Magimix M200 Automatic zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Magimix M200 Automatic zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Peter Madjid 14-12-2010

Ik heb dit apparaat nu al een jaar of 3 en heb er nooit problemen mee gehad. Geen enkele storing, of wat dan ook.
De capucinofunctie is inderdaad niet optimaal, omdat het apparaat een stoomfunctie combineert met een heet water functie (je krijgt dus heet water en geen stoom), maar verder is het gewoon een heel fijn apparaat.
Het is een stuk betaalbaarder dan het gemiddelde Nespressoapparaat en gezien die (veel) lagere prijs, mag je denk ik ook niet klagen over wat minder functionaliteit.
De smaak van de koffie is perfect en daar gaat het uiteindelijk om.
Wel moet je dit apparaat, zoals alle koffiemachines natuurlijk onderhouden. Af en toe goed doorspoelen zonder capsule (tegen koffieresten) en een of twee keer per jaar ontkalken. That's it!

YaHozna 02-05-2008

Het apparaat gekocht in december 2005.

espressomaken is zeer eenvoudig, en de kwaliteit van met name de ristretto, arpeggio en roma vind ik uitstekend
het apparaat heeft ook een mogelijkheid voor opschuimen melk, maar dat werkt wel zo onhandig, dat ik na een paar pogingen mijn vriendin heb meegedeeld dat ze cappuchino's voortaan maar zelf moet maken (ikzelf drink alleen pure espresso)
verder kan het ook heet-water (voor thee) maken, maar daar heb ik een prima waterkoker voor
wat dit apparaat mist is een warmhoud-plaatje voor kopjes

Na een maand ging het apparaat reeds kapot (het veroorzaakte een keer het inschakelen van de aardlekschakelaar en het apparaat deed daarna niets meer). Toen laten repareren. Vervolgens heeft het iets meer dan 2 jaar redelijk gewerkt. Af en toe kwam er een lauwe espresso uit, en de hoeveelheid water was niet altijd even constant. Maar daar viel mee te leven.

Maar recentelijk is het apparaat helemaal de kluts kwijt geraakt. Het begon met het verschijnsel dat bij het maken van een espresso slechts een paar druppels water door de capsule geperst werd en het apparaat er dan mee ophield. De enige optie was dan uit en aanzetten.

Ergens een tip gelezen: het apparaat ontluchten. Dat zou dan moeten gebeuren door gewoon een keer met de 'heet water'-optie het apparaat een keer door te spoelen (werd verteld door medewerkster van een winkel in R'dam). Ik gebruikte die 'heet-water'-optie nooit (behalve bij ontkalken, dan moet je dat dus ook een keer doen) en kwam erachter dat die optie ook helemaal niet meer werkte. Zodra ik de handel naar achteren haalde kwamen er 1 of 2 'hortende/stotende'-geluiden en verder niets.

Het werd vervolgens erger: de laatste paar dagen is het apparaat soms een tijd lang met geen mogelijkheid 'aan' te krijgen (lampjes blijven uit), maar na een paar uur gaat het apparaat dan alsnog toch weer aan. Ook stopte een aantal keer bij het maken van een espresso de watertoevoer niet, met een overlopend kopje als gevolg (en als je de stekker er niet tijdig uitrekt ook een overlopende lekbak). Oh ja: ook de signalering (3 pieptonen) bij het volraken van het capsulereservoir werkte sinds een week of 2 niet meer.

Ik ben nu al een jaar of 8 Nespresso-gebruiker. Dit was al mijn derde Nespresso-machine (hiervoor 2 keer een Krups gehad).
Het is de tweede keer dat een apparaat net na de garantietermijn van 2 jaar kapot gaat. De koffie is zonder meer voortreffelijk, de degelijkheid en duurzaamheid van de apparaten is naar mijn ervaring abominabel. En dat voor een apparaat dat gemiddeld ten hoogste 6 bakjes koffie per dag zet.

Ik koop nog 1 keer een Nespresso-apparaat (zal dit keer waarschijnlijk een Le Cube worden), maar als deze het niet minstens 5 jaar uithoudt, is het exit Nespresso.

Maartenvon 18-12-2006

Ideaal voor de verwende koffieleut die niet achter de horde senseo koffiepads
meute loopt.
Dit apparaat zet een heerlijk kopje espresso of cappuccino zoals je in een goed
restaurant mag verwachten. Goede service van Nespresso qua informatie en
snelle levering van de cups die je via internet bestelt. Meestal krijg je het
pakket een dag later al met de post thuis bezorgt.
Het apparaat is eenvoudig te bedienen en schoon te maken.
Klasse !

Yvonne1972 07-05-2006

Geweldig apparaat! Na maanden onderzoek over gegaan tot aankoop van dit
apparaat. Vanalles getest: van Jura Z5 tot Senseo. Naspresso geeft een volle
koffiesmaak en de verschillende Grand Crus geven ieder een afzonderlijk kopje
koffie of andere koffiespecialiteit. Het is een apparaat waarmee in een
handomdraai een perfecte cappucino en macciato te maken is. De Magimix heeft
een 1 thermoblok, dus je maakt eerst het melkschuim, dan druk je op een knop
waarmee het water afkoelt van 100 graden naar 93 graden en dan laat je de
koffie over het melkschuim lopen. De Magimix geeft waar voor je geld.