawarmen in de magnetron. Het is een hoop gedoe maar je hebt wel warme koffie. Eigenlijk zou krups dit euvel moeten oplossen. Ga maar eens informeren of er wat aan te doen.

ikedwin 27-12-2008
Geschreven voor: Krups XN2001 Essenza

Ik heb een week geleden de Krups XN2001 gekocht, mede naar aanleiding van de positieve commentaren op Kieskeurig. Helaas blijkt het apparaat een zware deceptie, een miskoop. Het apparaat produceert koffie die niet heet is, maar hoogstens lauw.
Ik heb alles geprobeerd om dit op te lossen, maar niets helpt. Zelfs de combinatie van het opwarmen van de kopjes en het langer aanlaten staan en door laten lopen van het apparaat biedt onvoldoende soelaas. Het enige dat redelijk helpt is het waterreservoir vullen met heet water, maar dat kan niet de bedoeling zijn.

Ik denk dat ik mijn geld terug ga halen. Of heeft iemand een andere oplossing?

Joss 13-12-2008
Geschreven voor: Krups XN2001 Essenza

Paar dagen geleden de Krups gekocht. Duurzaamheid is dus nog niet te beoordelen.

De koffie is werkelijk van topkwaliteit!

Het apparaat heeft geen andere mogelijkheden dan koffiezetten. Lijkt mij overigens de enige belangrijke mogelijkheid die het apparaat moet hebben.
Dat het koffiezetten handmatig moet geschieden vind ik geen nadeel. Op deze manier kun je namelijk exact de gewenste hoeveelheid water bepalen. Gebruiksgemak vergelijkbaar met een Senseo maar met als belangrijk voordeel dat uit dit apparaat wel lekkere koffie komt.

Het apparaat zelf is goedkoop, zeker i.c.m. een retouractie van Nespresso. Dat het prijzige bakkies zijn moet je incalculeren voordat je tot aanschaf van een Nespresso-apparaat overgaat. Bij intensief dagelijks gebruik kun je misschien beter een duurder apparaat kopen waarbij bonen (of evt maling) dienen te worden gebruikt. Voor mijn gebruik (niet intensief dus) is het een ideaal apparaat (zowel kosten als houdbaarheid koffie).

Conclusie: een aanrader!

An50 01-12-2008
Geschreven voor: Krups XN2001 Essenza

Overgestapt van de Senseo naar dit apparaatvanwege de positieve revieuws en de prijs (ik had ook nog geluk met een super-aanbieding.) Heerlijke koffie! Smaak blijft ook langer hangen dan de senseo. Apparaat is erg gemakkelijk en snel schoon te maken en de lege cupjes vallen keurig in het opvangbakje. Afgezien van de toch wat hoge prijs (31ct) van de cups, is misschien ook een nadeel dat er geen filters in de cups zitten, waardoor de koffievetten (Cafestol en Kahweol) in je kopje koffie komen, hetgeen bij meer dan 5 kopjes per dag kans schijnt te geven op cholesterolverhoging.Maar misschien dat echt genieten je cholesterol weer doet dalen?

nolaatje 12-07-2008
Geschreven voor: Krups XN2001 Essenza

Mooi, compact apparaat. Kopje voorverwarmen doe ik door er even wat warm water in te laten lopen, zonder dat er een capsule in het apparaat zit. Vervolgens capsule erin, water uit het kommetje gooien en zie daar een heerlijk kopje koffie. Ik vind het ook wel fijn dat je zelf kan bepalen hoeveel water je wilt gebruiken. En ja het is waar, voortaan smaakt de koffie thuis het allerlekkerst! Capsules via Nespresso bestellen gaat snel, prima service.

Djunk 09-03-2008
Geschreven voor: Krups XN2001 Essenza

Geweldig apparaatje en mooi om te zien. Ik heb hem in de slaapkamer staan, dus pure luxe. En een stuk minder geklieder dan met die natte pads. De koffie van nespresso smaakt ook nog eens een stuk beter en is in lekker veel smaakjes te krijgen. Bestellen via internet van de koffie is probleemloos en meestal 2 dagen later in huis. Het is wel wat duurder dan pads of losse bonen, dus daarom zou ik het niet zo snel gebruiken als hoofd-apparaat (in de keuken staat een bonenmachine).

Dit is de goedkopere variant die niet automatisch gaat. Kwestie van knop indrukken en daarna nog een keer indrukken als je genoeg hebt. Nadeel is dat je erbij moet blijven, maar het voordeel is dat je bij ieder kopje zelf kunt bepalen hoeveel koffie je wilt. Ik vind het geen enkel bezwaar, zelfs niet als ik op blote voeten op de koude slaapkamervloer sta te wachten. Het gaat toch nog in een redelijk snel tempo.

Jannus88 15-01-2008
Geschreven voor: Krups XN2001 Essenza

Prachtig apparaatje! Zet goede espresso, ontzettend veel keus in smaak en het staat ook nog eens mooi in je keuken. Je moet het alleen niet te vaak gebruiken inderdaad want dan kan de prijs flink oplopen, maar als je het naast gewone koffie drinkt valt het allemaal reuze mee.

Luc2222 28-08-2007
Geschreven voor: Krups XN2001 Essenza

We hebben de Krups nu anderhalf jaar en hij bevalt uitstekend. Ook de Nespresso koffie smaakt prima. Één groot nadeel: de koffie is peperduur. We hadden voor 60 euro aan koffie nodig elke drie weken. Dat is 1000 euro op jaarbasis. Dat is te gek. Nu zetten we meestal koffie met zo'n Italiaans mokkakannetje van Bialetti. Smaakt ook geweldig, superleuk ding, handig en de kosten blijven binnen de perken. Soms nog een Nespressootje, maar niet teveel, want je wordt getild.

Monica Barens 23-06-2007
Geschreven voor: Krups XN2001 Essenza

Apparaat net een een paar dagen in mijn bezit, maar dit is pas echte koffie!
Mooie vormgeving, heeft weinig ruimte nodig , eenvoudig en gemakkelijk te bedienen.

Verscheidenheid in (espresso) smaken, ik kan gewoon niet kiezen, zelfs de decafe is super van smaak.

Echte aanrader, net zoals de vorige beoordeling: de Senseo is hierbij echt een stuk minder in smaak.

Carsprezzo 31-05-2007
Geschreven voor: Krups XN2001 Essenza

Sinds twee weken in het bezit van dit superapparaat.
Superkoffie, vooral de paarse en zwarte cupjes. Heel heet, lekkere lucht.
Lange echte koffienasmaak in je mond.
Senseo lijkt ineens wel slootwater, bah!
Deze heeft geen autostop, maar omdat je één kopje zet sta je er meestal toch naast. Bovendien kun je zo zelf de sterkte regelen door de hoeveelheid water.
Cupjes bestel je via internet, binnen twee dagen in huis, ruime keuze in smaken, zitten in sjieke kokers. Kosten 27-29 cent per kopje.
We hebben nu ook de aerocchino besteld, die verwarmt en schuimt melk op voor cappucino's. Mjummie