JURA 13969

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA 13969 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Connos67 15-02-2015
Geschreven voor: JURA 13969

Heb de F70 nu precies 7 jaar. Niet altijd even consequent geweest met servicebeurten. Toch nog nooit problemen mee gehad. Die servicebeurten zijn wel echt noodzakelijk om schimmelvorming te voorkomen. Voor een volautomaat prima en vooral hete koffie (zolang je espressokopjes maar voorverwarmt) Warmhoudplaat wordt niet meer dan handwarm, dus daar heb je niet veel aan.
Prima apparaat. Zou waarschijnlijk weer een Jura kopen, hoewel ik hier waarschijnlijk nog vele jaren plezier van zal hebben.

richiem 14-12-2012
Geschreven voor: JURA 13969

Ik heb de impressa F70 nu 3 jaar en geen enkel moment spijt gehad. Een mooie machine die, mits je de onderhoudsinterval netjes uitvoert (reinigen en ontkalken word automatisch aangegeven), die mij nog geen problemen heeft gegeven (klop, klop).
Alles is gewoon goed in te stellen, ook de maling in 6 stappen van grof naar fijn. Ik pas de maling aan als ik andere bonen koop, zoals ook word geadviseerd. Als je het onderhoud niet volgens schema doet dan merk je dat snel genoeg want dan gaat vanzelf de koffie wel anders smaken, door de aanslag. En ik kan mij voorstellen dat dit ook niet ten goede komt van de molen.

Kortom een super apparaat, het gemak en de kwaliteit is het geld wel waard.

wallietax1967 01-11-2010
Geschreven voor: JURA 13969

Jammer dat het maken van cappucino niet echt lukt, de melk krijg niet echt de stevigheid zoals bijvoorbeeld uit de aerocinno.

Spijtig van deze toch wel dure machine............!

Mr Jaap2007 11-05-2010

---------- update review, 12-05-2010 ----------
De machine die we hebben is nu een jaar of drie oud. De conclusie is helaas dat de bouwkwaliteit niet zo geweldig is en dat er nogal eens storingen optreden.
Inmiddels is de machine meerdere keren gerepareerd, o.a de molen is vervangen. Dat de besturing af en toe raar doet en ineens maar halve kopjes levert hebben we inmiddels geaccepteerd. Nu is echter voor de tweede keer een uitloop verstopt nadat de machine een weekje niet gebruikt is door vakantie. Kennelijk werkt het spoelprogramma toch onvoldoende.
Resumerend moet ik stellen dat de machine er goed uitziet, goede koffie zet maar helaas niet erg degelijk in elkaar gezet is. Daarbij zijn de reparaties prijzig.

---------- 1e review, 29-05-2007 ----------
Sinds een paar weken in bezit en ik wil hem niet meer missen. Na lang overwegen toch gekozen voor een wat duurder apparaat dan de standaard Bosch-achtige machines en daar geen spijt van.

Het instellen van het apparaat is buitengewoon eenvoudig en werkt met slechts een draai en drukknop. Hier mee kun je de functies instellen zoals de taal van het display, temperatuur en aroma van de koffie en stand-by tijd.

Koffiezetten: druk op de maat kop (groot normaal of espresso, evt twee keer drukken voor twee koppen) en druk op de aromasterkte. Dan start drukken en de rest gaat vanzelf. Tijdens het zetten kun je eventueel nog het volume aanpassen. De laatste instellingen blijven steeds behouden.
De koffie is super en niet te vergelijken met wat je soms in de horeca krijgt voorgezet. We zijn nu aan het uitproberen welke koffie we het lekkerst vinden.

Met de bijgeleverde auto-cappucinatore kan een aap nog cappucino maken. Slangetje in melkpak, knop open, knop dicht als het display dat aangeeft en dan een espresso toevoegen. Vooral voor mij een uitkomst: als lactose intolerant kan ik nu met lactosevrije melk ook gewoon capuccino drinken.

Oh ja, en hij ziet er ook nog eens heel strak uit.

markslegers 26-09-2009
Geschreven voor: JURA 13969

Inmiddels heb ik de F70 anderhalf jaar in mijn bezit, dus eens tijd om een review te schrijven over de betrouwbaarheid.
Tot op heden ben ik nog steeds onwijs tevreden over mijn aankoop! Heerlijke koffie, die natuurlijk ook erg afhankelijk is van het soort bonen. Verder heeft de F70 mij nog nooit in de steek gelaten. De teller staat inmiddels op: 1379 kopjes: waarvan 966 espresso... heerlijk. Echt een aanrader.

Wimar 14-02-2009
Geschreven voor: JURA 13969

Wij hebben in `januari 2009 de Jura Impressa F70 gekocht. Wij twijfelde tussen de F50 en de F70, maar toch voor de F70 gekozen vanwege de tochscreen. Wat een geweldige koffiemachine! De machine is eenvoudig te bedienen en de koffie, cappuccino of expresso, het is allemaal super lekker. Ook de temperatuur is lekker heet.Een echte aanrader!!!
Ik heb 1 vraag. Als je om 10 00 uur , om 16.00 uur en om 20.00 uur het aparaat gebruikt is het dan zinvol het koffieapparaat aan te laten staan of is het dan beter de hem op stand-by te zetten, waardoor hij weer extra moet spoelen?

hh1174 18-01-2009
Geschreven voor: JURA 13969

We hebben een F70 nu 1,5 jaar en met ruim 7500 op de teller ben ik nog steeds tevereden. Het onderhoud bij Jura is erg duur, en als je info zoekt op duitse sites is het makkelijk zelf te doen om bv een revisie uit te voeren. Voor max 30 euro zijn alle rubbers (inclusief) de betere uitvoering vervangen. Er zijn ook espressomonteurs die voor 75 euo onderhoud uitvoeren, en is zeker het overwegen waard dan direct Jura te bellen.

We hebben de Koffie van Deen & Hema gebruikt maar de eerste is erg lekker...

ron lameijn 12-02-2012

Graag zou ik dat adres in duitsland willen ontvangen van deze persoon, want inderdaad de revisie prijzen van jura zijn verschrikkelijk hoog !!! wij hebben nl ook een F-70 van 4 jaar oud en is aan revisie toe, hij lekt water aan de onderzijde( 0-ring ? ) of kunt u me een adres geven van een espressomonteur, bij voorbaat mijn hartelijke dank.

Ron Lameijn

Officiele reactie van Bol.com 22-03-2021

Dank voor de complimenten!😃

Dajo 29-12-2008
Geschreven voor: JURA 13969

Sinds 3 jaar hebben we de jura f70 in ons bezit. Wat een drama! De koffie is voortreffelijk, maar het apparaat is technisch gewoon niet goed.

De printplaat moest direct na aankoop al vervangen worden. Daarna nog een keer de hele computer / touch screen.

Vervolgens na een jaar de molen kapot, omdat we zogenaamd verkeerde bonen zouden hebben gebruikt! Dat is gek, we gebuiken alleen maar goede bonen en als dat zo nauw luister, mag de gebruiksaanwijzing wel aangepast worden. Dit alles viel onder garantie. Nog geen jaar later, weer de molen kapot en dit keer geen garantie. Hop 150 euro armer en zie nu, nog geen jaar later en het apparaat maalt niet meer en geeft allerlei storingsmeldingen.

Voor ons nooit meer een jura en ook nooit meer een volautomaat. Gewoon lekker met goede gemalen espressokoffie zelf je koffie zetten is ons advies.

Apparaat is natuurlijk wel mooi en nogmaals, als hij het doet, is de koffie echt superlekker.

Harm 68 26-07-2008
Geschreven voor: JURA 13969

Inmiddels een geheel nieuwe F70 gekregen en deze werkt wel perfect, hij maakt iets meer lawaai, maar de koffiesterkte is nu regelbaar, waardoor we geen waterige koffie meer hebben en ook vrsaagt hij niet steeds om bonen vullen.
De winkel wilde hem opsturen voor reparatie, echter zelf contact opgenomen met Jura, deze verklaarde dat de molen stuk was en dat wij recht op een nieuwe hadden, dit omdat hij vanf dag 1 al stuk was en wij dat gelijk hadden aangegeven.
Wederom contact opgenomen met de winkel, welke ons nu een nieuwe aanbood, hem dus gelijk omgeruild.

Lvrhijn 02-07-2008
Geschreven voor: JURA 13969

Echt een superapparaat, nu ongeveer 26 maanden in het bezit.
De smaak ligt aan de bonen die je gebruikt.
Ik gebruik uitsluitend bonen die ik bij een espressobar hier in de buurt aanschaf.
Het apparaat was net 2 maanden na de garantie stuk gegaan.
Verleden week naar Jura opgestuurd, en ook al heb ik geen recht op garantie hebben ze het hele apparaat nagekeken. En na inspectie was de molen stuk, die hebben ze vervangen, samen met alle slijtgevoelige onderdelen.. Gratis, dat is pas service!

Rony 09-04-2008
Geschreven voor: JURA 13969

Ben in bezit van een Yura F70 sinds Nov 2006.
Alles kan keren natuurlijk en soms heel vlug, te vlug, maar wij zijn super tevreden over onze Yura F70 tot nu toe. De teller staat op 1747 kopjes.
We doen ons onderhoud op tijd, reinigen wanneer hij het vraagt, ontkalken als hij zin heeft en dan ook met de onderhoudsprodukten van het merk zelf. We hebben geen last van kalk in ons water (met het bijgeleverde meetstaafje veranderde 1 blokje van kleur en was het 2de blokje licht aangetast) maar toch maken we gebruik van een filter in ons waterreservoir. Ook is het belangrijk, welke kwaliteit van bonen men gebruikt. Deze kunnen voor problemen zorgen wanneer de kwaliteit niet voldoende 'natuurlijk' is. Enkel het metalen platformpje waar de tassen op staat, verslijt enorm vlug, eigenlijk al dadelijk bij het eerste gebruik, en het wordt er niet erg mooier door. Dat vind ik dan weer jammer, toch een duur toestel voor zulkse povere kwaliteit. Dit over het toestel zelf, anderzijds heb je dan ook de service waar we nog niet mee in contact zijn gekomen. We zullen zien wanneer hij op onderhoud moet. Ook de kwaliteit van winkelservice natuurlijk, daar begint het mee.
Toen we hem aankochten was dit ook vooral door de goede kritiek die men gaf over de fabrieksservice achteraf. Deze zou beter zijn dan de concurrentie, veel beter zelfs zei men ons? Duimen dus maar als je sommige beoordelingen leest en toch voor een aankoop beslist? Ik ben in elk geval erg kritisch ingesteld en ben toch erg tevreden, tot heden!

iz 07-10-2007
Geschreven voor: JURA 13969

We hebben het een beetje gehad net de F70! November 2006 aangeschaft. De eerste 2 maanden was het genieten, maar toen begonnen de problemen. Op het display gaf het apparaat steeds aan: REINIGEN terwijl we het apparaat daarvoor gereinigd hebben. Opgestuurd en er is een nieuwe zetgroep geplaatst. 10 dagen geen apparaat. Enkele maanden later was de koffiemolen defect. Nieuwe molen geplaats en weer 10 dagen weg. bij terugkomst bleek dat er bij de reparatie koffie dik in de leidingen van het apparaat was gekomen. Waardoor er bij het zetten van 2 kopjes, de kopjes niet allebei even vol waren. Weer 10 dagen weg. 2 weken geleden wederom problemen met het apparaat. Apparaat weer opgestuurd. Nu weer een nieuwe molen en zetgroep geplaatst. Wederom 10 dagen weg. Bij retour van reparatie bleek dat de nieuwe molen totaal niet maalt. We moeten het apparaat weer opsturen! We wachten met spanning af wat er nu gaat gebeuren......Gelukkig hebben we nu van de leverancier een leen apparaat gekregen.

ws1 14-09-2007

perfecte machine ; nu een 4 maanden in bezit
voorheen een piston machine van lapavoni gehad maar de jura doet hier niet voor onder
erg makkelijk in gebruik ; mooie espresso met crema laag. capuchino werkt goed maar de schuimlaag kan beter (moet ik andere melk gebruiken ; gebruik nu halfvol vers)
inmiddels staat de teller al op 650 bakkies en het mooie is dat er nooit 1 mislukt ; wat bij een piston machine nog wel eens het geval was
kopjes verwarmer boven op de machine werkt niet optimaal ; zelf hou ik de kopjes eerst even onder de hete kraan

L.Smit 27-08-2007
Geschreven voor: JURA 13969

Ik heb de F70 via Internet aangeschaft en ben tot nu toe zeer tevreden over dit apparaat.Is aangeschaft omdat er goede reviews zijn over dit produkt.
Ook heet water is geen probleem ,de hoeveelheid is makkelijk in te stellen.
Het is wel van belang welke bonen je gebruikt en de cappacino is ook voorteffelijk en eenvoudig te maken.

Chris56 30-06-2007
Geschreven voor: JURA 13969

Na in een paar jaar enkele krups machines en een Etna 800 te hebben versleten uiteindelijk toch gekozen voor de Jura F70.
De eerste indruk na een paar dagen is goed.
Smaak: is natuurlijk afhankelijk van de bonen, maar we hebben er twee blikken van het merk Lucaffé bij gekregen van de Juradealer en deze smaken zeer goed.
Mogelijkheden: heel veel, er moet voor iedere liefhebber wel een smaak zijn. Vooral de temperatuur is veel beter dan de eerdere machines die ik heb gehad.
Gebruiksgemak: gewoon simpel (ook het installeren en in gebruik nemen). Cappuccino maken is met de Auto Cappuccinatore werkelijk een fluitje van een cent. Cappuccinatore wordt trouwens standaard meegeleverd.
Vormgeving: sieraad in de keuken, al is het plasticgehalte aan de hoge kant. Iets meer RVS zou het helemaal perfect maken.
Duurzaamheid: Na een week kan ik hier nog geen cijfer voor geven. Voor mij de belangrijkste reden om deze Jura aan te schaffen zijn de hoge cijfers die men hier voor geeft. Wil eindelijk wel eens een machine die het langer dan een jaar probleemloos doet.
Eerste indruk na een week geeft mij een zeer goed geval en zegt me dat deze (behoorlijke) investering elke cent waard is.

tinus haas 19-03-2007
Geschreven voor: JURA 13969

Gehad voor mijn verjaardag, 2 dagen geleden. Resultaat: een huis vol koffiegenietende mensen. Super bedieningsgemak, Geweldige smaak. Aanrader!!

Sjoerd_K 21-01-2007
Geschreven voor: JURA 13969

Ik heb hiervoor een Krups volautomaat gehad maar deze Jura is een stuk mooier en beter dan bij Krups:
- koffietemperatuur is hoger
- smaak is beter (bij dezelfde bonen)
- vormgeving is prachtig, terecht prijswinnend m.i.
- schoonmaken is makkelijker en een stuk sneller
- geen ontkalking bij speciale patronen.

André 2007 12-01-2007

Sinds kort hebben wij de Jura impressa F70 aangeschaft en zijn razend
enthousiast. De koffie in al zijn variëteiten (espresso, koffie, cappuccino) is
voortreffelijk. Een echte aanrader voor al diegenen die van lekkere koffie
houden. De aanschafprijs is niet gering, maar het is de prijs meer dan waard.

Angeline2 04-01-2007
Geschreven voor: JURA 13969

Supermooi automaat. Ikzelf drink geen koffie, maar vind het een plezier om
koffie voor andere te maken. Iedereen vind onze koffie heerlijk, er komen dan
ook veel koffiedrinkers aan de deur de laatste tijd!! Standaard zat bij de F70
een cappuchinatore voor het opschuimen van de melk, hiermee maak je
overheerlijke cappuchino en voor de kinderen maak ik hiermee chocolademelk.
Beetje chocopoeder in een kopje, melk erbij via de cappuchinatore en je hebt
heerlijke schuimige chocomelk!!
Het schoonmaken van het apparaat is ook zeer eenvoudig. Kortom, wij zijn zeer
tevreden.

Leo2002 22-09-2006

* De Jura F70 is sinds mei 2004 bij ons in gebruik, en heeft nu bijna 5000
heerlijke koppen espresso, koffie en cappuccino geserveerd.

* De smaak is goed instelbaar en ook de temperatuur is prima. De instel
mogelijkheden zijn evenals het gebruiksgemak perfect.

* De vormgeving is modern, maar het lekbakje/rooster plateau is net te krap.
Vooral wanneer er melkschuim gemaakt moet worden, de uitstroom zit net náást
het lekbakje, zodat er altijd restdruppels naast vallen, om dat te voorkomen
moet de uitloop iets schuinslinks gericht worden, daarom een 7 voor de
vormgeving.

* Wij hebben een auto-cappuccinotore bijgekocht.
Dat is een echte aanrader, want dat hulpstuk levert een bijzonder mooi en
stevig schuim, zowel van gekoelde als ongekoelde magere of volle melk.

* De duurzaamheid is goed.

* Een nadeel voor alle Jura's is, dat de service in Zoetermeer gevestigd is, en
je daardoor bij geval van onderhoud of reparatie al snel een paar dagen zonder
heerlijke koffie zit.

* Er is een mogelijkheid met haal/breng service.
* Een leentoestel is een serieuze wens.
* Het is in de praktijk wel mogelijk gebleken met Jura Service Nederland aan
afspraak te maken voor onderhoud. 's Morgens gebracht, ‘s middags weer klaar
meegenomen. Prima!
* Een onderhouds contract is misschien een wens.

* Bij kleine problemen met het apparaat is de telefonische klantenservice van
Jura een accurate en vriendelijke ondersteuning.

Apparaat ruim 2 jaar in gebruik.

SylB 29-08-2006
Geschreven voor: JURA 13969

Wij hebben na een aantal jaren gebruik gemaakt te hebben van de Jura Sobito
gekozen voor een betere machine met nog meer gebruiksgemak en daarin heeft de
F70 nog niet teleurgesteld, fantastische machine. Na de eerste schoonmaakbeurt
bleef wel de mededeling open kraan in beeld en bij het openen van de kraan deed
de machine niets. Na het apparaat uitgedaan te hebben en weer aan deed de kraan
het en alles weer gereed voor gebruik. Jammer dat het apparaat zo groot
is...misschien ook maar een nieuwe keuken :-)

plonia2006 17-06-2006

Na 1 Nespresso en 2 Krups-machines versleten te hebben - de laatste waren nog
geen maand oud toen ze al kapot gingen - hebben we toch onze 1ste keus
aangeschaft. Aanschafprijs is iets duurder dan de gemiddelde machine, maar je
krijgt er dan ook wel iets voor. Ik beschouw dit merk als de Rolls Royce onder
de espresso-machines. Een vriendin heeft dit merk al 10 jaar en is nog steeds
laaiend enthousiast. De F70 vinden wij makkelijk in het gebruik en ook het
design is chique. Echter één nadeel; je word vreselijk kritisch - een goed
bakkie is soms alleen nog maar thuis te drinken.

Roy33 08-06-2006
Geschreven voor: JURA 13969

Ik zou iedereen af willen raden dit apparaat te kopen. Je raakt echt zo
ontzettend verslaafd aan het gemak en de lekkere kopjes koffie dat je nooit
meer anders wil. Bovendien ga je meer koffie drinken met dit apparaat in huis...

Over het apparaat zelf kan ik kort zijn: eenvoudig in gebruik en bediening,
strak design en het touch screen heeft 3 snelkeuze toetsen voor de grootte van
je bakkie en ook 3 snelkeuze toetsen voor de sterkte van je koffie. Met de
rotary switch kun je alles nog aanpassen naar je persoonlijke voorkeur. Ik
gebruik zelf geen filters (het water is hier zeer zacht), dus daar heb ik geen
ervaring mee. Wel regelmatig reinigen en ontkalken. Geluid bij malen en zetten
had iets stiller gemogen, maar er is goed mee te leven.

De koffie is heerlijk, mits je de goede bonen gebruikt (zelf na veel testen
helaas de duurste van SL, el Barista, gekozen). Qua temperatuur is de koffie
goed, bij instelling heet verbrand je je mond. Een belangrijke tip: koop de
profi-autocappucinotore (of hoe dat ding ook heet) als je echt goede
opgestoomde melk wilt. Met het standaard meegeleverde stoompijpje is het een
knoeiboel, zonder garantie dat de melk goed opgestoomd wordt. Met de profi-auto
gaat het supermakkelijk en supersnel. Hier worden zeker 3 latte machiato's per
dag gedronken, en dan is zo'n profi-auto onontbeerlijk. Dit doen we overigens
met standaard koude, halfvolle, lang houdbare melk van het goedkoopste merk dat
de supermarkt te bieden heeft en dat smaakt prima!

Kortom: een fantastisch apparaat waar je zeker geen spijt van krijgt. Ik hoop
dat je wat aan deze review hebt.

JWB2006 15-04-2006
Geschreven voor: JURA 13969

Als inmiddels ex-Krups bezitter, heb gekeken naar verschillende machines en
mogelijkheden. Ik heb oa. op basis van reviews dus niet nog een keer voor Krups
gekozen... Dit met name vanwege het opschuimen van melk, beter gezegd : Werkt
niet !Nu dus de Jura F70. Het apparaat laat zich zeer makkelijk en goed
bedienen, ziet er goed uit, en de koffie heeft een uitstekende kwaliteit en
temp. Nu nog de juiste smaak zien te vinden. Een aanrader wat mij betreft.

R De Vries 10-06-2005
Geschreven voor: JURA 13969

Uitstekend apparaat. Inmiddels 1000 kopjes gezet, altijd goede koffie.

Wel wat geexpirimenteerd met de koffiebonen qua smaak. In ieder geval wel
altijd Arabica bonen (per kilo ten minste 17 Euro - tot 22 Euro voor de beste
kwaliteit). Onze smaak lijkt te gaan naar mild. We kijken voor de koffie
uitsluitend in de speciaalzaak.

Nog geen ervaring met onderhoud - 6 maanden probleemloze werking.

Gezien de aanschafprijs, zou ik hem enkel aanraden aan grootverbruikers,
tenminste 6 koppen per dag. Want aanschaf (afschrijven in 5 jaar), de
jaarlijkse onderhoudsbeurt (125 Euro?), water filters, schoonmaaktabletten, en
koffie van 20 Euro/kilo, komt het toch op 35 eurocent per kopje koffie, bij 6
koppen per dag.

Desalnietemin, 35 eurocent per kopje is het zeker waard!