Saeco Odea Go

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 55 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Odea Go op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Maydayfication 18-11-2014
Geschreven voor: Saeco Odea Go

doet het prima, echter je moet er toch wat meer van weten ivm schoonhouden... elke week moet dat zwarte interieurding met "push"erop worden uit gehaald en schoongespoeld.Verder ben ik heel tevreden met Saeco. Heb er 2 de Odea Go en de Talea Giro. Heb ontzettend veel gehad aan volgend verhaal...
Review
E.Schoemaker
Na 3 jaar tot volle tevredenheid gebruik te hebben gemaakt van de Saeco kwam er plotseling geen koffie meer uit. Op deze site lees ik veel verhalen van meldingen van storingen als; Wel het malen horen, maar geen koffie eruit komen. Knallende zetgedeeltes, waardoor het zijpaneel opengaat. Stoom ontsnappen, enz. De oplossing is vaak heel makkelijk; als je het zetgedeelte eruithaalt zie je in de linkerbovenhoek een wit smal buisje, dit is de kant waar de koffie naar de uitloop gaat, hierin zit een verstopping van de koffie. Je gaat hier met iets flexibels ( zoals een trekbandje of t-rep ) en stoot dit met kleine bewegingen een centimeter of 8 erin. Is het probleem nog niet verholpen trek dan de draaiknop met het S logo ( ook wel SBS knop genoemd )er aan de voorkant af, hier zitten 2 torxschroeven en dan kun je de uitgifte tuit eraf halen en reinigen. Aan de onderkant van waar je de draaiknop afhaald zit ook een kleine uitloop welke je ook met kleine bewegingen met iets flexibels ook ongeveer 8 centimeter doorstoot. Als nu alles gegaan is zoals bij mij, dan komt er weer koffie uit. Probleem ontstaat, omdat er geen schoonmaak beschreven staat van de uitgifte, terwijl er wel koffie doorloopt en het dus kan verstoppen door vervuiling.

Eric ( werkzaam als reperteur van proffesionele koffiemachines bij Douwe Egberts )

amdebeer 02-01-2014
Geschreven voor: Saeco Odea Go

Na 3 jaar in bezit te zijn van de odea go, zit er een lek in het waterreservoir en stroomt water steeds op het aanrecht. Familielid heeft hetzelfde apparaat en dit gebeurde bij hun na 2,5 jaar.
Wel erg jammer!

juliano 30-06-2016

Beste Amdebeer,

Wij hadden dit probleem ook. Sinds het waterreservoir in de vaatwasser is geweest is het opgelost.

Groet Julien

jagr 01-07-2013
Geschreven voor: Saeco Odea Go

Dit is mijn 2e Saeco Odea Go. De eerste heb ik ruim 3 jaar gehad zonder problemen. Vond in het begin wel lastig dat er iedere keer een lampje ging branden maar als je dat op een gegeven moment herkent is het een prima apparaat.
Lekker bakkie koffie. Stoom gedeelte voor de cappacino gebruik ik niet. Design en vormgeving vind ik ook erg mooi. Het apparaat overheerst niet op je aanrecht.
De 1e ging op een gegeven moment lekken en dat was buiten de garantie dus heb een nieuwe gekocht. Deze ging helaas na 5 maanden stuk. Het apparaat spoelde wel maar maalde de koffiebonen niet meer. Heb de Phillips Service gebeld. De gegevens werden genoteerd de mijnheer vertelde dat de reparatie ongeveer 15 dagen zou duren . 2 dagen later heeft een ophaalservice het apparaat opgehaald. Tot mijn verbazing en grote vreugde was het apparaat zaterdag al weer terug gestuurd. Hulde en lof . Want hij doet het weer prima en nog beter dan de 1e keer.
Was een beetje huiverig van de negatieve reviews die ik gelezen had.
Maar nogmaals als je het apparaat wil aanschaffen is het een AANRADER veel koffie plezier !!!

alterwas 07-06-2013
Geschreven voor: Saeco Odea Go

Bijna een half jaar in gebruik en heel tevreden. We gebruiken onthard water, maar de machine geeft eens in de maand toch aan dat ie ontkalkt moet worden. Gewoon net doen alsof het ontkalk programma gelopen heeft (stoomknop even 5 sec ingedrukt houden) en klaar is ie weer. Bij de fijnste maling slipt het filter eerder dicht, dus maling iets grover houden en 1x in de week filter schoonmaken(erg eenvoudig). De bonen van de Hema (dark) bevallen ons prima. Apparaat moet vaak geleegd worden (om de 6 a 8 bakjes) maar ach dat gaat zo makkelijk. Let op dat je de zet groep niet scheef terug monteerd anders kan de machine wat gaan lekken. Machine spoelt veel, wat de smaak ten goede komt. Je moet om de 6 a 8x water bijvullen. Brede instelling mogelijk van sterke espresso tot wat slapper bakkie.

Igor Visser 15-04-2013
Geschreven voor: Saeco Odea Go

Ik snap dat er eerder slechte recenties komen van mensen met pech. Maar ter referentie ken ik twee andere kenissen met exact hetzelfde apparaat en daar is op een kleine verstopping na niets mee aan de hand. De module van het zetstuk is grotendeels van stevig kunststof en volgens de D.E. -winkel in Joure kan het tien jaar mee gaan, dus duurzaam. Ik heb er geen problemen mee gehad. Als je indicatielampjes snapt ,weet je precies wat te doen. Meestal is even schoonmaken afdoende.
En prima koffie,maar de smaak gaat achteruit als je het niet goed schoon houd.

omdeoost 07-11-2012
Geschreven voor: Saeco Odea Go

Wij hebben al jaren veel plezier van onze saeco. De negatieve revieuws verbazen mij dan ook. Geen last van lampjes oid, ik maak wel regelmatig de boel goed schoon.
Wij hebben een groot gezin met 5 pubers en veel aanloop van mensen dus worden er dagelijks vele kopjes koffie/cappucino gezet. De magere melk van de lidl schuimt het beste, en de perla dark roast smaakt lekker pittig (wel op standje 1 of 2).
Deze koffie is echt de lekkerste!

Ron L 27-07-2012
Geschreven voor: Saeco Odea Go

3 jaar "plezier" van gehad. Nu kapot en veel te duur om te repareren. Alleen het opsturen kost al minimaal 80 euro. Zeer jammer, maar ik laat hem ook niet meer repareren. De kwaliteit van de espresso is maar zeer matig. Een dolce gusto is lekkerder en veel goedkoper in aanschaf alleen ben daar uiteindelijk aan de koffie zelf een godsvermogen kwijt (30 cent per kopje) Met een volautomaaat als deze is dat maar een FRAKTIE van dat bedrag per kopje.
Totale beoordeling is niet meer dan zeer matig. Duurzaamheid/garantie is ronduit slecht. zo een duur espresso apparaat moet minimaal 5 jaar meegaan zonder problemen vind ik.

jack deweerdt 19-07-2012
Geschreven voor: Saeco Odea Go

Wij hebben het apparaat 2 jaar en werkt nog steeds goed.
Belangrijk is elke week schoonmaken !
De koffie van Ven D gebruiken , machine erg gevoelig voor tijpe koffie.Verkeerde koffie loopt hij niet door. koffie arabica V& D.Een goed kopje koffie en niet door.En af en toe ontkalken , hij geeft dit niet aan.Geeft prima koffie.Gebruiken de schuimer nooit.
Doen dit met handschuimer en machnetron.

fransberg 30-12-2011
Geschreven voor: Saeco Odea Go

ik wil nog even terugkomen op deze reviews het is gewoon een waardeloos apparaat wij hebben na deze ramp een saeco royal professional gekocht en nu geen klachten meer deze kost beduidend meer maar is een prima apparaat Ik heb wel het idee als er hier een positieve review staat dat het niet de waarheid is en misschien een medewerker van saeco is (dit heb ik natuurlijk niet geschreven he)

Kneeltje 25-06-2011
Geschreven voor: Saeco Odea Go

Vreselijk apparaat, na 2 kopjes geeft hij aan dat de koffieprut geleegd moet worden, staat regelmatig rood te branden, nu doet hij het weer niet, geeft een half kopje druppelsgewijs, regelmatig schoongemaakt, zowel van binnen als ontkalking, niet kopen dus, er zijn genoeg andere koffiezetapparaten voor minder geld. Ik moet er altijd een senseo bij hebben, zeker als er visite is, want dan ben je wel even bezig met dit apparaat, als mijn koffiebonen op zijn gaat hij weg.

zininkoffie 20-12-2011

Maak het afval bakje leeg als hij aan staat want dan word hij geresette. Daarna kun je 14x koffie zetten. Maak je het bakje leeg als hij uit staat dan weet het apparaat niet dat het geleegd is. Staat ook in de handleiding. Suc6!

fransberg 27-03-2011

---------- update review, 27-03-2011 ----------
wel mensen,, eindelijk positief nieuws over de saeco i.d.d. we hebben het onding in de schuur gezet en ja we hebben geen last meer ,inmiddels een nieuw apparaat gekocht Maar ik wil eventuele kopers aanraden alle reviews te lezen voor tot aanschaf over te gaan wij hadden jaren ergenis en dat voor een redelijk duur apparaat wat mij het meest irriteerd is de verkoper en reparateur die elkaar de zwarte piet toespelen en de koper met de elende laten zitten asociaal gedrag ik heb er geen andere woorden voor !!Frans

---------- 2e review, 17-01-2011 ----------
Ik had in 2010 ook al een review geschreven over de slechte service en de ondeugelijkheid van dit apparaat er is maar een ding goed en dat is de koffie als het er uit komt ja U hoort het goed als het er uit komt voor de 6 de keer is het apparaat weer stuk en nu geef ik het eindelijk op want weer gebeld en weer van het kastje naar de muur gestuurd en weer met lege handen staan ja het werd me te veel .Ik overwoog nog om het onding door de winkel van aankoop te slingeren maar dan zou ik me tot het zelfde niveau verlagen als de service en koopafdeling van de saeco en daar pas ik voor >maar het blijft schandalig dat dit allemaal kan in nederland gewoon Pure OPLICHTING

---------- 1e review, 05-04-2010 ----------
ons apparaat is diverse malen gerepareerd en de verkoper en de fabriek schuiven elkaar de schuld in de schoenen en zijn wij de klos onze odeo go is 5 maal gerepareerd en toch komen we niet in aanmerking voor een vervangend apparaat en dat voor dat vele geld ,eigenlijk is het pure oplichtingen en een grote schande het moet toch maar een keer gezegd worden neem is een keer je verantwoording inplaats van het verleggen van de strijd tussen de maker en de verkoper waarvan de consument de dupe is wij hebben bij elkaar zo.n 9 weken zonder koffiemachine gezeten door reparatie.s FIJNE reclame ....FJ van den Berg

renskedejonge 11-03-2011
Geschreven voor: Saeco Odea Go

Net als andere reviews hebben we geen positieve ervaring met de Saeco Odea. We hebben inmiddels 3 jaar gebruik kunnen maken van het apparaat, maar net nu de garantie termijn is verstreken laat het apparaat het afweten. Eerst kwam er helemaal geen koffie meer uit en na de machine helemaal te hebben schoongemaakt deed hij het weer even, maar lekte hij. Inmiddels doet hij helemaal niets meer. Erg slecht voor een apparaat waar je meer dan 300,- Euro voor betaalt dat het maar 3 jaar meegaat! Voor ons geen Saeco meer...

Igor Visser 02-12-2013

We zetten al 4 jaar minstens 10 bakken per dag. Dat op deze fora slecht recensies verschijnen komt door pure pech. Dat is jammer voor u. Maar ik heb nog twee kennissen die met dit apparaat geen problemen hebben. Dus klop ik bij deze af....

VFR1200 30-11-2013

Hallo allemaal,

Onze Saeco laat ons nu ook in de steek. De machine start normaal op maar er komt slechts uit een pijpje een beetje prut en de rest komt via de unit bij de afvalbakjes naar buiten. Ik heb zelf gekeken of ik de verstopping (want dat is fdenk ik de oorzaak) kan oplossen maar je kunt de machine niet zomaar openmaken. Ik heb wel de kap bij de instelknop los kunnen maken. Dat ging heel eenvoudig. Dat werkte niet dus met een klein beetje natuurazijn de machine gestart en maar hopen dat er iets uitkomt. De ellende blijft en alles komt er via de zijkant uit. De machine is 4 jaar zonder problemen gebruikt en wij hebben in Eindhoven zacht water. Ook wij maakten de machine regelmatig schoon maar ik denk, als ik de recensies lees, dat ik het apparaat niet laat repareren. Dat kost bijna met zoveel als een nieuwe.
MAar heeft iemand nog suggesties hoor ik het graag. Ik mis mijn espresso!

FSchoenmaker 01-01-2011
Geschreven voor: Saeco Odea Go

Heb de Saece Odea 1 jaar, is reeds 3x retour geweest, eerst komt de koffie er aan de onderkant uit, na 6 in weken reparatie terug en gaat na 2 maanden weer retour, ivm met het helemaal geen koffie meer krijgen, wel malen. De 3e keer gaat ie retour omdat hij niet meer maalt, volgens Saeco omdat er plastic tuusen de schijven zaten en lijm resten. Dat zou ik hebben gedaan. Daarbij zou ik het app. niet goed onderhouden was sterk vervuilt. Het enige wat je kan reinigen is de opvanhbak van het water en de koffieprut, en hooguit het mechanisme, waar de koffie terecht komt. Voor mij hierna nooit meer een Saeco, meer problemen dan plezier.

jborsten 21-12-2009
Geschreven voor: Saeco Odea Go

Ik heb mijn Saeco drie jaar geleden gekocht en inmiddels drie keer op moeten sturen voor reparatie. Als ik met de laatste prijsopgave voor reparatie (€ 210,--) akkoord ga, heb ik net zo veel uitgegeven als de aanschafwaarde. Klachten zijn nooit blijvend verholpen (wel iedere keer verzendkosten!). Van coulance van Saeco, gelet op alle problemen die ik heb gehad, was geen sprake. Bij de laatste reparatie: "Dan had u een duurder apparaat moeten kopen; Nederlanders moeten hier nog aan wennen!" Ik heb besloten de reparatie niet uit te laten voeren en te stoppen met Saeco. Het apparaat gaat i de container en ik ga een ander merk proberen. Mijn advies: geen SAECO: het apparaat is niet duurzaam en de service ik ook niet geweldig.

J.H. Schrok 22-09-2009
Geschreven voor: Saeco Odea Go

We hebben het apparaat nu 12 maanden en hebben alleen maar ellende gehad. Lampjes die gaan branden en niet uit te krijgen zijn. De koffiemolen die tot tweemaal toe kapot is gegaan. Reparatietermijnen van 6 weken en het apparaat beschadigd en incompleet terugontvangen. Uiteidelijk bij de leverancier, IT's, om een nieuwe gevraagd. Dat kon niet. We moesten hem weer voor reparatie uit handen geven. Daarom contact opgenomen met de leverancier/inporteur in Belgie. Deze wilde de problemen wel oplossen maar dan wilde ze het apparaat wel eerst door een monteur laten onderzoeken alvorens een beslissing voor de oplossing te nemen.De enige zekerheid en de garantie die we hebben gekregen is, dat we voor de betaalde verwijderingsbijdrage het apparaat bij de leverancier in kunnen leveren voor rycycling. Dat gaan we nu maar doen om van alle frustraties af te komen. Bij ons nooit een Saeco meer in huis. Wat een slechte service van de leverancier en de fabrikant.

hadv 02-09-2009
Geschreven voor: Saeco Odea Go

Als het apparaat werkt maakt het prima espresso...Maar...

De eerste deed het twee maanden, toen hield hij er mee op. Een nieuwe gekregen. Heeft het twee jaar gedaan. Telkens dezelfde klachten: de waterdoorvoer houdt er mee op.

Zonde van het geld.

RuudB 12-07-2009
Geschreven voor: Saeco Odea Go

Heb nu 3 weken de nieuwe SAECO ODEA GO II (technisch vernieuwd type)
Geweldige espresso en zeer gebruiksvriendelijk. Doet precies wat nodig is om probleemloos en snel 1 of 2 heerlijke espresso's te zetten.
Kwaliteits problemen met dit type zijn blijkbaar opgelost.
Voor veelvuldig capuchino's maken kies dan de ODEA GIRO, wat daar dan wat sneller mee gaat.

marcel65 25-06-2009
Geschreven voor: Saeco Odea Go

Dit voor het oog mooie apparaat verliest die schoonheid echter snel van ergenissen in de vorm van fout meldingen die niet in de handleiding zijn terug te vinden.
Het ergste is toch wel dat je continu met het apparaat bezig bent, en de kop waar de koffie uitkomt die twee gaatjes niet kunt schoonmaken.
Nu is ie weer defect, water komt er aan de onderkant uit en moet maar afwachten wat dit gaat kosten.
Intussen ga ik maar eens informeren bij peeze koffie wat een apparaat daar kost en of je de kop kunt schoonmaken.
Want daar ontstaat alle ellende vogens mij.
uiteindelijk wordt ik er niet vrolijk van

rschutrups 24-04-2009
Geschreven voor: Saeco Odea Go

Apparaat in gebruik sinds november 2007, ik ben er tevreden over tot nu; het ventiel boven op de brewer lijkt de waterdruk niet goed door te laten waardoor er geen koffie uit komt en de brewer uiteindelijk een knal geeft om de overdruk ergens te ontlasten.

Karel43 13-03-2009
Geschreven voor: Saeco Odea Go

Ik heb hem nu een klein jaar in gebruik.
Tot nu toe nog geen problemen gehad.
Regelmatig schoongemaakt en ontkalkt.

fransberg 26-02-2012

Dan ben jij een geluksvogel en sta je wel alleen in je review

Scania144 16-12-2012

Ik heb de Odeo Go nu ruim 2 jaar, en Geen klachten.
Alleen wordt ik een beetje huiverig van alle berichten over de Servie/Garantie. Toen het nog gewoon Saeco was, kwam de monteur zelfs gewoon aan huis tijdens de garantie-periode.
Nu is he Philips!!! En nu is de garantie/service gewoon Slecht!!

Christ 21-02-2009
Geschreven voor: Saeco Odea Go

Sinds 7 weken tot volle tevredenheid een Saeco Go in bezit. Gebruiksgemak zeer goed, altijd snel lekkere koffie met een mooi schuimlaagje. Tot nu toe zeer tevreden met dit apparaat.

henkwv 20-02-2009
Geschreven voor: Saeco Odea Go

Na 1,5 jaar ellende hebben we onze Odea Go ingeruild voor een ander apparaat, tot onze grote opluchting. De Odea had iedere keer wat: overal koffieprut, luikjes die zomaar naar buiten komen, verstoppingen waardoor veel koffie droog verwerkt werd. Soms duurde het een half uur om een kopje koffie te bemachtigen. De service afdeling had regelmatig andere verhalen, repareerde twee keer wel goed. Maar reparaties bleken niet duurzaam. De koffie smaakte goed al was hij niet erg warm.
Voor het einde van de garantieperiode hebben we onze leverancier duidelijk gemaakt dat we zo niet verder wilden, en konden een ander apparaat uitzoeken met korting gelijk aan de nieuwprijs van de Odea. Het werd uiteraard geen Saeco.

Dick23 15-02-2009
Geschreven voor: Saeco Odea Go

Nu 9 maanden in bezit. Goede koffie als het apparaat het doet. Er brandt altijd wel een lampje als de visite komt. Ook als je netjes de gebruiksaanwijzing/reinigen volgt. Onbegrijpelijk dat ze dit apparaat met zo'n klachtenlijst nog verkopen.

Na 4 maanden begonnen de problemen. Het apparaat gaat niet aan als je de hoofdschakelaar indrukt. 2x teruggebracht uiteindelijk 'print vervangen'.
Nu blijft het ontkalkingslampje branden, ook na 1,5 fles ontkalken. En het apparaat gaat nog steeds niet vlekkeloos aan. 10 min wachten dan lukt het wel (of niet).

Het gaat terug, ik wil een ander apparaat,

acb1964 04-01-2009

Net in bezit
Koffie is goed heet,dat is belangrijk dat het niet naar kattepis smaakt,de smaak is prima,maar we hebben nu italiaanse bonen,voor ons te sterk.verder is het wel gauw dat je het bakje met prut moet legen.Mooi uiterlijk en niet zo,n grote tuut erachter zodat je hem goed kwijt kan ,zo ook in een kleine keuken.Verder moet ik het apparaat nog ervaren.

Ronald M. 28-10-2008
Geschreven voor: Saeco Odea Go

In het begin waren wij erg tevreden over dit apparaat, maar na een half jaar begon het Probleem. Het eerste probleem was dat er aan de onderkant water lekte, na nogmaals schoonmaken was het probleem niet verholpen.(allereerst dacht ik dat er een rubber aan de onderkant uit was)De dealer heeft hem retour gestuurd ter reparatie en na 5 weken was hij weer in orde. Toen na een week of 4 kwam het water niet normaal uit de gaatjes en na een tijdje spoot het eruit. Weer terug ter reparatie, zij gaven als reden aan dat de leiding was verstopt!!! Vanaf begin elke keer goed gereinigd met speciaal spul precies volgens het boekje. En ja hoor na nog geen twee weken deed hij weer raar, zelfde probleem als de tweede keer. Volgens dealer wilde saeco weer een reparatie gaan doen, maar ik had geen vertrouwen meer in het apparaat en daar gaf de dealer ons gelijk in en heeft nu geregeld dat wij een vervanger kunnen uitzoeken. Wellicht met enige bijbetaling als deze duurder is.